Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2021, 11:52   #41
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er zijn er hier zelfs die -letterlijk- schrijven dat je 'niet moet luisteren' naar wat BDW zegt over NVA die nooit zal samenwerken met het Blok. Betrokkene 'weet' dat hij dat wel gaat doen.
U weet het? Ik ook niet, maar ik tracht het logisch op een rijtje te zetten. Maar ik heb een tip voor u: De Wever is eer een nationalist dan een liberaal.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 9 oktober 2021 om 12:16.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 11:52   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Strategie mijn gat. Hij moet openlijk verklaren dat het VB geen tegenstander meer is, maar een medestander.
Absoluut ! Hij moet dat doen in de meest duidelijke bewoordingen. Nu !
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 11:56   #43
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Absoluut ! Hij moet dat doen in de meest duidelijke bewoordingen. Nu !
De opper-belgisch-nationalist heeft niet liever , Zipper. En wel hierom:
https://forum.politics.be/showpost.p...2&postcount=35
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 9 oktober 2021, 12:03   #44
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
De opper-belgisch-nationalist heeft niet liever , Zipper. En wel hierom:
https://forum.politics.be/showpost.p...2&postcount=35
Maak u geen illusies, in 2024 krijg je Vivaldi II. En dat zolang dat BDW het VB zal blijven uitschijten voor het vuil vd straat. Want hij bepaalt natuurlijk wie er "zuiver" is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 12:04   #45
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Het is nogal evident dat De Wever niet met het VB gaat samenwerken. Sedert 2001 heeft de N-VA nooit een coalitie afgesloten met het VB, op geen enkel niveau, zelfs niet in een gemeente. Dat zegt toch genoeg?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 12:14   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het is nogal evident dat De Wever niet met het VB gaat samenwerken. Sedert 2001 heeft de N-VA nooit een coalitie afgesloten met het VB, op geen enkel niveau, zelfs niet in een gemeente. Dat zegt toch genoeg?
Sta me toe van nog eens met sardonisch genoegen te verwijzen naar de moeder van alle bewijzen terzake : het belachelijke initiatief onder de noemer "Charter voor Vlaams-nationale eenheid" uit 2005. Dat clubje uit Wetteren ging het eens proberen met hun tekstje. Binnen de 24u had zowel de topman van het Blok (Dewinter) het afgeschoten net zoals BDW die betrokkenen uit zijn partij stampte.
Oud 9 oktober 2021, 12:18   #47
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sta me toe van nog eens met sardonisch genoegen te verwijzen naar de moeder van alle bewijzen terzake : het belachelijke initiatief onder de noemer "Charter voor Vlaams-nationale eenheid" uit 2005. Dat clubje uit Wetteren ging het eens proberen met hun tekstje. Binnen de 24u had zowel de topman van het Blok (Dewinter) het afgeschoten net zoals BDW die betrokkenen uit zijn partij stampte.
Leuk hoe men denkt het Vlaams-Nationalisme uit elkaar te kunnen blijven te spelen. Daar komt heus wel een einde aan.
Oud 9 oktober 2021, 12:21   #48
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk hoe men denkt het Vlaams-Nationalisme uit elkaar te kunnen blijven te spelen. Daar komt heus wel een einde aan.
Als jij één indicatie kunt zien dat de situatie anno 2021 anders is dan die van 2005, dan heb je groooot nieuws. Enlighten us !

Ik zie door de jaren heen enkel bevestigingen van het bestaande standpunt. Nu zelfs nog duidelijker dan vroeger.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 oktober 2021 om 12:22.
Oud 9 oktober 2021, 12:40   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is toch wel straf. Eerst Vuye buitensmijten en nu om raad komen vragen.

https://www.demorgen.be/nieuws/waaro...ssen~bbd99f6c/

Ook opmerkelijk:

Gaan we deze kant op ?

https://www.tvl.be/nieuws/ex-senator...elgische-staat

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/07...w-in-opspraak/

https://www.nieuwsblad.be/cnt/gp6300jf7

Laatst gewijzigd door Henri1 : 9 oktober 2021 om 12:42.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 12:45   #50
BWarrior

Standaard

Citaat:
Die kritische opmerking hoort thuis in de e-post van

[email protected]
Oud 9 oktober 2021, 12:55   #51
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergeet natuurlijk Grimbergen
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 13:23   #52
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een ’lein bommetje wordt als een fait divers beschouwd. Het is wachten op de big bang.
Oud 9 oktober 2021, 13:51   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal niet gebeuren. Waarom legde ik hierboven al uit.
We zien wel wanneer de dag komt dat de bestuursraad het ontslag van BDW wel aanvaard.

Dank zij de Belgicisten krijgt hij nog één verkiezing respijt.
Oud 9 oktober 2021, 16:50   #54
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals het nu naar uitziet zal er in 2024 sprake zijn van een "systeemcrisis" in Belgie....Ik heb in mijn lange jaren nog nooit zulke problematiek gezien ,die sedert mijn verblijf in de schoolbanken alleen maar gegroeid is,de federale regering hangt nu met het goedkoopst mogelijke plakband aan elkaar,voor hen was de Covids-crisis een ZEGEN.....

Ten gronde is het probleem zelfs niet meer "communautair" ...

Gewoon de het feit dat al die "bestuursniveaus" en de bijgaande ambtenarij en de parasitaire "instellingenwolk",aan alle kanten van de taalgrens,gewoonweg onbetaalbaar en ononderhoudbaar zijn en de schuldenlast van het verleden niet verder "negeerbaar"..

Het hielp niet dat in de tussenliggende jaren de bevolking verder gestegen is....

Zelfs Vlaanderen kan het gewoon niet verder zo blijven betalen...

En,zoals de voorzitter ook al aangeeft te beseffen,zal de N-VA niet meer sterk genoeg zijn dat onder controle te houden......

Laatst gewijzigd door kelt : 9 oktober 2021 om 16:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 17:03   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We zien wel wanneer de dag komt dat de bestuursraad het ontslag van BDW wel aanvaard.

Dank zij de Belgicisten krijgt hij nog één verkiezing respijt.
Ja, ik ken dat verhaaltje, deze keer, ene keer, volgende keer...

Dit is de congresrealiteit bij de lemmingen van N-VA :
Citaat:
Citaat:
Vrijdag 10 oktober 2014 om 06:29

2500 leden waren op het congres afgekomen. Slechts drie leden stemden tegen regeringsdeelname. Voorzitter Bart De Wever en toponderhandelaar Jan Jambon kregen bij het begin van het congres een staande ovatie.
Drie man op 2.500 vond het niet kunnen dat de communautaire valies op zolder vloog. De rest was extatisch dat de partij mee aan de knoppen van de macht mocht zitten.
https://www.gva.be/cnt/dmf20141010_01313461
Waarom zouden het er nu meer dan drie zijn ?
Oud 9 oktober 2021, 17:29   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Toch schattig hoe mijn voorkeurspartij in het centrum van de aandacht van de belgicisten blijft staan ...
strohalm, fluiten in het donker ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 17:31   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Uit de openingspost:
Citaat:
In augustus hebben twee N-VA’ers met mij contact gezocht per sms om te praten over staatshervorming ...
Wow !! Twee nog wel. En per sms a.u.b. Om te praten nondedju zeg.
Over de ... staatshervorming !!

U zal begrijpen dat ik geen moeite deed om op die link (naar De Morgen aub) te klikken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 17:42   #58
BWarrior

Standaard

Bart De Wever verklaart in De Standaard vandaag:

Citaat:

‘Men kan inderdaad een heel negatieve analyse maken van de institutionele omvorming op federaal niveau. Ik ben in de politiek gestapt om een episch project te realiseren. Al de rest is voor mij bijzaak. Dat is va-banque spelen, all-in gaan. Het enige wat me interesseert, is de confederale omslag, de Vlaamse zelfstandigheid, om vandaaruit een ander soort samenleving te creëren. Dat is heel mijn leven.’

En dat levenswerk is dus nog niet vervuld.

‘Op dit moment is er geen evidente weg naar winst. Dat leidt bij tegenstanders en in de media tot grote vreugdetaferelen. Toch is de evolutie onvermijdelijk. De ijsschots van de traditionele politiek smelt steeds verder weg. Bij de volgende verkiezingen halen ze misschien geen 40 procent meer. Op termijn zie ik twee derde van Vlaanderen voor partijen stemmen die niet tot het systeem behoren. En federaal zie ik een opportuniteit om tot een uitslag te komen waarbij het huidige systeem niet verder kan.’

Dat klinkt als een dreigement. U speculeert erop dat er geen federale regering meer gevormd kan worden buiten Vlaams Belang, PVDA/PTB en N-VA om.

‘Als je de electorale geschiedenis sinds 2000 doortrekt, dan getuigt het vooral van grote realiteitszin om te denken dat zo’n scenario erg waarschijnlijk is.
Met andere woorden, volgens hem is het erg waarschijnlijk dat de optelsom van de niet-traditionele partijen zo groot wordt, dat er géén federale regering meer kan gevormd worden. En, zo zegt hij erbij, de electorale geschiedenis zou dat bewijzen.

Om te beletten dat de andere partijen een regering kunnen vormen, moeten de N-VA, het VB en de PVDA samen 76 zetels halen.

Ik geef hieronder de optelsom van de N-VA en de "antysteempartijen", sedert 2003 (i.e. N-VA, VB, PVDA, LDD, FN, PP...), uitgedrukt in Kamerzetels

2003 20, waarvan 0 voor de PVDA
2007 31, idem
2010 44, idem
2014 39, waarvan 2 voor de PVDA
2019 55, waarvan 12 voor de PVDA

Het is dus zeker zo dat niet-traditionele partijen enorm aan stemmen gewonnen hebben. Anderzijds, hebben de rechts-nationalistische partijen tussen 2010 en vandaag ongeveer hetzelfde aantal zetels, rond de 40.

Zelfs als het rechts-nationalistisch stemmenreservoir zou pieken op 45, dan nog moet de PVDA zelf al méér dan dertig zetels halen om het scenario van De Wever te verwezenlijken...
Oud 9 oktober 2021, 17:53   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Uit de openingspost:

Wow !! Twee nog wel. En per sms a.u.b. Om te praten nondedju zeg.
Over de ... staatshervorming !!

U zal begrijpen dat ik geen moeite deed om op die link (naar De Morgen aub) te klikken.
…N-VA-Kamerlid Sander Loones, die binnen de partij het communautaire denkwerk leidt, ‘..
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 17:56   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart De Wever verklaart in De Standaard vandaag:
Goeie raad: nooit uw levenswerk vervullen. Nadien val je in een leegte.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be