![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Kan zijn zu Vlaams Nationalist, maar ja tis misschien ook dat ik niet van BHV ben (werk er nochtans) dat he me niet echt interesseert, allé ja ttz, ik kijk er ook wel naar uit wanneer dat zal gesplist worden maar ik bedoel nu, is dat nu zooooooooo belangrijk? Ja ik weet het, ik ben van de West Vlaanderen, dus das een beetje ver van mijn bed show hé.
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Tuurlijk zal dat gebeuren, dat denk ik ook wel zu maar alleen de N-Va maakt nu ook eens kennis met het regeren en moeten beseffen dat niet alles zo vlug kan gaan of het blijkt.
Nu voor het VB is dat natuurlijk goeie kost hé dat het niet gesplist is, meer nog die hopen er zelfs op dat het nog een tijdeke duurt zo kunnen ze nog beetje meer zeuren erover en dat is hun hobby hé!
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Bekijk ons in de tegenstelling dat we zoals dokters die door de kanker te genezen zichzelf zonder werk zetten! Maar wij zijn idealisten en dat maakt het verschil! |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 |
Staatssecretaris
|
![]() Veel loze woorden van de Belangers...
Ik heb respect voor het feit dat jullie beweren niet in een regering te stappen als B-H-V niet gesplitst zou worden, dat is inderdaad trouw blijven aan je ideaal. Maar dan moet je ook goed beseffen dat je daar niets mee bereikt. Als je een beetje besef hebt van politiek weet je ook wel dat je eerst hoog van de toren moet blazen om de mensen wakker te schudden en daarna echter je standpunten moet nuanceren als je iets wil bereiken. Het alles-of-niets principe is gewoon naïef, op die manier kom je er nooit en maak je je tegenstanders alleen fanatieker. Ik heb het ook niet hoog op met de Belgische compromissencultuur, maar het is nu eenmaal zo. Noch N-VA, noch Vlaams Belang kan daar iets aan veranderen, daar heb je iedereen voor nodig. Met B-H-V heb je alle Vlaamse partijen nodig, dus je bent er ook wat afhankelijk van. Alleen bereik je niets in de Belgische politiek; indien Vlaams Belang beweert van wel vrees ik dat Karel De Gucht toch de waarheid benaderde door Filip De Winter een fascist te noemen, want zo'n praktijken gebeuren in een partijdictatuur, in een democratie is dat niet mogelijk. Ik begrijp echt jullie kritiek, maar schiet dan op de mensen die B-H-V proberen uit te stellen, niet op N-VA. Ik weet ook niet of die splitsing er door zal komen, dus ik hou mijn kritiek wel voor achteraf. Laatst gewijzigd door instromaniac : 17 december 2004 om 12:22. |
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() 2. De N-VA neemt ook pas deel aan een FEDERALE regering als het de laatste is, dus om België te ontbinden. In tegenstelling tot uw schijtpartij van 1 miljoen kiezers (die trouwens alleen goed zijn om zitjes in de parlementen binnen te halen maar waar de leden geen rechtstreekse inspraak hebben tijdens congressen) kan de N-VA statutair trouwens maar in die laatste federale regering stappen als 3/4 van de leden ook daadwerkelijk gelooft dat het de laatste wordt en hun fiat geven aan de "postjesjagers" aan de top van de Nivea. Ga toch naar huis met uw leugenachtige en insenuerende gezwets ... |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Het is uw partijvoorzitter die zich aan de kant van de belgische machtspartijen schaarde toen hij stelde dat hij de cordon sanitaire afkeurde omdat die niet werkte en voorstelde om de partij door een europees hof te laten veroordelen en dat is ook realiteit! Wij zijn vragende partij om één front te vormen, de bal ligt nog altijd inhet andere kamp! |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2) Boer Swa is geen partijvoorzitter van de N-VA, vandaag is de Ward Debever. 3) Partijstandpunten van de N-VA, zoals dat omtrent samenwerking met het Vlaams Blok en nu Vlaams Belang, worden niet door de voorzitter gedeclameerd maar zijn althans binnen de N-VA het residu van een democratische procedure in de schoot van een algemeen ledencongres. Ik begrijp dat dergelijke besluitvorming u totaal vreemd is, maar dat wil niet zeggen dat ge uw eigen wedervaren binnen het VB moet sublimeren naar andere partijen waar de leden wél nog iets te zeggen hebben. Overigens is dat standpunt van het ledencogres iets geheel anders dan een heksenjacht te openen tegen het VB; ook omtrent samenwerking is er een duidelijke visie: elke voorstel evalueren op zijn waarde, ongeacht de partij die ermee naar voren komt, dus ook het Blok/Belang. Welk woordje verstaat ge niet ? ![]() Laatst gewijzigd door stijnVL : 17 december 2004 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
2. Die democratische procedure hebben we gezien bij de kartelvorming met de CD&V en de voorzittersverkiezing! 3. Bij mijn weten is er nooit een voorstel tot samenwerking met het Blok/Belang op een ledencongres aan bod gekomen! Schrik van de uitslag? Maw ge moogt hier telefoonboeken vol wollige taal schrijven, het feit blijft dat de nva (of tenminste de kliek rond bourgeois) zich verkocht heeft voor een ministerpostje in de traditie van de schiltzen en anciauxs! |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2. De kartelvorming CD&V/N-VA gebeurde even democratisch als uw voorzittersverkiezing: een beslissing bij stemming door kaderleden en mandatarissen. Wat is uw probleem? Mag dat niet, is het niet democratisch misschien? Kom kom, jullie zijn meer gewoon. Bovendien had ik het uitdrukkelijk over de standpuntsbepaling tov het Cordon ; dus de kartelzwendel doet niets ter zake. 3. Er is weldegelijk een debat gevoerd over samenwerking met het Blok, tijdens het tweedaagse algemeen ledencongres van Leuven. De teksten en door de leden goedgekeurde resoluties over de houding tegenover het Blok en het Cordon vind je op het net. Dus NEEN mijn beste, bij de N-VA hebben ze geen schrik van interne democratie. Volgens mij hebben ze daar alleen maar schrik van het doembeeld waarin het ethisch-conservatieve en rechtse Belang de enige partijpolitieke veruitwendiging zal zijn die rest voor de Vlaamse Beweging... Dat Bourgeois zijn ziel heeft verkocht interesseert mij niet in het minst, want ik ben er zeker van de Dewinter en co dat in 2006 ook zullen doen als ze ergens de kans krijgen om mee in een lokale meerderheid te stappen... Laatst gewijzigd door stijnVL : 17 december 2004 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De splitsing van BHV..... hij wil weten of die deeltjes nu Vlaams of Waals zijn.... ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 december 2004 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 17 december 2004 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Stem dus volgende keer op het Vlaams Belang als je iets tegen de stofdeeltjes wil doen! |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik weet dat er een bepaalde 'kliek' in de N-VA is die er niet voor gewonnen is om samen iets met ht VB te ondernemen, maar ik wel. En ik ben niet de enige. Anderzijds moeten alle leden daar over kunnen beslissen en moet de anti-VB houding van sommigen ook gerespecteerd worden. N-VA'ers als Clemens hebben helemaal geen behoefte aan het VB en moeten evenveel spreekrecht hebben binnen de N-VA als diegenen die er wel verder in willen gaan. Pas op, ik heb liever een onafhankelijke N-VA-lijst. Maar als dat niet het geval is liever een groot rechts front dan opnieuw een CD&V-N-VA-lijst. Als we trouwens niet met het VB ondernemen zal het weer een beleid zijn met SPA (indien het VB geen 50% haalt ![]() |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
En de "naam" van een kartel is bijkomstig! Maar zolang mensen zoals clemens het te zeggen hebben in de partij zal een rechts vlaams kartel altijd een utopie blijven ten koste van de Vlaamse belangen! |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Al dat gezever over Bourgeois. De Wever is nu voorzitter en probeert de partij in goede banen te leiden. Ik vond ook dat hij in TerZake goed verwoord heeft waar het nu eigenlijk allemaal op staat. En ja het duurt te lang, maar het kan niet sneller. |
|
![]() |