Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2021, 17:27   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoals een bekeringspas het aantal bekeringen flink doet stijgen he.

Er is geen specifieke reden om "het aantal vaccinaties doen te stijgen", en de reden is ZEKER niet waar de corona pas zogezegd voor gebruikt wordt, namelijk omgevingen hebben waar men zogezegd niet besmet kan worden, of waar niemand zwaar ziek kan worden.
Als ik mij niet vergis was dit wel degelijk de bedoeling van Macron: de vaccinatiegraad doen stijgen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 17:33   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als ik mij niet vergis was dit wel degelijk de bedoeling van Macron: de vaccinatiegraad doen stijgen.
Ja, natuurlijk, maar dat was nog in de optiek van "groepsimmuniteit" ook al was op dat ogenblik het idee er al dat dat niet zou lukken.

Het was wel waar dat Frankrijk op dat ogenblik een probleem had, maar met de 60+ die maar voor een kleine 80% gevaccineerd waren. Als er een serieuze golf kwam, met 60% van het ziekenhuis personeel op vakantie, zouden de ziekenhuizen zoveel bejaarden niet aangekund hebben.

Maar aangezien hij totaal niet wist hoe vaccinatie te forceren in DIE groep heeft hij voornamelijk de jeugd en de kinderen geviseerd he. Met een hoop op een goe poeier effect.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2021, 21:07   #43
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

In een rusthuis hebben ze nu de trotse CST houders aldaar getest met coronagas.
Allemaal gebuisd!
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 2 november 2021 om 21:08.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2021, 21:29   #44
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als we dan toch een "corona pas" willen invoeren, ttz, een attest dat je "tegen corona kan" en eventueel "dat je geen corona kan doorgeven", is het dan niet veel beter, in plaats van foutieve speculatieve dingen te doen zoals "vaccin genomen 9 maanden geleden" en zo, van U gewoon een attest te geven voor 2 maanden, NA U TE HEBBEN BLOOTGESTELD AAN CORONA ? En vastgesteld te hebben dat je ertegen kon, of beter nog, dat je niet eens besmettelijk was ?

Als je wil weten of remmen werken, dan ga je toch niet kijken of je wel een factuur hebt van een garagist die U nieuwe remschoenen verkocht heeft, maar ga je gewoon remmen en kijken of dat uw auto op tijd stopt he.

Wel, een corona pas die moet bewijzen dat je niet zwaar ziek zal worden, of een die moet bewijzen dat je niet besmettelijk zal zijn, zou toch logischerwijze op dezelfde manier moeten gegeven worden: ZIEN OF HET WAAR IS he.

U aan corona blootstellen en zien of gij reageert zoals uw pasje zou beweren he.

Dus twee soorten pasjes "wordt niet zwaar ziek" pasje, en "kan niet besmettelijk worden" pasje.

Wat denken jullie ?

Dit is een beetje een "put your money where your mouth is", nee ?
Ik vind de naam coronapas ook fout. Vandaag is het nog een coronapas maar binnen enkele jaren is dit gewoon een controlepas. Als je iets dat de overheid in de toekomst wil dat je doet maar je niet kan opleggen kan die nog altijd je de toegang ontzeggen tot cafés, fitnesscentra, horeca, enz...

Dit is gewoon een middel om de burger te controleren. Het heeft niks met corona te maken. Niks.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be