Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2021, 08:25   #41
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De Britten zijn net op tijd ontsnapt he.

Maar politiek begrijp ik Macron wel, omdat hij naar zijn zotte wetenschappers heeft geluisterd.

Het is zijn verkiezingsjaar dit jaar. Verkiezingen in mei. Het allerlaatste wat hij wil, is dat hij tijdens zijn campagne weer moet lockdownen of zo. Het ziet er minder rooskleurig uit voor zijn herverkiezing dan hij dacht. Hij dacht Marine weer eens te verslaan, maar het zal Marine niet zijn. Hij doet dus een quitte ou double: als hij met zijn dwingelandij een grote vaccinatie graad kan bereiken, en het hierdoor nadien sanitair "goed" doen, kan hij zeggen dat hij "het virus overwonnen heeft", het ENIGE dat hij als bilan kan voorstellen.
Hij WEET of denkt te weten dat als de vaccinatie graad niet omhoog kan, er misschien weer bijzonder onpopulaire maatregelen zullen zijn deze winter, en dan moet hij als de grote looser naar de verkiezingen: gele hesjes, mislukt pensioen plan, onderwijs kapot, en verkeerd corona beleid. Rechts maakt dan van hem kipkap.

Hij gokt dus dat door nu heel hard de vijs aan te draaien voor vaccinatie, we naar een serenere winter gaan. Het kan natuurlijk ook totaal omgekeerd uitdraaien, maar hij speelt deze laatste kaart.

Maar hij durfde niet de echte beslissing nemen: verplichte vaccinatie boven een zekere leeftijd. DAT zou de juiste geweest zijn.

Nu probeert hij dat met zware chantage te bekomen, maar hierdoor schendt hij ongeveer alle principes van een vrij land, en voort een totaal apartheidsbeleid. Het is een grote gok, en ik vraag mij zelfs af of hij geen burgeroorlog riskeert.
Inderdaad, dat dacht ik dus ook: zelfs op mij komt dit totaal ongehoord over, en ik ben niet snel geshockeerd. En dat in het land van de revolutie. Ofwel is dat spelen met vuur, ofwel raakt het nieuwe regime nu echt wel geinstalleerd.
Oud 13 juli 2021, 08:32   #42
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Misschien hier toch een apart topic over openen:

https://www.hln.be/buitenland/frankr...izen~a8880dba/

Nu dus ook voor sociale activiteiten allerhande...
Was te peinzen dat die psychopaat daar als eerste mee ging afkomen!

Indien de Fransen dit zomaar aanvaarden is gans Europa naar de knoppen.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 08:44   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Was te peinzen dat die psychopaat daar als eerste mee ging afkomen!

Indien de Fransen dit zomaar aanvaarden is gans Europa naar de knoppen.
Wees gerust, Frank Vandenbroucke, gesteund door Marc Van Ranst, zal niet lang op zich laten wachten. Vervolgens zal Geert Molenberghs het ook een zeer goed idee vinden, want zijn statistische modellen vertellen hem dat 110% van de bevolking gevaccineerd moet worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 09:00   #44
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Mogen ouders hun kinderen verplichten?
“In principe kunnen ouders dat niet”, zegt Moonens. “Dat is dwang op de persoon

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210713_92842138

De regering daarentegen ...
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 09:04   #45
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
In verband met dat certificaat. Ik heb dat hier denk ik 2 maanden geleden al geschreven. Maar dat ding gaat compleet nutteloos worden op het moment dat het virus door de vaccins breekt wat nu al schijnt te gebeuren.

Dit is weeral een mooi voorbeeldje waarbij beleidsmakers denken dat ze moeten ingrijpen terwijl ze fundamenteel niks aan de zaak kunnen veranderen en zich beter afzijdig zouden houden ipv de normale gang van zaken te verstoren. Identiek aan de maatregelen dus die in essentie ook niets hebben opgelost.
Dan gaan ze de mensen wss verplichten om om de 6 maanden een vaccin te laten inspuiten en dan komt dat mooi op je "gehoorzaamheidscertificaat" te staan. Dan kan je "vrij" zijn

Dit heeft niks meer met volksgezondheid te maken. Idem hier in België: de besmettingen stijgen. Natuurlijk want er wordt meer getest want mensen willen op reis of naar festivals. Grote volksverlakkerij: mensen zonder symptomen testen met een test die daar eigenlijk niet voor gemaakt is.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 09:06   #46
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Massavorming is a bitch...
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 12:10   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Mogen ouders hun kinderen verplichten?
Mijn collega heeft een 14-jarige dochter, en is nu in paniek. Hij twijfelt heel hard om haar te laten vaccineren, zij heeft er ook schrik van, hij is volop aan het zoeken naar gegevens van effecten van het vaccin op jonge adolescentes, maar als zij niet gevaccineerd is mag zij zelfs in augustus geen winkelcentrum meer binnen, laat staan een bioscoop of een trein.

Geen antivaxxer hoor, is zelf gevaccineerd, zijn oudste zoon van 18 is ook gevaccineerd want gaat in Londen studeren volgend jaar. Maar voor zijn dochtertje vindt hij het niet gepast.

Ik probeerde hem gerust te stellen door te zeggen dat hij zonder haar nog andere kinderen zal overhouden, maar hij vond dat niet leuk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2021 om 12:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 12:15   #48
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 12:19   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn collega heeft een 14-jarige dochter, en is nu in paniek. Hij twijfelt heel hard om haar te laten vaccineren, zij heeft er ook schrik van, hij is volop aan het zoeken naar gegevens van effecten van het vaccin op jonge adolescentes, maar als zij niet gevaccineerd is mag zij zelfs in augustus geen winkelcentrum meer binnen, laat staan een bioscoop of een trein.

Geen antivaxxer hoor, is zelf gevaccineerd, zijn oudste zoon van 18 is ook gevaccineerd want gaat in Londen studeren volgend jaar. Maar voor zijn dochtertje vindt hij het niet gepast.

Ik probeerde hem gerust te stellen door te zeggen dat hij zonder haar nog andere kinderen zal overhouden, maar hij vond dat niet leuk.
Tact is ook uw sterkste kant niet geloof ik he
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 12:26   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Dan gaan ze de mensen wss verplichten om om de 6 maanden een vaccin te laten inspuiten en dan komt dat mooi op je "gehoorzaamheidscertificaat" te staan. Dan kan je "vrij" zijn
Vandaar dat ik denk dat het beter is nu al gewoon te worden aan zo een certificaat niet te gebruiken. We hebben toch al een jaar leren leven zonder die dingen waar je dat nodig voor hebt, dus is er geen probleem om die dingen blijven links te laten liggen.
Oud 13 juli 2021, 12:55   #51
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is ook niet gepast, wacht tot ze met kinderen vanaf 4 jaar gaan beginnen.
Mijn dochter wil alvast geen prik (ze is nog niet besmet geweest voor zover we weten), als gezin doen we nu enkel nog zaken waar geen test voor nodig is, kleinere samenkomsten, wat buiten de lijntjes kleuren en regelmatig eens naar Nederland. Uit principe alleen al wil ik niet meewerken aan een deel fascistenregels.
Oud 13 juli 2021, 13:10   #52
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De Britse aanpak vs de Franse. Dat men nu zijn gele ster moet tonen om zelfs maar op de trein te mogen of een terrasje te doen, gaat wel heel ver. Nu, zoals ik al zegde, we zijn ondertussen een jaar gewoon gemaakt aan de afwezigheid van die dingen, we zullen daar dus geen gebruik van maken, van die terrasjes, van die bioscopen, en van die treinen.

Wat storender is, is dat dat nu ook geeist wordt voor kinderen vanaf 12 jaar. Je kan dus niet meer met je kind naar de bioscoop zonder dat die in zijn neus laat peuteren.

Er zit dus maar 1 ding op: geen cafes meer, geen cinema meer, geen treinen meer. Maar zoals ik al zegde, dat is niet zo dramatisch, we zijn dat ondertussen gewoon geworden.

Als die pas ooit wordt afgeschaft, kunnen we daar weer naartoe, zo niet, is het een pagina van de geschiedenis die zich voorgoed keert, maar het leert U dan ook leven zonder al die dingen en dat is misschien ook niet slecht.

Ik vrees dat vele medeburgers echter zonder nadenken achter hun snoepje zullen komen, en zo fier als een gieter hun geel sterretje tonen. Maar goed, dat is nu dus een wereldje dat niet meer de mijne is, de wereld van bioscopen en restaurants en treinen en zo.

Als het ook toegepast zal worden in winkels, dan gaat het wel heel moeilijk worden, dan moet alles via thuislevering gekocht worden, maar dat is ondertussen ook wel iets waar we aan gewoon aan het worden zijn.
Vermits wij nu al rond de oren geslagen worden met toekomstige "fors stijgende energieprijzen" en prijsstijgingen allerhande, zullen velen hun uitgagsgewoontes moeten afbouwen om nog rond te komen.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 13:15   #53
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zolang ik kan blijft die corona-app van mijn mobiel. Het schept een gevaarlijk precedent. We weten wat er de laatste keer gebeurde bij een zogenaamde tijdelijke toegeving. Eens eraan meegedaan en je mag ieder jaar of half jaar een prikje halen en wat nog meer. En dan een update aan de app om je gedrag te registreren en die meuk zeker, want we hebben de technologie toch.

Jammer, Frankrijk bezoeken zit er ook dit jaar niet in. Geen zin in zulke onzin.

Ik vrees er wel voor dat eens de restricties zonder een dergelijke QR-code te erg worden ik toch zou toegeven. Frankrijk doet aardig zijn best nu.

Laatst gewijzigd door Weyland : 13 juli 2021 om 13:17.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 13:29   #54
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

in een land waar een coronapas al goed ingeburgerd is:

Denemarken:
75 infections per 100K people reported last 7 days

tvv met Frankrijk:
40 infections per 100K people reported last 7 days

Zo'n paspoort om het sociale leven te regelen werkt dus duidelijk om positieve testen tegen te houden

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 13 juli 2021 om 13:29.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 13:46   #55
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Zolang ik kan blijft die corona-app van mijn mobiel. Het schept een gevaarlijk precedent. We weten wat er de laatste keer gebeurde bij een zogenaamde tijdelijke toegeving. Eens eraan meegedaan en je mag ieder jaar of half jaar een prikje halen en wat nog meer. En dan een update aan de app om je gedrag te registreren en die meuk zeker, want we hebben de technologie toch.

Jammer, Frankrijk bezoeken zit er ook dit jaar niet in. Geen zin in zulke onzin.

Ik vrees er wel voor dat eens de restricties zonder een dergelijke QR-code te erg worden ik toch zou toegeven. Frankrijk doet aardig zijn best nu.
Ik vermoed dat we op een bepaald moment niet anders kunnen dan eraan toegeven. Tenzij je als kluizenaar kan of wil leven. Maar zelfs dan. Als je een vrijgeleide nodig hebt om te kunnen gaan werken of spullen te kopen, ziet het er somber uit. Want zonder werk geen inkomen en dus geen voeding. En op steun van je medemens met QR-tattoo zal je niet moeten rekenen. Stel nu nog dat uw buurman sympathie voor u heeft en zegt: ik koop u wel wat ge nodig hebt.. hoe lang denk je dat het gaat duren eer die man op zijn donder krijgt? Want alles wordt geregistreerd eh.. dus ook dat die man meer koopt dan nodig. Zover zijn we nog niet natuurlijk, maar de technologie is er.. en als men kan aantonen dat het beter is om die technologie in te zetten omdat het een 'hoger doel' dient, dan slikken de ja-knikkers. Komt daar nog het vooruitzicht bij dat 'bezit' geen optie meer is voor de gewone mens.. Ik zie geen uitweg meer.

We hebben toegestaan een gevangenis rond ons te laten bouwen.. al zien we de constructie nagenoeg niet, van vrijheid is geen sprake meer. Je hebt verdorie een vrijgeleide nodig om vrij te mogen zijn. En zelfs dan ben je beperkt. We hebben altijd behoorlijk vrij kunnen leven, maar omdat nu weer te kunnen, moeten we een pasje bovenhalen en spuitjes laten zetten.. ook al heb je dat als individu niet nodig, het moet. Ook al is de covid-pandemie verwaarloosbaar in vergelijking met eender welke voorgaande pandemie.. Ook al evolueert covid naar een milde griep-achtige.. Het pasje zal blijven.

Ergst is: er zijn mensen die dat allemaal normaal vinden.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 13:55   #56
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)

Tjonge jonge..
Heerlijk die humor..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 13:58   #57
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
in een land waar een coronapas al goed ingeburgerd is:

Denemarken:
75 infections per 100K people reported last 7 days

tvv met Frankrijk:
40 infections per 100K people reported last 7 days

Zo'n paspoort om het sociale leven te regelen werkt dus duidelijk om positieve testen tegen te houden
Opletten, nu ga je er vanuit dat die paspoort lovers kunnen rekenen en tellen.
Oud 13 juli 2021, 13:58   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik vermoed dat we op een bepaald moment niet anders kunnen dan eraan toegeven. Tenzij je als kluizenaar kan of wil leven. Maar zelfs dan. Als je een vrijgeleide nodig hebt om te kunnen gaan werken of spullen te kopen, ziet het er somber uit. Want zonder werk geen inkomen en dus geen voeding.
Eerlijk gezegd, op mijn werk heb ik daar geen moeite mee om die te informeren dat ik gevaccineerd ben. Die geneeskundige dienst heeft toch al enorm veel dingen over mij.

Wat ik wel niet doe, is mijn geel sterretje tonen om "dinges" mogen te doen. Ik zou er geen probleem mee hebben mocht mijn werkgever mij vragen om mij te vaccineren, maar ik beschouw dat ik al vrije burger niks te tonen heb voor een bioscoop of zo. Als dat daar moet, dan ga ik gewoon niet naar de bioscoop.

Ik heb zelfs niks tegen een vaccinatie verplichting, ik heb iets tegen dat pasje. Dat toon ik niet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ahnenpass

Citaat:
We hebben toegestaan een gevangenis rond ons te laten bouwen.. al zien we de constructie nagenoeg niet, van vrijheid is geen sprake meer. Je hebt verdorie een vrijgeleide nodig om vrij te mogen zijn. En zelfs dan ben je beperkt. We hebben altijd behoorlijk vrij kunnen leven, maar omdat nu weer te kunnen, moeten we een pasje bovenhalen en spuitjes laten zetten.. ook al heb je dat als individu niet nodig, het moet. Ook al is de covid-pandemie verwaarloosbaar in vergelijking met eender welke voorgaande pandemie.. Ook al evolueert covid naar een milde griep-achtige.. Het pasje zal blijven.

Ergst is: er zijn mensen die dat allemaal normaal vinden.
Dat is dan ook de reden waarom ik voorstander ben van genocide he

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2021 om 14:05.
Oud 13 juli 2021, 15:16   #59
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

https://pnws.be/frankrijk-kiest-voor...ilegepaspoort/

Onbekende moeial en met belastinggeld gesubsidieerde margot cloet komt eens uitleggen wat ethisch handelen betekent.
Citaat:
Margot Cloet wil dat ons land het Franse voorbeeld volgt.

“We moeten zoveel mogelijk mensen vaccineren en streven naar een vaccinatiegraad van zelfs 100 procent”, zei de Franse president Macron maandag in zijn toespraak tot het Franse volk. Voor 15 september moet “het zorgpersoneel en ander personeel in de ziekenhuizen, de klinieken, de rusthuizen, de instellingen voor mensen met een handicap, voor alle professionelen of vrijwilligers die met kwetsbare mensen werken (ook thuis)” zich verplicht laten vaccineren. Wie dat niet doet zal niet meer mogen werken en zal ook niet meer betaald worden.

Maar Macron wil nog verder gaan en waarschuwt de Fransen dat men zich de vraag zal moeten stellen of de vaccinatie voor alle Fransen verplicht moet worden, als de vaccinatiecampagne niet snel genoeg vooruit gaat.

Naast de verplichte vaccinatie kunnen de Fransen straks bovendien alleen nog van bepaalde privileges genieten als ze een coronapas kunnen voorleggen.
“De coronapas zal worden gebruikt in restaurants, cafés en winkelcentra, maar ook in ziekenhuizen en rusthuizen en in vliegtuigen, treinen en langeafstandsbussen. Enkel de mensen die gevaccineerd zijn of die een negatieve test afleggen krijgen nog toegang”, aldus Macron.

In ons land wil Margot Cloet van zorgkoepel Zorgnet-Icuro zo snel mogelijk het Franse model voor het zorgpersoneel kopiëren. “We willen de verplichting nog in orde krijgen voor het zomerreces”, aldus Cloet.

Frank Vandenbroucke (Vooruit) laat uitschijnen dat de verplichting nog niet op de onderhandelingstafel zal liggen. Hij denkt wel aan drukkingsmiddeltjes zoals het openbaar maken van de de vaccinatiegraad van het personeel per ziekenhuis.

Vrijdag is er een nieuw Overlegcomité. De Franse maatregelen zullen ongetwijfeld een inspiratiebron zijn.
Laten de Fransen zich zo gemakkelijk chanteren? Gehoorzamen aan staatsterreur of geen werk meer, geen mogelijkheid om in hun levensonderhoud te voorzien?
Pikken Fransen de broodroof, discriminatie en slavernij van de kinderloze fascist macron?
Staat heel parijs nu nog niet in brand door rellen?
Ethische cloet:
Citaat:
Zorgnet-Icuro ondersteunt ethiek in het werkveld met een uitgebreid aanbod. Elke dag opnieuw zetten duizenden hulpverleners zich in om goede zorg te geven met oog voor de kwetsbaarheid en menselijke waardigheid van iedere persoon.Dat maakt zorg tot een intrinsiek ethische activiteit.
Waar is de ethiek om zorgpersoneel te chanteren met gedwongen vaccinatie tegen hun wil om nog te mogen werken?
Waar is de ethiek om mensen te discrimineren en te broodroven als ze zich niet gedwongen laten vaccineren?
Waar is de ethiek of beter: wat is moreel?
Is het juist handelen om zorgpersoneel/mensen te dwingen tot vaccinatie tegen hun wil door hen werkloos te maken, te broodroven en zelfs de toegang tot voedsel te ontzeggen als ze niet gehoorzamen aan staatsterreur maar hun (mensen)rechten gebruiken?

En vandenbroucke: het openbaar maken van de vaccinatiegraad van het personeel per ziekenhuis veroorzaakt valse concurrentie tussen ziekenhuizen en is discriminerend.
De vaccinatiegraad is enkel bedoeld om ANONIEM en algemeen een overzicht te kunnen hebben voor de VOLKSGEZONDHEID en NIET als drukkingsmiddel voor gedwongen vaccinatie.
We zullen zien welke f*cking onzin het overlegcomité weer uit hun duim gaat zuigen vrijdag.
Oud 13 juli 2021, 15:24   #60
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht

Dit heeft niks meer met volksgezondheid te maken. Idem hier in België: de besmettingen stijgen. Natuurlijk want er wordt meer getest want mensen willen op reis of naar festivals. Grote volksverlakkerij: mensen zonder symptomen testen met een test die daar eigenlijk niet voor gemaakt is.
ja, hilarisch en tegelijk krankzinnig: gezonde mensen testen met onbetrouwbare testen of ze wel gezond zijn...hahahaha, wie kunnen ze dat maar blijven wijsmaken?
Idem voor quarantaine: gezonde mensen onnodig in quarantaine steken
Idem voor vaccinatie: gezonde mensen onnodig vaccineren
En zieke mensen mogen dan weer niet genezen worden met medicijnen.
En NOG dringt het levensgrote bedrog bij sommigen nog niet door....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be