Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2021, 00:27   #41
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

amai... naja ieder zijn mening...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 21:43   #42
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
amai... naja ieder zijn mening...
Beschreven volgorde is hoe ik met voorrang van rechts omga in 't verkeer.
En hoe ik de andere aankomenden ermee zie omgaan.
De laatste in het perspectief rijtje naar rechts, de eerste doorrijder / voorranghebbende.
Klaarblijkelijk wordt deze omgang dominant gevolgd.
Geen "mening" maar wat chauffeurs blijkbaar het meest logisch / meest voorspelbaar vinden, ik incluis.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2024, 11:07   #43
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

Deze ochtend deze situatie meegemaakt. Ikzelf ben groen en wil rechtdoor.
Ik verleen voorrang aan rood, maar die blijft staan omdat blauw hem hindert in het links afslaan. Blauw stond iets verder naar voren.

Dus rood blijft staan. Wie mag dan eerst gaan? Groen of blauw?
Aangezien ik gesandwiched zit tussen de twee, en blauw voor mij van links komt, lijkt het me logisch dat ik mag gaan.

Ik kom regelmatig in dit soort situaties en het wordt bijna altijd opgelost met handgebaren. Met wat hoffelijkheid laten we zo in onderling overleg elkaar voor. Op de website waar ik dit plaatje vond, noemt men dit "gelegenheidsvoorrang" omdat het onderling opgelost dient te worden.
Een andere website stelt dat groen voorrang heeft op blauw, omdat groen rechtdoor rijdt op dezelfde weg. Rechtdoor rijden heeft voorrang op afslaan.

Zowel rood als blauw moeten een manoevre uitvoeren door te draaien. Groen niet, dus lijkt me dat het argument waarom groen voorrang heeft. Ik heb dit zo'n 20 keer voorgehad als zijnde groen. Ik stop dan, kijk wat er gebeurt en rijd rustig door. Blauw bleek een agressieveling, eiste voorrang op, stopte na zijn manoeuvre om uit te stappen en erop te kloppen.

Maar mijns inziens heeft hij ongelijk
Gisteren die situatie ook meegemaakt. Meerdere blauwen stonden al stil (wat in feite niet uitmaakt). Er waren meerdere groenen aan het doorrijden en ik was als fietser rood. Dus ik fiets tussen twee groenen door vermits ik voorrang van rechts heb. Man, alle autodebielisten tegen me. Een geclaxonneer, gemiddelvinger en frustratie van alle kanten (ook den blauwe) en den deze aan het zwaaien met zijn rechterhand waar de duim links staat

Feit is dat iedereen voorrang en geen voorrang had. Het recht van de sterkste gelde. En dat was ik. Ander feit: ik was ook de enige die geen verkeersovertreding begin vermits al de autodebielisten claxonneerden zonder dat er een ongeval dreigde of ze gingen inhalen buiten de bebouwde kom. Nog een feit: ik was de enige die de andere weggebruikers niet aan het vergiftigen of ongewenst aan het penetreren of aanranden/stalken was met giftige stoffen en geluidstrillingen. Fok de autodebielisten.

Laatst gewijzigd door Vlad : 28 december 2024 om 11:11.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be