Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2021, 11:55   #41
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht
  • Gevaccineerden trekken zich geen hol aan van maatregelen want ze zijn "safe"
  • Niet-gevaccineerden in "sommige" gemeenten trekken zich ook geen hol aan van maatregelen en zijn al lang allemaal natuurlijk immuun
  • De vaccins doen geen bal meer om besmetting tegen te houden na X maanden en de hoog-gevaccineerde populatie begint nu toch besmet te worden
Het heeft met andere woorden geen F zin de natuur tegen te houden.

Risico-patiënten moeten in quarantaine kunnen gaan (als ze dat willen) en de rest van de bevolking moet terug naar 02/2020.
Oud 1 december 2021, 11:58   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Spijtig genoeg is dat fout, maar eigenlijk zou dat prachtig zijn, niewaar: "ingestort" ziekenhuis, en feestende horeca. Zo willen we toch de maatschappij zien zou ik denken. Waar men feest. Niet waar men ziekenhuizen als hoogste doel heeft.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 12:42   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Statistiek.

Simplistische voorbeelden zijn soms nodig: als je door een dorp rijdt aan 70 per uur, heb je statistisch meer kans om een kleine aan te rijden, dan als je aan 50 gaat.
De vergelijking spoort totaal niet. Een CST wordt grotendeels - zoals onlangs bleek uit een radio-interview - gebruikt door gevaccineerden. Voor hen gaat de deur wagewijd open, zonder test. Nu kan het heel goed zijn dat de gevaccineerde besmet binnen gaat en anderen op zijn beurt besmet. De kans dat het om gevaccineerden gaat, is heel groot. Daar gevaccineerden zich veilig voelen, is de kans op zijn beurt weer groot dat ze door een losse omgang weer anderen besmetten. Het is dus geen risicobeperking (zoals een snelheidsverlaging), maar juist het compleet loslaten ervan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 12:54   #44
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Statistiek.

Simplistische voorbeelden zijn soms nodig: als je door een dorp rijdt aan 70 per uur, heb je statistisch meer kans om een kleine aan te rijden, dan als je aan 50 gaat.
Ben je daar zeker van? Tegen 70 ben je sneller uit dat dorp. Tegen 50 blijf je langer in het dorp en dus is de kans groter dat er ne kleine voor je wielen loopt.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 12:56   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik noem het chantage in plaats van pesten.
Je creëert er ook een vorm van privilege gevoel bij. Mensen hebben dat graag: privileges. Iets mogen doen wat een ander niet mag doen.
Ondertussen zijn de CST'rs in de meerderheid. Oeps, dan kunnen we niet meer spreken over privileges. Groepsgevoel misschien, met 11 miljoen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 14:22   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Eigenlijk zou men diegenen die de CST hebben ingevoerd moeten vervolgen voor opzettelijke doodslag.
Hat CST beschermt niet tegen het oplopen of verspreiden van het virus.
Maw, diegenen die deze hebben ingevoerd hebben bewust verkeerde info gegeven en zo de gebruikers van het CST bewust in gevaar gebracht.
Dat is een sanitair ongemak dat men erbij genomen heeft. Je kan geen omelet maken zonder eieren te breken he. De bedoeling was om vooral de jeugd gevaccineerd te krijgen, want die heeft zelf maar weinig belang bij vaccinatie. Niemand heeft eigenlijk veel belang bij het vaccineren van de jeugd, behalve natuurlijk in de race naar de hoogste vaccinatie graad, het spelletje dat regerinkjes tegen elkaar aan het spelen zijn.

Maar om de jeugd tot vaccinatie te dwingen, moest men het CST koppelen aan toegelaten "riskant" gedrag, en daardoor heeft men natuurlijk veel ouderen aangezet tot een riskantere besmetting (omdat die dat echt geloofden, van dat "safe" he, oude mensen zijn niet van de snuggerste zie je). Maar ja, dat is de sanitaire prijs die men vond, die men diende te betalen om wat plaatsjes kunnen te winnen in de vaccinatie graad koers. En daar draait het toch om he, niet de volksgezondheid, maar de fetish cijfertjes van overheden. Als er daar wat oude lullen voor moeten extra ziek worden, moeten we dat er maar bij nemen, hebben ze gedacht. Toch weeral een aantal voetballers gevaccineerd, toch weer dat gewonnen !

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 december 2021 om 14:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 14:31   #47
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Gaat sowieso worden hervormd in beroep.

Jammer natuurlijk.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 14:35   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Ben je daar zeker van? Tegen 70 ben je sneller uit dat dorp. Tegen 50 blijf je langer in het dorp en dus is de kans groter dat er ne kleine voor je wielen loopt.
Wel ja, dat klopt. Er worden ook minder doden geteld bij het achteruit rijden. Misschien ligt daar een oplossing?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 14:36   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ja ja, simpele duiven gaan ook de pot in.

Is uw naïviteit nu nog niet opgebruikt?
Ik vermoed dat jouw pot gramschap nog veel groter is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 1 december 2021, 14:41   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vergelijking spoort totaal niet. Een CST wordt grotendeels - zoals onlangs bleek uit een radio-interview - gebruikt door gevaccineerden. Voor hen gaat de deur wagewijd open, zonder test. Nu kan het heel goed zijn dat de gevaccineerde besmet binnen gaat en anderen op zijn beurt besmet. De kans dat het om gevaccineerden gaat, is heel groot. Daar gevaccineerden zich veilig voelen, is de kans op zijn beurt weer groot dat ze door een losse omgang weer anderen besmetten. Het is dus geen risicobeperking (zoals een snelheidsverlaging), maar juist het compleet loslaten ervan.
Die vergelijking spoort zeker wel.

Dat gevaccineerden op basis van hun cst zich teveel zijn gaan veroorloven, dat is best mogelijk. Spijtig, maar mogelijk.

Oud 1 december 2021, 14:45   #51
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat gevaccineerden op basis van hun cst zich teveel zijn gaan veroorloven, dat is best mogelijk. Spijtig, maar mogelijk.
Zoals?
Oud 1 december 2021, 14:46   #52
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Omdat uw politiekers en hun vazallen-virologen dat de bevolking hebben voorgelogen.

"Met een CST in de hand komt men veilig overal in het land."
Oud 1 december 2021, 15:04   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat was niet mogelijk in de visie van de GrootVirologen he. Men was immers VEILIG. Met het CST had men een KLEINE kans om besmet te worden, zodanig klein dat het de moeite niet was en dat het RIJK DER VRIJHEID in aantocht was.

Het was de epidemie van de ongevaccineerden, herinner U. Met een CST was je onder gevaccineerden, dus was je reeds aangekomen in dat veilige rijk der vrijheid.

De "piepkleine" kans dat er daar toch een besmettinkje doorgegeven werd was totaal aanvaardbaar, daarom dat men dat pasje ook invoerde.

En nu zou blijken dat men veilig was op voorwaarde van het CST toch niet teveel te gebruiken Dat men zich 'teveel rijk der vrijheid' had gepermitteerd, ondanks de grote veiligheid van het vaccin en de veilige omgevingen als dusdanig geschapen, in afwezigheid van vuile vieze antivaxxers die niet binnen mochten.

Met het CST was een TOTAAL NORMAAL LEVEN mogelijk, werd U gezegd. Je moest helemaal niet "opletten". Opletten, dat was voor die onnozelaars van antivaxxers en schoolkinderen, niet voor brave gevaccineerde burgers die het voor een ander deden, niewaar.
Oud 1 december 2021, 15:07   #54
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat was niet mogelijk in de visie van de GrootVirologen he. Men was immers VEILIG. Met het CST had men een KLEINE kans om besmet te worden, zodanig klein dat het de moeite niet was en dat het RIJK DER VRIJHEID in aantocht was.

Het was de epidemie van de ongevaccineerden, herinner U. Met een CST was je onder gevaccineerden, dus was je reeds aangekomen in dat veilige rijk der vrijheid.

De "piepkleine" kans dat er daar toch een besmettinkje doorgegeven werd was totaal aanvaardbaar, daarom dat men dat pasje ook invoerde.

En nu zou blijken dat men veilig was op voorwaarde van het CST toch niet teveel te gebruiken Dat men zich 'teveel rijk der vrijheid' had gepermitteerd, ondanks de grote veiligheid van het vaccin en de veilige omgevingen als dusdanig geschapen, in afwezigheid van vuile vieze antivaxxers die niet binnen mochten.

Met het CST was een TOTAAL NORMAAL LEVEN mogelijk, werd U gezegd. Je moest helemaal niet "opletten". Opletten, dat was voor die onnozelaars van antivaxxers en schoolkinderen, niet voor brave gevaccineerde burgers die het voor een ander deden, niewaar.
Dat was in mijn geval zo goed als de enige reden waarom ik me liet vaccineren.

Als gezonde, 29-jarige maakte ik me niet echt heel druk om mijn gezondheid. De betere bescherming was vooral een 'bonus'.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 1 december 2021 om 15:09.
Oud 1 december 2021, 15:11   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Als gezonde, 29-jarige maakte ik me niet echt heel druk om mijn gezondheid. De betere bescherming was vooral een 'bonus'.
Ik herinner mij nog Macron die stelde: we gaan toch de maatschappij van 80% gevaccineerden, die normaal kan leven, niet in de war sturen omdat 20% van de mensen hun verantwoordelijkheid niet willen nemen he ! Toen hij de corona pas invoerde ergens in juli.

Het is ongelofelijk hoe al die volgelingen van de Grote Kwakzalvers vergeten zijn wat hun eigen positie was destijds...
Oud 1 december 2021, 15:33   #56
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Wetende wat je nu weet, ga je voor de 3e? 4e? 5e?
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 15:46   #57
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Wetende wat je nu weet, ga je voor de 3e? 4e? 5e?
Je vraagt het niet aan mij, maar ik wil daar toch ook op antwoorden.
De kans dat ik een vierde jab ga laten zetten , is toch heel klein.
Ik weet niet of de analogie wetenschappelijk verantwoord is, wsl niet, maar voor hepatitis b heb ik ook 3 vaccinaties moeten ondergaan.

Mss , als het een aan een recente strain aangepaste dosis is, en dan nog.
Oud 1 december 2021, 16:08   #58
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Je vraagt het niet aan mij, maar ik wil daar toch ook op antwoorden.
De kans dat ik een vierde jab ga laten zetten , is toch heel klein.
Ik weet niet of de analogie wetenschappelijk verantwoord is, wsl niet, maar voor hepatitis b heb ik ook 3 vaccinaties moeten ondergaan.

Mss , als het een aan een recente strain aangepaste dosis is, en dan nog.
Maar als ze dat blijven koppelen aan de Coronapas en eventueel zelfs nog verstrengen zoals in Nederland, wordt de kans dan niet groter?

Of gaan we ons als maatschappij dan uiteindelijk toch verzetten?
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 16:26   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kijk, ik kan dat ook: "De vergelijking spoort niet." Punt, andere lijn. Of wat ik wil zeggen: geef eens argumenten waarom ze spoort. Ik heb u immers uitgelegd waarom ze niet spoort.

Ik herhaal eventjes: het CST is geen vermindering van de risico's zoals een snelheidsverlaging. Integendeel, het verhoogt zelfs het risico. In de praktijk wordt de coronapas een toegangsticket voor de gevaccineerden. Overal mogen ze binnen; een test hoeft niet. Er is dus totaal geen zicht op hun toestand: er kunnen mensen tussen zitten die besmet zijn, maar geen symptomen hebben. Er kunnen gevaccineerden zijn die licht symptomen hebben, maar die niet onmiddellijk toeschrijven aan een coronabesmetting en zich bijgevolg ook niet laten testen. De kans dat er bij de gevaccineerden iemand zit die besmet, is bijgevolg hoog, heel hoog. Toch laat men iedereen door de CST toe. Bijgevolg neemt het risico op verspreiding van het virus en dus ook besmetting toe.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 16:40   #60
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Maar als ze dat blijven koppelen aan de Coronapas en eventueel zelfs nog verstrengen zoals in Nederland, wordt de kans dan niet groter?

Of gaan we ons als maatschappij dan uiteindelijk toch verzetten?
Ik kan mij op dit ogenblik toch niet zo snel inbeelden dat een vierde booster zou worden georganiseerd.
In mijn sociaal leven , laat ik alleszins blijken het niet eens te zijn met het 'gemaatregel'.
Tot daar mijn 'verzet'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be