![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat weet jij toch ook niet? Jij behoort toch bij de selecte groep van mensen die een snelweg verlaten om goedkoper te tanken?
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel betalen ze u eigenlijk om hier leugenachtige propaganda te verspreiden?
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 november 2021 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet nog altijd aan UK terugdenken, een vleugje onrust bij de brandstofbevoorrading en alle plofmoteurkes stonden dagenlang stil of in urenlange files aan te schuiven voor maximum 20 liter ofzo. Maar droom gerust verder en blijf vooral slaafje van olie-exporteurs. Citaat:
https://www.zonnepanelen-info.be/zon...%20de%20winter Laatst gewijzigd door Micele : 10 november 2021 om 11:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gros van de opbrengst loopt van mei tot september, dan gaat het steil bergaf. Met uw 3kWh ga je niet ver rijden, als het goed gaat een enkeltje tot bij de bakker om de hoek.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 november 2021 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gemiddeld gezin verbruikt 10 kWh per dag. Of 10,7 kWh 2 jaar geleden (3900 kWh/jaar) https://www.engie.be/nl/blog/bespaar...bruik-belgie/# Laatst gewijzigd door Micele : 10 november 2021 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben een jaarlijks verbruik van 7500kWh. Gemiddeld 20kWh per dag. In de winter zal dat dus nog een stuk hoger liggen dan in de zomer en...surprise... surprise...in de winter, als je net veel energie nodig hebt, leveren die zonnepanelen geen zak op.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fabeltjes. Oeps...en dan rijden ik en mijn madam nog op benzine. Laat staan dat we nog twee wagens moeten opladen. Fuck you Greta.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 november 2021 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom wil je de winter overbruggen? Wie vraagt of zegt dat?
Ik dacht dat je een stroomuitval wilde overbruggen. Hoe lang duurt de gemiddelde stroomuitval in jouw buurt? De ganse winter? ![]() Citaat:
Citaat:
Bwah er zijn er die electrisch rijden op hun zonnepanelen. En als de wagen eigen panelen heeft zijn die ook meegenomen. Je verbruikt wel het dubbele van een doorsneegezin. Tja en toch spaar je met een BEV ~de helft aan verbruikskosten. Laatst gewijzigd door Micele : 10 november 2021 om 11:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik eerst nog eens het viervoudige investeer. Overdag ben ik trouwens weg met mijn wagen, dan is thuis laden geen optie. Of ik moet er twee kopen en om de andere dag met eentje rijden. En hopen dat de zon schijnt....
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard hoeft dat niet, tankstations zul je nog wel genoeg vinden. En je bezet ook nooit een laadpaal. ![]() Aja, we hebben geen panelen liggen en ook geen thuisbatterij. Maar de volgende dagelijkse wagen zal een BEV zijn, en ik zal nooit een openbare laadpaal in België innemen, tenzij een semi-openbare die gratis is bij het winkelen en-of terrasje en-of horeca op een zonnige dag. Voor verre reizen laden we sowieso altijd in het buitenland. Dus nooit overbelasting van het Belgisch stroomnet. lol Rustig af en toe om de week thuis bijladen van 100% groene stroomleverancier, meer hoeft dat niet te zijn. Uiteraard tijdens de daluren, en desnoods niet sneller dan forfaitair tarief (2,5 kW maandpiek) Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 10 november 2021 om 12:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ik nu werk is het simpel. Werknemers met een bedrijfswagen -hybride XC-60's- kunnen op de site laden (althans, als er een laadpaal beschikbaar is), maar dan wel aan het tarief dat de werkgever koppelt aan de laadpaal/gebruiker. Nu moet ik schrijven, €0.18/kwu lijkt me nog schappelijk.(langs de andere kant, de directie laad gratis op hun laadpaal/parkeerplaats op naam.)
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom exact 350 laadpalen? Niemand van die werknemers kan thuis laden of onderweg? Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 november 2021 om 13:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met andere woorden, mensen met genoeg poen om niet te moeten kijken naar de prijs van mobiliteit krijgen nog cadeau's van de overheid.
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Ziet er slecht uit voor de hedendaagse jeugd.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naja, en toch gaan er failliet... Wie weet binnenkort nog een paar bedrijven die deze cadeau 's afslaan, of de boot gaan missen. Of de krant niet lezen. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 10 november 2021 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn er steeds meer die geen rijbewijs nodig hebben. En ook geen eigen wagen.
Is maar een vaststelling in de steden. Kunnen die openbare laadpunten aldaar al uitgespaard worden. Waar ik woon kun je eigenlijk niet zonder auto, maar hier heeft ook 90% een eigen oprit. Edit 90%. ![]() Citaat:
Ik ggl ff 'Kleine en middelgrote ondernemingen zijn de ruggengraat van de Europese economie. Hun ontwikkeling en groei is essentieel voor het verbeteren van het concurrentievermogen van Europa en de versterking van de aantrekkelijkheid als een plaats voor investeringen en productie. 4 okt. 2021 Of UNIZO in 2015: https://www.tvl.be/nieuws/unizo-kmos...economie-21001 Laatst gewijzigd door Micele : 10 november 2021 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |