Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2021, 14:39   #41
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

U speelde het spel ook al wel eens ...

En dan zullen er zeker spelers zijn die de 'kanskaart' in bezit gekregen hebben waarop staat:

Oud 20 juni 2021, 12:14   #42
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Minister Van Quickenborne wil dit invoeren.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210616_95313482

Goede zaak of niet?
Ja natuurlijk een goede zaak, wanneer je veroordeeld wordt moet je ook effectief de bak in.
Maar zorg voor een gevangenisbeleid wat past in deze tijd, menswaardige leefomstandigheden en buiten met voldoende bagage ( opleiding en scholing) om een leven op te bouwen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 12:41   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja natuurlijk een goede zaak, wanneer je veroordeeld wordt moet je ook effectief de bak in.
Maar zorg voor een gevangenisbeleid wat past in deze tijd, menswaardige leefomstandigheden en buiten met voldoende bagage ( opleiding en scholing) om een leven op te bouwen.
Maar, vermits die zaken niet aanwezig zijn noch in de toekomst daar zullen zijn, zal de mensenrechtenschending door de Belgische staat blijven duren. Dus ook de veroordelingen van Belgie door de rechtbanken.

Maar voor die veroordelingen moet niemand naar de gevangenis.
Oud 20 juni 2021, 12:55   #44
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat kan werken binnen de gevangenis of kamp, maar niet met een aantal duizend gevangenen die dagelijks van en naar hun werk vervoerd moeten worden. Ook moeten ze bewaakt worden op het werk, door gewapende mensen want ik geeft u op een briefje dat anders de eerste dag er al den helft verdwijnt.

haha haha joh grappig he wat jij schrijft

kan je langdurig gedetineerden niet gewoon met enkelbandjes laten logeren in vijfsterren Hilton Hotels??

ik bekijk het anders ok, beste is volgens mij verbanning invoeren uit Nederland of belgie, met Bonus als die gasten permanent wegblijven, en startpremies om elders iets op te bouwen.

Geen enkele crimineel is gelukkig dat hij een crimineel is geworden, ik praat uit eigen ervaring, heb gewelddadig, agressief, oorlogszuchtig verleden ok. tiental keerjtes voor rechter verschenen, elf maanden PI Noordsingel rotterdam gezeten CEL CS16

Pijnlijkste van crimineel verleden is dat de hele maatschappij jou totaal zal verstoten en dit maak ik nu dus al 20 jaar aan den lijve mee.
Ik zal weg moeten gaan uit Nederland, radicale verandering sociale omgeving schept nieuwe kansen voor een ex crimineel die zijn oude sociale milieu dus voorgoed opzij zet en elders brand new start met schone lei en zelf positief leert denken en doen.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 20:59   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ga zeer ver met je akkoord.
Maar wat is mogelijk, en wat is billijk?

Een ongeschoolde vrouw van 35, die zich realiseert dat ze veel beter haar intellectuele capaciteiten had moeten aanwenden in haar schoolse tijd, wil beginnen aan een opleiding verpleegkundige.
Zij zal daar veel (inschrijvings, cursus, ...) geld voor moeten betalen.
Maar aan gevangen gratis aanbieden?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 08:53   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben voorstander van een fatsoenlijk en redelijk streng crimineel beleid.
Dus ja, ook kleinere gevangenisstraffen moeten minstens gedeeltelijk effectief uitgezeten worden.

Te weinig plaatsen?
Ik pleit nogmaals voor een nieuw soort light-gevangenissen.
Uitsluitend voor niet-gevaarlijke gevangenen.
Daar moet amper een cipier bij komen kijken; de deuren moeten amper op slot.
Maar ... wie er misbruik van maakt, vliegt daarna wel naar een echte gevangenis.

Een voorbeeld, in al zijn onnozelheden om het simpel te houden:
Iemand die tot twee jaar veroordeeld is voor een verkeersongeval, dronken en vluchtmisdrijf:
- gaat zes maanden in de light-gevangenis, vb. vlak bij zijn werk. Mag gaan werken.
- vervolgt zes maanden met een enkelband thuis. Mag gaan werken
- komt dan vrij met de verwittiging: laat je nog eens pakken voor het minste, en je resterend deel zal ook effectief worden.
En wat bepaalt of je al dan niet gevaarlijk bent ??? Meer dan de helft van de gevangenissen zit vol met mensen die veroordeeld zijn voor drugsfeiten.

Is iemand die wat bolletjes coke verkoopt dan zo gevaarlijk in uw ogen ? Is iemand die wat cannabisplanten kweekt dan zo gevaarlijk ? Ben jij bang van die mensen ? Ik alleszins niet die vragen mij niks noch verplichten me tot iets. Nog straffer ik heb er eigenlijk totaal geen last van. Stel dat jij morgen een cannabisplantage begint ...ben jij dan plots een gevaarlijk individu ?

Ik ben wel bang van mensen die met de regelmaat onder invloed deel nemen aan het verkeer en of agressievelingen in het verkeer. Ook mensen die voor het minste op de vuist gaan vind ik redelijk gevaarlijk...denk dan maar aan voetbalsupporters.

Ook beleidsmakers behoren al eens tot de gevaarlijke soort

Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen interpretatie heeft over wie of wat hij gevaarlijk vindt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 juni 2021 om 08:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 09:35   #47
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En wat bepaalt of je al dan niet gevaarlijk bent ??? Meer dan de helft van de gevangenissen zit vol met mensen die veroordeeld zijn voor drugsfeiten.

Is iemand die wat bolletjes coke verkoopt dan zo gevaarlijk in uw ogen ? Is iemand die wat cannabisplanten kweekt dan zo gevaarlijk ? Ben jij bang van die mensen ? Ik alleszins niet die vragen mij niks noch verplichten me tot iets. Nog straffer ik heb er eigenlijk totaal geen last van. Stel dat jij morgen een cannabisplantage begint ...ben jij dan plots een gevaarlijk individu ?

Ik ben wel bang van mensen die met de regelmaat onder invloed deel nemen aan het verkeer en of agressievelingen in het verkeer. Ook mensen die voor het minste op de vuist gaan vind ik redelijk gevaarlijk...denk dan maar aan voetbalsupporters.

Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen interpretatie heeft over wie of wat hij gevaarlijk vindt.
De ganse criminele "industrie" die achter dat bolletje coke schuil gaat is voor u volstrekt ongevaarlijk?

Dat bolletje coke is geen probleem Fred?
https://www.hln.be/buitenland/cocain...kers~a563cd4e/

Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 juni 2021 om 09:56.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 10:42   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De ganse criminele "industrie" die achter dat bolletje coke schuil gaat is voor u volstrekt ongevaarlijk?

Ja voor U voor mij en voor 99,99 % van de mensen zijn die organisaties ongevaarlijk. In heel heel uitzonderijke gevallen wordt men daar mee geconfronteerd. Wat niet kan gezegd worden als het verkeersagressie of gewapende overvallen of zinloos geweld betreft. Die vormen van gevaar zitten achter iedere hoek.

Dat bolletje coke is evenmin een probleem voor U of voor mij. Een geweer op zich is voor ons toch ook geen probleem ? Hebben wij last van de criminelen die achter de illegale wapenhandel zitten ? Ik dacht het niet.

Echter als je een substantie illegaal maakt gaat het ondergronds en komt het in handen van criminelen. Decriminaliseren en de zaak is zo opgelost. Heeft men ook met Alcohol gedaan anders zaten we nu nog met Al Capone en zijn trawanten opgescheept.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 juni 2021 om 11:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 11:30   #49
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik uw schrijfsels mbt drugs lees krijg ik, zoals jij die zaken hier verdedigt, eerder de indruk dat je er wellicht ook uw deel van de boterham mee verdient of op zijn minst afnemer bent....
Oud 21 juni 2021, 12:10   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het probleem is het feit dat het illegaal is. Mocht dat legaal zijn, dan zouden er zo geen criminele feiten rond gepleegd worden. Kijk naar Al Capone: die kon zijn criminele organisatie bouwen rond het illegale van alcohol. Nu kan je geen maffia meer bouwen voor de bierhandel he. Want die is legaal.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 12:12   #51
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

En wie gaat dat weer betalen? Er zijn reeds +10.000 gedetineerden, een gevangene kost 146 euro per dag.
Oud 21 juni 2021, 12:23   #52
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Minister Van Quickenborne wil dit invoeren.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210616_95313482

Goede zaak of niet?
Goedkope aandachtzoekerij van een leeghangende narcist, die wat simpele stemmen wil ronselen voor z'n loserpartijtje.
Poor Belgium.
Oud 21 juni 2021, 13:46   #53
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem is het feit dat het illegaal is. Mocht dat legaal zijn, dan zouden er zo geen criminele feiten rond gepleegd worden. Kijk naar Al Capone: die kon zijn criminele organisatie bouwen rond het illegale van alcohol. Nu kan je geen maffia meer bouwen voor de bierhandel he. Want die is legaal.
Van de (hard)drughandel een reguliere industrie maken zal niet voor vandaag of morgen, of de eerste 20 jaar zelfs, zijn. Is er trouwens een vragende partij die een meerderheid haalt? Zitten we echt te wachten op vrije handel in (hard) drugs bovenop alcohol?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 juni 2021 om 13:46.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:00   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
En wie gaat dat weer betalen? Er zijn reeds +10.000 gedetineerden, een gevangene kost 146 euro per dag.
Als er 2.50€ van die som effectief naar de gevangene gaat, dan zal het veel zijn.
Oud 21 juni 2021, 16:44   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ga nog grotendeels akkoord met jouw definitie van gevaarlijkheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 21 juni 2021, 16:47   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van de (hard)drughandel een reguliere industrie maken zal niet voor vandaag of morgen, of de eerste 20 jaar zelfs, zijn. Is er trouwens een vragende partij die een meerderheid haalt? Zitten we echt te wachten op vrije handel in (hard) drugs bovenop alcohol?
Niemand zit er op te wachten.
Zelfs niet mensen die er luid om roepen. Want zij roepen slechts om te provoceren.
Een soort Giles de la Tourette.

Oud 21 juni 2021, 16:49   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Dat geval van een minister van justitie durft wel de verkeersboetes verhogen met een soort van inningsbijdrage,
maar ervoor zorgen dat gevangenen zelf meer moeten bijdragen, al was het maar door hun toekomstige erfenissen te blokkeren, ... hola, da's andere koek.

Oud 21 juni 2021, 17:01   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat geval van een minister van justitie durft wel de verkeersboetes verhogen met een soort van inningsbijdrage,
maar ervoor zorgen dat gevangenen zelf meer moeten bijdragen, al was het maar door hun toekomstige erfenissen te blokkeren, ... hola, da's andere koek.
Hoe zie je dat gebeuren?

Dat de staat uw geld afpakt omdat uw zoon in de gevangenis zit? Zoiets?
Oud 21 juni 2021, 17:33   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou de familie van de gevangene moeten boeten ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 17:48   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bolletje coke is evenmin een probleem voor U of voor mij. Een geweer op zich is voor ons toch ook geen probleem ? Hebben wij last van de criminelen die achter de illegale wapenhandel zitten ? Ik dacht het niet.
Het zou wel vervelend kunnen worden als iedereen met een geweer op straat mag rondlopen.
Neen dank u, geen Amerikaanse toestanden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be