Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2021, 07:57   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Dus omdat ze geld in het laadje brengen van de middenstand mogen ze ons komen besmetten. Geld is blijkbaar belangrijker dan gezondheid. Straffe koffie.
Als je op het gezonde verstand van anderen moet rekenen ga je nog dikwijls bedrogen uitkomen.

Als je risico patient bent, zoals ikzelf bvb, dan zoek je de massa niet op, je laat je vaccineren en je houd je aan de afstandsregels. Gisteren zijn we ook even in de massa moeten opgaan, maar dat was enkel in de buitenlucht.

Dat neemt niet weg dat ikzelf nu besmet kan zijn, dat wil ook niet zeggen dat ik het ondertussen nog niet gehad heb en misschien al anderen heb besmet. Geen idee.

Leer er mee leven dat je het vroeg of laat ergens opraapt, omdat je onverzichtig bent geweest of gewoon pure pecht hebt gehad. Maar vroeg of laat heb je het zitten.

Ik moet straks naar de winkel, ohhh de horror, ... Het is dat of doodgaan van de honger zeker. Verder zie ik er vooral het voordeel van in, nog nooit zo lang van mjn man cave kunnen genieten,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 07:58   #42
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus omdat ze geld in het laadje brengen van de middenstand mogen ze ons komen besmetten. Geld is blijkbaar belangrijker dan gezondheid. Straffe koffie.
Het gaat niet alleen om geld maar via dat geld om het behoud van een ruime middenstand als zodanig. Dat is cruciaal voor de volkswelvaart, voor 'het goede leven' dat we hier een aantal decennia gekend hebben.
Oud 19 december 2021, 08:01   #43
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men "komt" U niet besmetten, men gaat een besmetting opzoeken he. En ja, voor veruit de meeste mensen is geld, of plezier, of feesten uiteraard veel belangrijker dan het kleine gezondheidsprobleem van corona. Gezondheid dient om geld te verdienen en plezier te maken he. Zonder geld en plezier, dient gezondheid tot niks.
Een klein gezondheidsprobleem van corona?

Patrick stop alstublieft met corona te minimaliseren.
Ik heb met corona in het ziekenhuis gelegen, ik geef toe dat er mensen zijn die bijna niet ziek zijn van corona. Anderen zijn heel erg ziek, en nog anderen sterven.

Ik heb hier over jongere en oudere mensen. Corona is niet niks.

Bedankt
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 08:06   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een klein gezondheidsprobleem van corona?

Patrick stop alstublieft met corona te minimaliseren.
Ik heb met corona in het ziekenhuis gelegen, ik geef toe dat er mensen zijn die bijna niet ziek zijn van corona. Anderen zijn heel erg ziek, en nog anderen sterven.
Ik zeg niet dat er geen mensen dood gaan of zwaar ziek zijn van corona, en het kan goed zijn dat de dag dat ik het vlaggen heb, ik ook zwaar ziek ben, maar voor VERUIT DE MEESTE MENSEN is corona een snotvalling/griepachtige zaak, en voor mij is het die meerderheid die telt (ook al weet ik niet of ik daarbij hoor).

Ik heb vele jonge mensen corona weten opdoen in het najaar van 2020, waaronder mijn oudste zoon en gans zijn kennisssenkring, dat was grotendeels om te lachen. Het is gewoon schandalig om die mensen ook maar 1 vinger in de weg te leggen, omdat een kleine minderheid dood gaat he. Het is de grote meerderheid haar belangen die primeert, of je daar nu lid van bent of niet. Een kleine minderheid mag altijd dood gaan, dat is geen reden om de grote meerderheid lastig te vallen.

Als ik zwaar ziek ben en/of dood ga van corona, dan behoor ik tot de minderheid van pechvogels, en dan is dat mijn lot. Het zou toch waanzinnig zijn om gaan te eisen dat allen die geen pech hebben, daar last moeten voor hebben ?

Voor 99% en zeker voor 90% van de bevolking is/zal corona een soort van griep/snotvalling zijn. Dat is het enige wat telt, want zij maken de meerderheid uit. Als 1% of 10% moet liggen reuchelen en dood gaan, is dat hun probleem he, zij zijn een minderheid, een kleine minderheid. Daar gaan we de meerderheid niet voor storen, die kunnen voort zonder die 1% of 10%.

Kijk, ondertussen heeft zeker 2 miljoen, en waarschijnlijk zelfs meer dan 6 miljoen van de Belgen het al gehad. (omdat er een factor 3 - 5 gemist wordt met de testen). Dat willen tegenhouden werkt niet, en zoals we zien, zijn er in de meeste dorpen en steden nog levende mensen aanwezig. Zo een ramp is dat dus niet geweest.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2021 om 08:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 08:16   #45
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De echte corona misdadigers zijn aan het komen, met honderden tegelijkertijd. Nederlanders die de Lockdown omzeilen en ons hier komen besmetten. Juist of niet?
Waarom zouden Nederlanders die naar hier komen, niet-gevaccineerd zijn?
En waarom zouden die Nederlanders dan in contact komen met Belgen die eveneens niet-gevaccineerd zijn?
Waarom ligt het probleem trouwens bij die Nederlanders als hier in België geen lockdown is ?
Oud 19 december 2021, 08:34   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er blijft het dubbele argument van mijn kant, maar ik kan aannemen dat een visie een politieke is, die niet door iedereen gedeeld wordt. Niettemin blijft de tweede geldig, omdat die "wetenschappelijker" is en politiek neutraler. Ik argumenteer soms vanuit het eerste punt, soms vanuit het tweede. Ik geef toe dat mijn positie op het eerste punt eigenlijk voor mij het tweede punt minder belangrijk maakt, en zich eerder tot een intellectueel curiosum herleidt, maar daardoor lijkt het soms dat het tweede punt minder geldig zou zijn - waar het juist een belangrijker impact moet hebben voor zij die het niet met mij eens zijn op het eerste punt.

Het eerste punt is: in een maatschappij waar mensen "gelijkwaardig" zijn, geldt automatisch het democratische principe dat het belang van de (grote) meerderheid altijd moet primeren en dat de verzuchtingen van een (kleine) minderheid daar altijd ondergeschikt aan zijn.
Dat is wat ik daarnet schreef: men gaat de levensvreugde, de welvaart, het plezier en dergelijke van een grote meerderheid niet beknotten omwille van de (overlevings) privileges van een piepkleine minderheid.

Dat maakt dat in mijn opzicht, het daar eigenlijk stopt, en dat, ZELFS al zouden we met wat maatregelen die de fun inperken van de meerderheid, die kleine minderheid kunnen redden, dat voor mij not done is.

MAAR het is juist dat het bovenstaande een POLITIEKE visie is. En ik moet dus aanvaarden dat sommigen een andere visie hebben, die stelt dat de belangen van een klein groepje wel degelijk alles mogen afdwingen van de ganse maatschappij, als die belangen maar "groot genoeg" zijn, zoals heel rijk leven, of niet dood gaan. Dat is een elitaire visie van de maatschappij, maar kom, die bestaat ook.

En dan komen we tot mijn tweede punt, dat ik soms wat verwaarloos: ZELFS als we dat zouden willen doen, de ganse maatschappij aan strenge regels onderwerpen voor de belangen (grote belangen: overleven !) van dat kleine groepje, DAT GAAT NIET LUKKEN, zonder dat kleine groepje te isoleren.

DAT is dan weer een louter wetenschappelijk discours, dat niks met politieke visies te maken heeft: het willen tegenhouden van besmettingen IN DE MAATSCHAPPIJ werkt niet. Je kan die besmettingen wat uitstellen, maar uiteindelijk waait het altijd uit. Het waait uit op een paar weken, of het duurt een half jaar, maar uiteindelijk waait het tot het uitgewaaid is. En met wat we nu vaststellen, is het zelfs zo dat eens een vorige variant uitgewaaid is, er toch weer een nieuwe komt.

Er komen maar op 2 manieren een einde aan een golf van een zekere variant:
1) die woekert uit (op korte of lange duur) of 2) die wordt door een andere verdrongen.

De eerste variantenfamilie hebben we uitgesmeerd over een klein jaar. Uiteindelijk is die uitgewoekerd, en hebben we ongeveer evenveel zieken gemaakt dan hadden we het in maart 2020 laten waaien.
Dan is alfa gekomen. Alka in dit voorjaar heeft "afgemaakt" wat nog kon besmet worden na de eerste variantenfamilie, dat was een klein golfje.

In het begin van de zomer hebben we delta gehad. In India hebben ze dat laten uitwaaien en waren er snel van af. Wij hebben dat tot nu uitgerokken, maar we krijgen het toch op ons dak. Uiteindelijk gaan we evenveel delta besmettingen hebben dan als we dat niet hadden willen remmen met de kinderen te vaccineren vorige zomer.

En nu gaan we omicron op ons dak krijgen. Of die Hollanders nu langskomen of niet. Omicron gaat hier uitwoeden, wat er ook van weze.

GANS het gedoe om besmettingen tegen te houden WERKT NIET, en dat werkt al niet sinds maart 2020. Het kan het wel tergend laten duren. Maar het eindbilan is altijd min of meer hetzelfde.

Natuurlijk besef ik zelfs niet waarom men zou PROBEREN om besmettingen tegen te houden, gezien de meerderheid er geen last van heeft - dat is mijn eerste punt. Maar bovendien werkt het niet, zelfs als men dat politiek zou wensen.

Uiteindelijk zijn er maar 2 dingen die WEL iets kunnen doen aan het aantal zware zieken: risico patienten vaccineren, en die afzonderen tijdens de KORTE periode dat men het totaal laat waaien in de rest van de maatschappij.

Al de rest is gewoon extra maatschappelijke schade die (punt 1) politiek onverantwoord is en (punt 2) nergens iets bereikt op sanitair vlak.
Oud 20 december 2021, 01:55   #47
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
GANS het gedoe om besmettingen tegen te houden WERKT NIET, en dat werkt al niet sinds maart 2020. Het kan het wel tergend laten duren. Maar het eindbilan is altijd min of meer hetzelfde.
Gij gelooft dat, he. Nuance.
Een hele gemeenschap weet dat het hier -tot nu toe- wel werkt. Tergend hé.
De grote vraag blijft 'oekandanna'.
Dat ge daar geen fatsoenlijk logisch antwoord op kunt geven pikt. Toegegeven.
Oud 20 december 2021, 05:57   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gij gelooft dat, he. Nuance.
Een hele gemeenschap weet dat het hier -tot nu toe- wel werkt. Tergend hé.
De grote vraag blijft 'oekandanna'.
Dat ge daar geen fatsoenlijk logisch antwoord op kunt geven pikt. Toegegeven.
Daar is een heel logische verklaring voor. Ik heb die al enkele keren gegeven. De ganse geschiedenis van het corona gebeuren van in het begin heeft 1 constante: de Chinese overheid liegt erover. Zij hebben gelogen vanaf de eerste dag. Zij hebben gelogen over de aanvankelijke uitbraak, over de datum van uitbraak, over de oorzaak van uitbraak, en tot midden januari 2020 hielden ze vol dat er geen mens-mens overdracht was. Waarom zouden ze nadien opgehouden zijn met liegen ? Als men dat WEET, dan is de verklaring eenvoudig: bij jullie ZEGT MEN dat er geen cases meer zijn, en dan komt dat perfect overeen met uw waarnemingen. Omdat zeggen dat er geen zijn, maakt dat iedereen denkt dat er geen zijn, en aangezien men dat niet eens kan merken, is dat gewoon in overeenstemming daarmee.

Mocht men hier sinds vorig jaar gezegd hebben dat er gene corona meer was, dan zouden wij dat ook denken. Want niemand merkt dat.

Maar bovendien is het waarschijnlijk deftig uitgewaaid in China in de herfst van 2019. Jullie hebben allemaal voor een groot stuk natuurlijke immuniteit opgedaan. Voeg daar nog die vaccinatie aan toe, en ja, de kans dat het ginder zwaar uitbreekt zodat men het niet meer kan wegsteken, is vrij klein.

Ik zal U een vraagje stellen: doen jullie veel ZELF testen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2021 om 05:59.
Oud 20 december 2021, 07:39   #49
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is een heel logische verklaring voor.
../...
Omdat zeggen dat er geen zijn, maakt dat iedereen denkt dat er geen zijn, en aangezien men dat niet eens kan merken, is dat gewoon in overeenstemming daarmee.
Schitterend! Oh, my sides.
Citaat:
Maar bovendien is het waarschijnlijk deftig uitgewaaid in China in de herfst van 2019.
Jullie hebben allemaal voor een groot stuk natuurlijke immuniteit opgedaan. Voeg daar nog die vaccinatie aan toe, en ja, de kans dat het ginder zwaar uitbreekt zodat men het niet meer kan wegsteken, is vrij klein.
Gij toont opnieuw een te groot geloof () in de wax-faced bureaucraten uit Beijing plus geeft ge ons Carrie Lam veel te veel onverdiend credit. Foei.
Oud 20 december 2021, 08:17   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schitterend! Oh, my sides.
Weet gij dat 95% van de Britse bevolking het Epstein-Barr virus heeft opgedaan ? Hebt ge daar iets van gemerkt ?

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32532296/

Citaat:
Gij toont opnieuw een te groot geloof () in de wax-faced bureaucraten uit Beijing plus geeft ge ons Carrie Lam veel te veel onverdiend credit. Foei.
Nee, dat komt in zulke systemen vanzelf. In tegenstelling tot een media-geile democratie waar paniek zaaien een voordeel geeft, is het in systemen zoals het Chinese eerder omgekeerd, en is het meestal slecht voor uw gezondheid om slecht nieuws te brengen. Liegen dat alles goed gaat is de norm, dat was geen diepe wijsheid. Dat het hier toevallig een goed idee was, had geen verdienste.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2021 om 08:20.
Oud 20 december 2021, 08:35   #51
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat komt in zulke systemen vanzelf. In tegenstelling tot een media-geile democratie waar paniek zaaien een voordeel geeft, is het in systemen zoals het Chinese eerder omgekeerd, en is het meestal slecht voor uw gezondheid om slecht nieuws te brengen. Liegen dat alles goed gaat is de norm, dat was geen diepe wijsheid. Dat het hier toevallig een goed idee was, had geen verdienste.
Bedankt voor die lach, Trick!
Op je gezondheid vanop het dakterras van Plume, hier in Central.

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg JPPlume Central.jpg‎ (51,5 KB, 715x gelezen)
Oud 20 december 2021, 08:43   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt voor die lach, Trick!
Op je gezondheid vanop het dakterras van Plume, hier in Central.
Dat is dus exact wat ik bedoel Alles gaat goed. Er zijn geen besmettingen.
Oud 20 december 2021, 18:16   #53
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Voor een proces moet je veel geld hebben of met veel zijn die gedupeerd zijn, dat drukt de kosten.
Juist , en het resultaat hebben we gezien bij Lernout en Hauspie.;
de ADVOCATENFIRMA IS SCHATRIJK GEWORDEN;
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 18:39   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dus exact wat ik bedoel Alles gaat goed. Er zijn geen besmettingen.
Zo ongeveer zoals in december 2019 he
Oud 20 december 2021, 21:17   #55
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

interessante grafiek uit canada.

Er is toch iets veranderd in de verhouding. CST of vaccinatiestatus nog moeilijk te verdedigen lijkt me.

https://covid-19.ontario.ca/data#cas...cinationStatus
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Schermafbeelding 2021-12-20 om 21.14.31.png‎
Bekeken: 565
Grootte:  652,3 KB
ID: 115452  

Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 21:24   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als je op het gezonde verstand van anderen moet rekenen ga je nog dikwijls bedrogen uitkomen.

Als je risico patient bent, zoals ikzelf bvb, dan zoek je de massa niet op, je laat je vaccineren en je houd je aan de afstandsregels. Gisteren zijn we ook even in de massa moeten opgaan, maar dat was enkel in de buitenlucht.

Dat neemt niet weg dat ikzelf nu besmet kan zijn, dat wil ook niet zeggen dat ik het ondertussen nog niet gehad heb en misschien al anderen heb besmet. Geen idee.

Leer er mee leven dat je het vroeg of laat ergens opraapt, omdat je onverzichtig bent geweest of gewoon pure pecht hebt gehad. Maar vroeg of laat heb je het zitten.

Ik moet straks naar de winkel, ohhh de horror, ... Het is dat of doodgaan van de honger zeker. Verder zie ik er vooral het voordeel van in, nog nooit zo lang van mjn man cave kunnen genieten,
Ik ben, behoudens de leeftijd, geen risico-patiënt.
Ik zoek zeer bewust ook geen massa's mensen op en blijf ook op andere vlakken zeer voorzichtig.
Dat kost me eigenlijk amper moeite. Behalve het feit dat ik de kleinkinderen veel minder zie. (maar of zij mij in die mate mankeren ... )

Allez, we zullen mekaar maar veel succes wensen zeker?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 21:26   #57
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
interessante grafiek uit canada.

Er is toch iets veranderd in de verhouding. CST of vaccinatiestatus nog moeilijk te verdedigen lijkt me.

https://covid-19.ontario.ca/data#cas...cinationStatus
De meeste slachtoffers van auto-ongevallen hebben een rijbewijs. Rijbewijs afschaffen lijkt mij volgens de antivaxlogica aangewezen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 21:27   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben, behoudens de leeftijd, geen risico-patiënt.
Gij zijt, omwille van uw leeftijd, wel degelijk een risico patient.
Oud 20 december 2021, 21:29   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De meeste slachtoffers van auto-ongevallen hebben een rijbewijs. Rijbewijs afschaffen lijkt mij volgens de antivaxlogica aangewezen.
Nee, het wil zeggen dat denken dat er geen ongelukken meer gaan gebeuren omdat men die paar mensen zonder rijbewijs gaat pakken, idioot is.

Gans de verkeersveiligheidspolitiek baseren op "we gaan die paar zotten zonder rijbewijs pakken, en dan zijn verkeersongelukken iets van het verleden" is het soort idiocie van de vaccinatie dwingelanden.

Hierbij willen ze zonder problemen zatlappen en blinden een rijbewijs geven, zolang men maar mensen zonder rijbewijs van de weg houdt, gaan er geen ongelukken meer gebeuren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be