Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 10 april 2003, 10:40   #41
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Ah ja, dat is de oplossing! We gaan politiek vluchtelingen van ginder enkel opvangen in het werelddeel dat daar absoluut de capaciteit voor heeft: Afrika! Dat is uiteraard de uiting van een extreme vorm van het NIMBY-syndroom. Iedereen zorgt voor zijn eigen backyard, dan heeft Belgie geen enkele verantwoordelijkheid, want West-Europa is al bijna 60 jaar stabiel.

Nu kijk, dat de persoon in het verhaaltje in België is, is nu eenmaal een gegeven. Ook als het Blok aan de macht komt, zullen er hier nog vreemdelingen zijn. Ik wou gewoon tonen naar wat voor een toestanden we dan evolueren.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 10 april 2003, 10:55   #42
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

De tekst begint met ...Dit is Morgan, een politiek vluchteling...

Waarom hij naar België vlucht is nogal duidelijk, in de buurlanden van Zimbabwe zal hij evenmin aan de bak komen om voor zijn vrouw te zorgen. En bovendien wordt hij niet per sé erkent in deze buurlanden die zelf al genoeg problemen hebben...Ik moet je toch niet uitleggen wat politiek vluchtelingen zijn.

Citaat:
Niet direkt de fout dat ze bestaan, wel dat ze blijven groeien.
De houding van links getuigt niet echt van intelligentie.
Als de VLD, CD&V, N-VA,... linkse partijen zijn dan is het inderdaad de schuld van links. Maar volgens mij zijn er wel meerdere factoren die het succes van het Vlaams Blok kunnen verklaren, niet enkel het cordon. Hoe meer mensen hebben, hoe meer schrik ze krijgen. Daarbij komt nog het overdreven onveiligheidsgevoel, negatieve pers- & media berichtgeving, enz, enz,... u weet wat ik bedoel.

Nog effe vermelden dat ik ook geen groot voorstander ben van het cordon sanitair. Vandaar dat ik ook u standpunt snap, maar u precies het mijne niet.

Dus als we het 70 punten programma overboord gooien....krijgen we een partij...zonder programma Niet dat dat veel verschil zou maken, maar kom. In dat geval is het Vlaams Blok inderdaad niet meer extreem, tenzij extreem waardeloos.
Jorge is offline  
Oud 10 april 2003, 11:00   #43
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Allé, strax is 't nog de fout van links dat het Vlaams-Blok bestaat.
ALS DE GEVESTIGDE LINKSE ORDE HET GOED HAD GEDAN ZOU ER NU GEEN VLAAMS BLOK ZIJN OF NODIG GEWEEST ZIJN.

1. Ik ben niet per sé voor of tegen het cordon sanitair. Beiden punten zijn perfect verdedigbaar. Cordon is niet democratisch, maar het Blok is dat ook niet.

2. Ik zie er geen graten in om het Vlaams Blok voor te stellen zoals ze zijn. De laatste jaren zijn ze serieus aan image-building aan het doen zodat ze als een serieuze partij met overkomen met een programma, terwijl ze natuurlijk een ordinaire scheldpartij blijven.

WAT EEN ZEVER.

Als jij vindt dat men niet mag reageren tegen een extreem-rechtse partij die onverdraagzaamheid predikt...En als de mensen bang zijn van het Vlaams Blok, dan hebben ze gewoon gelijk.

ZEVER.

Net zoals men bang moet zijn voor een extreem linkse partij.

WAAR.

En ik denk niet dat wanneer iemand bang is van een bepaalde partij dit ontzag oproept maar eerder aversie. Trouwens een belangrijk percentage van de Vlaams Blok stemmers wil deze partij niet in een regering of een gemeentebestuur zien stappen & zien voor hen enkel een rol weggelegd als oppositiepartij.

AFWACHTEN MAAR.

3. Ivm de tekst, die uiteraard puur hypothetisch is maar wel op hun programma gebaseerd is, deze schetst een situatie die volgens dat programma realiteit zou zijn (ok, we hebben het hier over een worst case scenario).

A GE WEET HET!

Maar ik denk dat velen ondertussen reeds vergeten zijn hoe extreem hun programma wel is.

Wanneer iemand dan zo'n voorbeeld onder zijn of haar ogen krijgt...(zie vorige pagina, waarvoor mijn excuses).
vlaanderen72 is offline  
Oud 10 april 2003, 11:01   #44
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Ah ja, dat is de oplossing! We gaan politiek vluchtelingen van ginder enkel opvangen in het werelddeel dat daar absoluut de capaciteit voor heeft: Afrika!

GE ZIJT OP DE GOEDE WEG.

Dat is uiteraard de uiting van een extreme vorm van het NIMBY-syndroom. Iedereen zorgt voor zijn eigen backyard, dan heeft Belgie geen enkele verantwoordelijkheid, want West-Europa is al bijna 60 jaar stabiel.

ZO SE.

Nu kijk, dat de persoon in het verhaaltje in België is, is nu eenmaal een gegeven. Ook als het Blok aan de macht komt, zullen er hier nog vreemdelingen zijn. Ik wou gewoon tonen naar wat voor een toestanden we dan evolueren.
ZEVER IN PAKSKES.
vlaanderen72 is offline  
Oud 10 april 2003, 11:10   #45
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja, dat is de oplossing! We gaan politiek vluchtelingen van ginder enkel opvangen in het werelddeel dat daar absoluut de capaciteit voor heeft: Afrika! Dat is uiteraard de uiting van een extreme vorm van het NIMBY-syndroom. Iedereen zorgt voor zijn eigen backyard, dan heeft Belgie geen enkele verantwoordelijkheid, want West-Europa is al bijna 60 jaar stabiel.
de taak van het westen bestaat er in niet de vluchtelingen op te vangen in onze regio, dan wel er voor te zorgen dat die mensen geen reden hebben om ginder te moeten vluchten.
Europa heeft op dat gebied nog veel goed te maken.
Amerika doet zijn best tegenwoordeig om hun fouten recht te zetten, alleen is het zo spijtig dat er iets anders achter zit.

Citaat:
Van uw doemscenarios gaan we niet veel wijzer worden.
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 10 april 2003, 11:34   #46
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
de taak van het westen bestaat er in niet de vluchtelingen op te vangen in onze regio, dan wel er voor te zorgen dat die mensen geen reden hebben om ginder te moeten vluchten.
Europa heeft op dat gebied nog veel goed te maken.
Amerika doet zijn best tegenwoordeig om hun fouten recht te zetten, alleen is het zo spijtig dat er iets anders achter zit.
Ik ga akkoord met het feit dat het Westen ervoor moet zorgen dat de kloof tussen arm & rijk (Noord & Zuid, hoewel de windrichtingen nu voor verwarring beginnen te zorgen). Nu komen we bij het essentiele verschil tussen de oplossing die het Vlaams Blok & pakweg AGALEV voor stelt. Ofwel probeer je de oorzaak op te lossen (de armoede in de derde wereld) welke natuurlijk een werk is van lange adem tov het gevolg repressief aanpakken zoals het Vlaams Blok doet. Een kind kan zien welke methode het beste kan werken, spijtig genoeg zien veel mensen niet vooruit.
Jorge is offline  
Oud 10 april 2003, 12:19   #47
vlaanderen72
Banneling

Standaard

[quote="Jorge
Nu komen we bij het essentiele verschil tussen de oplossing die het Vlaams Blok & pakweg AGALEV voor stelt. Ofwel probeer je de oorzaak op te lossen (de armoede in de derde wereld) welke natuurlijk een werk is van lange adem tov het gevolg repressief aanpakken zoals het Vlaams Blok doet. [/quote]

Het vlaams blok heeft uiteraard de beste oplossing en repressief zegt u awel ge zou nog staan kijken hoe goed die mannen dat zouden oplossen.
vlaanderen72 is offline  
Oud 10 april 2003, 12:33   #48
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Het vlaams blok heeft uiteraard de beste oplossing en repressief zegt u awel ge zou nog staan kijken hoe goed die mannen dat zouden oplossen.
Inderdaad, na het bouwen van gevangenissen, een politieagent op elke straathoek en het terugvliegen van asielzoekers zullen er nog miljarden over zijn voor ontwikkelingshulp.
numarx is offline  
Oud 10 april 2003, 12:41   #49
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mooi begin.

Citaat:
Waarom hij naar België vlucht is nogal duidelijk, in de buurlanden van Zimbabwe zal hij evenmin aan de bak komen om voor zijn vrouw te zorgen.
AHA! en hier wel in 't zwart komen werken?
Werkloosheid genoeg hoor hier.

Citaat:
En bovendien wordt hij niet per sé erkent in deze buurlanden die zelf al genoeg problemen hebben...Ik moet je toch niet uitleggen wat politiek vluchtelingen zijn.
Neen, je moet mij dat niet uitleggen.
Leg het eens uit aan de buurlanden van Zimbabwe die er blijkbaar geen bal om geven.

Citaat:
Citaat:
Als de VLD, CD&V, N-VA,... linkse partijen zijn dan is het inderdaad de schuld van links. Maar volgens mij zijn er wel meerdere factoren die het succes van het Vlaams Blok kunnen verklaren, niet enkel het cordon. Hoe meer mensen hebben, hoe meer schrik ze krijgen. Daarbij komt nog het overdreven onveiligheidsgevoel, negatieve pers- & media berichtgeving, enz, enz,... u weet wat ik bedoel.

Elke partij is links gezien van waar het VB zich bevindt.
Ik erger mij ook al lang aan de rol van de media in deze zaak.
Staan de media onder controle van het VB?
Ik dacht het niet hé.

Citaat:
Nog effe vermelden dat ik ook geen groot voorstander ben van het cordon sanitair. Vandaar dat ik ook u standpunt snap, maar u precies het mijne niet.
Jawel hoor, maar ik daag u uit.

Citaat:
Dus als we het 70 punten programma overboord gooien....krijgen we een partij...zonder programma
Inderdaad; een scheet in een fles.
Het ganse VB zootje steunt op vreemdelingen en Walen.

Citaat:
Niet dat dat veel verschil zou maken, maar kom. In dat geval is het Vlaams Blok inderdaad niet meer extreem, tenzij extreem waardeloos
Zoiets.
Oud 10 april 2003, 13:16   #50
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mooi begin.
K vond het ook best aardig.

Citaat:
Waarom hij naar België vlucht is nogal duidelijk, in de buurlanden van Zimbabwe zal hij evenmin aan de bak komen om voor zijn vrouw te zorgen.
AHA! en hier wel in 't zwart komen werken?
Werkloosheid genoeg hoor hier.[/quote]

Mja, want alle politiek vluchtelingen werken in 't zwart & in de buurlanden van Zimbabwe is geen werkloosheid, dat was ik effe vergeten.

Citaat:
Citaat:
En bovendien wordt hij niet per sé erkent in deze buurlanden die zelf al genoeg problemen hebben...Ik moet je toch niet uitleggen wat politiek vluchtelingen zijn.
Neen, je moet mij dat niet uitleggen.
Leg het eens uit aan de buurlanden van Zimbabwe die er blijkbaar geen bal om geven.
Nie met mijn Klokken rammelen, eh!

Citaat:
Citaat:

Elke partij is links gezien van waar het VB zich bevindt.
Ik erger mij ook al lang aan de rol van de media in deze zaak.
Staan de media onder controle van het VB?
Ik dacht het niet hé.[/quote]

Als je het zo stelt is inderdaad iedereen buiten het Vlaams Blok links, maja dan kan je nog bezwaarlijk van links of rechts spreken.
Je ergert je dus aan hetzelfde maar ik lees nergens in mijn reactie dat de media onder de controle van het VB staat. Wel merk ik op dat de media door deze berichtgeving in de kaart van het VB spelen.

Citaat:
Citaat:
Jawel hoor, maar ik daag u uit.
Fijn zulks te horen.

Citaat:
Citaat:
Dus als we het 70 punten programma overboord gooien....krijgen we een partij...zonder programma
Inderdaad; een scheet in een fles.
Het ganse VB zootje steunt op vreemdelingen en Walen.
Inderdaad

Citaat:
Citaat:
Niet dat dat veel verschil zou maken, maar kom. In dat geval is het Vlaams Blok inderdaad niet meer extreem, tenzij extreem waardeloos
Zoiets.
Vwala.
Jorge is offline  
Oud 10 april 2003, 13:22   #51
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NuMarx
Citaat:
Inderdaad, na het bouwen van gevangenissen, een politieagent op elke straathoek en het terugvliegen van asielzoekers zullen er nog miljarden over zijn voor ontwikkelingshulp.
Wat het Blok vindt van ontwikkelingshulp hebben we onlangs nog eens mogen zien. Een affichecampagne om de 3e wereld te helpen (van 11.11.11?) werd overplakt met Blokaffiches waar opstond dat ook in Vlaanderen armoede is. Eigen volk eerst nietwaar? Als geen enkele Vlaming meer arm is, gaan we investeren in ontwikkelingshulp. En dan verwijten ze Agalev van naïef te zijn...
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 10 april 2003, 13:33   #52
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat het Blok vindt van ontwikkelingshulp hebben we onlangs nog eens mogen zien. Een affichecampagne om de 3e wereld te helpen (van 11.11.11?) werd overplakt met Blokaffiches waar opstond dat ook in Vlaanderen armoede is. Eigen volk eerst nietwaar? Als geen enkele Vlaming meer arm is, gaan we investeren in ontwikkelingshulp. En dan verwijten ze Agalev van naïef te zijn...
Wat hebben jullie toch tegen het idee om eerst voor je eigen volk te zorgen?
Dat doet ELKE staat!
U geeft uw loontje elke maand weg aan behoeftigere mensen?
Of zijn jullie nog student, die maar bij Mr.PapaCash hoeven aan te kloppen.
Leef toch eens in de realiteit zeg!

Wat is jullie standpunt dan?
ANDER VOLK EERST?
Dan wens ik jullie succes op 18 mei!
Oud 10 april 2003, 13:44   #53
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat hebben jullie toch tegen het idee om eerst voor je eigen volk te zorgen?
Dat doet ELKE staat!
U geeft uw loontje elke maand weg aan behoeftigere mensen?
Of zijn jullie nog student, die maar bij Mr.PapaCash hoeven aan te kloppen.
Leef toch eens in de realiteit zeg!

Wat is jullie standpunt dan?
ANDER VOLK EERST?
Dan wens ik jullie succes op 18 mei!
Uiteraard zorgt elke staat eerst voor zijn eigen volk, zeker de Belgische die daar als één van de beste ter wereld in slaagt. Wat niet wil zeggen dat er geen mensen zijn die niet door het sociale vangnet glippen, maar dat hoef ik zeker niet uit te leggen.

Dit wil echter niet zeggen dat je op een democratisch, enorm welvarend eilandje moet wonen maar probeert ook elders dezelfde mogelijkheden tot welvaart & welzijn te creëeren. K heb al geschreven wat oa het verschil is tussen VB & AGALEV ( was maar een vb kan ook SP.a zijn) ofwel pak je problemen oorzakelijk aan ofwel probeer je de gevolgen zo goed en zo kwaad mogelijk op te lossen.

Ahja, ik werk, was 't nog vergeten te zeggen. En hoef mijn loon niet aan de behoeftigen af te geven, daarvoor hebben we een volledig uitgebouwd systeem dat oa sociale zekerheid heet & ontwikkelingssamenwerking.
Jorge is offline  
Oud 10 april 2003, 13:47   #54
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

En zeg nu eens wat AGALEV de laatste 4 jaar voor de wereld gedaan heeft?
Oud 10 april 2003, 13:51   #55
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, dan moet ge de topics over AGALEV lezen of de gazet daar staan ook regelmatig beoordelingen in.
Jorge is offline  
Oud 10 april 2003, 13:53   #56
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Awel, dan moet ge de topics over AGALEV lezen of de gazet daar staan ook regelmatig beoordelingen in.
De grootste kop in de kranten ging over wapens meen ik mij te herinneren
Oud 10 april 2003, 13:55   #57
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kan best zijn maar dat neemt niet weg dat daar voor de rest nix in staat natuurlijk ( u raadde het al ik lees De Morgen)
Jorge is offline  
Oud 10 april 2003, 13:57   #58
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kan best zijn maar dat neemt niet weg dat daar voor de rest nix in staat natuurlijk ( u raadde het al ik lees De Morgen)
Wapenleveringen aan Nepal hé slimmeke!
Oud 10 april 2003, 14:10   #59
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wapenleveringen aan Nepal hé slimmeke!
Alles staat uitgelegd in de topic's over AGALEV !!
Jorge is offline  
Oud 10 april 2003, 15:15   #60
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uiteraard zorgt elke staat eerst voor zijn eigen volk, zeker de Belgische die daar als één van de beste ter wereld in slaagt. Wat niet wil zeggen dat er geen mensen zijn die niet door het sociale vangnet glippen, maar dat hoef ik zeker niet uit te leggen.
Wel ja, leg maar eens uit!

Citaat:
Dit wil echter niet zeggen dat je op een democratisch, enorm welvarend eilandje moet wonen maar probeert ook elders dezelfde mogelijkheden tot welvaart & welzijn te creëeren. K heb al geschreven wat oa het verschil is tussen VB & AGALEV ( was maar een vb kan ook SP.a zijn) ofwel pak je problemen oorzakelijk aan ofwel probeer je de gevolgen zo goed en zo kwaad mogelijk op te lossen.
'k heb dat gemist precies!!??

Citaat:
Ahja, ik werk, was 't nog vergeten te zeggen. En hoef mijn loon niet aan de behoeftigen af te geven, daarvoor hebben we een volledig uitgebouwd systeem dat oa sociale zekerheid heet & ontwikkelingssamenwerking.
AHA! Dit + een tekstje over Morgan en ons geweten is gesust!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be