Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2021, 08:15   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Uhm, neen, dit is juist het punt van civiel recht, dat ge geen procureur nodig hebt.

Als je zelfs dat niet weet kan je je beter afzijdig houden in deze discussie.
Dat is wat ik bedoel. Compleet idioot. Ik kan dus zonder probleem om het even wie voor de rechter slepen voor laster. Dat zou ook via een onderzoeksrechter moeten gaan of anders een fikse boete als ge zo’n proces verliest.

https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=10

Citaat:
Iedereen kan – zonder tussenkomst van politie of justitie – voor laster een civiele zaak tegen een ander aanspannen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 08:36   #42
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is wat ik bedoel. Compleet idioot. Ik kan dus zonder probleem om het even wie voor de rechter slepen voor laster. Dat zou ook via een onderzoeksrechter moeten gaan of anders een fikse boete als ge zo’n proces verliest.
Neen, op zijn minst moet het iemand zijn die een uitspraak over U gedaan heeft.
Oud 13 augustus 2021, 08:43   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen laster. Het is dewaarheid. Engel is zoals de rest van de antivaxxers een malloot (hij zou ook tegen beter weten in die onzin kunnen vertellen, maar dan is hij een bedrieger en dat is nog erger).

Ik word hier regelmatig een fascist genoemd, maar ik ga daar niet over klagen. Ik ben geen woke zoals Engel.

Marc Van Ranst is evenzeer een malloot, maar misschien dringt dat niet tot je door, omdat jij fan bent van die malloot.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 09:09   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Iedereen kan – zonder tussenkomst van politie of justitie – voor laster een civiele zaak tegen een ander aanspannen.

Verschil maken tussen strafrecht en burgerlijk recht.

Jij kunt via een burgerlijke procedure schadevergoeding eisen, voor zover je de gegrondheid van je eis en je schade kunt bewijzen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 09:09   #45
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat me ook lijktvis dat velen MVR een held beschouwen puur omdat die 'ook tegen Vlaams-nationalisme' is. Is het niveau echt zo?

Op Twitter zie ik zelfs mensen Rik Torfs als verrader zien die het land tracht te verdelen. Rik Torfs? Dat is toch ook een Belgicist?

Laatst gewijzigd door Weyland : 13 augustus 2021 om 09:12.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 09:10   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Probeer Zeeuwse.
Hollandse
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 09:11   #47
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hollandse
Beetje zoals die Blauwvoeterij vroeger, met doel de Franstalige studenten de stuipen op het lijf te jagen. Ok dan. Beetje raar.
Oud 13 augustus 2021, 09:17   #48
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Wat me ook lijktvis dat velen MVR een held beschouwen puur omdat die 'ook tegen Vlaams-nationalisme' is. Is het niveau echt zo?

Op Twitter zie ik zelfs mensen Rik Torfs als verrader zien die het land tracht te verdelen. Rik Torfs? Dat is toch ook een Belgicist?
Rik Torfs is vooral een opportunist. Net zoals Bracke een Vlaams nationalist was omdat het hem goed uitkwam in de politiek, is Rik Torfs een Belgicist.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 13 augustus 2021, 09:37   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht

Dat is weer eens de zaken omdraaien.

1. Zoals altijd stel je extreemrechts gelijk aan Vlaams Nationalisme. Dat zijn twee verschillende zaken.

2. Van Ranst vertelt over Covid praktisch hetzelfde wat andere virologen zoals Vlieghe, Van Gucht,… vertellen. Zijn discours daar is helemaal niet extremer dan dat van de gemiddelde virologen.

Maar toch krijgt hij vanuit het VB en een deel van de NVA (de Francken clan) continu de goorste beledigingen over zich tot zelfs doodsbedreigingen.

Waarom? Omdat hij openlijk extreemrechts aan de kaak stelt uiteraard.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 augustus 2021 om 09:39.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 09:39   #50
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
2. Van Ranst vertelt over Covid praktisch hetzelfde wat andere virologen zoals Vlieghe, Van Gucht,… vertellen. Zijn discours daar is helemaal niet extremer dan dat van de gemiddelde virologen.

Maar toch krijgt hij vanuit het VB en een deel van de NVA (de Francken clan) continu de goorste beledigingen over zich tot zelfs doodsbedreigingen.

Daar heb je een punt. Men moet niet focussen op MVR alleen. Alleen is het zo dat deze man zijn sociopathische trekjes zeer slecht verbergen kan. Jammer dat anderen dat niet inzien, omdat ze Vlaams-nationalisme haten en denken omdat hij dat ook doet, hij onschuldig is. En ik zeg wel degelijk Vlaams-nationalisme, want de man heeft ook de pest aan de N-VA.

Nu ja, misschien is hij zelf stiekem een links-Vlaamsgezinde. Geen idee.

Dat jij zo snel strooit met de term extreem-rechts, snap ik evenmin. Waarom zo intellectueel oneerlijk? Het is een doorzichtige techniek om de tegenpartij trachten te besmeuren.

Hij kapt ook op BDW bij gezette tijden, trouwens.

Laatst gewijzigd door Weyland : 13 augustus 2021 om 09:43.
Oud 13 augustus 2021, 09:42   #51
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Zoals altijd stel je extreemrechts gelijk aan Vlaams Nationalisme. Dat zijn twee verschillende zaken.

Het is jammer dat hij als wetenschapper in functie van de staat zich zo politiek profileert, dat zorgt alleen maar voor problemen die we kunnen missen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 09:46   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb je die Van Ranst zijn getwitter eigenlijk al eens bekeken? Dat is een malloot. Dat jij dat niet zit ligt misschien aan uw blinde adoratie voor het fascistische regime.
Oud 13 augustus 2021, 09:50   #53
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Heb je die Van Ranst zijn getwitter eigenlijk al eens bekeken? Dat is een malloot. Dat jij dat niet zit ligt misschien aan uw blinde adoratie voor het fascistische regime.
Dat snap ik evenmin, en vaak, niet altijd, Belgicisten. Waarom toch? Die clanmentaliteit uit schrik voor verdeeldheid is zo'n kwalijke Vlaamse eigenschap. Zie VU vroeger of hoe vandaag de politiek tussen het monsterblok Vivaldi en VB/N-VA verdeeld is. Verschrikkelijk.

Technocratie is een gevaarlijk systeem voor onze toekomst. Men zou beter moeten weten.

Laatst gewijzigd door Weyland : 13 augustus 2021 om 09:51.
Oud 13 augustus 2021, 10:43   #54
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind het bizar dat hij daar allemaal tijd voor heeft en hij mixt helaas voordurend zijn persoonlijke (politieke) overtuiging met zijn professionele mening.

Maar zijn twitter is echt zeer entertainend he.
Deze bvb. vond ik prachtig :

https://twitter.com/vanranstmarc/sta...25375800385539

Citaat:
Laten we hen geen antivaxxers noemen: “Pro-covid bewust onbeschermden” dekt beter de lading en benadrukt dat ze er vrijwillig voor kiezen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 13 augustus 2021 om 10:44.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 10:50   #55
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Deze bvb. vond ik prachtig
deze cartoon, maar uitgezoomd, met kilometerslang borden met "niet ver meer, Pandemic exit"
Oud 13 augustus 2021, 11:05   #56
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

we hebben everyone bij het nekvel
Oud 13 augustus 2021, 11:25   #57
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat laatste klopt. Ik sprak gisteravond met iemand die in dat cafe aanwezig was. En het krantenartikel is volgens hem van a tot z gelogen. De eigenaar heeft op een bepaald moment gezegd dat hij de groep niet meer wilde bedienen omdat ze met te veel waren, en de groep is daarop opgestaan en naar een ander cafe gegaan. Geen heibel, niets gegooid, geen politie.
De "extreem-rechtse" aaanhang van Willem Engel ziet er dan ook zeer gevaarlijk uit....

Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 19:06   #58
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
"Ontoereikend en tergend geding" zijn wel strafbaar. Iemand zonder grond voor de rechtbank dagen om hem te koeioneren kan afgestraft worden.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 19:10   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zo ver ik het begrijp heeft MVR een uitvoerig pleidooi gevoerd voor de rechtbank om te stellen dat hij Willem Engel nooit extreem rechts genoemd heeft.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 23:06   #60
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Punten van Willem Engel (vooral punt 9 is interessant)

1. Het gaat om een strafklacht niet civiel. 2. Advocaat treedt op als aanklager niet als verdediging.
3. V Ranst heeft zich mogelijk schuldig gemaakt aan een volgend misdrijf/wandaad. Andere stukken aan rechtbank en advocaat gestuurd. 4. De aanklacht is laster en eerroof. 5. Extreem rechts, virusontkenner/antivaxxer, oplichter. 6. Het gaat dus niet over beledigen.
7. Ranst geeft toe dat hij dit doet en vind dat hij dat mag omdat volgens hem het gerechtvaardigd is. 8. Zijn doel herhaalt hij in de rechtbank: het podium verkleinen, de geloofwaardigheid vernietigen, haat tegen VW en in het bijzonder Engel zelf oproepen. De donaties te stoppen.
9. Het is helemaal niet onschuldig om te demoniseren, je zou denken dat v Ranst dat snapt als geen ander. 10. De oplichtingspraktijken rond zijn speech 2019 werden niet ontkracht. 11. De mensen in het café haalden zelf de politie wegens discriminatie.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be