Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2021, 21:19   #41
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch wel. Dus:
Paske tonen of buiten blijven staan.
Ja want dat paske toont aan dat je anderen niet meer kunt besmetten. Dat je dus safe bent voor anderen. Ondertussen heeft Van Ranst dat al toegegeven en in Nederland ook Rutte.

Maar drink gerust je veilige pintje !
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 21:21   #42
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Doorgaans zijn degenen die hogere en betere voorwaarden eisen dezelfde die de winkels en internet platlopen om het goedkoopste product of service te vinden zonder zich zorgen te maken wat personeel of leveranciers amper verdienen. Een groot pak schijnheiligheid.
2
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 22:02   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Horeca heeft het pasjessysteem in de wacht kunnen slepen enkel en alleen omdat ze anders hun deuren definitief moeten sluiten.
Echter het kost hun 30 a 40% op hun omzet waar maximum 15% winst op zit.

Het zal hun eventjes geholpen hebben maar indien dit te lang zal aanhouden hun in een bodemloze schuldenput steken.

Tussendoor zijn er nieuwe inzichten en ontwikkelingen bezig die het pasje toch nutteloos blijken te maken.

Stap af van dit systeem nu het nog kan.
Oud 31 oktober 2021, 05:30   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Volgens wat ik hoor vertellen mag de baas zijn werknemers immers ook niet vragen of ze zijn gevaccineerd (omwille van de pricacy).

Waarom zou een ober dat dan wel mogen weten van de bezoekers?
Het personeel draagt een mondmasker. Je hoeft helemaal niet te weten of het personeel gevaccineerd is of niet. Dat vraag je toch ook niet aan de mensen in de winkel.

Die ober weet niet wie je bent. Zonder CST kom je er gewoonweg niet in tenzij de baas veronderstelt dat er toch geen controle is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 06:36   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doorgaans zijn degenen die hogere en betere voorwaarden eisen dezelfde die de winkels en internet platlopen om het goedkoopste product of service te vinden zonder zich zorgen te maken wat personeel of leveranciers amper verdienen. Een groot pak schijnheiligheid.
Dat is niet wat hij zegt, he. Hij zegt niet "ocharme die mensen, het is een schandaal, men zou ze beter moeten betalen".

Hij zegt "als je te weinig biedt zit je onder de marktprijs, en dan vind je geen volk". Ge moet niet bleiten dat, als ge 1000 Euro biedt, ge geen deftige auto kunt kopen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 06:47   #46
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is niet wat hij zegt, he. Hij zegt niet "ocharme die mensen, het is een schandaal, men zou ze beter moeten betalen".

Hij zegt "als je te weinig biedt zit je onder de marktprijs, en dan vind je geen volk". Ge moet niet bleiten dat, als ge 1000 Euro biedt, ge geen deftige auto kunt kopen.
"Big Bro 2021" van Denkimi aan 't uithangen?

Of gewoon nood aan extra posting # vermeerdering?
"Er is er ene die nog veel bokes moeten eten om hopen anderen in te halen, Trick!" Just saying.

P.S.: Goeie ouwe Gip was spot on met de opmerking die jij "onwetenschappelijk" probeert te minimaliseren. "Just saying # two"

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 31 oktober 2021 om 06:53.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 07:43   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
P.S.: Goeie ouwe Gip was spot on met de opmerking die jij "onwetenschappelijk" probeert te minimaliseren. "Just saying # two"
Ik minimaliseer niks, ik geef aan dat het punt van Gipsy op een verkeerd register speelde. Gipsy deed alsof het om een soort van "sociaal rechtvaardigheids hypocrisie" ding ging: "als het is om zelf aan de goeiekoop te zitten, dan zijn ze er als de eersten bij, maar als het is om te zeggen dat anderen meer moeten betalen, dan staan ze daar te roepen".

Terwijl het dat helemaal niet is. Uiteraard moet men horeca personeel zo weinig mogelijk betalen, op dezelfde manier dat men zijn eigen brol zo goedkoop mogelijk wil kopen.

Maar als de marktprijs van de brol, of het horeca personeel, hoger ligt, dan gaat men noch aan zijn brol, noch aan zijn horeca personeel geraken als men die prijs, hoe laag of hoe hoog ook, niet wil neertellen he.

Daar is niks hypocriets aan en dat is geen tegenstelling. Als ik een auto wil, en mijn "normale" garagist biedt die aan 30 000 Euro aan, en een sjoemelaar, 20 000 Euro, dan is het normaal om bij die sjoemelaar te gaan. Maar als ik maar 15 000 Euro op tafel wil leggen, dan ga ik gewoon geen auto hebben.

Als "normaal" horeca personeel X kost, en "zwart en uitgebuit" horeca personeel X / 2 kost, dan ga ik natuurlijk voor "zwart en uitgebuit" horeca personeel. Maar als ik maar X / 3 wil bieden, dan ga ik bot vangen he.
Oud 31 oktober 2021, 07:45   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom zou je niet kunnen genieten van uw pintje? Jij had vroeger geen zaken met de gezondheidsstatus van uw medeklanten en je kon toen toch ook genieten van uw pintje. Waarom heb jij plots het idee gekregen dat je de gezondheidsstatus van medeklanten moet kennen om op uw gemak te zijn?

En verder, waarom bent u gerust als iemand een bepaalde prik heeft gekregen en bent u niet gerust als iemand die prik niet heeft gehad? Dat heeft toch geen enkele impact op uw gezondheidssituatie of risico?
Inderdaad, vandaar dat ik niet begrijp dat we plots te pas en te onpas ons ticketje moeten tonen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 07:47   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Niet goed naar jouw opper-viroloog geluisterd misschien? Nee, je kunt niet gerust genieten. Of de andere bezoekers wel of niet een corona-pas hebben, of ze nu een alu-hoedje opzetten of niet, het heeft geen belang: ze kunnen besmettelijk zijn.
En met een vergiet?

Je hebt gelijk hoor, zo'n covid-save-ticket heeft geen enkele waarde.

Het zou zelfs niet verplicht geweest zijn, moesten ze de N-VA er geen hak mee kunnen gezet hebben.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 31 oktober 2021 om 07:47.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 07:56   #50
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de praktijk draait de horeca op mensen die naast hun full time job nog een flexi erbij doen.

In mijn favoriete staminee klussen er bv 2 full time consulenten van interim kantoren na hun uren bij.
Overdag zitten die kandidaat-werknemers te zoeken in loondienst, in het weekend gaan ze zelf de oplossing invullen via het flexi circuit.
Verder nog 1 productie arbeider uit de food, een beroepsmilitair, een leraar, een bedienden in een optiek zaak, en een verpleger vanop de spoeddienst.

Flexi en dus horeca is (volgens mij) totaal iets anders dan een industrie die op zoek is naar ploeg medewerkers.
Aan die flexi-manie moeten dringend grenzen gesteld worden, want dat zorgt voor slechtere loon- en werkvoorwaarden ('anders nemen we een flexi') en voor desolidarisering. Ik zeg niet 'verbieden' maar wel begrenzen en de belastingen gelijk stellen.
Oud 31 oktober 2021, 07:57   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Aan die flexi-manie moeten dringend grenzen gesteld worden, want dat zorgt voor slechtere loon- en werkvoorwaarden ('anders nemen we een flexi') en voor desolidarisering. Ik zeg niet 'verbieden' maar wel begrenzen en de belastingen gelijk stellen.
In welke mate is dat anders dan "dan ga ik wel bij een andere bakker" ?

Het probleem zit hem in het concept zelf van 'werknemer'. Dat is een soort van veredeld slaven statuut. Natuurlijk is "vaste werknemer" iets dat van dat slaven statuut een soort van profiteurs statuut gemaakt heeft. Het zou toch logischer zijn dat arbeid verkocht wordt zoals brood verkocht wordt he, allemaal zelfstandigen statuten die diensten aan elkaar verkopen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2021 om 07:59.
Oud 31 oktober 2021, 08:43   #52
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
../... 'preekstoel etc'. Maar dan:

dan ga ik bot vangen he.
Ge moet goed zijn in iets, he.
Geen probleem. Ik accepteer dat

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 31 oktober 2021 om 08:54.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 08:44   #53
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welke mate is dat anders dan "dan ga ik wel bij een andere bakker" ?
Doordat de gemiddelde koper van broden geen grote 'accumulator' van kapitaal is. Zolang we in het kapitalisme leven, zorgt wel of niet kunnen accumuleren voor een machtsonevenwicht. Daarom moet de onteigening als ultieme optie steeds mogelijk blijven, en het niet inzetten van die troefkaart moet 'betaald' worden met gunstige arbeidsvoorwaarden, bekomen door klassensolidariteit die niet door interne concurrentie onder druk mag komen te staan. Dit alles uiteraard binnen de wereld zoals die nu is, in ruime mate gekenmerkt door conflicten.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 oktober 2021 om 08:44.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 13:54   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderschat het horeca personeel niet. Ze worden niet slecht betaald en er is een tekort. Een goei serveuse krijgt meer fooi dan loon.

Laatst gewijzigd door Rudy : 31 oktober 2021 om 13:58.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 17:12   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Onderschat het horeca personeel niet. Ze worden niet slecht betaald en er is een tekort. Een goei serveuse krijgt meer fooi dan loon.
En aan een goei serveuze toon ik graag meer dan alleen mijn corona-paske.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 17:24   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel. Dus:
Paske tonen of buiten blijven staan.
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 oktober 2021 om 17:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 17:26   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En aan een goei serveuze toon ik graag meer dan alleen mijn corona-paske.
Hoe ? Die is misschien niet eens gevaccineerd ? Misschien zelfs een super verspreidster ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 oktober 2021 om 17:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 17:27   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ge moet goed zijn in iets, he.
Geen probleem. Ik accepteer dat
Het ging over die mens die niet genoeg wilde betalen he.
Oud 31 oktober 2021, 17:38   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doordat de gemiddelde koper van broden geen grote 'accumulator' van kapitaal is.
Wat is daar nu het probleem mee ?

Citaat:
Zolang we in het kapitalisme leven, zorgt wel of niet kunnen accumuleren voor een machtsonevenwicht.
Maar dat machtsonevenwicht laat de overwinning toe van de winnaar over de verliezer, die dan moet geelimineerd worden he. Zo werkt het leven ook. De leeuw die goed kan eten, zal sterker worden dan de leeuw die minder goed eet, en uiteindelijk zal die laatste eraan gaan he, en de eerste gans het territorium opeisen.

Het punt is ook wel dat er juist accumuleren heel snel kan gaan OMDAT er veel "werknemers" zijn. Mochten dat allemaal mensen zijn die voor eigen rekening werken, dan zou het stukken moeilijker zijn om mensen "aan hongerloon" uit te buiten, om de eenvoudige reden dat de grote structuur ook niet kan bestaan, vermits er geen werknemers zijn, maar enkel maar samenwerkingsverbanden tussen 1-persoonsbedrijfjes.
Oud 31 oktober 2021, 18:05   #60
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men niet akkoord is met die maatregel dan neemt men geen vliegtuig en gaat niet op horeca of evenement. Niemand vind die maatregelen leuk maar tot nader order heeft elke verbruiker de keuze.
Ik heb stront en pis voor je.
Ik geef je de keuze.

Keuzes inperken is hetzelfde als iemand tegenhouden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 31 oktober 2021 om 18:06.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be