Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2021, 19:07   #41
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Lantis mag volgens jou op eigen houtje de belastingbetaler 63 miljoen euro aanrekenen, en Weyts is niet verantwoordelijk.

Uw N-VA onderdanigheid begint groteske vormen aan te nemen.
Zoals ook Thomas Goorden al communiceerde, de politiek was op de hoogte

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06...-regering-met/
Citaat:
In hoeverre was de politiek volgens Goorden op de hoogte van deze dading? "Kijk eens naar de verwevenheid tussen de politiek en bouwheer Lantis. Die organisatie zit vol met politieke connecties, verkozenen met een mandaat, of mensen met een verleden op een kabinet. Het kan niet anders of iemand van de toenmalige regering zat mee aan tafel", zegt Goorden. In 2017 was Ben Weyts (N-VA) Vlaams minister voor Mobiliteit. Een jaar later stapte zijn toenmalige kabinetschef over naar de BAM, de voorloper van Lantis.
Moet er nog zand zijn ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 19:08   #42
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Allemaal naast de kwestie. Iets uitbesteden ontslaat een bevoegd minister niet van zijn/haar eindverantwoordelijkheid.
Straks gaat u nog beweren dat Weyts de grond zelf moet wegschieten. Het is zijn verantwoordelijkheid.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 19:10   #43
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Zoals ook Thomas Goorden al communiceerde, de politiek was op de hoogte

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06...-regering-met/

Moet er nog zand zijn ?
Daar heb ik elders al eens op geantwoord. Blijven hetzelfde herhalen geeft u nog steeds geen gelijk. Spijtig. Allee, voor u toch.
Oud 20 juni 2021, 19:11   #44
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Of zoals Wever zei in de zevende dag : waarom zou hij moeten ingrijpen, er was geen enkel gevaar voor de bevolking, maar de Groenen zijn wel schuldig.
Het was het compulsieve rechtse riedeltje van het inhoudsloos Groen bashen zoals het uit de rechtse leerboekjes komt.
Het blijft gewoon een feit dat in 2017 voor de NVA regering Bourgeois alles in de doofpot moest om het prestigeproject voor Antwerpen op de N-VA hoed te kunnen steken.
Zelfs Demir liep gedwee aan het handje (ik weet niet of dat in Molenbeek was of niet) tot eind november 2020, want ze keurde de omgevingsvergunning voor de Oosterweelverbinding zonder kritiek of opmerkingen doodsimpel goed.
Dat zeg jij toch ook. Als we u mogen geloven is er nog steeds geen probleem. En wie gelooft Willem nu niet ? Dat vraag ik me oprecht af.

Citaat:
Trouwens ik woon ferm binnen de 15 km van 3M, maar zal geen eitje uit eigen tuin minder eten...
Citaat:
Bijna alle kleding was behandeld met Scotchguard...een kiekenei uit Zwijndrecht zal echt niet veel schade aanrichten.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 19:11   #45
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Bwa. De vervuilde grond wordt op het domein van 3M gestort dus zij blijven daar wel mee zitten en het opkuisen daarvan zal een pak meer kosten dan die 65 miljoen vermoed ik.
Die grond zal daar tot in de eeuwigheid blijven liggen rotten.
Niets opkuis...trouwens hoe gaan ze dat doen (zonder nog meer schade aan te richten)
En het leukste van alles ? De Weyts dading lijkt de Vlaamse overheid alle mogelijkheden ontnomen te hebben om 3M te dwingen om de vervuilde aarde te saneren.
Wat een geniale zet ! (maar dan wel van 3M, De Vlamingen vreten de vervuilde eitjes en mogen nog eens betalen ook)

Oud 20 juni 2021, 19:14   #46
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Die grond zal daar tot in de eeuwigheid blijven liggen rotten.
Niets opkuis...trouwens hoe gaan ze dat doen (zonder nog meer schade aan te richten)
En het leukste van alles ? De Weyts dading lijkt de Vlaamse overheid alle mogelijkheden ontnomen te hebben om 3M te dwingen om de vervuilde aarde te saneren.
Wat een geniale zet ! (maar dan wel van 3M, De Vlamingen vreten de vervuilde eitjes en mogen nog eens betalen ook)
bron dat Weyts die dading heeft ondertekend en dat hij die heeft laten opstellen ?
Zonder bron, is er vooralsnog geen sprake van betrokkenheid door weyts.
Bovendien is die dading bedoeld om de werken aan oosterweel te laten doorgaan en geen kwijtschelding van schuld voor 3M.
Dus dat geneuzel over die dading begrijp ik niet.
Dat is alleen maar flauwe kul om nog steeds te proberen nva te beschadigen terwijl er daar niks te beschadigen valt.
Oud 20 juni 2021, 19:19   #47
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
bron dat Weyts die dading heeft ondertekend en dat hij die heeft laten opstellen ?
Zonder bron, is er vooralsnog geen sprake van betrokkenheid door weyts.
Bovendien is die dading bedoeld om de werken aan oosterweel te laten doorgaan en geen kwijtschelding van schuld voor 3M.
Dus dat geneuzel over die dading begrijp ik niet.
Dat is alleen maar flauwe kul om nog steeds te proberen nva te beschadigen terwijl er daar niks te beschadigen valt.
Dat komt wel nog...
Niets N-VA beschadigen. N-VA is volop bezig zichzelf te beschadigen.

Oud 20 juni 2021, 19:19   #48
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Weyts dading lijkt de Vlaamse overheid alle mogelijkheden ontnomen te hebben om 3M te dwingen om de vervuilde aarde te saneren.
Twee leugens zonder schroom in 1 zin . U moet het maar kunnen en durven.
Let vooral op het woordje ' lijkt '. U geeft zelf aan dat het geen feit is. Eerder fantasie.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 20 juni 2021 om 19:21.
Oud 20 juni 2021, 19:31   #49
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Twee leugens zonder schroom in 1 zin . U moet het maar kunnen en durven.
Let vooral op het woordje ' lijkt '. U geeft zelf aan dat het geen feit is. Eerder fantasie.
Toch is de Weyts dading een fenomenale overwinning voor 3M.
Welke mogelijkheden zou de Vlaamse regering nog hebben ?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/15/dading-pfos/
In die juridische overeenkomst die nu gelekt is, betwist 3M ten stelligste dat zij verantwoordelijk zijn voor de historische vervuiling. Lantis (toen nog BAM geheten) denkt daar anders over, maar om juridische procedures en dus vertragingen te vermijden, werd er toch een akkoord ondertekend waarin de kosten voor de vervuiling gedeeld worden.

Er wordt hier gesteld dat de Weyts dading er gekomen is om oeverloze, 30 jaar lange advocatengevechten te voorkomen.....
Dus als de Vlaamse regering toch die verantwoordelijkheid van 3M wil afdwingen komen er eindeloze 30 jaar durende advocatengevechten...Als de Vlaamse regering uberhaupt ook al iets zou kunnen doen.

Oud 20 juni 2021, 19:31   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt wel nog...
Ik denk wel dat ze electorale gevolgen gaan ondervinden van deze onfrisse zaak. Ze gedragen zich duidelijk zoals de traditio's. Ze spelen de spelletjes met de volksgezondheid gewoon mee.
Oud 20 juni 2021, 19:35   #51
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk wel dat ze electorale gevolgen gaan ondervinden van deze onfrisse zaak. Ze gedragen zich duidelijk zoals de traditio's. Ze spelen de spelletjes met de volksgezondheid gewoon mee.
Alweer, dat is idd in het verleden nog meermaals gebeurd, kan ik met deze post van u instemmen.

Ik zou willen meegaan in de heiligverklaring van Demir, maar dan moet ik eerst een antwoord hebben op de vraag waarom Demir de omgevingsvergunning van de Oosterweelverbinding zonder opmerking of aanmerking heeft goedgekeurd ? Tot november 2020 liep zij braaf mee in de doofpotoperatie.

Wat is er in juni 2021 gebeurd dat Demir haar vege lijf wil redden door totaal solo slim in de voet van haar eigen partij te schieten ?

Maar uiteindelijk maakt mij dat niet uit. Ik ben ook overtuigd dat deze zeer onfrisse zaak de N-VA niet ten goede zal komen.

Oud 20 juni 2021, 19:38   #52
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er wordt hier gesteld dat de Weyts dading er gekomen is om oeverloze, 30 jaar lange advocatengevechten te voorkomen.....
Dus als de Vlaamse regering toch die verantwoordelijkheid van 3M wil afdwingen komen er eindeloze 30 jaar durende advocatengevechten...
.... maar zal Oosterweel niet 30 jaar stilliggen met alle financiële, maatschappelijke en ecologische gevolgen vandien mocht de dading van Lantis er niet geweest zijn.
Kunt u nog volgen?
Oud 20 juni 2021, 19:40   #53
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alweer, dat is idd in het verleden nog meermaals gebeurd, kan ik met deze post van u instemmen.

Ik zou willen meegaan in de heiligverklaring van Demir, maar dan moet ik eerst een antwoord hebben op de vraag waarom Demir de omgevingsvergunning van de Oosterweelverbinding zonder opmerking of aanmerking heeft goedgekeurd ? Tot november 2020 liep zij braaf mee in de doofpotoperatie.

Wat is er in juni 2021 gebeurd dat Demir haar vege lijf wil redden door totaal solo slim in de voet van haar eigen partij te schieten ?

Maar uiteindelijk maakt mij dat niet uit. Ik ben ook overtuigd dat deze zeer onfrisse zaak de N-VA niet ten goede zal komen.
Als vriend van Joske zou u die groene fundamentaliste moeten toejuichen. Communisten en consequent zijn... het is een mislukt huwelijk.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 20 juni 2021 om 19:41.
Oud 20 juni 2021, 20:02   #54
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat komt wel nog...
Geen bron dus.
U zit hier dus gewoon wat te lullen.
U weet zelfs amper wat er in die dading staat.
Maar door enig gemis aan voorkennis heeft u zich nooit eerder laten tegenhouden waarom dan nu beginnen nietwaar ?
nva is kaka en alle middelen zijn goed om dat te bewijzen.
U slaat telkens een mal figuur en u hebt geen enkele geloofwaardigheid.
Als ik links zou zijn ik zou mij distantieren van een figuur als u die niet anders dan onzin post.
Oud 20 juni 2021, 20:27   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Huh???

Lantis valt onder Mobiliteit. De dading was in 2018. Weyts was toen minister van mobiliteit.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lantis

Ik hoop wel dat je beseft dat je nogal impulsieve vraag in subforum suggesties om een dedicated draadje te openen over PFOS wellicht als gevolg gaat hebben dat we een soort LUL-draadje gaan krijgen zoals dit er een schoolvoorbeeld van is, om toch maar het succesvolle (maar voor velen blijkbaar hinderlijke...) draadje over de Weyts-dading in te kunnen begraven.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 20:52   #56
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch is de Weyts dading een fenomenale overwinning voor 3M.
Welke mogelijkheden zou de Vlaamse regering nog hebben ?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/15/dading-pfos/
In die juridische overeenkomst die nu gelekt is, betwist 3M ten stelligste dat zij verantwoordelijk zijn voor de historische vervuiling. Lantis (toen nog BAM geheten) denkt daar anders over, maar om juridische procedures en dus vertragingen te vermijden, werd er toch een akkoord ondertekend waarin de kosten voor de vervuiling gedeeld worden.

Dus als de Vlaamse regering toch die verantwoordelijkheid van 3M wil afdwingen komen er eindeloze 30 jaar durende advocatengevechten...Als de Vlaamse regering uberhaupt ook al iets zou kunnen doen.
Voor de zoveelste keer bron voor de Weyts dading ?
Oud 20 juni 2021, 20:55   #57
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik hoop wel dat je beseft dat je nogal impulsieve vraag in subforum suggesties om een dedicated draadje te openen over PFOS wellicht als gevolg gaat hebben dat we een soort LUL-draadje gaan krijgen zoals dit er een schoolvoorbeeld van is, om toch maar het succesvolle (maar voor velen blijkbaar hinderlijke...) draadje over de Weyts-dading in te kunnen begraven.
Weer aan het projecteren.
Er zijn geen bewijzen over die Weyts dading. We weten enkel dat er een dading is. De draad waar u naar verwijst is een trol draad met een vooringenomen titel .
Ook voor u : bron dat Ben Weyts die dading heeft gevraagd en ondertekend ?
En waarom die dading zo relevant is want volgens mij stelt die 3M helemaal niet vrij van de gevolgen voor de kosten van sanering.

Het getrol alhier over die dading is

Bovendien heeft u 2 maten en gewichten want op mijn verzoek om al die troldraden met al hun vooringenomen titels te bundelen reageerde u nogal heftig. Maar deze draad, ja dat is een schande. Nogal redelijk hypocriet bent u.

Deze draad gaat over de rol van Schauvlieghe en geleuter of een dading hoort hier niet thuis. Het is met andere woorden u die deze draad wil begraven in gezwets over iets anders.

Begin al eens met draden te starten met deftige titels, in plaats van altijd voorbarige conclusies in die titels te plaatsen die niet kloppen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 juni 2021 om 21:02.
Oud 20 juni 2021, 21:35   #58
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is niks anders waar we in heel die pfos-affaire ons met volle gewicht kunnen op inzetten om N-VA mee in het stinkende christendemocratische en groene bad te sleuren. Dus blijven we er tezamen tot in der eeuwigheid op inzetten in de hoop dat onze vrienden van Vivaldi die tot aan hun kruin in de spreekwoordelijke shit zitten toch uiteindelijk wat uit de storm die ze zelf gecreëerd hebben door de vervuiling in hun gemeente en onder hun ministers van Leefmilieu de vrije loop te laten gaan en alle communicatie erover te blokkeren. Leve Vivaldi. Tous ensemble in de stront.
Oud 21 juni 2021, 09:39   #59
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Het zijn altijd dezelfde belachelijke mensen die draden proberen kapot te maken door naast de kwestie te praten. Deze draad ging uitdrukkelijk NIET over de dading. FYI die dading was niet meer dan logisch voor de minister van mobiliteit. Want het was zijn taak om dat project op de rolletjes te houden.

De doofpot is anderzijds crimineel (daar gaat deze draad over voor degenen die twee aspecten niet uit elkaar kunnen houden). Nu, heel de regering was op de hoogte en ze hebben daar gezamelijk schuld aan. Het was niet 1 minister die dit georganiseerd heeft. Zowel de mensen die expliciet naar Joke wijzen als de mensen die expliciet naar Ben wijzen hebben het dus mis of proberen bewust mist te spuien.
Oud 21 juni 2021, 09:49   #60
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het zijn altijd dezelfde belachelijke mensen die draden proberen kapot te maken door naast de kwestie te praten. Deze draad ging uitdrukkelijk NIET over de dading. FYI die dading was niet meer dan logisch voor de minister van mobiliteit. Want het was zijn taak om dat project op de rolletjes te houden.

De doofpot is anderzijds crimineel (daar gaat deze draad over voor degenen die twee aspecten niet uit elkaar kunnen houden). Nu, heel de regering was op de hoogte en ze hebben daar gezamelijk schuld aan. Het was niet 1 minister die dit georganiseerd heeft. Zowel de mensen die expliciet naar Joke wijzen als de mensen die expliciet naar Ben wijzen hebben het dus mis of proberen bewust mist te spuien.
De doofpot is inderdaad crimineel.
Ze hebben een zondebok gevonden: Henny De Baets, topvrouw van OVAM.
Alhoewel...
De politiekers hebben het probleem onderschat: dat is een kapitale fout !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be