Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2021, 09:14   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Hoelang gaan ze ons nog voor de zot houden?
Zolang de vele Schoven en Dadees van deze wereld voor de zot gehouden willen worden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 09:38   #42
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zolang de vele Schoven en Dadees van deze wereld voor de zot gehouden willen worden he.
Er worden veel meer mensen voor de zot gehouden, maar weinig willen het ook echt zoals de Dades en de Schoven.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 10:04   #43
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
"Dat is vervelend nieuws voor iedereen. Wanneer kunnen we dan eindelijk zeggen dat we "met het virus kunnen leven"? "Met deze oplopende cijfers op intensieve zorgen kom je weer in de problemen in de ziekenhuizen. Ook de afgeschaalde zorg (voor andere aandoeningen, red.) is een probleem. Dit zijn niet de omstandigheden die ons aan een griepseizoen doen denken, zelfs niet aan een zwaar griepseizoen. We zitten nog altijd op meer dan 20 doden per dag. Op jaarbasis kom je zo uit op 7.000 doden. Dat zijn 7 griepseizoenen. Om al die redenen zijn we er nog niet aan toe om 'te leven met het virus'." "

Zijn ze nu helemaal random-zever aan het verkopen? Elke 'afleiding' in dat vetgedrukte stuk is absurd.
Wtf... 20 per dag is toch niet veel? In maart 2018 stierven er 440 mensen per dag. (Hoogste piek tijdens de griepgolf). Dat is dan op jaarbasis 140 griepgolven of wat? Wat voor zin heeft het om een cijfer uit te drukken alsof we 365 dagen in de piek van een golf zitten?
Oud 13 november 2021, 10:10   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wtf... 20 per dag is toch niet veel? In maart 2018 stierven er 440 mensen per dag. (Hoogste piek tijdens de griepgolf). Dat is dan op jaarbasis 140 griepgolven of wat? Wat voor zin heeft het om een cijfer uit te drukken alsof we 365 dagen in de piek van een golf zitten?
TV-epidemiologie he
Oud 13 november 2021, 10:16   #45
Yolanda
Schepen

Standaard

Besmettingcijfers kunnen inderdaad nog maar weinig boeien.

Cijfers ivm verhouding gevaccineerden - ongevaccineerden in het ziekenhuis daarentegen. Wat zijn de recentste cijfers daarvan eigenlijk ?

Is het een indruk of worden deze cijfers precies niet veelvuldig gepubliceerd of speelt medisch geheim daar misschien ?
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 10:17   #46
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht

Cijfers ivm verhouding gevaccineerden - ongevaccineerden in het ziekenhuis daarentegen. Wat zijn de recentste cijfers daarvan eigenlijk ?

Is het een indruk of worden deze cijfers precies niet veelvuldig gepubliceerd of speelt medisch geheim daar misschien ?
als het zo uitgesproken zou zijn zouden die cijfers wel int lang en int breed in de pers uitgesmeerd worden
Oud 13 november 2021, 10:19   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
als het zo uitgesproken zou zijn zouden die cijfers wel int lang en int breed in de pers uitgesmeerd worden
Ik denk dat die hoe langer hoe uitgesprokener zijn, maar niet in de "goeie" richting
Oud 13 november 2021, 10:23   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht

Nog een beetje en je zal het begrijpen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 10:33   #49
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

De "setting" van besmet worden.
De plaats van de crime!
Menier Doktoor (¢ pve) ik denk dat ik het weet.
Ik heb BRAAF de maatregelen 200, TWEEHONDERD, % gevolgd!
MAAR!
Op Allerheiligen.
Aan 't zitbankje aan de ingang van 't kerkhof.
Kwam er opeens ocharme een katje op me af!
Het sniesde ocharme!
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 10:39   #50
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gelukkig zijn de meesten gevaccineerd en bovendien een extra pasje.
Die kunnen het dus niet zijn.
Maar wie dan wel?
Dat vraag ik me dus ook af. Een gezonde niet gevaccineerde (zoals ondergetekende) kan het niet doorgeven want die heeft het niet.... Zouden het dan toch de gevaccineerden kunnen zijn????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 10:48   #51
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Toen was het VACINEREN VACINEREN...
En het werd erger.
Het hoestje is veel erger dan het hoestje van afgelopen jaar.
Als Europa nu groen licht voor kinderen vanaf 5 jaar zou geven, zou zij tegen alle eerlijke wetenschappen in gaan.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 10:52   #52
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Wat ik wel eigenaardig vind is dat ik , redelijk wat mensen ken in onze gemeente, en er niemand is die Covid heeft. Zelfs de mensen die ik ken heb ik gevraagd of zij iemand in hun omtrek kenden en de antwoorden waren allemaal negatief op één na....DE HUISARTS ... die de testen doet....maar de lichtste vorm hoor...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 10:54   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Wat ik wel eigenaardig vind is dat ik , redelijk wat mensen ken in onze gemeente, en er niemand is die Covid heeft. Zelfs de mensen die ik ken heb ik gevraagd of zij iemand in hun omtrek kenden en de antwoorden waren allemaal negatief op één na....DE HUISARTS ... die de testen doet....maar de lichtste vorm hoor...
Omdat, alles bij elkaar, de incidentie in absolute waarde laag is. 1000 besmetten op 100 000 inwoners, dat is 1% he. Neem dus 100 mensen, daar loopt er 1 tussen rond met covid.
Oud 13 november 2021, 10:59   #54
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
"Dat is vervelend nieuws voor iedereen. Wanneer kunnen we dan eindelijk zeggen dat we "met het virus kunnen leven"? "Met deze oplopende cijfers op intensieve zorgen kom je weer in de problemen in de ziekenhuizen. Ook de afgeschaalde zorg (voor andere aandoeningen, red.) is een probleem. Dit zijn niet de omstandigheden die ons aan een griepseizoen doen denken, zelfs niet aan een zwaar griepseizoen. We zitten nog altijd op meer dan 20 doden per dag. Op jaarbasis kom je zo uit op 7.000 doden. Dat zijn 7 griepseizoenen. Om al die redenen zijn we er nog niet aan toe om 'te leven met het virus'." "

Zijn ze nu helemaal random-zever aan het verkopen? Elke 'afleiding' in dat vetgedrukte stuk is absurd.
Zegt die nu werkelijk dat er maar 1000 doden vallen in een griepseizoen?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 11:01   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zegt die nu werkelijk dat er maar 1000 doden vallen in een griepseizoen?
Eigenlijk heeft dat totaal geen belang he. Als er weinig griep doden vallen, wil dat gewoon zeggen dat griep een verwaarloosbaar fenomeen is op sterftevlak, meer is daar niet aan. Waar je moet naar kijken, is het "normale" aantal doden, welke ook de oorzaak daarvan is. Dat zijn er ongeveer 30 per dag.
Oud 13 november 2021, 11:02   #56
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dat vraag ik me dus ook af. Een gezonde niet gevaccineerde (zoals ondergetekende) kan het niet doorgeven want die heeft het niet.... Zouden het dan toch de gevaccineerden kunnen zijn????
Ja, besmette gevaccineerden geven het virus ook door, maar er zijn ook nog steeds besmette niet-gevaccineerden he.. Gevaccineerd of niet, iedereen blijft een potentiële verspreider en is dus verdacht. Enkel negatief-geteste mensen zijn onschuldig.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 11:07   #57
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigenlijk heeft dat totaal geen belang he. Als er weinig griep doden vallen, wil dat gewoon zeggen dat griep een verwaarloosbaar fenomeen is op sterftevlak, meer is daar niet aan. Waar je moet naar kijken, is het "normale" aantal doden, welke ook de oorzaak daarvan is. Dat zijn er ongeveer 30 per dag.
300 per dag bedoel je waarschijnlijk

Ik weet niet met wat ze bezig zijn, ik vermoed dat ze echt bang zijn van de komende griepgolf die ze zelf veroorzaakt hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 11:10   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
300 per dag bedoel je waarschijnlijk
Eh, ja. 30 per miljoen inwoners.

Citaat:
Ik weet niet met wat ze bezig zijn, ik vermoed dat ze echt bang zijn van de komende griepgolf die ze zelf veroorzaakt hebben.
Nee. Ik denk dat ze zelf hun lulkoek echt geloofden, en nu radeloos zijn. Op Van Ranst na, die veel slimmer is dan die anderen, en Van Gucht die het lijkt begrepen te hebben.
Oud 13 november 2021, 11:38   #59
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En het werd erger.
Het hoestje is veel erger dan het hoestje van afgelopen jaar.
Als Europa nu groen licht voor kinderen vanaf 5 jaar zou geven, zou zij tegen alle eerlijke wetenschappen in gaan.
Het gaat dan ook niet om de kinderen, maar om de oudjes te beschermen. De macht is in handen van oudjes. Ze willen zich veiliger voelen in nabijheid van hun kleinkinderen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 12:07   #60
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het gaat dan ook niet om de kinderen, maar om de oudjes te beschermen. De macht is in handen van oudjes. Ze willen zich veiliger voelen in nabijheid van hun kleinkinderen.
Het vaccin is bewezen potentieel schadelijk en zelfs dodelijk.
Je kan dus niet meer kinderen doodspuiten/beschadigen via vaccinatie dan aan corona zouden sterven om een paar ouderen extra bescherming te geven he.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be