![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik snap het wel hoor, je krijgt oude ideeën er niet snel uit. Ik heb je vorige posts al gelezen hieromtrent en vind het tijdverspilling. Zelfhaat is wat ik zelf eigenlijk ook zie. Niet alleen omdat je onze taal reduceert tot een taal van zes miljoen dat grappigweg identiek is aan het Nederlands (je noemde het een andere taal, trouwens). Ook omdat je denkt dat migrantentalen hetzelfde statuut hebben als het Nederlands in Brussel (alle talen zijn gelijkwaardig in de wereld ja, dat vind ik ook, maar bestuurlijk nogal geografisch). Totale onderdanigheid, geen enkele liefde voor je eigen taal en cultuur. Niet beseffen dat taalgemeenschap politiek is. Nu ja, het is wat het is. Ik ga er geen tijd aan verdoen, echt niet. Andere bezigheden. Laatst gewijzigd door Weyland : 7 november 2021 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Welke hoeveelheden zelfhaat moet je hebben om de historische verwezenlijking van de Vlamingen overboord te gooien ? En uw taal te ontkennen als zijnde Vlaams, een variant van het Nederlands. Probeer eens inhoudelijk te reageren aub. Anders vrees ik dat mijn argumentatie de Flamingantistanen KO gezet heeft.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 7 november 2021 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 7 november 2021 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Ja…Willem wint alweer een discussie van de rechts nationalisten en andere Flamingantistanen.
Doei….
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je wint juist niks. Je doet wel vaker aan wensdenken.
Laatst gewijzigd door Weyland : 7 november 2021 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Niet alleen met het Nederlands hebben de Belgo-fransozen een majeur probleem, blijkbaar kunnen ze ook niet rekenen:
Blunder van 776 miljoen euro in boekhouding Brussel, Rekenhof vindt ook grote fouten in Waalse boeken https://businessam.be/blunder-van-77...waalse-boeken/
![]() |
#48 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Persoonlijk falen? Het is België dat heeft gefaald. De Franstalige gezagsdragers dachten destijds dat ze dat boerentaaltje wel konden doen laten verdwijnen; dat ze door middel van taal- en cultuurassimilatie die Nederlandstaligen er wel onder zouden krijgen. Niets is echter minder waar, m'n beste. De Vlaming is namelijk nog steeds Nederlandstalig, en de toekomst van België alles behalve zeker ; )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Bron"??? Eigen ervaring.
Ik ga niet beweren dat er geen merkwaardige uitzonderingen bestaan. Die zijn er zeker. De beste vriend van mijn zoon is iemand uit Visé, dus niet zo ver van bij u vandaan. Die man spreekt een uitstekend Nederlands en heeft zelfs geen typisch franstalig accent. Nochtans zijn ouders waren exclusief franstalig.
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die zever heb ik al vaak genoeg de revue zien passeren om te weten hoe ik ermee moet omgaan. Laatst gewijzigd door Weyland : 7 november 2021 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij zitten reeds generaties lang in de scheepvaart en werken hoofdzakelijk met Nederlandse firma's, die pakken aan en lossen op en dat dag en nacht, 24 op 24 niks op aan te merken. Een paar jaar terug hier in Oostende bij een bekende scheepshersteller. "Voor zijn werkhuis" een Belgische visser die Nederlandse werklui aan boord had. Ik vroeg hem hoe dat kwam? Zijn antwoord, hier willen ze toch niet meer werken, om 5u zijn ze naar huis zelfs al is het werk zo goed als af zodat het schip terug zou kunnen gaan varen. Ook dat is het verschil tussen beide landen. Het zijn gewoon 2 verschillende culturen met een totaal andere aanpak en manier van leven. Waar ik niet wil gezegd hebben welke de beste aanpak is maar wij blijven becheiden en vallen niet op, daarom denken de Ned's soms dat we achterlijk zijn .......
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed, dit bepleit ik ook niet in deze draad. En ik respecteer zeer goed de mening dat mensen er anders over denken, want het is inderdaad een andere cultuur met een andere aanpak. Vakkbonden staan wel sterk bij ons en ploegentoeslagen zijn riant voor shift-arbeid in Antwerpen. In Nederland is dat veel minder, omdat men het minder als 'uitbuiting' ziet. Dat valt me inderdaad ook op. Het heeft voor- en nadelen. Een Belg zal harder gemiddeld moeten werken in Nederland dan in zijn thuisland. Dat moet je goed beseffen als je eraan begint. De basislonen zijn wel hoger in Nederland. Laatst gewijzigd door Weyland : 7 november 2021 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Links heeft dat allemaal wel maar schieten dan weer weinig op door die 2 linkerhanden die dan nog verkeerd staan ook. Daarom verschuilen ze zich in overheidspostjes of andere waar werken of efficiëntie niet zo nodig centraal staat, beste voorbeeld is Di Rupo. Heb je gezien hoe hij de overstromingsramp in Wallonië "persoonlijk" heeft aangepakt ..... daar wordt je niet beter van.
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
De gegarandeerde politieke oververtegewoordiging van de Vlaamstalige Brusselaars in de politileke organen aldaar. Er is geen enkel land ter wereld, zelfs geen enkele stad waar een minderheidstaaltje dat niet eens 10% van de bevolking spreekt zoveel heeft weten te bereiken dan in Brussel. En dat willen enkele zichzelf valselijk Vlamingen noemende onverlaten zomaar opgeven ? Ik noem zoiets volksverraders. Negationisten van de Vlaamse strijd en zijn verwezenlijkingen. Er zijn nog steden in Vlaanderen waar een minderheid van rond de 7% een andere taal spreekt. Daar roepen diezelfde flamingantibanners ‘aanpassen of ophoepelen’ Het zou kunnen dat ik het mis voor heb….maar met wat loos geklop naar links of wat persoonlijke aanvallen bewijst rechts alleen dat ze geen tegenargumenten hebben die mijn punt kunnen weerleggen. En waarom ben ik daar alweer niet verbaasd over.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 7 november 2021 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
In tegenstelling met Nederland wordt dat door een deeltje van het eigen volk niet gerespecteerd. Erger nog volksverraders willen die grote overwinning van het opkomen voor jezelf overboord gooien. In tegenstelling tot de historische echte Vlamingen die die overwinning bevochten hebben willen die flamingantibanners niet meer strijden voor hun eigenheid en hun Vlaamse taal. Ze pleiten om zich terug te trekken in de spruitjesdamp van de eigen parochiezaaltjes….
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij hebben daar een veel grotere prijs voor betaald; de oververtegenwoordiging van de Walen op het federaal niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Nou moe kromdenken lijkt mij een grote eigenschap van de forza flamigantiban fans
![]() |
![]() |
#59 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vanuit historisch perspectief is de Nederlandstalige Belgicist de enige echte volksverrader. Ondanks het feit dat zijn voorouders werden onderdrukt, en zijn taal en cultuur werden gedegradeerd, bleef hij zijn hoofd buigen voor het roet, etter en bloed. Ondanks het tweederangs burgerschap van zijn voorouders bleef hij zijn hand op het hart leggen voor de Brabançonne. Volksverraad in optima forma als u het mij vraagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() verkeerde draad
Laatst gewijzigd door Weyland : 7 november 2021 om 21:27. |
![]() |
![]() |