Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2021, 08:43   #41
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Doe maar. Als je denkt het beter te weten. Ik lig er niet wakker van. Zolang je mij maar gerust laat.
Wat voor reactie is dit nu weer?

1. Ik zeg nergens dat ik het beter weet. Ik zeg alleen dat het soms wel degelijk beter is om gewoon niets te doen.

2. Jij bent het die net de anderen niet met rust wenst te laten, want jij bent het die zegt dat het beter is om iets te doen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 08:46   #42
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Allez ...
10 op 10 voor Gun voor de kleur-oefening van de week.
Jammer wel dat hij Alfa en Beta vergeten is.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 09:18   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Merkwaardig (en waarschijnlijk voorbarig) resultaat over vaccins en omicron vs delta:

https://www.medrxiv.org/content/10.1....14.21267615v1

Ik bespreek enkel de pfizer resultaten, niet die met Astra Zeneca.

Citaat:
while VE after two BNT162b2 doses was 88.0% (95%CI: 65.9 to 95.8%) 2-9 weeks after dose 2, dropping to between 34 and 37% from 15 weeks post dose 2.From two weeks after a BNT162b2 booster, VE increased to 71.4% (95%CI: 41.8 to 86.0%) for ChAdOx1 primary course recipients and 75.5% (95%CI: 56.1 to 86.3%) for BNT162b2 primary course recipients.
Dus, wat omicron betreft: merkwaardig genoeg zijn VERSE dubbel gevaccineerden met Pfizer in de eerste 2 maanden tot 88% beschermd tegen symptomatische omicron. Maar na 3 maanden zakt dat naar 34-37% (kortom, is afwezig).

Daarentegen, na uw derde booster zit je maar aan 75.5% bescherming 2 weken nadien. Merk dus op dat uw bescherming na 2 weken, na uw DERDE spuit, lager is dan ze was na uw TWEEDE spuit.

Wat delta betreft:
Citaat:
For cases with Delta, VE was 41.8% (95%CI: 39.4-44.1%) at 25+ weeks after two ChAdOx1 doses, increasing to 93.8% (95%CI: 93.2-94.3%) after a BNT162b2 booster. With a BNT162b2 primary course, VE was 63.5% (95%CI: 61.4 to 65.5%) 25+ weeks after dose 2, increasing to 92.6% (95%CI: 92.0-93.1%) two weeks after the booster.
Na 5 maanden na uw dubbele dosis Pfizer is de efficientie 63.5% ; na een booster stijgt dat naar 92.6% 2 weken na de booster.

Kortom, het lijkt erop dat boosten om de 2 weken een manier kan zijn om groepsimmuniteit tegen delta te bekomen en te behouden. Maar tegen omicron zal het met 75% niet lukken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 december 2021 om 09:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 09:44   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Merkwaardig (en waarschijnlijk voorbarig) resultaat over vaccins en omicron vs delta:

Dus, wat omicron betreft: merkwaardig genoeg zijn VERSE dubbel gevaccineerden met Pfizer in de eerste 2 maanden tot 88% beschermd tegen symptomatische omicron. Maar na 3 maanden zakt dat naar 34-37% (kortom, is afwezig).

Daarentegen, na uw derde booster zit je maar aan 75.5% bescherming 2 weken nadien. Merk dus op dat uw bescherming na 2 weken, na uw DERDE spuit, lager is dan ze was na uw TWEEDE spuit.

Wat delta betreft:

Na 5 maanden na uw dubbele dosis Pfizer is de efficientie 63.5% ; na een booster stijgt dat naar 92.6% 2 weken na de booster.

Kortom, het lijkt erop dat boosten om de 2 weken een manier kan zijn om groepsimmuniteit tegen delta te bekomen en te behouden. Maar tegen omicron zal het met 75% niet lukken.
Geldt dat ook voor mensen met een CST ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 10:02   #45
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

https://www.medrxiv.org/content/10.1....14.21267615v1

Ik bespreek enkel de pfizer resultaten, niet die met Astra Zeneca.

Wat delta betreft:

Alsof boosten om de twee weken realistisch is
Oud 15 december 2021, 10:17   #46
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooruit daar gaan we weer. Omikron is een lachertje.

Dit ter info aan al onze experts.

En ondertussen maar spuiten geven zonder ophouden.

Een normale mens begint nu toch wel aan alles te twijfelen

https://www.hln.be/wetenschap/arts-d...doen~a580609f/
Ik hoop dat u gelijk krijgt.

https://m.youtube.com/watch?v=VVQgZh279fs
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 10:29   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Alsof boosten om de twee weken realistisch is
Waar een wil is is een weg
Oud 15 december 2021, 10:36   #48
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Allez ...
Amai, straf.

Dat de Grieken bij het ontwikkelen van hun alfabet rekening hielden met mogelijke woordspelingen die in de Engelse taal (een taal die uiteraard nog honderden jaren niet bestond) kunnen worden gemaakt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 10:53   #49
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Amai, straf.

Dat de Grieken bij het ontwikkelen van hun alfabet rekening hielden met mogelijke woordspelingen die in de Engelse taal (een taal die uiteraard nog honderden jaren niet bestond) kunnen worden gemaakt.
Het complot is dus al van ver voor Christus aan de gang!
Oud 15 december 2021, 11:43   #50
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet realistisch, mogelijk gevaarlijk, en het werkt niet.
Volgens jou dus de ideale overheidsbeslissing
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 11:44   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Niet realistisch, mogelijk gevaarlijk, en het werkt niet.
Volgens jou dus de ideale overheidsbeslissing
Voila !
Oud 15 december 2021, 14:16   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geniaal gewoon.
2
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 14:17   #53
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
2
Ik geef het u op een wit blaadje. Indien de epidemie blijft voortduren, dan is binnen 1 of 2 jaar iedereen gevaccineerd. En dit uit vrije wil.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 december 2021 om 14:21.
Oud 15 december 2021, 14:25   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
I Ik geef het u op een wit blaadje. Indien de epidemie blijft voortduren, dan is binnen 1 of 2 jaar iedereen gevaccineerd.
En dit uit vrije wil.
Maar bijna iedereen is al gevaccineerd. Op vaccins voor 50+ na, heeft dat weinig zoden aan de dijk gezet. Als de epidemie blijft voortduren (alsof daar de minste twijfel over is), dan ziet iedereen dat zich vaccineren om de epidemie te stoppen zinloos is he.

Binnen 1 of 2 jaar zullen we ook al wat meer weten over hoe problematisch deze vaccins al dan niet zijn.

Het zou pas binnen 1 of 2 jaar zijn dat het redelijk zou beginnen zijn om vaccins aan te raden voor mensen die geen problemen hebben met corona, op voorwaarde dat we ondertussen geen vervelende vaststellingen hebben gedaan over die vaccins he.

We zouden eigenlijk minstens 2 jaar moeten gewacht hebben voor we die vaccins aan minderjarigen zelfs maar voorgesteld zouden hebben.

Daarentegen, binnen 6 maanden zal de dwang om nutteloze en misschien riskante vaccins te nemen totaal zijn, nog veel meer dan toen men nog dacht dat het tot iets diende. Juist omdat het tot niet veel dient. Als het tot iets dient, dan doet men het vanzelf. Het is pas als het nutteloos of nefast is, dat men het moet gaan dwingen he, wat men dus zal doen. De spuitjes moeten immers verkocht worden he.

Als straks alle gebooste gevaccineerden met omicron in hun bed liggen zal het vertrouwen in de zin van vaccins nogal een duik nemen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 december 2021 om 14:32.
Oud 15 december 2021, 14:31   #55
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik geef het u op een wit blaadje. Indien de epidemie blijft voortduren, dan is binnen 1 of 2 jaar iedereen gevaccineerd. En dit uit vrije wil.
Integendeel, tegen dan gaan mensen met meer dan 4 hersencellen inzien dat we ons nooit uit de epidemie gaan kunnen vaccineren.
Oud 15 december 2021, 14:33   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Integendeel, tegen dan gaan mensen met meer dan 4 hersencellen inzien dat we ons nooit uit de epidemie gaan kunnen vaccineren.
Inderdaad, het is een typische Oosten argumentatie: "als het binnen 2 jaar nog altijd niet gelukt is, gaat iedereen wel inzien hoe nuttig het is !"
Oud 15 december 2021, 14:33   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de epidemie blijft voortdurend, dan is er bijzonder weinig reden voor de ongevaccineerden om de stap te zetten. De reden is heel simpel: de enorm hoge vaccinatiegraad in België werpt nauwelijks of geen dam op tegen de verspreiding van het virus. Om welke reden zou de resterende 5% dan het vaccin laten zetten? Een vaccin om een vaccin?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 14:35   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar bijna iedereen is al gevaccineerd. Op vaccins voor 50+ na, heeft dat weinig zoden aan de dijk gezet. Als de epidemie blijft voortduren (alsof daar de minste twijfel over is), dan ziet iedereen dat zich vaccineren om de epidemie te stoppen zinloos is he.

Binnen 1 of 2 jaar zullen we ook al wat meer weten over hoe problematisch deze vaccins al dan niet zijn.

Het zou pas binnen 1 of 2 jaar zijn dat het redelijk zou beginnen zijn om vaccins aan te raden voor mensen die geen problemen hebben met corona, op voorwaarde dat we ondertussen geen vervelende vaststellingen hebben gedaan over die vaccins he.

We zouden eigenlijk minstens 2 jaar moeten gewacht hebben voor we die vaccins aan minderjarigen zelfs maar voorgesteld zouden hebben.

Daarentegen, binnen 6 maanden zal de dwang om nutteloze en misschien riskante vaccins te nemen totaal zijn, nog veel meer dan toen men nog dacht dat het tot iets diende. Juist omdat het tot niet veel dient. Als het tot iets dient, dan doet men het vanzelf. Het is pas als het nutteloos of nefast is, dat men het moet gaan dwingen he, wat men dus zal doen. De spuitjes moeten immers verkocht worden he.

Als straks alle gebooste gevaccineerden met omicron in hun bed liggen zal het vertrouwen in de zin van vaccins nogal een duik nemen he.
Ik bedoelde hier vooral de diehard antivaxers.
Oud 15 december 2021, 14:36   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die 15-jarigen toch

Als die die-hard antivaxxers tussen nu en binnen 2 jaar nog altijd geen problemen gehad hebben, waarom zouden die zich dan vaccineren (tenminste als men hen dan nog de keuze zal laten wat ik ten stelligste betwijfel - gezien de grote nutteloosheid van algemene vaccinatie zal men dat wel moeten gaan verplichten he) ?

Want oftewel hebben die al 9 of 10 epidemische golven meegemaakt zonder covid op te doen, en waarom zouden ze zich dan druk maken voor de 11de golf ?

Oftewel hebben die allang covid 1 of meerdere keren opgedaan, en hebben ze zo een vaccins allang niet meer nodig he (of zijn ze eraan gestorven).

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 december 2021 om 14:39.
Oud 15 december 2021, 14:36   #60
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je zei iets over "uit vrije wil".

Misschien als je ze eerst allemaal een slag van de molen geeft.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be