Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat is volgens u uw leefkwaliteit als burger van België?
Zeer goed 9 21,43%
Goed 5 11,90%
Matig 14 33,33%
Slecht 1 2,38%
Zeer slecht 13 30,95%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2021, 12:40   #41
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het hier goed, ondanks België, zeker niet dankzij. Ik laat hier tenslotte maandelijks 53% van mijn salaris liggen. Daar mag dan toch wel iets tegenover staan, vind ik.
Dat ik het hier goed heb is door mijn eigen hard werken de voorbije 30jaar, en zeker niet dankzij de Belgische Staat, want met mijn loon zou ik het overal in W-Europa of Amerika evengoed kunnen hebben als in België.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 20 november 2021 om 12:45.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 12:57   #42
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een Nederlandse kennis was heel verbaasd dat alle Belgen hun derde prik tegen Corona nu al kregen. In Nederland zijn ze daarover nog altijd aan het 'polderen'.

Maar één conclusie mogelijk: onze regering pakt het goed aan.
In Den Haag zijn ze traag. Daar heb ik ook al een Zeeuw over weten klagen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 13:00   #43
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

De Politie komt tegenwoordig zelfs op straat om iedereen duidelijk te maken hoe goed België wel is...
Oud 20 november 2021, 14:12   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Je geraakt er alleen weg als je naar een ander land trekt waar je weer met dezelfde problemen zit omdat je geen asielzoeker bent, je moet dan voldoende middelen hebben of een sponsor (slavenmeester) en wordt weer vastgepind in een job en huis. Je kan als Belg dus niet gewoon naar vrije landen als de VS, Canada of Australië verhuizen en er als seizoensarbeider rondreizen en werken, dat gaat alleen als je asielzoeker bent of voor een zeer korte tijd als je jong bent.
Met welke landen hebben de VS, Canada en Australië dan betere afspraken voor seizoensarbeid en langdurig verblijf ?

Het feit dat deze landen geen asielzoekers uit België erkennen houdt in dat het hier niet zo slecht is.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 november 2021 om 14:14.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 16:15   #45
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Met welke landen hebben de VS, Canada en Australië dan betere afspraken voor seizoensarbeid en langdurig verblijf ?

Het feit dat deze landen geen asielzoekers uit België erkennen houdt in dat het hier niet zo slecht is.
Ik hoef niet te zeggen dat ik dit land hartsgrondig beu ben.
Toen ik op rust moest heb ik besloten mij te amuseren in mijn tuin met selectieve kweek van bloemen. Niet om te verkopen uiteraard want ik heb geen handelsregister. Dat lukte wonderwel maar recent heb ik besloten van ermee te stoppen. Mijn tuin werd immers leeggeroofd. Bloemen werden gewoon kapot getrapt. Er werd dan ook besloten om klacht neer te leggen bij de politie. Een onverlaat was zover gegaan om veredelde bloemen bij mij
zelfs te vernietigen en om zelf met de kweek te starten.
De politie is gekomen maar moest weten of ik de dief op heterdaad betrapt had. Geen probleem vond ik want ik zowel de dief als ikzelf waren de enigen die er in België over beschikten. De dief was dus bewijskrachtig op te sporen en ik gaf zijn naam zelfs aan de politie.
Er is echter niks onderzoek gebeurd. Wat mij heeft doen besluiten dat ik een
tweederangsburger geworden ben.
Wat ik vooral beu ben is het feit dat zwakzinnigen het zover drijven dat ze
uw veredelde bloemen niet alleen komen stelen en vernietigen maar er bovendien nog beginnen om er zelf mee te kweken. Noodgedwongen ga ik er dus mee stoppen. Het plezier is er af. Dit gaat te ver!
Mogelijk is het feit dat de zoon van de dief een bevoorrechte zelfstandige is.
Mocht ik nog kunnen dan kweek ik mijn bloemen op een andere plaats.
Ik heb mijn lesje ditmaal geleerd. België is geen plaats meer om iets op te bouwen.

Laatst gewijzigd door werkman : 20 november 2021 om 16:41.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 16:34   #46
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Zoals op de afbeelding van de cover van het boek, inderdaad. Eigenlijk waren zij de hoofdreden, wellicht.
Correctie. Dat is een portret van Helena Leydecker, dochter van Andries Leydecker, schepen en ook aantal keren burgemeester van Arnhem geweest tot de protestanten er de macht grepen. Het portret dateert van 1643 en is van de hand van Hendrick Coster.
Helena Leydecker staat er afgebeeld op 73-jarige leeftijd terwijl ze openlijk haar geloof belijdt, wat in Arnhem sinds 1581 verboden was.

Het bevindt zich thans in het Museum Voor Moderne Kunst in Arnhem.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 november 2021 om 16:40.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 17:25   #47
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Correctie. Dat is een portret van Helena Leydecker, dochter van Andries Leydecker, schepen en ook aantal keren burgemeester van Arnhem geweest tot de protestanten er de macht grepen. Het portret dateert van 1643 en is van de hand van Hendrick Coster.
Helena Leydecker staat er afgebeeld op 73-jarige leeftijd terwijl ze openlijk haar geloof belijdt, wat in Arnhem sinds 1581 verboden was.

Het bevindt zich thans in het Museum Voor Moderne Kunst in Arnhem.

Ze is ook veel te rijk gekleed voor een klopje.

Klopje.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 17:40   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb het hier goed, ondanks België, zeker niet dankzij. Ik laat hier tenslotte maandelijks 53% van mijn salaris liggen. Daar mag dan toch wel iets tegenover staan, vind ik.
Dat ik het hier goed heb is door mijn eigen hard werken de voorbije 30jaar, en zeker niet dankzij de Belgische Staat, want met mijn loon zou ik het overal in W-Europa of Amerika evengoed kunnen hebben als in België.
Door ons eigen WERKEN, hebben wij het hier goed.
Vgl B. met andere EU landen en we horen bij de betere groep na de Scandinavische landen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 20:30   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Door ons eigen WERKEN, hebben wij het hier goed.
Vgl B. met andere EU landen en we horen bij de betere groep na de Scandinavische landen.
We hebben het voornamelijk goed dank zij ons systeem van sociale zekerheid (de Skandinavische landen idem, ze gaan daar nog verder).

We hebben wel het nadeel dat we geen ‘natuurlijke’ rijkdommen hebben. Aardgas, Aardolie, hydroelectriciteit, geo-energie,…
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 20:35   #50
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
We hebben het voornamelijk goed dank zij ons systeem van sociale zekerheid (de Skandinavische landen idem, ze gaan daar nog verder).

We hebben wel het nadeel dat we geen ‘natuurlijke’ rijkdommen hebben. Aardgas, Aardolie, hydroelectriciteit, geo-energie,…
Of dat nu zo ideaal is...
Oud 20 november 2021, 20:39   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of dat nu zo ideaal is...
Daarom ook dat ik ons systeem best goed vind.
Oud 20 november 2021, 20:44   #52
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ook.
Oud 20 november 2021, 20:45   #53
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Ons systeem, is er dan echt een systeem?
Bij heel veel zaken lijkt het meer op aanmodderen.
Oud 20 november 2021, 20:49   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Nederlandse kennis was heel verbaasd dat alle Belgen hun derde prik tegen Corona nu al kregen. In Nederland zijn ze daarover nog altijd aan het 'polderen'.

Maar één conclusie mogelijk: onze regering pakt het goed aan.
Op voorwaarde dat je vaccinatie als een goede zaak is. Als je echter de uitbraak in West-Vlaanderen ziet, de regio met de hoogste vaccinatiegraad, moeten we ons wel ernstige vragen stellen of de regering daarmee wel goed bezig is. Vaccinatie zou de besmettingen moeten indijken en dus ook verspreiding van het virus. En dat gebeurt niet door de vaccinatie, integendeel. 't Lijkt er zelfs op dat vaccinatie ervoor zorgt dat het allemaal in een hogere versnelling gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 20:51   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen staat het systeem op instorten. Daarom wordt de pensioenleeftijd steeds verder verschoven. Daarom wordt er al jaren onderinvesteert in de zorgsector. Daarom worden er allerlei toegemoetkomingstatuten afgeschaft. Enzovoort.
Oud 20 november 2021, 20:55   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen staat het systeem op instorten. Daarom wordt de pensioenleeftijd steeds verder verschoven. Daarom wordt er al jaren onderinvesteert in de zorgsector. Daarom worden er allerlei toegemoetkomingstatuten afgeschaft. Enzovoort.
Dat hoor ik al jaren.

En onze zorgsector is stukken beter dan de Nederlandse. Leg dat maar eens uit.
Oud 20 november 2021, 20:55   #57
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op voorwaarde dat je vaccinatie als een goede zaak is. Als je echter de uitbraak in West-Vlaanderen ziet, de regio met de hoogste vaccinatiegraad, moeten we ons wel ernstige vragen stellen of de regering daarmee wel goed bezig is. Vaccinatie zou de besmettingen moeten indijken en dus ook verspreiding van het virus. En dat gebeurt niet door de vaccinatie, integendeel. 't Lijkt er zelfs op dat vaccinatie ervoor zorgt dat het allemaal in een hogere versnelling gaat.
Ja... maar toch. Volgens de berichten in de kranten zouden de gehospitaliseerden toch veruit bestaan in niet-gevaccineerden. Of het waar is, weet ik niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 november 2021 om 20:56.
Oud 20 november 2021, 20:59   #58
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja... maar toch. Volgens de berichten in de kranten zouden de gehospitaliseerden toch veruit bestaan in niet-gevaccineerden. Of het waar is, weet ik niet.
Rekening houdende dat 90% gevaccineerd is zijn de niet gevaccineerden oververtegenwoordigd. In UZ Gent bijvoorbeeld 10x grotere kans om gehosptaliseerd te geraken.
Oud 20 november 2021, 21:00   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hoor ik al jaren.

En onze zorgsector is stukken beter dan de Nederlandse. Leg dat maar eens uit.
Dat hoort u niet alleen al jaren. Dat zien we ook al jaren. Of hebt u ondertussen het nieuws gemist over de onderinvestering in de zorg? Over de verschuiving van de pensioenleeftijd? Allemaal zaken die er zijn gekomen omdat het Belgische SZ zoals het was, niet meer betaalbaar is en bijgevolg ook niet meer houdbaar. Over de Nederlandse SZ heb ik mij niet uitgesproken. Wel over de scheuren in het Belgische systeem.
Oud 20 november 2021, 21:02   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan nodig ik u uit om eens de officiële cijfers van Sciensano te raadplegen:

Citaat:
In de periode van 1 tot en met 14 november 2021 werden in België in totaal 2 839 mensen opgenomen in het ziekenhuis voor COVID-19. Onder hen waren er 784 niet gevaccineerd, 40 gedeeltelijk, 1615 volledig, en de vaccinatiestatus werd niet gerapporteerd voor 400van hen.

In de periode van 1 tot en met 14 november 2021 werden in België in totaal 526 mensen opgenomen op intensieve zorg voor COVID-19. Onder hen waren er 185 niet gevaccineerd, 9 gedeeltelijk, 262 volledig, en de vaccinatiestatus werd niet gerapporteerd voor 70 van hen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be