![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw sterfkans bij Covid? (zie test) | |||
groter dan 1/10 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tussen 1/10 en 1/100 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tussen 1/100 en 1/1000 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
tussen 1/1000 en 1/10000 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 31,58% |
tussen 1/10000 en 1/100000 |
![]() ![]() ![]() |
8 | 42,11% |
tussen 1/100000 en 1/1000000 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,79% |
kleiner dan 1/1000000 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We wegen de kans op onheil af tegen de eventuele maatregelen die we kunnen nemen en het nadeel dat die maatregelen ons bezorgen. Bijvoorbeeld: de kans op een dodelijk ongeluk neemt behoorlijk toe als ik geen gordel draag. Het dragen van een gordel heeft amper nadelen voor mij (ik vind dat totaal niet hinderlijk). Het voordeel van een gordel dragen (het verminderen van een kans op dodelijk ongeluk) weegt dus op tegen het nadeel van het dragen van een gordel. Conclusie: ik draag een gordel, zelfs als het niet verplicht is. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 oktober 2021 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter sensibiliseren we eerlijk en leren we verantwoord met virustransmissie omgaan. Een virus schikte zich nooit naar valse veiligheidsgevoelens.
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het dragen van een gordel is verstandig. Het verplichten van het dragen van een gordel is niet verstandig.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van alles ben ik heel dankbaar dat er gewaakt wordt op de gordel. Dat ik dat bij sommige kinderen nog moet inpeperen, is gewoon hallucinant. Zoiets zou een mens gewoonweg niet meer ter discussie mogen stellen anno 2021. De gordelplicht is er gekomen nadat deskundigen steeds meer slaap verloren door beelden die nog steeds op hun netvlies gebrand staan. We oordelen snel vanachter onze schermen, maar als deskundigen unaniem spreken dienen we daar gehoor aan te geven.
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Neen, Cufi, ik ben opgegroeid zonder gordel aan te doen, en prijs me gelukkig dat ik dat overleefd heb. Maar ik draag mijn gordel puur en alleen uit eigenbelang. Niemand, en zeker al geen "deskundigen" en "experten" moeten mij komen vertellen welke risico's ik wél of niet moet nemen.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom wordt de gevaccineerde niet getest en de niet gevaccineerde wel ? Het is een compromis om niet te discrimineren. Dat de niet gevaccineerde negatief test en nadien ziek wordt door een gevaccineerde is voor eigen rekening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gordel biedt ook geen 100% kans dat ik een auto-ongeval overleef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() De DEFINITIE van discriminatie is "mensen verschillend behandelen onder objectief dezelfde omstandigheden". Dus het feit dat sommigen getest moeten worden en anderen niet, terwijl beiden besmettelijk kunnen zijn is zuivere discriminatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik als gentenaar in gent gratis het gravensteen mag bezoeken op zondag en niet gentenaars moeten betalen, is dat dan discriminatie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in het grootste deel van de wereld ziet men discriminatie niet perse als iets negatiefs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is GEEN discriminatie om aan een automobilist een RIJ bewijs te vragen. Het is WEL discriminatie om aan een automobilist een ZWEM brevet te vragen (tenzij het is om op een schip te rijden misschien). Het is GEEN discriminatie om aan een automobilist een oogtest te vragen. Het is WEL discriminatie om op zijn bloedgroep een onderscheid te maken. Het is GEEN discriminatie om aan een automobilist te vragen van geen alcohol te drinken. Het is WEL discriminatie om aan een automobilist te vragen geen vlees te eten. Als er een stevige vastgestelde oorzakelijke relatie is tussen negatieve gevolgen bij de zaak waarvoor men onderscheid maakt, en de parameter waarop men een onderscheid maakt, dan is dat GEEN discriminatie. Als die relatie er niet is, of slechts heel indirect, dan is het WEL discriminatie. Een corona pas zou geen discriminatie geweest zijn, mocht vaccinatie besmetting evengoed onderdrukken als een negatieve test afleggen EN als de oorden die men bezoekt speciaal belangrijke besmettings oorden zijn, en mochten besmettingen universeel problematisch zijn. Het punt is echter dat geen van die criteria wetenschappelijk ondersteund zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 oktober 2021 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar je raakt daar de fundamentele aspecten aan die natie en staat door elkaar halen terwijl dat verschillende concepten zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat betekent nog altijd niet dat men daarom mij kan verplichten mezelf te beschermen. Ik doe de gordel al dan niet aan omdat dat MIJN keuze is. Ik neem al dan niet een vaccin, omdat dat MIJN keuze is. Ik ga al dan niet skydiven, omdat dat MIJN keuze is. Ik ga al dan niet diepzee-duiken, omdat dat MIJN keuze is. Enfin, you get the picture.
![]() |