Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2021, 23:17   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Binnenkort heb je de Bit-CON-ers die hun geld kwijt zijn
Ja, in iets instappen waar eigenlijk niemand iets van begrijpt, dat een virtuele waarde heeft door niks gebacked wordt, vooral voor criminelen en criminele regimes gebruikt wordt. (Noord Korea) Wat zou er fout kunnen gaan...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2021, 23:24   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Die was tevens de verbindingsman tussen Leterme en Schurmans.
Het lag er vingerdik op maar ze komen er steeds met weg.
Witte boordcriminaliteit van het zuiverste gehalte maar wie doet ze wat?
Daarom dat de rechterlijke macht ook verkozen moet worden, of dat er een stevig gekozen tuchtcollege komt dat over die gasten kan waken.
Oud 4 november 2021, 23:45   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik ben een cera cooperant en krijg elk jaar mijn uitnodiging voor de algemene vergadering. Ik mag daar dan stemmen en een glas schuimsjampieter drinken niet dat ik daar al ooit naartoe geweest ben. Eigenlijk zou ik dat eens moeten doen.

Het gaat om een aandeel in een Cooperatieve venootschap, een deelbewijs dus.

Het is dus geen spaarkaart, ook geen spaarrekening maar een aandeel. Niet verhandelbaar op de beurs, dat is iets anders, waar het is dus geen spaarrekening en is dus niet gedekt door het spaargarantiefonds.

Iedereen die zo een ding kocht zou dat moeten weten, of zou dat te horen moeten gekregen hebben als hij /zij / X zo een ding kocht.

Als een bankbediende of een katholieke klootzak van de vakbond, nu verpakt als iets dat ze beweging.net noemen (hoe komen ze erbij) die mensen iets anders hebben wijsgemaakt, ja dan is dat bedriegen he. Maar dan moet je dat kunnen bewijzen en met te zeggen, ja maar hij heeft dat gezegd, zegt de krommer van dienst, dat is niet genoeg dus geen proces.
Ik heb dat ook gehad. En ik wist heel goed dat het aandelen waren. Arco was juist hetzelfde.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 12:53   #44
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een cera cooperant en krijg elk jaar mijn uitnodiging voor de algemene vergadering. Ik mag daar dan stemmen en een glas schuimsjampieter drinken niet dat ik daar al ooit naartoe geweest ben. Eigenlijk zou ik dat eens moeten doen.

Het gaat om een aandeel in een Cooperatieve venootschap, een deelbewijs dus.

Het is dus geen spaarkaart, ook geen spaarrekening maar een aandeel. Niet verhandelbaar op de beurs, dat is iets anders, waar het is dus geen spaarrekening en is dus niet gedekt door het spaargarantiefonds.

Iedereen die zo een ding kocht zou dat moeten weten, of zou dat te horen moeten gekregen hebben als hij /zij / X zo een ding kocht.

Als een bankbediende of een katholieke klootzak van de vakbond, nu verpakt als iets dat ze beweging.net noemen (hoe komen ze erbij) die mensen iets anders hebben wijsgemaakt, ja dan is dat bedriegen he. Maar dan moet je dat kunnen bewijzen en met te zeggen, ja maar hij heeft dat gezegd, zegt de krommer van dienst, dat is niet genoeg dus geen proces.

hoeveel winst heeft die cera u ooit opgeleverd?

heb je ooit de Lloyds zaak gevolgd? dat is ongeveer 40 jaar geleden in GB

een aantal leden hadden ingetekend op een kapitaalverhoging om een andere maatschappij te verwerven bv 300.000.000 pond

die andere maatschappij ging achteraf failliet
Lloyd's zei: de intekenaars zijn hun geld kwijt
De rechtbank zei: het is Lloyd's dat het geld slecht heeft geïnvesteerd,
Lloyd's moest de intekenaars uit haat kapitaal vergoeden

Het is ACW dat slecht geïnvesteerd heeft, ACW moet de schade betalen met haar kapitaal
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 13:57   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
hoeveel winst heeft die cera u ooit opgeleverd?

heb je ooit de Lloyds zaak gevolgd? dat is ongeveer 40 jaar geleden in GB

een aantal leden hadden ingetekend op een kapitaalverhoging om een andere maatschappij te verwerven bv 300.000.000 pond

die andere maatschappij ging achteraf failliet
Lloyd's zei: de intekenaars zijn hun geld kwijt
De rechtbank zei: het is Lloyd's dat het geld slecht heeft geïnvesteerd,
Lloyd's moest de intekenaars uit haat kapitaal vergoeden

Het is ACW dat slecht geïnvesteerd heeft, ACW moet de schade betalen met haar kapitaal
Destijds leverde dat een vrij goed percentage op voor een kleine spaarder dan toch.

Maar je zou er iets van kunnen zeggen dat de beheerder van de venootschap verantwoordelijk is voor het kapitaal, maar dan zal het aan u zijn te bewijzen dat die het slecht geinvesteerd heeft. En dat is angelsaksische wetgeving of dat in de belziek gaat werken valt nog af te wachten. Niet te vergeten uiteindelijk keur je de jaarrekening mee goed, je zou kunnen stellen dat je wel inspaak hebt in die beslissing...
Oud 5 november 2021, 14:26   #46
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Destijds leverde dat een vrij goed percentage op voor een kleine spaarder dan toch.

Maar je zou er iets van kunnen zeggen dat de beheerder van de venootschap verantwoordelijk is voor het kapitaal, maar dan zal het aan u zijn te bewijzen dat die het slecht geinvesteerd heeft. En dat is angelsaksische wetgeving of dat in de belziek gaat werken valt nog af te wachten. Niet te vergeten uiteindelijk keur je de jaarrekening mee goed, je zou kunnen stellen dat je wel inspaak hebt in die beslissing...

als het intrest oplevert is het een SPAARREKENING en die hebben staatswaarborg van 100.000 euro per rekening

het is niet de fout van ACW dat de banken failliet gegaan zijn
maar het ACW heeft het geld op DEXIA gezet,
ACW moet de spaarders vergoeden met ACW- kapitaal, immo, ...

algemene vergaderingen met 800.000 leden zijn zelfs praktisch niet mogelijk, daar speculeert de top van ACW natuurlijk op zodat de top alles netjes zelf kan beslissen
of je zou een digitale stemming moeten organiseren,
maar daar denken ze natuurlijk, bewust, niet aan
eerste punt op de agenda: ontslag van Swiggers
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 17:04   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ge Uw cera aandelen rond de eeuwwisseling in bezit had, dan zal het wel goed opgeleverd hebben.
Herinner mij nog dat toen in een mum van tijd alle cera spaarders transformeerden in cera aandeelhouders (met nog grotere snelheid gelijk nu de arco aandeelhouders zouden willen transformeren in arco spaarders).
Een rechtbank heeft toen trouwens bevestigd dat het aandeelhouders waren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 19:10   #48
Patrick M
Provinciaal Statenlid

Standaard

Gegokt en verloren. Ik moet ook het geld van de lotto die ik speel niet gaan terugvragen als ik niks gewonnen heb.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 19:50   #49
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom werd de Belgische Staat dan mee gedagvaard?
Dat komt door de beloften van de ridder van Puurs hé en van de lepe uit Ieper...

Kies mij ,en ik zorg dat gij uw geld krijgt....

Ze zouden beter diegenen dagvaarden die hun deze blaasjes hebben wijsgemaakt zodat Peeters en Leterme voor hun leugens aansprakelijk gesteld kunnen worden...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be