![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() #34 Rechtstreeks op de spoed, misschien ja. Maar onrechtstreeks over gans de maatschappij, dat durf ik sterk te betwijfelen. Ik begin wat aan andere dingen te twijfelen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 november 2021 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar bij matig gebruik, kan je er een leven lang van genieten zonder verslaafd te raken.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neenee, bijvoorbeeld na zes maanden roken was ik verslaafd. Tussen mijn 17de en mijn dertigste heb ik echt waar stevig gedronken, maar ik ben op geen enkel moment afhankelijk geweest van alcohol, in tegenstelling tot mijn sigaret.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 8 november 2021 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Deze drogreden wordt ook wel de overhaaste generalisatie genoemd.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 8 november 2021 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nicotine is dan ook een van de meest verslavende substanties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, dit in tegenstelling tot alcohol.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 8 november 2021 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe een individueel persoon met alcohol of andere drugs omgaat is geen maatstaf. De maatstaf is de maatschappelijke overlast.
Als je jaarlijks honderd keer meer overlast hebt met alcohol dan met wiet, dan lijkt het mij maar logisch dat we de minimumleeftijd voor alcohol opdrijven naar 21 jaar. Dat mensen thuis hun kind aan tafel alcohol schenken moeten zij weten. Maar als we dat niet meer als sociaal meegeven en openbaar schenken onder de 21j, dan is de overlast die we nu met alcohol ervaren aanzienlijk minder in de toekomst.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 8 november 2021 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist: wijn !!! Zelfs Djiezes Chraaist - zo geloven de clubleden standvastig - veranderde water in wijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jezus Christus was bijna zeker een gebruiker van cannabis en een vroege voorstander van de geneeskundige eigenschappen die de drug bezit. Dat heeft het Britse dagblad The Guardian vandaag gemeld onder aanhaling van een recente studie betreffende bijbelteksten. https://www.standaard.be/cnt/nflh06012003_002 https://www.cnnbs.nl/9-redenen-om-aa...iet-gebruikte/ https://dut.tivoyageur.com/experts-b...iracles-538242 https://www.ninefornews.nl/jezus-geb...olie-wonderen/ https://geschiedenis.nl/nieuws/artik...uikte-cannabis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De apostelen waren pas 3 uur nadat ze uit hun bed kwamen goed zat .
Handelingen van de apostelen 2.14 Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij mochten uitgaan als het werk gedaan was maar heel dikwijls werkten wij het week end door en zat thuis komen was not done, van drugs hadden we nog zo veel last niet. https://www.hln.be/video/productie/s...olstoel-262776 Zo doen ze het vandaag om aan geld te geraken. En wat dacht je van al die ontvoeringen en verkrachtingen ....? Het meisje van 17 dat gisteren tijdens het Joggen vermist was in Frankrijk is levend terug maar wel in choque. Oef ... Wat die weer heeft meegemaakt weten ze nog niet? Voor mij maken ze de kolenmijnen terug open en steken ze ze daar samen in plaats van daar nog al dat geld en moeite in te steken. De supermarkten laten we al wat over tijd is aanbrengen en maken er een soepke van. Misschien kan je dan terug over straat of alleen in het bos wwandelen als vrouw of bejaarde?
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 10 november 2021 om 02:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier is gedestilleerd water het sacrament, maar een ander mag wijn nemen hoor. Op de Pascha ontkurk ik ook wel eens een wijntje, soms alcoholvrij. Ik vind het alleen geen kunnen dat 16 jarigen zomaar aan alcohol kunnen. Een minderjarige kan zich dooddrinken; stel dit in contrast na de overbezorgheid tijdens een pandemie. Selectieve verontwaardigingen leiden toe inconsequente gedrochten. Wiet is een medicinaal kruid dat in de apotheker met label/terpenenprofiel te krijgen moet zijn. Dat terpenenprofiel is zeer belangrijk voor medicinale gebruikers.
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, als student heb ik ook stevig gezopen. Ik ben toen jammer genoeg ook beginnen roken. Niet drinken is nooit een probleem geweest, niet roken daarentegen...En zo ken ik veel mensen. Mensen met een alcoholprobleem hebben dat probleem niet door de alcohol, maar grijpen naar de alcohol omdat ze andere problemen hebben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad schandalig. Zou minstens 5 jaar moeten zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
0, 1 of 2 ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en in het 10de bericht gaat het al over blowen.
|
![]() |
![]() |