Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2021, 09:30   #41
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, toen de Vlaming nog hoop had in de N-VA, dat is nu ook gedaan, denk aan de rijkelijk gevulde vriezers op het HQ van de N-VA. Denk aan de haat die BDW koestert tegen het VB en bij uitbreiding de volledige Vlaamse beweging.

Wie tegen de gang van zaken is weet nu dat alleen een stem op het VB invloed heeft.
De Wever heeft gelijk in dit opzicht. Uiteindelijk is het VB geworteld in een extreem-rechtse ideologie. Alhoewel 't coiffeurke Van Grieken zijn partij wil laten voorkomen als 'salonfähig' . Maar dat is die partij niet. En De Wever weet dit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 augustus 2021 om 09:31.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2021, 09:32   #42
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
U weet het of u weet het niet, maar peilingen geven voor de Vlaams-nationalistische partijen altijd veel zwakkere resultaten dan de echte peiling in het stemhokje. Maar u mag gerust verder op uw beide oren slapen, hoor. Het ontwaken zal des te akeliger voor u zijn.
Ook dat is niet waar !
https://www.demorgen.be/nieuws/nieuw...cent~bc1a67f8/

Als ik naar de Vlaams nationalistische partijen kijk wordt het VB inderdaad onderschat met ± 3 % (15% en het werd 18%)
Maar de N-VA werd schromelijk overschat met 28%. Het werd nauwelijks 24%

Dus als men alweer naar traceerbare en verifieerbare bronnen gaat en zich niet overgeeft aan sentimentele zelfinsinuatie dan moet men besluiten dat de Vlaams nationalistische partijen (meervoud, maar dat is wat u ook stelde in uw post) eigen zeer goed ingeschat zijn in de peilingen.
En als men dan toch een opmerking moet maken, in tegenstelling tot wat u beweert zijn de Vlaams nationalistische partijen (meervoud, zoals u ook gebruikte) eigenlijk voor 1% OVERSCHAT in de peiling.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 16 augustus 2021 om 09:34.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2021, 09:33   #43
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Je begrijpt het nog steeds niet, je klampt je vast aan strohalmen.
Volgens dit forum al 18 jaar...moet nogal een strohalm zijn hé seg !

Oud 16 augustus 2021, 09:52   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Wever heeft gelijk in dit opzicht. Uiteindelijk is het VB geworteld in een extreem-rechtse ideologie. Alhoewel 't coiffeurke Van Grieken zijn partij wil laten voorkomen als 'salonfähig' . Maar dat is die partij niet. En De Wever weet dit.
Niettemin ging het VB vooruit en de N-VA achteruit in de verkiezingen.

Dus, wat De Wever denkt te weten, is van geen enkele invloed op de uitslag van de kiezing.
Oud 16 augustus 2021, 10:36   #45
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens kranten gedroeg de NVA-burgemeester zich dictatoriaal en was zij eerder onbekwaam. Het zou kunnen natuurlijk. Men blaast niet 'zomaar' een coalitie op.

Onbekwaamheid is eerder troef bij de NVA: kijk naar Homans toen ze minister was, Muyters, Jambon nu, enz, enz. Matthias Diependaele lijkt me wel een bekwame.
U vergeet de N-VA super-econoom Danny Pieters te vermelden.

De man die jaren geleden in de plaats van Bart De Wever naar een debat moest gaan (Phara) omdat De Wever niet durfde.
Hij is na 2 minuten roemloos ten onder gegaan.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 augustus 2021 om 10:38.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2021, 10:52   #46
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

De man die jaren geleden in de plaats van Bart De Wever naar een debat moest gaan (Phara) omdat De Wever niet durfde.
Danny Pieters is dan ook helemaal geen econoom.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2021, 11:00   #47
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Ik herinner me Van Besien......
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2021, 11:04   #48
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Danny Pieters is dan ook helemaal geen econoom.
Inderdaad. Dat is een prof sociaal zekerheidsrecht. Sinds kort is hij rechter in het grondwettelijk hof.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2021, 11:07   #49
De Rode Willem

Standaard

De totale onbetrouwbaarheid van de N-VA als politieke partner wordt weer maar eens duidelijk
N-VA vernedert haar coalitie partners (alweer maar eens)

https://www.hln.be/de-panne/de-panne...llen~a3bbcc77/

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 16 augustus 2021 om 11:11.
Oud 16 augustus 2021, 11:09   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat ze zo klein gaan worden als de traditionele- zeg maar uw partijen?
Het is nog maar een paar jaar geleden dat ze op hun bodempunt van 5,7% stonden hoor.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2021, 11:14   #51
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Welke bronnen hebt u om uw hoop op te baseren ?
Bij de laatste peiling was duidelijk dat
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05...-de-problemen/
1) Een verdere groei van het VB niet echt voor de hand liggend is
2) N-VA en VB samen nog een derde partij nodig hebben voor een meerderheid.
(en gezien de bestaande N-VA coalities en de door N-VA aangsproken partijen voor een Vlaamse regering in 2019 is O-VLD één van de kandidaten)
3) Als N-VA Vooruit en CD&V meeneemt, hebben ze met de resultaten in deze peiling zeker O-VLD nodig.

Dus nogmaals mijn excuses, maar wat u dreaming noemt kan ik perfect met bronnen onderbouwen.
En voor de toekomst...ik heb geen glazen bol. Zoals een ander forumdeelnemer reeds vandaag schreef, 3 jaar in de politiek is een heeeeeeeeeel lang tijd.

Mocht u darentegen naspeurbare en verifiëerbare bronnen hebben die mijn verhaal naar dromenland verwijzen, hou u niet in. Post deze bronnen en bewijs mijn ongelijk. Met een one-liner gaat u mij en eigenlijk niemand overtuigen.
Men negeert oh zo graag de woorden van Keizer Bardogan, die nochtans glashelder was toen hij publiek verklaarde dat zijn partij nooit met de Blokkers zal besturen. Hij koppelde er zelfs zijn eigen lot aan vast.

Dromerij over N-VA samen met het Blok is fantasie van Blokkers die van zichzelf vinden dat ze tot een normale partij behoren en dus niet in staat zijn het probleem te snappen.
Oud 16 augustus 2021, 11:21   #52
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
De totale onbetrouwbaarheid van de N-VA als politieke partner wordt weer maar eens duidelijk
N-VA vernedert haar coalitie partners (alweer maar eens)

https://www.hln.be/de-panne/de-panne...llen~a3bbcc77/
Hahahaha echt komisch! Neen, echte kolder!

Een coalitie breken om N-Va uit het bestuur te houden (Blankenberge) is dik ok. Woorden als onbetrouwbaarheid zijn dan uit den boze.
Maar owee een alternatieve meerderheid vormen met N-VA erbij is compleet not done. Woorden als onbetrouwbaarheid worden dan niet geschuwd.
Tot zover de Belgisch-nationalisten.

Ik schreef het gisteren al - en nu is het al zover - loontje komt om zijn boontje. Er zullen er nog meer volgen en dan zal het huiliehuilie zijn bij de traditionele achterbaksen. Ze kunnen niet hard genoeg gekloot worden.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 16 augustus 2021 om 11:23.
Oud 16 augustus 2021, 11:26   #53
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof dat er iemand omwille van 'de vlaamse zaak' op figuren als PhDW of zijn kloon Sam Van Rooy, of Guy Chocomousse gaat stemmen

Van Grieken en zijn armani kostuumpjes moeten die partij een air van serieux geven, maar dat is enkel cosmetisch. Onder dat dunne laagje is en blijft het een partij die electoraal draait op één thema : de strijd tegen de makak.
Oud 16 augustus 2021, 11:28   #54
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Hahahaha echt komisch! Neen, echte kolder!

Ik schreef het gisteren al - en nu is het al zover - loontje komt om zijn boontje. Er zullen er nog meer volgen en dan zal het huiliehuilie zijn bij de traditionele achterbaksen. Ze kunnen niet hard genoeg gekloot worden.
Inderdaad : u trapt er in met de ogen open en de vingers op het klavier
Het nieuwe gemeentedecreet van de Vlaamse N-VA regering maakt van de lokale politiek een stukje kolder dat geregiseerd wordt door "loontje en boontje" emo-redeneringen.

Dat nieuwe gemeentedecreet past perfect in het blunderboek van de Vlaamse politiek. En kan alweer een prominente plaats opeisen in het blunderboek van de N-VA.

Oud 16 augustus 2021, 11:33   #55
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Alsof dat er iemand omwille van 'de vlaamse zaak' op figuren als PhDW of zijn kloon Sam Van Rooy, of Guy Chocomousse gaat stemmen

Van Grieken en zijn armani kostuumpjes moeten die partij een air van serieux geven, maar dat is enkel cosmetisch. Onder dat dunne laagje is en blijft het een partij die electoraal draait op één thema : de strijd tegen de makak.
Ik zie hier zelfs niemand, die u het etiket extreemrechts geeft, dergelijke terminologie gebruiken. Een Vlaams-nationalist die zulke woorden hier zou schrijven, zou dadelijk het label racist of fascist krijgen. Het is niet omdat men zich als Belgisch-nationalist voordoet, dat men meer zou mogen dan anderen. Dat is misschien in België de normaalste zaak, maar ik mag hopen dat dit forum van betere kwaliteit is.
Oud 16 augustus 2021, 11:34   #56
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Een strijd waarin hij een ware spitsbroeder als steun en toeverlaat heeft gevonden. Een ware 'brother in arms' : Dries Van Langenhove met zijn memes.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2021, 11:38   #57
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad : u trapt er in met de ogen open en de vingers op het klavier
Het nieuwe gemeentedecreet van de Vlaamse N-VA regering maakt van de lokale politiek een stukje kolder dat geregiseerd wordt door "loontje en boontje" emo-redeneringen.

Dat nieuwe gemeentedecreet past perfect in het blunderboek van de Vlaamse politiek. En kan alweer een prominente plaats opeisen in het blunderboek van de N-VA.
En ik die dacht dat binnenlands bestuur een departement van de blauwe Somers is.
Ik zal me weer vergist hebben.
En ik die dacht dat zulk decreet in het VP gestemd is. Ik zal me weer vergist hebben.

En ik die dacht dat elke drol die iemand in zijn pot legt een persoonlijk fabrikaat is.
Ik zal me weer vergist hebben. Ook dat is het werk van die vermaledijde N-VA en van die vermaledijde N-VA alleen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 16 augustus 2021 om 11:39.
Oud 16 augustus 2021, 11:39   #58
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie hier zelfs niemand, die u het etiket extreemrechts geeft, dergelijke terminologie gebruiken. Een Vlaams-nationalist die zulke woorden hier zou schrijven, zou dadelijk het label racist of fascist krijgen. Het is niet omdat men zich als Belgisch-nationalist voordoet, dat men meer zou mogen dan anderen. Dat is misschien in België de normaalste zaak, maar ik mag hopen dat dit forum van betere kwaliteit is.
Zwarten in de VS mogen elkaar ook 'nigger' noemen hé.
Oud 16 augustus 2021, 11:43   #59
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik die dacht dat binnenlands bestuur een departement van de blauwe Somers is.
Ik zal me weer vergist hebben.
En ik die dacht dat zulk decreet in het VP gestemd is. Ik zal me weer vergist hebben.

En ik die dacht dat elke drol die iemand in zijn pot legt een persoonlijk fabrikaat is.
Ik zal me weer vergist hebben. Ook dat is het werk van die vermaledijde N-VA en van die vermaledijde N-VA alleen natuurlijk.
U vergeet de hoofdregel:

Als een N-VA minister een flater begaat onder een niet-N-VA eerste minister of minister-president, dan is het de individuele fout van de minister en dus de fout van de N-VA.

Als een niet-N-VA minister een flater begaat onder een N-VA minister-president, dan is het niet de individuele fout van de minister maar van de minister-president die aan het hoofd staat van de regering. En dus de fout van de N-VA.

Als de N-VA geen deel uitmaakt van de regering en er begaat een minister een fout, dan is het nog steeds de fout van de N-VA omdat ze geen deel uitmaken van de regering.
Oud 16 augustus 2021, 11:45   #60
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U vergeet de hoofdregel:

Als een N-VA minister een flater begaat onder een niet-N-VA eerste minister of minister-president, dan is het de individuele fout van de minister en dus de fout van de N-VA.

Als een niet-N-VA minister een flater begaat onder een N-VA minister-president, dan is het niet de individuele fout van de minister maar van de minister-president die aan het hoofd staat van de regering. En dus de fout van de N-VA.

Als de N-VA geen deel uitmaakt van de regering en er begaat een minister een fout, dan is het nog steeds de fout van de N-VA omdat ze geen deel uitmaken van de regering.
Nogal wiedes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be