Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2021, 10:04   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een onderzoeksrechten legt meestal voorwaarden op als hij een verdachte op vrije voeten laat. Courante praktijk.
Gebeurt het soms dat een iemand die een homofobe uitspraak gedaan heeft, gedwongen wordt om naar een homoseksuele peep show te gaan, of meer nog, eens een dark room bezoek opgelegd wordt ?

Zou de rechter aan Anuna een pijpsessie van oudere hetero blanke mannen opdragen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 september 2021 om 10:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 10:08   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het onnozele is dus niet het opleggen van voorwaarde, maar de keuze van de concrete voorwaarden.
2
Oud 24 september 2021, 10:08   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gebeurt het soms dat een iemand die een homofobe uitspraak gedaan heeft, gedwongen wordt om naar een homoseksuele peep show te gaan, of meer nog, eens een dark room bezoek opgelegd wordt ?

Zou de rechter aan Anuna een pijpsessie van oudere hetero blanke mannen opdragen ?
Exact.

Of een wat minder "extreem" voorbeeld: het bijwonen van de Gay Pride ofzo.

Ik heb ook nog nooit gehoord van een moslimterrorist die als voorwaarde kreeg om elke week naar een katholieke mis te gaan.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 24 september 2021 om 10:08.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 10:08   #44
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zo'n bezoek is zeer aangrijpend en iedereen zou dat beter ooit doen. Maar waarom men het aan 'rechtsen' oplegt die het niet eens zijn met het open grenzen beleid, en niet aan 'linksen' die meer overheid wensen, 'haatspraak' en 'islamofobie' verbieden, boeken verbranden, ... ontgaat me totaal. Er zijn veel meer aanrakingspunten tussen het huidige 'links' en het naziregime dan tussen het huidige 'rechts' en het naziregime.
Klopt als een bus.
Ik vermoed dat de Goelags, en de Mao gevangenissen ook niet zo'n fraai beeld geven. Maar in deze wereld wordt het kwaad uit het verleden (en heden) wel heel selectief beoordeeld, en daar zijn alle middelen goed voor, ook weerzinwekkende.
Oud 24 september 2021, 10:27   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net daarom dat ik zei: Die verplichting is echt gewoon één van de meest absurde voorwaarden die ik ooit heb gehoord.

Ja, vaak worden opgelegd wanneer men beslist de persoon niet in voorlopige hechtenis te houden.

Maar dat gaat dan over logische, courante, voorwaarden zoals: geen contact opnemen met die of die persoon, een opleiding volgen, een afkickcentrum bezoeken,...

Ik heb nog nooit van een onderzoeksrechter gehoord die als voorwaarde stelde het bekijken van Schindler's List ofzo.
Het is nochtans niet onlogisch. Eén van de beschuldigingen is negationisme.

https://www.demorgen.be/nieuws/parke...isme~bcc837ec/

Citaat:
De speurders schakelden een informatica-expert in die volgens het dossier kon aantonen dat Van Langenhove en de acht anderen wel degelijk zelf de berichten geplaatst hebben. De onderzoekers konden ook berichten onderscheppen waaruit blijkt dat er pogingen waren om posts te wissen nadat men weet had gekregen van de Pano-reportage. “Alle referenties met jews, jew, jood, joden zijn weg. Niks antisemitisch meer. Neger ook”, luidde het bijvoorbeeld.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 10:31   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Trolololo, Driesje probeert nu ook de medebeklaagden en hun advocaten te intimideren. Zij moeten hun bakkes houden en enkel Hans Rieder mag spreken.

https://www.demorgen.be/politiek/dri...g-ki~b3f39c8b/

Van Langenhove heeft alle inverdenkinggestelden instructies gestuurd voor aanvang van de zitting. “Heren, ik heb een vergadering gehad met advocaat Hans Rieder”, luidt de aanhef. Waarna duidelijk wordt gemaakt wat het plan is. “Samengevat is het de bedoeling dat jullie advocaat op 23 september aanwezig is op de zitting, maar niets anders doet dan gewoon aansluiten bij de conclusies van Hans Rieder.”

De in verdenking gestelde leden van Schild & Vrienden blijven best thuis, volgens Van Langenhove. “Jullie zijn zelf best NIET aanwezig, jullie advocaat moet wel aanwezig zijn.”

Opmerkelijk is dat Van Langenhove aanstuurt op een vervanging van advocaten, als ze niet meewillen in de uitgezette strategie. “Aangezien er een aantal advocaten zijn die wegens een opgezwollen ego er niet mee om kunnen om de instructies van Hans Rieder op te volgen, is het best dat deze advocaten nu worden vervangen. Als alle negen de advocaten hun eigen ding gaan doen, gaan we met waanzinnig hoge kosten zitten en met een juridische strategie die veel zwakker is dan we nu hebben.”

Van Langenhove vraagt tot slot nog te bevestigen dat iedereen dit gelezen heeft. “Zet hier ook nog eens de naam van jullie advocaat en zijn telefoonnummer. Ik zal persoonlijk jullie advocaat bellen en uitleggen wat wordt verwacht.”
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 10:32   #47
denkimi
Banneling

Standaard

De dossinkaserne is natuurlijk 2 keer niets, daar is weinig gebeurd. Ga naar de doorsnee braziliaanse gevangenis en je komt net zo'n erge zaken tegen.

Auschwitz, dat is tenminste een voorbeeld.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 10:34   #48
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

https://www.demorgen.be/nieuws/parke...isme~bcc837ec/
Iemand die wordt verdacht van homofobie, wordt ook niet verplicht deel te nemen aan de Gay Pride.
Oud 24 september 2021, 10:35   #49
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Hans Rieder is een goede advocaat. Hij heeft in grote mate het vermogen astrant genoeg te zijn, en zinnige argumenten te verbinden met onzinnige en zo die laatste aanvaard te krijgen.

Zoiets als de Dossinkazerne is voor een robocop als Rieder een plek die van alle emotie ontdaan is.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 10:35   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trolololo, Driesje probeert nu ook de medebeklaagden en hun advocaten te intimideren. Zij moeten hun bakkes houden en enkel Hans Rieder mag spreken.

https://www.demorgen.be/politiek/dri...g-ki~b3f39c8b/

Van Langenhove heeft alle inverdenkinggestelden instructies gestuurd voor aanvang van de zitting. “Heren, ik heb een vergadering gehad met advocaat Hans Rieder”, luidt de aanhef. Waarna duidelijk wordt gemaakt wat het plan is. “Samengevat is het de bedoeling dat jullie advocaat op 23 september aanwezig is op de zitting, maar niets anders doet dan gewoon aansluiten bij de conclusies van Hans Rieder.”

De in verdenking gestelde leden van Schild & Vrienden blijven best thuis, volgens Van Langenhove. “Jullie zijn zelf best NIET aanwezig, jullie advocaat moet wel aanwezig zijn.”

Opmerkelijk is dat Van Langenhove aanstuurt op een vervanging van advocaten, als ze niet meewillen in de uitgezette strategie. “Aangezien er een aantal advocaten zijn die wegens een opgezwollen ego er niet mee om kunnen om de instructies van Hans Rieder op te volgen, is het best dat deze advocaten nu worden vervangen. Als alle negen de advocaten hun eigen ding gaan doen, gaan we met waanzinnig hoge kosten zitten en met een juridische strategie die veel zwakker is dan we nu hebben.”

Van Langenhove vraagt tot slot nog te bevestigen dat iedereen dit gelezen heeft. “Zet hier ook nog eens de naam van jullie advocaat en zijn telefoonnummer. Ik zal persoonlijk jullie advocaat bellen en uitleggen wat wordt verwacht.”
Logischerwijze is dat de eerste vraag wanneer je moet voorkomen, moet ik daar zijn?

Verder, wanneer je in groep beschuldigt wordt is het logisch dat er een strategie bepaald wordt voor de groep.

Jij bent precies nog nooit moeten voorkomen.
Oud 24 september 2021, 10:35   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dries beweert dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden ? Hij moet een les geschiedenis krijgen die hem kan overtuigen dat er wel degelijk Joden afgemaakt werden ?

Dan moet men wel zien dat hij niet denkt dat die kazerne een vals opgezette propaganda stunt is he. Hoe gaat men daar aan Dries bewijzen dat het authentiek is en niet een soort van Scientology tempel ?

Of Dries vindt dat het grappig was dat er Joden afgemaakt werden ? Maar dan zijn we terug naar onze veganisten die een kalkoen gaan slachten en die aan iemand voorschotelen he, die dat met smaak zal opeten ?

Of is het zo een oefening van Dries moet doen alsof het erg is ? Kietelen en ge moogt niet lachen ?
Oud 24 september 2021, 10:37   #52
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die wordt verdacht van homofobie, wordt ook niet verplicht deel te nemen aan de Gay Pride.
Voorwaarden als deze opgelegd aan een beschuldigde,zonder een definitieve uitspraak, betekent: schuldig tot het tegendeel is bewezen.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 24 september 2021 om 10:37.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 10:37   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Logischerwijze is dat de eerste vraag wanneer je moet voorkomen, moet ik daar zijn?

Verder, wanneer je in groep beschuldigt wordt is het logisch dat er een strategie bepaald wordt voor de groep.

Jij bent precies nog nooit moeten voorkomen.
De lantaarnpaal processen zijn nog niet begonnen he
Oud 24 september 2021, 10:38   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn voorstellen waren sappiger
Oud 24 september 2021, 10:39   #55
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dries beweert dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden ? Hij moet een les geschiedenis krijgen die hem kan overtuigen dat er wel degelijk Joden afgemaakt werden ?

Dan moet men wel zien dat hij niet denkt dat die kazerne een vals opgezette propaganda stunt is he. Hoe gaat men daar aan Dries bewijzen dat het authentiek is en niet een soort van Scientology tempel ?

Of Dries vindt dat het grappig was dat er Joden afgemaakt werden ? Maar dan zijn we terug naar onze veganisten die een kalkoen gaan slachten en die aan iemand voorschotelen he, die dat met smaak zal opeten ?

Of is het zo een oefening van Dries moet doen alsof het erg is ? Kietelen en ge moogt niet lachen ?

Ik denk dat de redenering is: Driesje vindt lachen met de Holocaust geen probleem.

Na het bezoeken van de Dossinkazerne gaat hij plots het licht zien en beseffen hoe erg het allemaal wel niet was.

En er nooit meer een mopje over maken...

Rare redenering hé. Ik ontken de aanslagen van 11 september niet. Ik ben dus geen 9/11 negationist.

Toch vind ik dat er volop met 9/11 moet kunnen worden gelachen.

Oud 24 september 2021, 10:40   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de redenering is: Driesje vindt lachen met de Holocaust geen probleem.

Na het bezoeken van de Dossinkazerne gaat hij plots het licht zien en beseffen hoe erg het allemaal wel niet was.

De laatste optie dus: kietelen en niet mogen lachen.
Oud 24 september 2021, 10:40   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Rare redenering hé. Ik ontken de aanslagen van 11 september niet. Ik ben dus geen 9/11 negationist.

Samenvattend, er mag met alles gelachen worden, ook met 9/11, ook met de holocaust.
Oud 24 september 2021, 10:41   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dit ('t is een goeie )
Oud 24 september 2021, 10:41   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Samenvattend, er mag met alles gelachen worden, ook met 9/11, ook met de holocaust.
We zijn in the name of the Rose beland he.
Oud 24 september 2021, 10:42   #60
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dadeemelee: als we dit topic volspammen met Holocaustmoppen, vind je dan ook dat we een bezoek aan de Dossinkazerne moeten brengen?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be