Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2021, 12:16   #41
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is dus niet alleen al politieke corruptie dat de klok slaat in Wallonië.
Nog een geluk dat zoiets in Vlaanderen niet gebeurd.....
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 12:23   #42
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Vooral dit is frappant in het artikel vond ik:

Het CST biedt je namelijk nul de botten veiligheid. Dat is een groteske leugen...
Het heeft wel zijn voordelen. Ge krijgt een vrijgeleide om iedereen die je tegenkomt te besmetten en niemand gaat je erop aankijken want ze gaan zeggen dat ze het van een niet gevaccçneerde die thuis zat gekregen hebben....

Laatst gewijzigd door TREBRON : 24 november 2021 om 12:33.
Oud 24 november 2021, 12:24   #43
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

2

Laatst gewijzigd door TREBRON : 24 november 2021 om 12:25.
Oud 24 november 2021, 12:24   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord dat het CST een ijdele poging is om wappies te overtuigen.
Net daarom vind ik het straf dat een minister nog steeds durft te verkondigen dat het over veiligheid gaat.
Niet overtuigen, dat is niet meer mogelijk, Wappies kun je niet meer overtuigen. Je kunt ze enkel tegen hun zin toch achter hun pikuur laten gaan.
Of ze moeten maar thuis zitten mokken in hun zetel met een bak bier ernaast in plaats van gezellig met de kameraden een pint te gaan pakken op cafe. Maakt niet uit. Eigenlijk is CST een impliciet dwangmiddel.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 12:32   #45
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet overtuigen, dat is niet meer mogelijk, Wappies kun je niet meer overtuigen. Je kunt ze enkel tegen hun zin toch achter hun pikuur laten gaan.
Of ze moeten maar thuis zitten mokken in hun zetel met een bak bier ernaast in plaats van gezellig met de kameraden een pint te gaan pakken op cafe. Maakt niet uit. Eigenlijk is CST een impliciet dwangmiddel.
Of ze moeten maar thuis zitten mokken in hun zetel met een bak bier ernaast in plaats van gezellig met de kameraden een pint te gaan pakken op cafe.

Hadden ze dat van in het begin al gedaan voor enkele maanden dan was hier al die zever niet geschreven en dan had de regering misschien iets gedaan waar ze nu geen tijd voor hebben... Dank zij de Corona komen ze nog eens in he nieuws want aan de rest is totaal niets gedaan en daar gaat niet de huidige, want de kiezer vergeet rap , maar de volgende regering op afgerekend worden.
Oud 25 november 2021, 11:29   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De stemplicht is impliciet dwangmiddel dat al bijna 130 jaar bestaat.
Oud 25 november 2021, 12:14   #47
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nee het gaat erom dat hij als arts valse certificaten verschaft .

Dit kan mogelijk dodelijke gevolgen hebben, dat je dat als de eerste de beste mongoloiede burger niet snapt kan ik nog inkomen maar als dokter zou hij beter moeten weten.

Dus de strop of de kogel en dan zijn we nog mild.
Het CST garandeert helemaal geen veiligheid. Mijn CST bvb. is nog 6 maand geldig. Maar vermits mijn Pfizer-vaccinaties 6 maand geleden zijn geweest, ben ik even besmettelijk als iemand zonder vaccin. Momenteel beschermen mijn vaccins enkel mij, niet mijn medemensen.

De enige reden dat de regering dat CST nog behoudt is om niet-gevaccineerden te pesten zodat ze alsnog zouden vaccineren. Maar dat gaat helemaal niet lukken, degeen die nu niet gevaccineerd zijn ga je niet overtuigen.

Daarom vind ik elke vorm van protest tegen het CST gegrond want het is een paternalistisch en totalitair drukkingsmiddel om iets dat niet verplicht is toch af te dwingen.
Oud 25 november 2021, 14:58   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het CST garandeert helemaal geen veiligheid. Mijn CST bvb. is nog 6 maand geldig. Maar vermits mijn Pfizer-vaccinaties 6 maand geleden zijn geweest, ben ik even besmettelijk als iemand zonder vaccin. Momenteel beschermen mijn vaccins enkel mij, niet mijn medemensen.

De enige reden dat de regering dat CST nog behoudt is om niet-gevaccineerden te pesten zodat ze alsnog zouden vaccineren. Maar dat gaat helemaal niet lukken, degeen die nu niet gevaccineerd zijn ga je niet overtuigen.

Daarom vind ik elke vorm van protest tegen het CST gegrond want het is een paternalistisch en totalitair drukkingsmiddel om iets dat niet verplicht is toch af te dwingen.
Nu ja, de bedoeling is wel om het aantal coronagevallen dat op intensieve terechtkomt te beperken (door de vaccinatie te maximaliseren), en zodoende de normale ziektezorg niet teveel te moeten terugschroeven. Dit terugschroeven heeft ook sterfgevallen tot gevolg.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2021, 15:11   #49
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu ja, de bedoeling is wel om het aantal coronagevallen dat op intensieve terechtkomt te beperken (door de vaccinatie te maximaliseren), en zodoende de normale ziektezorg niet teveel te moeten terugschroeven. Dit terugschroeven heeft ook sterfgevallen tot gevolg.
Ja maar we zitten reeds aan 90% vaccinatie. Je ziet ook aan de cijfers dat er veel meer gevaccineerden liggen dan niet-gevaccineerden. ER valt echt niet zo veel meer te rapen daar hoor.

De regering had veel beter ingezet op opleiding van tijdelijk zorg-personeel, daar had je veel meer levens mee kunnen redden. Ze staren zich blind op debiele zaken als vaccinatiegraad.

Nu gaan ze de kindjes vaccineren. Gaat dat dan ook de druk op de IC's doen afnemen???
Oud 25 november 2021, 17:13   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is CST een impliciet dwangmiddel.
Juist. Een Chinees sociaal pasje, zodat de overheid U voor vanalles kan "vrij" laten maar uw sociale contacten kan tegenhouden als uw vrije keuzes niet de gewenste zijn. Bijvoorbeeld, de goeie partijkaart kopen. Of niet naar betogingen gaan. Of dergelijke meer. En je kan het niet aanvechten, want je was "vrij" om je keuze te maken. En andere burgers worden gedwongen tot collaborateurs-controleurs.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2021, 17:26   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar we zitten reeds aan 90% vaccinatie. Je ziet ook aan de cijfers dat er veel meer gevaccineerden liggen dan niet-gevaccineerden. ER valt echt niet zo veel meer te rapen daar hoor.

De regering had veel beter ingezet op opleiding van tijdelijk zorg-personeel, daar had je veel meer levens mee kunnen redden. Ze staren zich blind op debiele zaken als vaccinatiegraad.

Nu gaan ze de kindjes vaccineren. Gaat dat dan ook de druk op de IC's doen afnemen???
Als er iemand had verplicht gevaccineerd moeten worden is het zorgpersoneel.
Waarom kan dat nog altijd niet als het wél kan voor 5-jarigen?
Omdat de meeste niet gevaccineerden van vreemde origine zijn? Of omdat de grootste groep besmetters in Brussel zitten?
Oud 25 november 2021, 17:28   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist. Een Chinees sociaal pasje, zodat de overheid U voor vanalles kan "vrij" laten maar uw sociale contacten kan tegenhouden als uw vrije keuzes niet de gewenste zijn. Bijvoorbeeld, de goeie partijkaart kopen. Of niet naar betogingen gaan. Of dergelijke meer. En je kan het niet aanvechten, want je was "vrij" om je keuze te maken. En andere burgers worden gedwongen tot collaborateurs-controleurs.
Pijnlijk....
Oud 25 november 2021, 20:42   #53
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het gaat vooral over patienten op intensieve, niet zozeer over gehospitaliseerden. En als daar de verhouding gevaccineerden/niet-gevaccineerden ongeveer één is, dan heeft bij een vaccinatiegraad van 90% een niet gevaccineerde ongeveer 10 maal meer kans om op intensieve te belanden.
Wel neemt de doeltreffendheid van de vaccin (uit oorzaak van nieuwe varianten ?) sneller af dan gedacht, en is men te laat gestart met de boosterprik.
Vaccinatie, alhoewel ook geen 100% zaligmakend, lijkt mij wel de goedkoopste manier om uit heel het debacle te komen, met een minimum aan gehospitaliseerden, sterfgevallen en sociale en financiele last.
Maar dat het een én, én verhaal is, wordt wel hoe langer hoe duidelijker.
Zo zullen met het vaccineren van kindjes, het aantal coronabommen beperkt worden, maar geen 100% vermeden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2021, 23:25   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar het hier om draait, is dat m gefoefeld heeft met medische documenten, of die CST nu nog 6 maand geldig is of een jaar of 2 dagen maakt geen fuck uit. Hij heeft gefoefeld met documenten die tot doel hebben de volksgezondheid te beschermen. Of ze dat nu doen of niet maakt zelf geen zak uit.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 07:23   #55
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee het gaat erom dat hij als arts valse certificaten verschaft .

Dit kan mogelijk dodelijke gevolgen hebben, dat je dat als de eerste de beste mongoloiede burger niet snapt kan ik nog inkomen maar als dokter zou hij beter moeten weten.

Dus de strop of de kogel en dan zijn we nog mild.
Dat hoeft voor mij niet.
Het verbod om nog medische handelingen te mogen uitvoeren volstaat voor mij.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 09:17   #56
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar het hier om draait, is dat m gefoefeld heeft met medische documenten, of die CST nu nog 6 maand geldig is of een jaar of 2 dagen maakt geen fuck uit. Hij heeft gefoefeld met documenten die tot doel hebben de volksgezondheid te beschermen. Of ze dat nu doen of niet maakt zelf geen zak uit.
Je mist het punt van de discussie he. Het CST beschermt de volksgezondheid helemaal niet. Integendeel geeft het een vals gevoel van zekerheid waardoor mensen meer risico's lopen.

Als het idee is om meer mensen te vaccineren, ook dat werkt niet. De mensen die nu geen vaccin hebben gehad willen gewoon niet. Het enige dat je doet is ze pesten.

De regering weet dit ook. En toch houden ze eraan vast.
Oud 26 november 2021, 09:27   #57
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het gaat vooral over patienten op intensieve, niet zozeer over gehospitaliseerden. En als daar de verhouding gevaccineerden/niet-gevaccineerden ongeveer één is, dan heeft bij een vaccinatiegraad van 90% een niet gevaccineerde ongeveer 10 maal meer kans om op intensieve te belanden.
Wel neemt de doeltreffendheid van de vaccin (uit oorzaak van nieuwe varianten ?) sneller af dan gedacht, en is men te laat gestart met de boosterprik.
Vaccinatie, alhoewel ook geen 100% zaligmakend, lijkt mij wel de goedkoopste manier om uit heel het debacle te komen, met een minimum aan gehospitaliseerden, sterfgevallen en sociale en financiele last.
Maar dat het een én, én verhaal is, wordt wel hoe langer hoe duidelijker.
Zo zullen met het vaccineren van kindjes, het aantal coronabommen beperkt worden, maar geen 100% vermeden.
Zie jij dan niet dat dat én én verhaal gewoon niet werkt. Ondanks alle verwoede pogingen tot groepsimuniteit zijn gefaald. Er bestaat GEEN tijdsbestendige groepsimuniteit voor corona. Niet door vaccins en niet door natuurlijke besmettingen. Je kan alleen uitstellen, niet afstellen

Wat we zien is dat de strategie niet veel uitmaakt en dat we sowieso afhankelijk zijn van dit seizoens-gebonden virus.

Maar het is niet mogelijk dat een regering toegeeft dat hun beleid gefaald heeft. Dus volharden ze maar in de boosheid.

Dat betekent dus dat we met de huidige strategie jaarlijks naar 2 lockdowns zullen gaan. Je kan die lockdown met boosters dan wel verschuiven van de herfst naar de winter, maar je kan het niet vermijden.

Het CST (terug on topic) heeft in heel deze discussie zelfs geen plaats. het effect ervan is nul komma nul. Antivaxxers ga je niet overtuigen met wat pestmaatregelen.
Oud 26 november 2021, 09:32   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mist het punt van de discussie he. Het CST beschermt de volksgezondheid helemaal niet. Integendeel geeft het een vals gevoel van zekerheid waardoor mensen meer risico's lopen.
Ik denk dat Herr Flick bedoelt dat men niet mag foefelen met documenten, of die documenten nu geen ballen waard zijn of niet. Bijvoorbeeld zou het een schandaal zijn om te verklaren dat iemand geen Jood is om die uit een kamp te krijgen, als dat gefoefel zou zijn en dat toch een Jood zou zijn. Want met documenten foefelt men niet !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 09:49   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat Herr Flick bedoelt dat men niet mag foefelen met documenten, of die documenten nu geen ballen waard zijn of niet. Bijvoorbeeld zou het een schandaal zijn om te verklaren dat iemand geen Jood is om die uit een kamp te krijgen, als dat gefoefel zou zijn en dat toch een Jood zou zijn. Want met documenten foefelt men niet !
voilla

Natuurlijk zijn er uitzonderingen te verzinnen,

Behalve documenten die dus betrekking hebben met de volksgezondheid, voedselveiligheid etc...

Allee waar gaan we naartoe als een papier niet meer zegt wat het zou moeten zeggen.
Oud 26 november 2021, 10:03   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als het idee is om meer mensen te vaccineren, ook dat werkt niet. De mensen die nu geen vaccin hebben gehad willen gewoon niet. Het enige dat je doet is ze pesten.

De regering weet dit ook. En toch houden ze eraan vast.
Ik mis het punt helemaal niet.

Ik zeg dat al van in het begin dat ze met die zever begonnen zijn. Dat certificaat zegt helemaal niks. Het zegt dat ge uw piekuur gehad hebt, het zegt niet of je besmet bent of niet. Ook als je ziek bent geweest, kan je de week daarop al terug besmettelijk zijn bij wijze van spreken.

straffer nog mijn madam was besmet, heeft nooit een certificaat gehad dat revoked was en heeft ook geen contacttracers aan de lijn gehad. Mij hebben ze overigens ook niet gebeld. Heel dat systeem draait vierkant of beter gezegd helemaal niet.

Waar ik echter de kriebels van krijg is dat een doktoor dus zomaar even vacinatie bewijzen zit te fabriceren voor niet gevacineerden. Dat is manipuleren van data, die misschien achteraf wel belangrijk zou kunnen zijn.

Stel, er zit een fout in een lot van dat vaccin, en die arts heeft 50 entries gedaan in de periode dat dat lot of loten werden gebruikt, dan geeft dat wel een vertekend beeld.

Als die man enige vorm van beroepsernst zou hebben, had hij dat dus nooit mogen doen.

Dus voor de goede orde.

Covid Safe Ticket is bullshit en dat was al van in het begin duidelijk voor iedereen met 5 gram gezond verstand. Maar het is gewoon een trukske van de regering om te kunnen versoepelen.

Ze hebben eerst vol op de stop knop gedrukt en toen moesten ze een methode vinden om zonder gezichtsverlies... (wel ja) den boel terug in gang te krijgen.

Woehoe hier is het vaccin, ... laat ons daar nu een cst aan verbinden zodat iedereen zich laat vaccineren en we de boel terug kunnen open gooien. Dat we daarna naar evenveel doden gaan als bij een klassieke griep is geen probleem. Ik ben trouwens braaf om mijn piekuur geweest, als risico patient pak ik geen extra risico en mijn influenza shot zit ook al in mijn systeem.

Maar dat neemt niet weg dat ik niet moet weten van foefelende dokters.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be