Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2021, 16:38   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik ben nog nooit echt ziek geweest van de griep (voor zover ik me herinner) en kom nochtans met veel mensen in contact.
Best mogelijk. Dan heb je tot nu toe veel geluk gehad.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 16:48   #42
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb jaren geleden één keer griep gehad en ik kan alleen maar zeggen dat ik er toen van geschrokken was hoe ziek en zwak ik mij voelde. Dat was voor mij ruim voldoende om mij elk jaar tegen de griep te laten prikken. Sedertdien heb ik geen griep meer gehad.
Da's gelijk mensen die hun een alarminstallatie aanschaffen wanneer er inbrekers over de vloer zijn geweest.

Laatst gewijzigd door Rapture : 15 mei 2021 om 16:49.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 17:05   #43
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Best mogelijk. Dan heb je tot nu toe veel geluk gehad.
Niet geluk, ik hou het op m'n natuurlijke weerstand net omdat ik veel mensen ontmoet voor m'n beroep. Voor de covid had ik wel eens een klant bij me die zei "ik ben al een week niet goed van de griep" om dat wat te staan kletsen samen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 17:12   #44
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daarom werd het afgeraden de vaccinatiecentra niet in sporthallen op te richten,

maar in leegstaande gebouwen want die vaccinatiecentra zouden wel eens

"blijvertjes" kunnen worden.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 17:14   #45
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Uiteraard, dat was voorspeld.

Misschien/hopelijk gaat die in de ‘normale’ griepprik zitten. Dat is geen grote moeite hoor. Je combineert dat gewoon met een doktersbezoek.
Nogal moeilijk als de Covid-prik in een" flesje van vijf" verpakt zitten waar 7 doses uitgehaald moeten worden .
Oud 15 mei 2021, 17:16   #46
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och, er zijn 3 miljoen Belgen die elk jaar een griepprik halen.

https://www.youtube.com/watch?v=O51AcqzQ1YU
De griepvaccins zijn individueel verpakt.De Covid vaccins zitten in een flesje van 5 ,waar er 7 uitgehaald worden .
Oud 15 mei 2021, 17:30   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Niet geluk, ik hou het op m'n natuurlijke weerstand net omdat ik veel mensen ontmoet voor m'n beroep. Voor de covid had ik wel eens een klant bij me die zei "ik ben al een week niet goed van de griep" om dat wat te staan kletsen samen.
Dat is prima.
Toegegeven, ik ben ook al jaren niet ziek geweest, en ik durf het al eens te vergeten mijn jaarlijkse prik te laten zetten.
Volgens mij wordt iemand die eens goed ziek is geweest wel een beetje alerter.
Oud 15 mei 2021, 18:24   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb jaren geleden één keer griep gehad en ik kan alleen maar zeggen dat ik er toen van geschrokken was hoe ziek en zwak ik mij voelde. Dat was voor mij ruim voldoende om mij elk jaar tegen de griep te laten prikken. Sedertdien heb ik geen griep meer gehad.
Een flinke griep is voor mij ook de reden geweest om geregeld een griep vaccin te nemen. Dat belet niet van soms toch de griep op te doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 18:27   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb sinds ik mij laat prikken nooit meer griep gehad
Ik wel. Vorig jaar in maart ! En toch was ik gevaccineerd tegen de griep. (tenzij het toch corona was, maar mijn dokter beweerde bij hoog en laag dat het griep was, en in augustus heb ik een antilichamentest op corona laten afnemen die negatief was).
Oud 15 mei 2021, 18:30   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Da's gelijk mensen die hun een alarminstallatie aanschaffen wanneer er inbrekers over de vloer zijn geweest.
Als na een inbraak je conclusie is dat je dit geen tweede keer meer wilt meemaken, dan kan je toch logischerwijze een alarm installeren.

Want vergis je niet: de psychologische schok na een inbraak in je veilige cocon van je huis, dat is niet min.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 18:30   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hopelijk kunnen ze een cocktail maken: griep en corona in één shot.
Dat zou fantastisch zijn. Dan zouden ze op voorhand weten welke de nieuwe corona variant is die GAAT langskomen.

Zie je, dat is hier een beetje het probleem met deze vaccins: men vaccineert met het virus van anderhalf jaar geleden. Bij de griep probeert men met het virus van de volgende paar maanden af te komen.

Maar dat is niet uitgesloten hoor, dat men met corona ook voorspellingen zal kunnen maken, als het blijft evolueren in dezelfde richting. Voorlopig is dat echter het geval nog niet, en loopt het vaccin zwaar achter op de circulerende virussen.

Dan is het bijvoorbeeld een verkeerd idee om U te laten vaccineren als je recent corona gehad hebt, om de simpele reden dat uw natuurlijke immuniteit dan voorloopt, en door het vaccin te nemen, je die immuniteit "achteruit spoelt".

Omgekeerd, daarentegen, zou slim zijn: U eerst laten vaccineren met het oude virus, en dan zo rap mogelijk proberen een variant op te doen (niet TE rap ook niet, eerst de immuunreactie laten evolueren natuurlijk).

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 mei 2021 om 18:31.
Oud 15 mei 2021, 18:31   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als na een inbraak je conclusie is dat je dit geen tweede keer meer wilt meemaken, dan kan je toch logischerwijze een alarm installeren.
Ik zou dan een machinepistool willen...
Oud 15 mei 2021, 18:32   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Daarom werd het afgeraden de vaccinatiecentra niet in sporthallen op te richten,

maar in leegstaande gebouwen want die vaccinatiecentra zouden wel eens

"blijvertjes" kunnen worden.
Het probleem is natuurlijk dat als dat "blijvertjes" zijn, dat wil zeggen dat men altijd gaat blijven achterlopen.
Oud 15 mei 2021, 18:33   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Nogal moeilijk als de Covid-prik in een" flesje van vijf" verpakt zitten waar 7 doses uitgehaald moeten worden .
Allez Witte, die actuele manier van conditionering is geen eeuwig gegeven hoor.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 18:35   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien in wisselende samenstelling zoals met hondeneten (puppies, jonge honden, gewone huishond, werkhond, oude hond) naargelang onze "status".
Inderdaad. Ik denk dat de huidige vaccins allemaal op ouderen zijn afgestemd, en de dosissen zijn veel en veel te hoog voor jongere mensen. Trouwens, ik ben er zelfs van overtuigd dat die tweede prik enkel maar bij ouderen enige zin heeft.

Waarschijnlijk zou men met veel lagere dosissen toekomen bij minder oude mensen, waardoor men veel meer volk had kunnen vaccineren. Maar ja, in deze zaak draait alles rond commerce en bejaarden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 mei 2021 om 18:36.
Oud 15 mei 2021, 19:58   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Voor de griepprik gokken ze nu ook al verkeerd en dat zal niet anders zijn met covid.
Dan kunnen ze misschien big farma olympische vaccin-roulette organiseren waar alle farmaceuten kunnen dobbelen voor welk van de meer dan 500+ griepvirussen met mutaties in combinatie met welke covid-variant ze dat jaar een cocktail zullen brouwen.
Wie de meeste ogen dobbelt en wint, mag de gecombineerde, subsidie gifspuit maken voor aankoop door overheden voor wereldwijde miljardenwinsten.

Of ze voor beide virussen in de cocktail dan juist gokken of niet maakt niet uit, hun vaccins werken nu toch ook al niet voor covid varianten, bij eerdere griepprikken bevestigden ze zelf dat ze verkeerd gokten en ze kunnen zelfs niet bewezen krijgen dat ze überhaupt werken dus gezondheid is toch al bijkomstig, enkel de poen telt.

Hilarisch voor domme pro-vaxxers die hopen beschermd te worden om dan te horen te krijgen dat hun griepprikje niks afdoet en ze toch nog hondsziek kunnen worden door griep of de prik omdat het 'verkeerde' seizoensvirus uitbrak.
Foei, stout virus.
Foei, farma verliezer, verkeerd gegokt maar och, de poen is dan toch binnen.

Dus wat is het nut van 3 covid prikken als ze telkens achter de feiten en de gemuteerde covid varianten aanhollen met vaccins tegen het gemuteerde en dus verkeerde virus?
NUL, NADA, NOPPES, NIKS.
Iedere gevaccineerde wordt dus gevaccineerd tegen deze sars-covid2/virusstreng dat al niet meer bestaat door mutatie.
Bewijs: covid gevaccineerden worden herbesmet en hebben zich dus nodeloos laten vaccineren want ze zijn niet beschermd tegen de varianten, enkel de big farma vaart wel bij hun goklust voor miljarden bedrijfswinsten door nutteloze vaccins tegen een achterhaald en reeds gemuteerd virus.

Ze kunnen opnieuw vaccins beginnen te brouwen voor elk van de gemuteerde varianten. Het zullen dus nog veel meer dan 3 jaarlijkse prikken worden, kassa, kassa.
U lijkt het niet te snappen.

Het griepvaccin wordt gefinetuned voor de griep de ze verwachten dat zal komen.

Het COVID vaccin wordt aangepast aan nieuwe varianten die al opgedoken zijn.

Snapt u het verschil?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 20:00   #57
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U lijkt het niet te snappen.

Het griepvaccin wordt gefinetuned voor de griep de ze verwachten dat zal komen.

Het COVID vaccin wordt aangepast aan nieuwe varianten die al opgedoken zijn.

Snapt u het verschil?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 21:41   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Ik denk dat de huidige vaccins allemaal op ouderen zijn afgestemd, en de dosissen zijn veel en veel te hoog voor jongere mensen. Trouwens, ik ben er zelfs van overtuigd dat die tweede prik enkel maar bij ouderen enige zin heeft.

Waarschijnlijk zou men met veel lagere dosissen toekomen bij minder oude mensen, waardoor men veel meer volk had kunnen vaccineren. Maar ja, in deze zaak draait alles rond commerce en bejaarden.
Is het dan niet beter om gewoonweg jongeren niet te vaccineren ?
Heeft het zin om kleinere dosissen toe te dienen ?
Ik zou, op basis van ik nu weet, al wie jonger is dan x jaar, gewoonweg niet vaccineren, tenzij ze het echt zelf willen.
Oud 16 mei 2021, 08:09   #59
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Want vergis je niet: de psychologische schok na een inbraak in je veilige cocon van je huis, dat is niet min.
als ik dat uitschot met de tweeloop de kop wegblaas

is ook niet min
Oud 16 mei 2021, 08:33   #60
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez Witte, die actuele manier van conditionering is geen eeuwig gegeven hoor.
Eeuwig niet ,maar tot op heden wel.

En ze blijven nog steeds in dezelfde flesjes binnen komen hoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be