![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06...-regering-met/ Citaat:
|
|
|
|
#42 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#44 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
|
Citaat:
Niets opkuis...trouwens hoe gaan ze dat doen (zonder nog meer schade aan te richten) En het leukste van alles ? De Weyts dading lijkt de Vlaamse overheid alle mogelijkheden ontnomen te hebben om 3M te dwingen om de vervuilde aarde te saneren. Wat een geniale zet ! (maar dan wel van 3M, De Vlamingen vreten de vervuilde eitjes en mogen nog eens betalen ook)
|
|
|
|
#46 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zonder bron, is er vooralsnog geen sprake van betrokkenheid door weyts. Bovendien is die dading bedoeld om de werken aan oosterweel te laten doorgaan en geen kwijtschelding van schuld voor 3M. Dus dat geneuzel over die dading begrijp ik niet. Dat is alleen maar flauwe kul om nog steeds te proberen nva te beschadigen terwijl er daar niks te beschadigen valt. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
|
Citaat:
Niets N-VA beschadigen. N-VA is volop bezig zichzelf te beschadigen.
|
|
|
|
#48 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Let vooral op het woordje ' lijkt '. U geeft zelf aan dat het geen feit is. Eerder fantasie. Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 20 juni 2021 om 19:21. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
|
Citaat:
Welke mogelijkheden zou de Vlaamse regering nog hebben ? https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/15/dading-pfos/ In die juridische overeenkomst die nu gelekt is, betwist 3M ten stelligste dat zij verantwoordelijk zijn voor de historische vervuiling. Lantis (toen nog BAM geheten) denkt daar anders over, maar om juridische procedures en dus vertragingen te vermijden, werd er toch een akkoord ondertekend waarin de kosten voor de vervuiling gedeeld worden. Er wordt hier gesteld dat de Weyts dading er gekomen is om oeverloze, 30 jaar lange advocatengevechten te voorkomen..... Dus als de Vlaamse regering toch die verantwoordelijkheid van 3M wil afdwingen komen er eindeloze 30 jaar durende advocatengevechten...Als de Vlaamse regering uberhaupt ook al iets zou kunnen doen.
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk wel dat ze electorale gevolgen gaan ondervinden van deze onfrisse zaak. Ze gedragen zich duidelijk zoals de traditio's. Ze spelen de spelletjes met de volksgezondheid gewoon mee.
|
|
|
|
|
#51 | |
|
|
Citaat:
Ik zou willen meegaan in de heiligverklaring van Demir, maar dan moet ik eerst een antwoord hebben op de vraag waarom Demir de omgevingsvergunning van de Oosterweelverbinding zonder opmerking of aanmerking heeft goedgekeurd ? Tot november 2020 liep zij braaf mee in de doofpotoperatie. Wat is er in juni 2021 gebeurd dat Demir haar vege lijf wil redden door totaal solo slim in de voet van haar eigen partij te schieten ? Maar uiteindelijk maakt mij dat niet uit. Ik ben ook overtuigd dat deze zeer onfrisse zaak de N-VA niet ten goede zal komen.
|
|
|
|
#52 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Kunt u nog volgen? |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 20 juni 2021 om 19:41. |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U zit hier dus gewoon wat te lullen. U weet zelfs amper wat er in die dading staat. Maar door enig gemis aan voorkennis heeft u zich nooit eerder laten tegenhouden waarom dan nu beginnen nietwaar ? nva is kaka en alle middelen zijn goed om dat te bewijzen. U slaat telkens een mal figuur en u hebt geen enkele geloofwaardigheid. Als ik links zou zijn ik zou mij distantieren van een figuur als u die niet anders dan onzin post. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik hoop wel dat je beseft dat je nogal impulsieve vraag in subforum suggesties om een dedicated draadje te openen over PFOS wellicht als gevolg gaat hebben dat we een soort LUL-draadje gaan krijgen zoals dit er een schoolvoorbeeld van is, om toch maar het succesvolle (maar voor velen blijkbaar hinderlijke...) draadje over de Weyts-dading in te kunnen begraven. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er zijn geen bewijzen over die Weyts dading. We weten enkel dat er een dading is. De draad waar u naar verwijst is een trol draad met een vooringenomen titel . Ook voor u : bron dat Ben Weyts die dading heeft gevraagd en ondertekend ? En waarom die dading zo relevant is want volgens mij stelt die 3M helemaal niet vrij van de gevolgen voor de kosten van sanering. Het getrol alhier over die dading is ![]() Bovendien heeft u 2 maten en gewichten want op mijn verzoek om al die troldraden met al hun vooringenomen titels te bundelen reageerde u nogal heftig. Maar deze draad, ja dat is een schande. Nogal redelijk hypocriet bent u. Deze draad gaat over de rol van Schauvlieghe en geleuter of een dading hoort hier niet thuis. Het is met andere woorden u die deze draad wil begraven in gezwets over iets anders. Begin al eens met draden te starten met deftige titels, in plaats van altijd voorbarige conclusies in die titels te plaatsen die niet kloppen. Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 juni 2021 om 21:02. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Minister-President
|
Het zijn altijd dezelfde belachelijke mensen die draden proberen kapot te maken door naast de kwestie te praten. Deze draad ging uitdrukkelijk NIET over de dading. FYI die dading was niet meer dan logisch voor de minister van mobiliteit. Want het was zijn taak om dat project op de rolletjes te houden.
De doofpot is anderzijds crimineel (daar gaat deze draad over voor degenen die twee aspecten niet uit elkaar kunnen houden). Nu, heel de regering was op de hoogte en ze hebben daar gezamelijk schuld aan. Het was niet 1 minister die dit georganiseerd heeft. Zowel de mensen die expliciet naar Joke wijzen als de mensen die expliciet naar Ben wijzen hebben het dus mis of proberen bewust mist te spuien.
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze hebben een zondebok gevonden: Henny De Baets, topvrouw van OVAM. Alhoewel... De politiekers hebben het probleem onderschat: dat is een kapitale fout ! |
|
|
|
|