![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ben nog nooit gevaccineerd geweest voor corona (ook niet voor griep) en ook nog nooit getest geweest. Ik heb zo'n vermoeden dat men corona oploopt vanaf het moment dat men zich aan zo'n test onderwerpt... Ik voel me kiplekker en dat wil ik zo houden door ver uit de buurt te blijven van tests en vaccins... ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 29 oktober 2021 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij corona is dat niet gelukt. En maatregelen die R niet onder de 1 kunnen HOUDEN zijn nutteloos, gewoon omdat ze een exponentiele stijging toelaten. Als R lager is maar boven 1 blijft, is die stijging gewoon trager en duurt het langer en is het eindresultaat niet zo verschillend. In het zuivere SIR model wil een lagere R ook zeggen, uiteindelijk minder zieken in 't totaal. Maar we zitten niet met een zuiver SIR model en het lopende vuurtje blijft lopen, zij het trager. Kortom, als gemaatregel de propagatie niet laat uitsterven, zijn die maatregelen nutteloos. Ze "werken" wel, in de zin dat ze wat remmen, maar ze "werken" niet, in de zin dat ze de epidemie niet stoppen en de miserie gewoon langer laten duren. Voor griep hebben de maatregelen dus "gewerkt", voor corona, niet. Het remmen was voldoende voor griep om de R onder 1 te krijgen, maar voor corona niet. Citaat:
Het punt is gewoon dat besmettingen niet enkel "dichte contacten" zijn, maar ook bijvoorbeeld mensen die na U de lift genomen hebben, of door uw aerosol wolk gewandeld zijn toen gij daar al weg waart en zo. En er dus voldoende "lek" zit op uw "contacten" om er voldoende te missen, om het verder te zetten. Mocht de propagatie gebeuren zoals men dat zegt, dan zouden quarantaines en tracen allang de epidemie totaal hebben gestopt. We hebben in Nieuw Zeeland gezien dat zelfs in afgesloten quarantaine blokken, propagatie gebeurt via verluchting en zo. Dus vergeet het. Je weet gewoon niet wie de besmetten zijn van een besmet persoon. En die besmetten gaan het al doorgeven voor die het minste teken hebben dat ze ziek zouden zijn, en niet eens weten dat ze contact waren van een zieke. Dat zijn technieken die werken helemaal in het begin, rond een haard. Niet meer als het overal zit. Citaat:
Van in het begin zeg ik dat zo een technieken nutteloos zijn, want een instabiel systeem proberen in stand te houden. Het instabiele systeem is dat we een bevolking hebben waarbinnen het virus kan propageren, en denken dat je alle haardjes in zo een bevolking op tijd kan blussen, is het "principe" van al die trukken van de foor. Het is veel en veel eenvoudiger om naar stabiliteit te gaan: laten waaien. Het aantal doden dat dat met zich meebrengt is kleiner of vergelijkbaar met het normale aantal doden dat we jaarlijks hebben. Dat is dus iets waar we aan gewoon zijn. Dat is geen maatschappelijke hindernis. We maken ons bijzonder druk voor iets dat geen enkel probleem is geweest. Maar niks belet de geneeskunde om behandelingen en vaccins en zo aan te bieden voor wie zelf zijn kans om op die berg doden te vallen wat wil indijken he, dat is de normale rol van geneeskunde. Maar nog eens: er is niks aan de hand. Die berg lijken, dat is niet echt iets dat stoort. Die is kleiner dan de normale berg jaarlijkse lijken waar we aan gewoon zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 oktober 2021 om 02:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is ook goed nieuws...
De infectiegraad bij kinderen gaat nu heel snel omhoog... Mijn hoop is dat het binnen enkele weken ook massaal bij de jong-volwassenen is (hun ouders) Dan spreken we er niet meer van....... De tafels kunnen dan gedraaid worden en het zijn de KWETSBAREN die zouden moeten geisoleerd worden,niet de sterken die tenslotte de maatschappij draaiend dienen te houden..... We gaan ze daar dan op een rijtje zien zitten,de leden van het "overlegcomité"...na anderhalf jaar "maatregelen" ..... ![]() Dat konden ze VERLEDEN JAAR ook vernomen hebben uit Patricks boekske.... Laatst gewijzigd door kelt : 30 oktober 2021 om 07:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dat geldt ook voor de politici en msm-actoren.
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Iemand zei hier dat Ierland terug massaal gaat testen om zo de besmette personen in quarantaine te plaatsen.
We zullen zien hoe dat loopt. .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
![]() |
![]() |