![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Pff,ik heb betaald aan isolatie tot ik groen zag.Het resultaat is nu dat ondanks het kutweer het nog 21 graden is bij mij zonder dat de chauffage heeft aan gelegen.Het is voldoende om een pizza in de oven te steken om het huis te verwarmen.Keerzijde van de medaille is dat het van mei tot september precies een sauna is bij mij thuis.
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het vooral veel te goedkoop.
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee,ze zijn voorzien van een ventilatiesysteem.In de zomer leg ik dat af want het systeem recupereert de warmte.Je trekt dan kokende lucht naar binnen (zwart dak) en het blaast de koelere lucht naar binnen.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het platteland kan je evenveel woningen voorzien van stroom per net als in een stad. Echter in een stad heb je per grote woonblok een netwerk nodig, terwijl je op het platteland slechts 1 netwerk per wijk nodig hebt. Vanuit de verdeelpunten heb je dus veel meer en zwaardere bekabeling nodig om woonblokken van stroom te voorzien, dan om een wijk op het platteland van stroom te voorzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Los daarvan houdt niets u tegen om zelf af en toe een raam open te zetten. Maar goed, ik lees hier een typisch Belgische reactie die uitpluilt van van de vooroordelen. Waarschijnlijk staat u ook op de eerste rij om te klagen wanneer de energie prijzen stijgen.
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je ziet wel vaker tegenwoordig dat men blokkendozen met grote ramen op het zuiden gericht bouwt, dat is vragen om problemen. Driedubbel glas laat in ieder geval al minder zonnewarmte binnen. Er wordt ook vaak met screens gewerkt. En er bestaat natuurlijk ook zoiets als overkill.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit gehoord van een recirculatiedampkamp? Geuren worden opgevangen in een koolstoffilter, waterdamp wordt terug in de ruimte gebracht. Dat is een goeie zaak anders is het in de winter veel en veel te droog in huis.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Isoleren is goed, maar de beste en gezondste verlichting is ra.en een kwartiertje tot een half uur per dag opkip zetten.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit het enige dat het Vivaldi kibbelkabinet uit de brand sleepte: De belastingbetaler is de klos.
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/economie/expert-p...mpen~a5227c0b/ Ernstig blijven het product op zich blijft betaalbaar maar wat de overheid in zijn zakken steekt op die producten maakt het onbetaalbaar. En dan doen ze of ze een oplossing zoeken in Brussel, schijnheiligaards zijn het.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn ramen moeten in de winter helemaal niet open, mijn ventilatiesysteem doet gewoon zijn werk. K zeg het, ik zit alleen met een probleem van te droge lucht in de winter, daarom heb ik ook luchtbevochtiging.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En die mechanische ventilatie slorpt ook energie op eh...
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schoonzusje en schoonbroer hebben net gebouwd met verplicht ventilatiesysteem. Na hun intrek was het eerste wat ze deden dat systeem af zetten. Verluchten doen ze wel met een raam of een deur een tijdje open te zetten. 't kostte wel een paar tienduizend euro om die installatie te plaatsen.... ![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen stijgt de gasprijs naar een recordhoogte! De bezorgdheid blijft ook toenemen. TERECHT! Maar de groenen willen nieuwe gascentrales bouwen, want de kerncentrales moeten en zullen dichtgaan. DIE gaan pas serieus klop krijgen de volgende verkiezingen. TERECHT!
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nog belachelijker om te negeren dat er gascentrales gebouwd worden terwijl gas schaarser wordt.
![]() |
#58 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het is wel gek om nucleaire centrales te vervangen door gascentrales, als de gasprijzen op de wereldmarkt zeer hoog zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu is het natuurlijk wat idioot om de discussie op dit moment te houden en daarbij de gasprijzen als extra argument te gebruiken. Het ware probleem is dat men kernenergie omwille van idiologische redenen geparkeerd heeft terwijl ik vind dat gascentrales veel problematischer zijn. Het argument contra-kenenergie dat men vaak gebruikt is dat kenenergie een rem zet op de opmars van groene energie, maar ik zie niet in hoe dat mechanisme zou werken. Ik zie maar 1 mogelijke reden: kernenergie is opmerkelijk goedkoper dan groene energie en het concurreert groene energie uit de markt. Maar dat wilt dan ook zeggen dat groene energie significant duurder is, wat onze groene jongens altijd met klem ontkennen. Ter info: ik ben zelf ook voorstander van zo veel mogelijk groene energie, maar niet op een blinde fundamentalistische manier. |
|
![]() |
![]() |