Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2021, 17:05   #41
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie zich mag schamen bent u.
Want u vergeet blijkbaar dat ook mensen met zeer bescheiden inkomen, vaak alleenstaand en met extra kosten omdat de kinderen ineens online moeten leren, op die noodgedwongen technische werkloosheid kwamen, en die mensen kunnen helemaal niets opzij zetten.
Wat je niet hebt kun je niet bijhouden en reizen? Eens in de vijf jaar.
Hoy Dames en heren, na maanden terug op internet.

Terras is open van restaurant waar ik normaal dagelijks naar toe ga, en ik kan weer mee praten met de optimisten en pessimisten hier, haha.

Feit is ik heb geen internet aangeschaft en ga zoals steeds gratis op internet omdat het voor mij anders te duur is. En dat nadien de gunsten zouden terug gevorderd worden heb ik wel voorzien.

De belofte om meer tijd tot gratis tijd te geven om nieuw klanten te maken bij de internetboeren heb ik genegeerd. Goed wetende dat er niet geleefd kan worden van de hemelse douw.

Echter die met gaten in de handen waar steeds weer het geld er doorstroomd, zullen wel weer het meest klagen dat ze geen geld hebben, pffff
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 17:17   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Leg me eens uit hoe een lagere belastbare basis tot hogere belastingen leidt?

Een bedrijfsvoorheffing is gewoon een voorschot.

Te weinig voorschot betaald leidt tot meer betalen bij de afrekening. Hetzelfde principe als bij uw energiefacturen.
Het gaat dus niet over terugkrijgen of opleggen, dat is afhankelijk van je voorschotten.
Het gaat over het feit dat door de coronatoelage, werkloosheid geen 10% maar 33% belast word.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 17:19   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mijn pensioen wordt ook minstens de helft afgeroomd omdat ik nog werk en dat het samengevoegd wordt met mijn inkomen. Ik vind het ook niet eerlijk want ik betaal een tweede keer terwijl ik nog steeds een economische waarde heb en aan de staat nog opbreng. Maar het is nutteloos daarover te zeiken. Zo draait de staat.
Je ontvangt ook twee keer.
Oud 11 mei 2021, 18:40   #44
edwinp
Banneling

Standaard

diegene die met moeite de eindjes aan mekaar konden knopen hebben inderdaad een nog moeilijkere periode gehad.
Maar die zagen de bui een jaar geleden al hangen, die nu pas klagen zijn de ééncellige tiethangers die hun eigen naam amper kunnen schrijven maar wel altijd de überconsument uithangen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 19:36   #45
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Alé jongens, dat is allemaal niet belangrijk hé. Elke dode is er immers 1 teveel en het mag dus wel wat kosten om Jos uit het rusthuis nog 2 maand langer in zijn rolstoel te zien wegkwijnen. Natuurlijk moet die miljardenfactuur betaald worden en het zijn idioten die dachten dat het geen pijn ging doen.

Ik wist dat het nog pijn ging doen en heb er dan ook meermaals voor gewaarschuwd.

Ik draag liever bij voor Jos dan voor mensen die nog "nooit" bijdroegen maar vinden dat feesten voorrang had moeten hebben op levens redden.
Nu door het vaccin alles terug wat losser komt lopen de hospitalen vol met zatlappen en die zouden we dan wel moeten verzorgen ...???
Oud 11 mei 2021, 19:42   #46
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Je ontvangt dan wel 2 keer maar pensioen is iets dat je hebt opgebouwd door bijdragen en in feite een vast recht is eenmaal op pensioenleeftijd.

Omdat het pensioen voor zelfstandigen te laag is wordt er wat bijgewerkt.
Maar omdat het pensioen bij het inkomen geteld wordt heeft dat geen enkele zin door de verhoogde belastingdruk.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 11 mei 2021 om 19:43.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 20:19   #47
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/fiscus...niet~a5f3831c/

Zoals reeds vorig jaar voorspelt, vandaag krijgen vele de rekening van de coronamaatregelen aangeboden.
Minder inkomsten, maar wel hogere belastingen betalen.

In het beste geval hebben de werknemers 1800€ extra tijdelijke werkloosheidsuitkering gekregen, ze mogen nu 1800€ tot 2500€ extra belastingen betalen.
Dit terwijl ze vaak een inkomsten verlies van + 16 000€ hebben gehad in 2020.
En let wel, vele gaan dit jaar ook veel minder of zelfs geen vakantiegeld ontvangen, wegens niet gewerkt in 2020.
ik heb het meegemaakt als manager

in ons bedrijf van +600 mensen waren in het begin van de covid een beperkt aantal mensen technisch werkloos

volgende ondernemingsraad grote druk van het ABVV om iedereen om beurt technisch werkloos te laden zijn . Zogezegd voor solidariteit, maar eigenlijk voor de Vlaamse premie te krijgen

Het ABVV heeft de mensen opgejut en te weinig geïnformeerd voor de belastingval

wel, ze mogen het nu gaan uitleggen op de werkvloer
Oud 11 mei 2021, 20:32   #48
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik erger mij aan de grenzeloze domheid van sommigen die denken dat Jambon de premier is.
Ik erger mij ook aan de grenzeloze arrogantie van mensen die geen inkomensverlies hebben gehad tijdens corona en die andere mensen die amper rond kunnen komen met een uitkering dom noemen.
De vraag stelt zich dan wie er in dan lomp is.
Nota bene is het de overheid die bepaald heeft dat die mensen thuis moesten blijven.
Ongelooflijk hoe dergelijke sujetten zichzelf sociaal voelend durven noemen en ons dan durven wegzetten als extreemrechtse klootzakken. Zelf heb ik een financieel boerenjaar achter de rug, maar ik ben tenminste niet blind voor de miserie die heel deze farce heeft teweeg gebracht.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 20:55   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat dus niet over terugkrijgen of opleggen, dat is afhankelijk van je voorschotten.
Het gaat over het feit dat door de coronatoelage, werkloosheid geen 10% maar 33% belast word.
Tijdelijke werkloosheid wordt belast a rato van 26,75%.

Of je belastingsvermindering krijgt hangt af van je ‘andere inkomsten’, niet alleen van de coronabijslag.

https://www.test-aankoop.be/geld/bel...heid-en-fiscus

Citaat:
Werkloosheidsuitkeringen behoren, net als ziekte-uitkeringen en pensioenbedragen, tot de fiscale categorie van de vervangingsinkomsten. De fiscus past voor die categorie bij de berekening van de belasting een belastingvermindering toe. Maar zodra er andere inkomsten zijn, gaat dat voordeel deels of zelfs volledig verloren.

De belastingvermindering voor 2020 bedraagt maximaal € 1 828,41. Maar de fiscus beperkt ze proportioneel volgens het deel dat het vervangingsinkomen uitmaakt in het totale inkomen. Stel dus dat je 50 % loon hebt opgestreken en 50 % werkloosheidsuitkering: dan zal de vermindering nog slechts de helft bedragen.
De belastingvermindering wordt bovendien almaar kleiner zodra het totale inkomen een bepaalde drempel overschrijdt. Voor de werkloosheidsuitkeringen blijft er vanaf een totaal inkomen van € 29 600 zelfs totaal niets meer over van de vermindering.
Oud 11 mei 2021, 21:05   #50
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn pensioen is zogezegd de beloning van voorbije inspanningen. Wat ik nu doe is in plaats van echt in pensioen te gaan is een rijkdom créeren waar werknemers van leven en waar de staat zijn part van neemt. Ik ontvang dus zo maar niet. Uiteindelijk naar gelang de klok tikt doek ik misschien de boel op en neem andere beslissingen, maar alle werknemers gaan er zonder pardon uit. Straat op, not more my problem.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 21:13   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
diegene die met moeite de eindjes aan mekaar konden knopen hebben inderdaad een nog moeilijkere periode gehad.
Maar die zagen de bui een jaar geleden al hangen, die nu pas klagen zijn de ééncellige tiethangers die hun eigen naam amper kunnen schrijven maar wel altijd de überconsument uithangen
Juist. Het was al verschillende keren in kranten etc. vermeld. Als je denkt dat je bij een verminderde voorheffing ook uiteindelijk minder belastingen moet betalen dan ben je dom.
Sorry, ik heb er geen andere woorden voor.
Oud 12 mei 2021, 04:42   #52
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik erger mij aan de grenzeloze domheid van sommigen die denken dat Jambon de premier is.
Een gouden tip, de negeerlijst. Het gaat in het desbetreffende geval niet over domheid, het gaat over iemand die er plezier in schept te trollen door overal en altijd de meest idiote en controversiële onzin te verkondigen.

Helaas mag ik hem blijkbaar niet benoemen, maar we weten allemaal over wie het gaat. Zo lang je erop reageert blijft hij terugkomen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 09:00   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mijn pensioen is zogezegd de beloning van voorbije inspanningen. Wat ik nu doe is in plaats van echt in pensioen te gaan is een rijkdom créeren waar werknemers van leven en waar de staat zijn part van neemt. Ik ontvang dus zo maar niet. Uiteindelijk naar gelang de klok tikt doek ik misschien de boel op en neem andere beslissingen, maar alle werknemers gaan er zonder pardon uit. Straat op, not more my problem.
Je pensioen is geen beloning voor de voorbije inspanningen.
Het is een uitbetaling van de rente op het geld dat de overheid je tijdens je loopbaan heeft afgepakt.

Allé, toch voor zijn die gewerkt hebben in de privé.
Oud 12 mei 2021, 20:48   #54
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je pensioen is geen beloning voor de voorbije inspanningen.
Het is een uitbetaling van de rente op het geld dat de overheid je tijdens je loopbaan heeft afgepakt.

Allé, toch voor zijn die gewerkt hebben in de privé.

Dat zou een vast recht moeten zijn of je nu nog bijwerkt of niet.
Daar heb je tenslotte je ganse leven voor betaald (blijkt nu, spijtig genoeg aan de overheid).
Oud 13 mei 2021, 07:18   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dat zou een vast recht moeten zijn of je nu nog bijwerkt of niet.
Daar heb je tenslotte je ganse leven voor betaald (blijkt nu, spijtig genoeg aan de overheid).
Pensioen is een vast recht. Je krijgt de rente uitgekeerd op wat je hebt afgedagen.
Wel begrensd, maar ja, daar kunnen wij burgers niet veel aan veranderen.

Allé, dat geld toch voor sommige, want zij die heel hun leven op andere hun kosten hebben geleefd, hebben niets afgedragen, maar krijgen ook pensioen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be