![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is volgens u uw leefkwaliteit als burger van België? | |||
Zeer goed |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Goed |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
Matig |
![]() ![]() ![]() |
14 | 33,33% |
Slecht |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
Zeer slecht |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het hier goed, ondanks België, zeker niet dankzij. Ik laat hier tenslotte maandelijks 53% van mijn salaris liggen. Daar mag dan toch wel iets tegenover staan, vind ik.
Dat ik het hier goed heb is door mijn eigen hard werken de voorbije 30jaar, en zeker niet dankzij de Belgische Staat, want met mijn loon zou ik het overal in W-Europa of Amerika evengoed kunnen hebben als in België.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 november 2021 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Den Haag zijn ze traag. Daar heb ik ook al een Zeeuw over weten klagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Politie komt tegenwoordig zelfs op straat om iedereen duidelijk te maken hoe goed België wel is...
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat deze landen geen asielzoekers uit België erkennen houdt in dat het hier niet zo slecht is. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 november 2021 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toen ik op rust moest heb ik besloten mij te amuseren in mijn tuin met selectieve kweek van bloemen. Niet om te verkopen uiteraard want ik heb geen handelsregister. Dat lukte wonderwel maar recent heb ik besloten van ermee te stoppen. Mijn tuin werd immers leeggeroofd. Bloemen werden gewoon kapot getrapt. Er werd dan ook besloten om klacht neer te leggen bij de politie. Een onverlaat was zover gegaan om veredelde bloemen bij mij zelfs te vernietigen en om zelf met de kweek te starten. De politie is gekomen maar moest weten of ik de dief op heterdaad betrapt had. Geen probleem vond ik want ik zowel de dief als ikzelf waren de enigen die er in België over beschikten. De dief was dus bewijskrachtig op te sporen en ik gaf zijn naam zelfs aan de politie. Er is echter niks onderzoek gebeurd. Wat mij heeft doen besluiten dat ik een tweederangsburger geworden ben. Wat ik vooral beu ben is het feit dat zwakzinnigen het zover drijven dat ze uw veredelde bloemen niet alleen komen stelen en vernietigen maar er bovendien nog beginnen om er zelf mee te kweken. Noodgedwongen ga ik er dus mee stoppen. Het plezier is er af. Dit gaat te ver! Mogelijk is het feit dat de zoon van de dief een bevoorrechte zelfstandige is. Mocht ik nog kunnen dan kweek ik mijn bloemen op een andere plaats. Ik heb mijn lesje ditmaal geleerd. België is geen plaats meer om iets op te bouwen. Laatst gewijzigd door werkman : 20 november 2021 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Helena Leydecker staat er afgebeeld op 73-jarige leeftijd terwijl ze openlijk haar geloof belijdt, wat in Arnhem sinds 1581 verboden was. Het bevindt zich thans in het Museum Voor Moderne Kunst in Arnhem. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 20 november 2021 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Klopje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vgl B. met andere EU landen en we horen bij de betere groep na de Scandinavische landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben wel het nadeel dat we geen ‘natuurlijke’ rijkdommen hebben. Aardgas, Aardolie, hydroelectriciteit, geo-energie,… |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ons systeem, is er dan echt een systeem?
Bij heel veel zaken lijkt het meer op aanmodderen.
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op voorwaarde dat je vaccinatie als een goede zaak is. Als je echter de uitbraak in West-Vlaanderen ziet, de regio met de hoogste vaccinatiegraad, moeten we ons wel ernstige vragen stellen of de regering daarmee wel goed bezig is. Vaccinatie zou de besmettingen moeten indijken en dus ook verspreiding van het virus. En dat gebeurt niet door de vaccinatie, integendeel. 't Lijkt er zelfs op dat vaccinatie ervoor zorgt dat het allemaal in een hogere versnelling gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen staat het systeem op instorten. Daarom wordt de pensioenleeftijd steeds verder verschoven. Daarom wordt er al jaren onderinvesteert in de zorgsector. Daarom worden er allerlei toegemoetkomingstatuten afgeschaft. Enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En onze zorgsector is stukken beter dan de Nederlandse. Leg dat maar eens uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 november 2021 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rekening houdende dat 90% gevaccineerd is zijn de niet gevaccineerden oververtegenwoordigd. In UZ Gent bijvoorbeeld 10x grotere kans om gehosptaliseerd te geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoort u niet alleen al jaren. Dat zien we ook al jaren. Of hebt u ondertussen het nieuws gemist over de onderinvestering in de zorg? Over de verschuiving van de pensioenleeftijd? Allemaal zaken die er zijn gekomen omdat het Belgische SZ zoals het was, niet meer betaalbaar is en bijgevolg ook niet meer houdbaar. Over de Nederlandse SZ heb ik mij niet uitgesproken. Wel over de scheuren in het Belgische systeem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |