![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dusdanig zijn de gegeven vaccin efficienties die om bescherming te hebben tegen symptomatische ziekte. Dan moet men nog het onderscheid maken tussen de (nep) efficientie als het griep virus van de patient niet noodzakelijk dat is waartegen het vaccin beschermt, en de echte efficientie als het griep virus van de patient dat is waartegen het vaccin bedoeld is. Uiteraard speelt enkel dat laatste een echte rol. Wel, die efficienties heb ik aangegeven voor griep vaccins, en dat gaat, naargelang de strain, van iets van een 33% tot 61%. Dat zijn gemiddelden, over meerdere griepseizoenen genomen. Dat is perfect vergelijkbaar met de corona vaccin efficienties tegen symptomatisch ziek zijn. vanderzapig heeft een interessant artikel gepost van hoe die efficienties afnemen met de tijd, en we zien een vermindering van efficientie met de tijd, waarbij het dus afneemt met een kleine 10% per maand. Wat ook ongeveer overeenkomt met deze vaccins. Tegen symptomatische ziekte (wat men vroeger gewoon de vaccin efficientie noemde) zijn griep spuitjes en deze corona spuitjes dus heel vergelijkbaar. Kortom, dat doet wel iets, maar 't is gene vette. Die vaccins beletten U niet echt van ziek te worden en het door te geven. Het remt wat. Waar minder studies over zijn bij griep, en waar alles eigenlijk op steunt bij corona, zijn de effecten op zwaar ziek zijn en overlijden. Ik dacht dat er wat indirecte aanwijzingen waren dat bij griep, het overlijden met een factor 3 verminderde, maar soms las men een factor 2. Maar aangezien het meestal hoogbejaarden zijn die sterven aan griep, is het dus enkel maar voor die klasse dat zoiets geldig is. Wel, corona vaccins doen het daar iets beter, maar niet enorm. Maar dat komt omdat er wat minder zwakke mensen ook aan corona sterven en dus de efficientie wat hoger kunnen houden waarschijnlijk. Alles bij elkaar zijn de prestaties heel erg gelijkend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deed Frankrijk de 'raleur-factor' naar enthousiaste hoogten stijgen?
Is het grensoverschrijdend? Besmettelijk?
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 december 2021 om 05:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder zijn favoriet medium, niet?
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()