Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 december 2004, 18:01   #41
bartje
Minister-President

Standaard

Kan zijn zu Vlaams Nationalist, maar ja tis misschien ook dat ik niet van BHV ben (werk er nochtans) dat he me niet echt interesseert, allé ja ttz, ik kijk er ook wel naar uit wanneer dat zal gesplist worden maar ik bedoel nu, is dat nu zooooooooo belangrijk? Ja ik weet het, ik ben van de West Vlaanderen, dus das een beetje ver van mijn bed show hé.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 16 december 2004, 18:05   #42
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Kan zijn zu Vlaams Nationalist, maar ja tis misschien ook dat ik niet van BHV ben (werk er nochtans) dat he me niet echt interesseert, allé ja ttz, ik kijk er ook wel naar uit wanneer dat zal gesplist worden maar ik bedoel nu, is dat nu zooooooooo belangrijk? Ja ik weet het, ik ben van de West Vlaanderen, dus das een beetje ver van mijn bed show hé.
Voor mij ook, ik ben van Antwerpen. Maar uit respect voor die mensen die al jaren en jaren verfranst worden, en waar de franstaligen ook nog hun wil kunnen opdringen door op een franstalige lijst te kunnen stemmen, moet B-H-V gesplitst worden, zo snel mogelijk zonder toegevingen. En ik hoop dat de N-VA dat zal kunnen waarmaken. En ik geloof erin ook.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 16 december 2004, 18:08   #43
bartje
Minister-President

Standaard

Tuurlijk zal dat gebeuren, dat denk ik ook wel zu maar alleen de N-Va maakt nu ook eens kennis met het regeren en moeten beseffen dat niet alles zo vlug kan gaan of het blijkt.
Nu voor het VB is dat natuurlijk goeie kost hé dat het niet gesplist is, meer nog die hopen er zelfs op dat het nog een tijdeke duurt zo kunnen ze nog beetje meer zeuren erover en dat is hun hobby hé!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 17 december 2004, 09:29   #44
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Tuurlijk zal dat gebeuren, dat denk ik ook wel zu maar alleen de N-Va maakt nu ook eens kennis met het regeren en moeten beseffen dat niet alles zo vlug kan gaan of het blijkt.
Nu voor het VB is dat natuurlijk goeie kost hé dat het niet gesplist is, meer nog die hopen er zelfs op dat het nog een tijdeke duurt zo kunnen ze nog beetje meer zeuren erover en dat is hun hobby hé!
Ja, diep van binnen zijn we eigenlijk belgischgezind en voor de monarchie want dat geeft genoeg stof om levenslang te zeuren!

Bekijk ons in de tegenstelling dat we zoals dokters die door de kanker te genezen zichzelf zonder werk zetten! Maar wij zijn idealisten en dat maakt het verschil!
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 12:11   #45
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ja, diep van binnen zijn we eigenlijk belgischgezind en voor de monarchie want dat geeft genoeg stof om levenslang te zeuren!

Bekijk ons in de tegenstelling dat we zoals dokters die door de kanker te genezen zichzelf zonder werk zetten! Maar wij zijn idealisten en dat maakt het verschil!
Als U de idealist is, dan zijn wij de realisten. Wij proberen iets te doen. Akkoord dat het niet altijd goed gaat. Maar als U eerlijk is weet U dat het veel en veel gemakkelijker is aan de kant te staan roepen en niets doen, dan mee deel uitmaken van de meerderheid en iets proberen te bereiken. Daarom ben ik ook voorstander om een groot rechts front (VB, N-VA, VLD, CD&V, Lib.Ap.) te vormen. Zo kunnen jullie zien dat het in een meerderheid altijd compromissen sluiten is. En dan zijn we eindelijk af van de splitsing in de Vlaamse Beweging. Dan behoort 'rechts' tot de meerderheid en zullen we niet proberen elkaar 'derbij' te lappen. Wat nu spijtig genoeg wel het geval is.
Oud 17 december 2004, 12:20   #46
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Veel loze woorden van de Belangers...

Ik heb respect voor het feit dat jullie beweren niet in een regering te stappen als B-H-V niet gesplitst zou worden, dat is inderdaad trouw blijven aan je ideaal. Maar dan moet je ook goed beseffen dat je daar niets mee bereikt. Als je een beetje besef hebt van politiek weet je ook wel dat je eerst hoog van de toren moet blazen om de mensen wakker te schudden en daarna echter je standpunten moet nuanceren als je iets wil bereiken. Het alles-of-niets principe is gewoon naïef, op die manier kom je er nooit en maak je je tegenstanders alleen fanatieker.

Ik heb het ook niet hoog op met de Belgische compromissencultuur, maar het is nu eenmaal zo. Noch N-VA, noch Vlaams Belang kan daar iets aan veranderen, daar heb je iedereen voor nodig. Met B-H-V heb je alle Vlaamse partijen nodig, dus je bent er ook wat afhankelijk van. Alleen bereik je niets in de Belgische politiek; indien Vlaams Belang beweert van wel vrees ik dat Karel De Gucht toch de waarheid benaderde door Filip De Winter een fascist te noemen, want zo'n praktijken gebeuren in een partijdictatuur, in een democratie is dat niet mogelijk.

Ik begrijp echt jullie kritiek, maar schiet dan op de mensen die B-H-V proberen uit te stellen, niet op N-VA. Ik weet ook niet of die splitsing er door zal komen, dus ik hou mijn kritiek wel voor achteraf.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 17 december 2004 om 12:22.
instromaniac is offline  
Oud 17 december 2004, 12:48   #47
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
1. Het VB zou niet in een regering stappen terwijl ze haar beloften verbreekt. Als het VB iets belooft, wordt het ook gedaan, zoniet wordt er ook niks beloofd. Politici moeten eens wat voorzichtiger leren omspringen met beloftes.
2. Het VB stapt in de federale regering pas als dit de laatste regering is, dwz, de regering die de Vlaamse geldkraan dichtdraait. De dag dat de geldstroom van noord naar zuid stopt, zijn de Walen bereid tot elke communautaire discussie. We hebben dus Vlaamse politici met een ruggegraat nodig, en op dat vlak is het VB meer te vertrouwen dan de N-VA.
1. Het VB beloofde x-jaren geleden dat alle vreemdelingen buiten zouden moeten, wanneer het VB programma kon uitgevoerd worden. Wat is daar vandaag nog van over? Van Hecke stelde na zijn herverkiezing nog maar eens duidelijk dat voor het VB de vandaag al aanwezige allochotonen, moslims en andere, niet meer weg kunnen gestuurd worden. VERRAAD VERRAAD

2. De N-VA neemt ook pas deel aan een FEDERALE regering als het de laatste is, dus om België te ontbinden. In tegenstelling tot uw schijtpartij van 1 miljoen kiezers (die trouwens alleen goed zijn om zitjes in de parlementen binnen te halen maar waar de leden geen rechtstreekse inspraak hebben tijdens congressen) kan de N-VA statutair trouwens maar in die laatste federale regering stappen als 3/4 van de leden ook daadwerkelijk gelooft dat het de laatste wordt en hun fiat geven aan de "postjesjagers" aan de top van de Nivea.

Ga toch naar huis met uw leugenachtige en insenuerende gezwets ...
Oud 17 december 2004, 13:04   #48
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Als U de idealist is, dan zijn wij de realisten. Wij proberen iets te doen. Akkoord dat het niet altijd goed gaat. Maar als U eerlijk is weet U dat het veel en veel gemakkelijker is aan de kant te staan roepen en niets doen, dan mee deel uitmaken van de meerderheid en iets proberen te bereiken. Daarom ben ik ook voorstander om een groot rechts front (VB, N-VA, VLD, CD&V, Lib.Ap.) te vormen. Zo kunnen jullie zien dat het in een meerderheid altijd compromissen sluiten is. En dan zijn we eindelijk af van de splitsing in de Vlaamse Beweging. Dan behoort 'rechts' tot de meerderheid en zullen we niet proberen elkaar 'derbij' te lappen. Wat nu spijtig genoeg wel het geval is.
Realisten die zich neerleggen bij de Belgische realiteit? Want van de republikeinse gedachte in het partijprogramma werd er tot op heden nog niet veel gerealiseerd!
Het is uw partijvoorzitter die zich aan de kant van de belgische machtspartijen schaarde toen hij stelde dat hij de cordon sanitaire afkeurde omdat die niet werkte en voorstelde om de partij door een europees hof te laten veroordelen en dat is ook realiteit! Wij zijn vragende partij om één front te vormen, de bal ligt nog altijd inhet andere kamp!
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 13:06   #49
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Veel loze woorden van de Belangers...

Ik heb respect voor het feit dat jullie beweren niet in een regering te stappen als B-H-V niet gesplitst zou worden, dat is inderdaad trouw blijven aan je ideaal. Maar dan moet je ook goed beseffen dat je daar niets mee bereikt. Als je een beetje besef hebt van politiek weet je ook wel dat je eerst hoog van de toren moet blazen om de mensen wakker te schudden en daarna echter je standpunten moet nuanceren als je iets wil bereiken. Het alles-of-niets principe is gewoon naïef, op die manier kom je er nooit en maak je je tegenstanders alleen fanatieker.

Ik heb het ook niet hoog op met de Belgische compromissencultuur, maar het is nu eenmaal zo. Noch N-VA, noch Vlaams Belang kan daar iets aan veranderen, daar heb je iedereen voor nodig. Met B-H-V heb je alle Vlaamse partijen nodig, dus je bent er ook wat afhankelijk van. Alleen bereik je niets in de Belgische politiek; indien Vlaams Belang beweert van wel vrees ik dat Karel De Gucht toch de waarheid benaderde door Filip De Winter een fascist te noemen, want zo'n praktijken gebeuren in een partijdictatuur, in een democratie is dat niet mogelijk.

Ik begrijp echt jullie kritiek, maar schiet dan op de mensen die B-H-V proberen uit te stellen, niet op N-VA. Ik weet ook niet of die splitsing er door zal komen, dus ik hou mijn kritiek wel voor achteraf.
Dat is de lamme goedzak benadering, wij opteren nog altijd voor de Tijl Uilenspiegelbenadering! We zullen wel zien wie er het verst geraakt!
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 13:13   #50
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het is uw partijvoorzitter die zich aan de kant van de belgische machtspartijen schaarde toen hij stelde dat hij de cordon sanitaire afkeurde omdat die niet werkte en voorstelde om de partij door een europees hof te laten veroordelen en dat is ook realiteit! Wij zijn vragende partij om één front te vormen, de bal ligt nog altijd inhet andere kamp!
1) Deed Geert Bourgeois die uitspraak niet in het kader van de toenmalige Volksunie? Van de N-VA was er volgens mij nog geen sprake.
2) Boer Swa is geen partijvoorzitter van de N-VA, vandaag is de Ward Debever.
3) Partijstandpunten van de N-VA, zoals dat omtrent samenwerking met het Vlaams Blok en nu Vlaams Belang, worden niet door de voorzitter gedeclameerd maar zijn althans binnen de N-VA het residu van een democratische procedure in de schoot van een algemeen ledencongres.

Ik begrijp dat dergelijke besluitvorming u totaal vreemd is, maar dat wil niet zeggen dat ge uw eigen wedervaren binnen het VB moet sublimeren naar andere partijen waar de leden wél nog iets te zeggen hebben.

Overigens is dat standpunt van het ledencogres iets geheel anders dan een heksenjacht te openen tegen het VB; ook omtrent samenwerking is er een duidelijke visie: elke voorstel evalueren op zijn waarde, ongeacht de partij die ermee naar voren komt, dus ook het Blok/Belang.

Welk woordje verstaat ge niet ?

Laatst gewijzigd door stijnVL : 17 december 2004 om 13:16.
stijnVL is offline  
Oud 17 december 2004, 13:21   #51
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
1) Deed Geert Bourgeois die uitspraak niet in het kader van de toenmalige Volksunie? Van de N-VA was er volgens mij nog geen sprake.
2) Boer Swa is geen partijvoorzitter van de N-VA, vandaag is de Ward Debever.
3) Partijstandpunten van de N-VA, zoals dat omtrent samenwerking met het Vlaams Blok en nu Vlaams Belang, worden niet door de voorzitter gedeclameerd maar zijn althans binnen de N-VA het residu van een democratische procedure in de schoot van een algemeen ledencongres.

Ik begrijp dat dergelijke besluitvorming u totaal vreemd is, maar dat wil niet zeggen dat ge uw eigen wedervaren binnen het VB moet sublimeren naar andere partijen waar de leden wél nog iets te zeggen hebben.

Overigens is dat standpunt van het ledencogres iets geheel anderes dan een heksenjacht te openen tegen het VB; ook omtrent samenwerking is er een duidelijke visie: elke voorstel evalueren op zijn waarde, ongeacht de partij die ermee naar voren komt, dus ook het Blok/Belang.

Welk woordje verstaat ge niet ?
1. Dus bij jullie mag de partijvoorzitter een andere mening verkondigen als het partijprogramma? Rare jongens die niveanen!
2. Die democratische procedure hebben we gezien bij de kartelvorming met de CD&V en de voorzittersverkiezing!
3. Bij mijn weten is er nooit een voorstel tot samenwerking met het Blok/Belang op een ledencongres aan bod gekomen! Schrik van de uitslag?

Maw ge moogt hier telefoonboeken vol wollige taal schrijven, het feit blijft dat de nva (of tenminste de kliek rond bourgeois) zich verkocht heeft voor een ministerpostje in de traditie van de schiltzen en anciauxs!
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 13:36   #52
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
1. Dus bij jullie mag de partijvoorzitter een andere mening verkondigen als het partijprogramma? Rare jongens die niveanen!
2. Die democratische procedure hebben we gezien bij de kartelvorming met de CD&V en de voorzittersverkiezing!
3. Bij mijn weten is er nooit een voorstel tot samenwerking met het Blok/Belang op een ledencongres aan bod gekomen! Schrik van de uitslag?

Maw ge moogt hier telefoonboeken vol wollige taal schrijven, het feit blijft dat de nva (of tenminste de kliek rond bourgeois) zich verkocht heeft voor een ministerpostje in de traditie van de schiltzen en anciauxs!
1. Nog eens: welk woordje verstaat ge niet??? Het door u aangehaalde citaat van Bourgeois dateert van voor de N-VA. Als ge wilt weten of hij dat vandaag nog steeds vindt, brengt ge hem best eens een bezoekje. Tegenwoordig heeft hij spreekuur in het Alhambra gebouw geloof ik. Afgezien daarvan heeft zelfs een partijvoorzitter van de N-VA evenveel recht op een persoonlijke opinie en op vrije meningsuitings als pakweg een Jurgen Verstrepen bij uw partij, om nog maar te zwijgen van Dewinter met zijn hoofddoeken=buiten statement of Alexandra Colen die ivm jeanetten ook iets gans anders verkondigt dan het partijstandpunt van het Belang. Punt.

2. De kartelvorming CD&V/N-VA gebeurde even democratisch als uw voorzittersverkiezing: een beslissing bij stemming door kaderleden en mandatarissen. Wat is uw probleem? Mag dat niet, is het niet democratisch misschien? Kom kom, jullie zijn meer gewoon. Bovendien had ik het uitdrukkelijk over de standpuntsbepaling tov het Cordon ; dus de kartelzwendel doet niets ter zake.

3. Er is weldegelijk een debat gevoerd over samenwerking met het Blok, tijdens het tweedaagse algemeen ledencongres van Leuven. De teksten en door de leden goedgekeurde resoluties over de houding tegenover het Blok en het Cordon vind je op het net. Dus NEEN mijn beste, bij de N-VA hebben ze geen schrik van interne democratie. Volgens mij hebben ze daar alleen maar schrik van het doembeeld waarin het ethisch-conservatieve en rechtse Belang de enige partijpolitieke veruitwendiging zal zijn die rest voor de Vlaamse Beweging...

Dat Bourgeois zijn ziel heeft verkocht interesseert mij niet in het minst, want ik ben er zeker van de Dewinter en co dat in 2006 ook zullen doen als ze ergens de kans krijgen om mee in een lokale meerderheid te stappen...

Laatst gewijzigd door stijnVL : 17 december 2004 om 13:39.
stijnVL is offline  
Oud 17 december 2004, 13:37   #53
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Dat is de lamme goedzak benadering, wij opteren nog altijd voor de Tijl Uilenspiegelbenadering! We zullen wel zien wie er het verst geraakt!
Leg me eens uit hoe je daar een splitsing mee gaat bekomen. Bij mijn weten is er maar één manier waarop een splitsing kan komen, en dat is een stemming in de Kamer.
instromaniac is offline  
Oud 17 december 2004, 13:39   #54
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=2]het was te verwachten! Ik hoop dat Bourgeois nog genoeg eergevoel heeft om zijn ontslag in te dienen! Maar ik vrees ervoor![/size]

PARLEMENT GEEFT DEBAT BHV UIT HANDEN

Organisatie:Vlaams Belang kamerfractieVerstuurd door:Francis WoutersE-post:[email protected]Internet:http://www.vlaamsbelangkamerfractie.be/Telefoon:02 549 87 38Telefax:02 549 87 93Datum:16-12-2004

Vlaams Belang vraagt burgemeesters druk op te voeren
Parlement geeft debat BHV uit handen

Zoals het Vlaams Belang had gevreesd, is het vanmorgen niet tot een inhoudelijk debat gekomen over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Het debat wordt meteen verschoven naar de week van 20 januari. Nog veel erger is dat het debat afhankelijk wordt gemaakt van de resultaten binnen de Interministeriële Conferentie.

Dit betekent dat het zwaartepunt van de besprekingen niet langer in het Parlement ligt, maar in een conferentie van 17 ministers die nota bene nog niet èèn keer vergaderd heeft. Bovendien is zij louter bedoeld om te zoeken naar compensaties voor de Franstaligen. Hiermee abdiceert de Kamer volkomen en wordt alles afhankelijk gemaakt van de voortstrompelende regering-Verhofstadt.

Het is meer dan onthullend dat CD&V akkoord ging met het buitenspel zetten van het Parlement en met deze nieuwe vertraging. Nog meer verbijsterend is dat ook NVA-Kamerlid De Groote meteen instemde. Minder verrassend is dan weer dat de progressieve “Vlamingen” van SPIRIT het protest van het Vlaams Belang afdeden als afbraakpolitiek en zelfs vergeleken met het Von Rundtstedt-offensief. Dit terwijl toenmalig voorzitter Els Van Weert (samen met Bart Somers en Robert Stevaert) zich reeds op 13 mei formeel engageerde om de splitsing van de kieskring onmiddellijk na de Europese verkiezingen te agenderen. De druk van de Franstaligen is in dit land blijkbaar allesoverheersend.

Het Vlaams Belang roept de burgemeesters van Halle-Vilvoorde op om van het komende reces gebruik te maken om de druk op hun respectieve partijen op te voeren en mee te verhinderen dat er in Vlaams-Brabant of in Brussel prijzen zouden betaald worden.
Als er al een prijs moet betaald worden, is het wel aan de Vlamingen, die al veertig jaar het ongrondwettelijke imperialisme van de Franstalige partijen moeten ondergaan.

Bart Laeremans (0476/46.98.85)
Filip De Man
Er zijn stofdeeltjes in de lucht maar met wat houdt de Vlaming zich bezig ?
De splitsing van BHV..... hij wil weten of die deeltjes nu Vlaams of Waals zijn.... Ongelofelijk maar waar ! Stof om over na te denken.....

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 december 2004 om 13:41.
labyrinth is offline  
Oud 17 december 2004, 13:46   #55
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
1
Dat Bourgeois zijn ziel heeft verkocht interesseert mij niet in het minst, want ik ben er zeker van de Dewinter en co dat in 2006 ook zullen doen als ze ergens de kans krijgen om mee in een lokale meerderheid te stappen...
Hoe één zin zoveel kan zeggen! Twijfels bij de rechtlijnigheid van uw minister stijntje?
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 13:47   #56
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Leg me eens uit hoe je daar een splitsing mee gaat bekomen. Bij mijn weten is er maar één manier waarop een splitsing kan komen, en dat is een stemming in de Kamer.
en daar hebben de Vlaamse partijen een meerderheid dus wat belet hen...8)

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 17 december 2004 om 13:48.
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 13:51   #57
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Er zijn stofdeeltjes in de lucht maar met wat houdt de Vlaming zich bezig ?
De splitsing van BHV..... hij wil weten of die deeltjes nu Vlaams of Waals zijn.... Ongelofelijk maar waar ! Stof om over na te denken.....
En één van de oorzaken van die stofdeeltjes zijn de verouderde waalse industrieên die nooit geinvesteerd hebben in milieuvriendelijkere procedures omdat de Vlamingen altijd het tekort bijpassen! Dus om die stofdeeltjes te stoppen moeten de transfers stoppen en éénmaal dat die gestopt zijn zal wallonië geen nut in Belgiê meer zien en de onafhankelijkheid uitroepen!
Stem dus volgende keer op het Vlaams Belang als je iets tegen de stofdeeltjes wil doen!
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 13:54   #58
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Realisten die zich neerleggen bij de Belgische realiteit? Want van de republikeinse gedachte in het partijprogramma werd er tot op heden nog niet veel gerealiseerd!
We kunnen toch moeilijk revolutie uitroepen of zo. Wat moeten we doen?
Ik weet dat er een bepaalde 'kliek' in de N-VA is die er niet voor gewonnen is om samen iets met ht VB te ondernemen, maar ik wel. En ik ben niet de enige. Anderzijds moeten alle leden daar over kunnen beslissen en moet de anti-VB houding van sommigen ook gerespecteerd worden.
N-VA'ers als Clemens hebben helemaal geen behoefte aan het VB en moeten evenveel spreekrecht hebben binnen de N-VA als diegenen die er wel verder in willen gaan. Pas op, ik heb liever een onafhankelijke N-VA-lijst. Maar als dat niet het geval is liever een groot rechts front dan opnieuw een CD&V-N-VA-lijst. Als we trouwens niet met het VB ondernemen zal het weer een beleid zijn met SPA (indien het VB geen 50% haalt ). Dus ik zeg: het wordt geen onafhankelijke lijst, dus dan is het beste alternatief volgens mij een brede rechtse samenbundeling van de krachten. Maar dat niet onder de naam 'Vlaams Belang'.
Oud 17 december 2004, 13:59   #59
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
We kunnen toch moeilijk revolutie uitroepen of zo. Wat moeten we doen?
Ik weet dat er een bepaalde 'kliek' in de N-VA is die er niet voor gewonnen is om samen iets met ht VB te ondernemen, maar ik wel. En ik ben niet de enige. Anderzijds moeten alle leden daar over kunnen beslissen en moet de anti-VB houding van sommigen ook gerespecteerd worden.
N-VA'ers als Clemens hebben helemaal geen behoefte aan het VB en moeten evenveel spreekrecht hebben binnen de N-VA als diegenen die er wel verder in willen gaan. Pas op, ik heb liever een onafhankelijke N-VA-lijst. Maar als dat niet het geval is liever een groot rechts front dan opnieuw een CD&V-N-VA-lijst. Als we trouwens niet met het VB ondernemen zal het weer een beleid zijn met SPA (indien het VB geen 50% haalt ). Dus ik zeg: het wordt geen onafhankelijke lijst, dus dan is het beste alternatief volgens mij een brede rechtse samenbundeling van de krachten. Maar dat niet onder de naam 'Vlaams Belang'.
Ik weet ook wel dat in de huidige context een revolutie niet doenbaar is. maar inzake de splitsing van BHV had Bourgeois maar geen beloften moeten doen als hij wist dat hij ze nooit kon houden!
En de "naam" van een kartel is bijkomstig! Maar zolang mensen zoals clemens het te zeggen hebben in de partij zal een rechts vlaams kartel altijd een utopie blijven ten koste van de Vlaamse belangen!
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 14:05   #60
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik weet ook wel dat in de huidige context een revolutie niet doenbaar is. maar inzake de splitsing van BHV had Bourgeois maar geen beloften moeten doen als hij wist dat hij ze nooit kon houden!
En de "naam" van een kartel is bijkomstig! Maar zolang mensen zoals clemens het te zeggen hebben in de partij zal een rechts vlaams kartel altijd een utopie blijven ten koste van de Vlaamse belangen!
Mensen als Clemens zijn nu eenmaal lid van de partij en hebben rechten in de partij. Ook zij bouwen de partij mee uit, betalen lidgeld en proberen goed te doen voor de N-VA. Iedereen heeft daar een andere visie op, maar iedereen doet het voor de vlaamse belangen (kleine letters) en voor de partij. 'Rechtsere' N-VA'ers moeten respect hebben voor 'linksere' en andersom.

Al dat gezever over Bourgeois. De Wever is nu voorzitter en probeert de partij in goede banen te leiden. Ik vond ook dat hij in TerZake goed verwoord heeft waar het nu eigenlijk allemaal op staat. En ja het duurt te lang, maar het kan niet sneller.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be