Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2021, 09:46   #41
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Massa samenkomsten tijdelijk verbieden, is wellicht rationeel. We moeten niet flauw doen : het sportpaleis vullen met 50.000 man is grotesk in de huidige situatie.
Vanuit de praktijk van mijn huidige project dat 1,5 jaar geleden begon voor 6 maand, maar ondertussen een soort pensioenverzekering blijkt te worden, is het openhouden van de scholen dat ook. Sorry !

Maar, de vraag kan inderdaad gesteld worden hoelang wij onze maatschappij nog gaan gijzelen omdat er een bepaald virus rondwaart ?
Gaan we echt een verloren generatie laten ontstaan door weinig efficient afstandsonderwijs (nog nooit zoveel vragen voor bijles geven gekregen)
Gaan we echt mensen verbieden van familiaal samen te komen
Gaan we echt sectoren bewust kapot maken ?
En zo ja waarom ?

Ik ga volledig mee met de mening dat mensen verbieden in familiaal verband samen te komen, eerder crimineel dan voorzichtig is.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 09:57   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Vanuit de praktijk van mijn huidige project dat 1,5 jaar geleden begon voor 6 maand, maar ondertussen een soort pensioenverzekering blijkt te worden, is het openhouden van de scholen dat ook. Sorry !

Maar, de vraag kan inderdaad gesteld worden hoelang wij onze maatschappij nog gaan gijzelen omdat er een bepaald virus rondwaart ?
Gaan we echt een verloren generatie laten ontstaan door weinig efficient afstandsonderwijs (nog nooit zoveel vragen voor bijles geven gekregen)
Gaan we echt mensen verbieden van familiaal samen te komen
Gaan we echt sectoren bewust kapot maken ?
En zo ja waarom ?

Ik ga volledig mee met de mening dat mensen verbieden in familiaal verband samen te komen, eerder crimineel dan voorzichtig is.
Inderdaad. Dat is een volledig disproportionele inmenging in het privéleven.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 3 december 2021 om 09:57.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 10:00   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het verschil tussen een vol sportpaleis en tien man thuis aan tafel zetten is heel groot hé. Toch zijn er blijkbaar weer stemmen die ook het laatste willen verbieden.
Ja, en dat is onaanvaardbaar...
Bij de start van de pandemie, toen er nog geen vaccin was en men gewoon nog veel minder informatie had was dat verdedigbaar. Moeilijk, maar verdedigbaar.
Maar wie dit nu nog durft propageren, nadat 90% van de bevolking zijn
'burgerplicht' heeft gedaan en zit te wachten op zijn/haar booster mag voor mijn part aan de lantaarnpaal voor het parlement bungelen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 10:01   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets belet NVA toch om zelf het stichtende voorbeeld te zijn, en de beoogde besparing proportioneel op de eigen partijfinanciering toe te passen ? Niets belet hen toch om dat geld terug te storten ?
Dat zou pas indruk maken ! Daar haal je zeker de frontpagina van alle gazetten mee.

Maar ja, het is plezanter om zelf mee voort te schransen & ondertussen de matigheid te prediken hee ?

Eigenlijk vergelijkbaar met PVDA hun attitude...
Wij zijn wel halfzot, maar niet helemaal zot hé gast.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 10:02   #45
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en dat is onaanvaardbaar...
Bij de start van de pandemie, toen er nog geen vaccin was en men gewoon nog veel minder informatie had was dat verdedigbaar. Moeilijk, maar verdedigbaar.
Maar wie dit nu nog durft propageren, nadat 90% van de bevolking zijn
'burgerplicht' heeft gedaan en zit te wachten op zijn/haar booster mag voor mijn part aan de lantaarnpaal voor het parlement bungelen.
Daar ben ik het mee eens.

De zeer zware maatregelen die in maart - mei 2020 werden genomen, vind ik op zich niet zo problematisch. We wisten eigenlijk totaal niets over hoe hard COVID zou toeslaan. Op basis van beelden uit Bergamo, kreeg men de indruk dat we hier met honderdduizenden doden zouden zitten als we niet snel ingrepen.

Met de beslissingen die de politiek toen heeft genomen - ook al bleken ze niet allemaal even verstandig achteraf - heb ik dan ook niet echt problemen.

Maar nu kan men zich niet meer achter onwetendheid verschuilen.
Oud 3 december 2021, 10:03   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat wou nu net de gouverneur van Oost Vlaanderen, volkomen binnen haar bevoegdheid, en was het niet de Vlaamse Jan die dit heeft tegengehouden ?
...
1) leugen
2) draadvervuiling. Het gaat over partijfinanciering en graaien van Vivaldi.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 december 2021, 10:06   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Inderdaad. Dat is een volledig disproportionele inmenging in het privéleven.
Juist.
De regeldrift van het door paniek-virologen aangestuurde overlegcomité mag niet eindigen in het blijvend verzetten van de doelpalen van ons privé leven.
Oud 3 december 2021, 10:08   #48
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij zijn wel halfzot, maar niet helemaal zot hé gast.
Gewoon even opportunistisch als PVDA.

Bien étonnés de se retrouver ensemble
Oud 3 december 2021, 10:13   #49
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
1) leugen
2) draadvervuiling. Het gaat over partijfinanciering en graaien van Vivaldi.
Gaat u nu al bepalen of ik mag antwoorden op een posting of niet...dat gaat ver.
Ik zal in elk geval blijven posten wat ik denk te moeten posten, binnen de forumregels natuurlijk. U gaat dat niet bepalen voor mij.
En bewijs de leugen ! Dat gaat u niet kunnen want er is geen leugen !

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 3 december 2021 om 10:14.
Oud 3 december 2021, 10:19   #50
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoon even opportunistisch als PVDA.

Bien étonnés de se retrouver ensemble
Tgoh...

Is een privé-onderneming hypocriet als ze voorstander zijn van zware belastingen voor iedereen, maar niet als enige meer belastinggeld wilt afstaan?

Ik vind van niet.

Als uw concurrenten niet aan dezelfde regels onderworpen zijn, overleef je niet hé. Dan word je weggeconcurreerd omdat uw concurrenten dezelfde producten/diensten zullen kunnen leveren met een veel hogere winstmarge.
Oud 3 december 2021, 12:00   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat u nu al bepalen of ik mag antwoorden op een posting of niet...dat gaat ver.
Ik zal in elk geval blijven posten wat ik denk te moeten posten, binnen de forumregels natuurlijk. U gaat dat niet bepalen voor mij.
En bewijs de leugen ! Dat gaat u niet kunnen want er is geen leugen !
Ik draag de vrije meningsuiting zeer hoog in het vaandel.
Maar ik ben ook de afspraak op dit forum, om van gedachten te wisselen zonder draadvervuiling, zeer genegen.

Wat is jouw mening dus over de gemiste kans van de Vivaldi-partijen om eens deftig te snijden in de partijfinanciering?
Ik verneem die oprecht graag.

Oud 3 december 2021, 12:13   #52
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Maar ik ben ook de afspraak op dit forum, om van gedachten te wisselen zonder draadvervuiling, zeer genegen.

.
Ik zal er u op noodzakelijke momenten aan laten herinneren.

Trouwens hier worden zoveel draden over hetzelfde gestart dat ik het echt niet meer kan volgen om elke keer hetzelfde te typen
https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=19

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 3 december 2021 om 12:16.
Oud 3 december 2021, 12:27   #53
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Dat zei hij ook niet he. Hij wees er gewoon op dat Jambon het zijn politieke tegenstrevers wel erg gemakkelijk maakt.
Het leek eerder als de schuld afwentelen op een ander.
Alsof de VLD een voetveeg is, alhoewel, voetveeg, dweil, het verschil is academisch...
Oud 3 december 2021, 12:31   #54
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, de Schoofzak, de belgicistjes zijn weer de aandacht aan het afleiden.
De Vivaldi partijen steken veel belastinggeld in hun zakken, en weigeren daarop te besparen, ze willen een besparing "op maat", die enkel de concurrenten (vooral VB en PVDA) treft die zij uitgekozen hebben...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be