![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Boduo : 22 november 2021 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zonder de minste problemen uitgekeken hebben naar mijn aangepast delta prikje. Nog harder richting Wuhan virus prikken, daar heb ik meer moeite mee. Een derde prikje misschien. Maar nadien wordt het echt wel bangelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat gaat er volgend jaar anders zijn dan nu ?
Vaccins ? Nee niet echt. We zijn nu bijzonder goed gevaccineerd, en het virus zit nog in het vizier een beetje van deze oude vaccins die men blijkbaar niet kan aanpassen met succes. Volgend jaar veel kans dat we een wat "slimmer" virus hebben dat wat beter onder de vaccins onderuit kan (zoals delta al beter onderuit kan dan de virussen die we een jaar geleden hadden). Natuurlijke immuniteit ? Daarvoor moeten we het echt laten waaien he. Maar in Czechie, waar 60% of meer van de bevolking het al gehad heeft in het voorjaar, ontploft het toch weer. En dat is verwacht: wij weten allemaal dat corona virussen erin slagen om na 6 maanden terug te komen en eerder geinfecteerde mensen toch weer te infecteren. Denk jij echt dat we nu veel meer dan 60% van de bevolking gaan laten ziek worden ? Het laten waaien dus ? Natuurlijk niet. We gaan weer lockdownen voor het zover is, want als 60% van de bevolking besmet geraakt, zitten onze IC overvol he. Meer IC bedden ? Ik denk het niet. Kortom, ik zie geen enkele "toestandsvariabele" die er beter zal uitzien volgend jaar dan nu. Vorig jaar dachten we "ja, binnen een jaar zijn we allemaal gevaccineerd, en is het voorbij". Maar nu weten we dat het niet zo vrolijk is. Wat denk jij dat er stukken beter zal zijn binnen exact 1 jaar ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij hebben wel van de zomer geprofiteerd om hun golf te hebben he. Maar veel kans dat ze rond januari weer opstijgen. Of weer gaan lockdownen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bemerk dat AL mijn jongere collega's die schoolgaande kinderen hebben ,bijna om beurten,(in 1 geval al voor de 2de keer!),in quarantaine moeten wegens besmetting (jawel,ze zijn ZELF besmet geraakt ook,in gezinsverband)
En kijk,het verhaal is eensluidend,ach,een beetj een ongemak,niet erger dan de jaarlijkse "kopvalling" en dat is het..... En pas op,dat is al verleden jaar begonnen,met de "oude" virusversie,en VOORDAT de vaccinatiecampagne begon hé... KIjk,zoals al genoeg vermeld is op dit eigenste forum,laat de -40 jarigen gewoon met rust,het zijn de "oudjes" (ondergetekende incluis) die misschien best een beetje oppassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er is nu reeds een grote uitval van 'zieken' op de werkvloer bij mij op het werk. Als je het virus vrij spel geeft, met meer zieken (gewoon ziek, daarom nog niet ziekenhuis opname) dan komen bedrijven zoals deze waar ik voor werk (productiebedrijf - voedings industrie - Brusselse) pas echt in de problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan dat lezen zonder meer.
Misschien omdat ik bepaalde browserzaken uit heb staan? In een ander artikel daar staat dit: "De overige helft is wel gevaccineerd, maar heeft een verstoord immuunsysteem. Hun immuunsysteem werkt niet goed genoeg om voldoende antistoffen aan te maken tegen het virus. We hopen dat de derde prik hen een betere bescherming geeft, al zullen er helaas altijd patiënten blijven die ook na de derde prik nog niet volledig veilig zijn. Die mensen hebben pas echt brute pech.” Als hun immuunsysteem onvoldoende antistoffen maakt tegen het virus, gaat het ook onvoldoende antistoffen maken tegen het vaccin. "We hopen"; zegt ie. Hopen dat hun immuunsysteem meer antistoffen maakt tegen vaccin dan tegen virus. Sommig mensen hebben een been verloren. We hopen dat yoga hen terug een been bezorgt.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 22 november 2021 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aangezien seizoenseffrcten een veel grotere impact hebben dan de genomen anti Covid maatregelen (volgens wat ik las over een analyse uit de VS) kan men voorspellen dat na de winter Covid terug zal afnemen. Het is te verwachten dat dan gezegd zal worden dat het boosten werkt. Prioriteit is namelijk om big farma uit de wind te zetten en niet een eerlijke communicatie met de bevolking. Deze politiek mag zelfs doden kosten. Zie bv weigering goed werkende niet westerse corporatieve vaccins toe te laten.
Laatst gewijzigd door Bach : 22 november 2021 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit vat het inderdaad perfect samen. Het is onwaarschijnlijk dat we 1,5 jaar hebben moeten wachten tot dit soort stemmen doorbreken in de "normale media".
Enfin, beter laat dan nooit. Tijd om schoon schip te maken met de huidige experts en naar de toekomst te kijken op een positieve voluntaristische manier in plaats van de door angst gedreven enge benadering die we vandaag hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oversterfte voor 2021 is momenteel 0, nul. tweede tabel is het duidelijkst https://statbel.fgov.be/en/about-sta...ions/mortality |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaccin 2.0 is tot hier toe mislukt, waarom zou dat anders zijn volgend jaar ? En ja, therapeutische medicijnen, jaja. Allemaal misschien, misschien niet. Kortom, dat klinkt zoals de belofte vorig jaar "jamaar er zullen vaccins zijn". En het virus ? Wat gaat het virus ondertussen doen denk je ? Vorig jaar zaten we met een veel minder besmettelijke versie dan nu he. Denk je dat het virus een jaartje op zijn oren gaat slapen, of denk je dat het ook een tandje bij gaat steken ? Citaat:
Als je het virus dus vrij spel geeft, dan zijn we daar binnen een maand of 2 zo door. Als we naar de 200 000 besmettingen per dag gaan of zo, dan volstaan 40 dagen om iedereen te besmetten he ![]() En dan zijn we weer gerust tot in maart he. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op die "betere werking van het vaccin na een derde prik" kunnen we even doorbomen. Het is niet uitgesloten dat een derde prik een langduriger geheugenwerking geeft, maar ik vrees eerder het volgende.
Gezien het gekend is van andere corona virussen dat men na 6 maanden terug kan besmet worden, hoewel er wel degelijk geheugenwerking aanwezig is, lijkt het eerder hierop: corona virussen hebben technieken om toch besmetting te veroorzaken ondanks geheugenwerking van het immuunsysteem, behalve bij zeer hoge, acute, antilichamen titers. Kortom, het enige wat echt helpt tegen contaminatie, is de acute fase van hoge antilichamen titers de eerste maanden na een besmetting (of vaccinatie). Bij gelijk welke immuunwerking zakt die nadien. Immers, de geheugenwerking dient niet om hoge antilichaamstiters te BEHOUDEN, maar om die SNEL WEER AAN TE MAKEN bij volgende infectie. Als dat zo is, dan is een langdurige "bescherming" tegen corona besmetting zo goed als onmogelijk, tenzij door het bijprikken om de paar maanden ; maar dat is een ongezond spel op lange duur, want het wil eigenlijk zeggen dat je een soort van chronische ontsteking simuleert, en uw immuunsysteem voortdurend in staat van alarm zit. Het bijprikken dient dan immers niet om uw immuunsysteem "aan te leren" maar gewoon om het weer in staat van alarm te brengen. Het zijn dan ziektes waartegen men nooit duurzame groepsimmuniteit kan bekomen, en dus ziektes die zullen blijven circuleren. En daar lijken corona virussen wel op he. Wat dan met het ziektebeeld ? Wel, bij veruit de meeste mensen is het ziektebeeld niet zo erg. Het is goed mogelijk dat vaccinatie dat ziektebeeld in veruit de meeste gevallen zelfs milder maakt. Maar dat lost het probleem van IC waarschijnlijk niet op, want daar komen mensen terecht die toch een slecht ziekte beeld hebben. Onder ons Maatschappelijk Dogma van "het doel van onze maatschappij is een vrij IC bed voor een vrolijke gepensioneerde" maakt dat het VOLSTAAT DAT EEN PAAR DUIZEND MENSEN een slecht ziektebeeld blijven ontwikkelen, ondanks alle pillen en vaccins, en wij zitten weer vast. Welnu, ik denk dat geen enkel middel kan garanderen dat dat niet gebeurt bij een blijvend rondgaand virus. Het volstaat dat in de mand van 11 miljoen mensen, er 100 ppm is die toch een slecht ziektebeeld ontwikkelt, en onze maatschappij mag weer de fles op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |