![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() U weet het? Ik ook niet, maar ik tracht het logisch op een rijtje te zetten. Maar ik heb een tip voor u: De Wever is eer een nationalist dan een liberaal.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 9 oktober 2021 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...2&postcount=35
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is nogal evident dat De Wever niet met het VB gaat samenwerken. Sedert 2001 heeft de N-VA nooit een coalitie afgesloten met het VB, op geen enkel niveau, zelfs niet in een gemeente. Dat zegt toch genoeg?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie door de jaren heen enkel bevestigingen van het bestaande standpunt. Nu zelfs nog duidelijker dan vroeger.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 oktober 2021 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.tvl.be/nieuws/ex-senator...elgische-staat https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/07...w-in-opspraak/ https://www.nieuwsblad.be/cnt/gp6300jf7 Laatst gewijzigd door Henri1 : 9 oktober 2021 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
[email protected]
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Een ’lein bommetje wordt als een fait divers beschouwd. Het is wachten op de big bang.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank zij de Belgicisten krijgt hij nog één verkiezing respijt.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals het nu naar uitziet zal er in 2024 sprake zijn van een "systeemcrisis" in Belgie....Ik heb in mijn lange jaren nog nooit zulke problematiek gezien ,die sedert mijn verblijf in de schoolbanken alleen maar gegroeid is,de federale regering hangt nu met het goedkoopst mogelijke plakband aan elkaar,voor hen was de Covids-crisis een ZEGEN.....
Ten gronde is het probleem zelfs niet meer "communautair" ... Gewoon de het feit dat al die "bestuursniveaus" en de bijgaande ambtenarij en de parasitaire "instellingenwolk",aan alle kanten van de taalgrens,gewoonweg onbetaalbaar en ononderhoudbaar zijn en de schuldenlast van het verleden niet verder "negeerbaar".. Het hielp niet dat in de tussenliggende jaren de bevolking verder gestegen is.... Zelfs Vlaanderen kan het gewoon niet verder zo blijven betalen... En,zoals de voorzitter ook al aangeeft te beseffen,zal de N-VA niet meer sterk genoeg zijn dat onder controle te houden...... Laatst gewijzigd door kelt : 9 oktober 2021 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is de congresrealiteit bij de lemmingen van N-VA : Citaat:
https://www.gva.be/cnt/dmf20141010_01313461 Waarom zouden het er nu meer dan drie zijn ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch schattig hoe mijn voorkeurspartij in het centrum van de aandacht van de belgicisten blijft staan ...
strohalm, fluiten in het donker ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit de openingspost:
Citaat:
Over de ... staatshervorming !! U zal begrijpen dat ik geen moeite deed om op die link (naar De Morgen aub) te klikken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Bart De Wever verklaart in De Standaard vandaag:
Citaat:
Om te beletten dat de andere partijen een regering kunnen vormen, moeten de N-VA, het VB en de PVDA samen 76 zetels halen. Ik geef hieronder de optelsom van de N-VA en de "antysteempartijen", sedert 2003 (i.e. N-VA, VB, PVDA, LDD, FN, PP...), uitgedrukt in Kamerzetels 2003 20, waarvan 0 voor de PVDA 2007 31, idem 2010 44, idem 2014 39, waarvan 2 voor de PVDA 2019 55, waarvan 12 voor de PVDA Het is dus zeker zo dat niet-traditionele partijen enorm aan stemmen gewonnen hebben. Anderzijds, hebben de rechts-nationalistische partijen tussen 2010 en vandaag ongeveer hetzelfde aantal zetels, rond de 40. Zelfs als het rechts-nationalistisch stemmenreservoir zou pieken op 45, dan nog moet de PVDA zelf al méér dan dertig zetels halen om het scenario van De Wever te verwezenlijken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |