Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2021, 11:11   #41
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

dit is gewoon een poging zich in te dekken tegen eventuele vaccinneveneffecten. we elimineren de controlegroep, dus gaan we geen idee meer hebben van de vaccinefficientie, of langetermijn neveneffecten van die vaccins. Moesten politici niet zo incompetent zijn, ik zou kwaad opzet denken
Oud 23 december 2021, 12:46   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Eigenlijk wel. Er is zo'n typische uitspraak 'jouw vrijheid stopt waar de vrijheid van een ander begint', maar ik ben daar allesbehalve mee akkoord. Mijn vrijheid stopt eigenlijk waar de overheid mij regels oplegt. En dat zou ze niet moeten doen. Vrijheid kan best gegarandeerd worden door de principes van de vrije markt en niet door bemoeizucht van dwaze despoten.
De volledige correcte uitspraak is, de door de overheden aan jou gegunde vrijheden stoppen daar waar de gegunde vrijheden van andere begint.

En binnen bepaalde sectoren is het principe van de vrijmarkt niet toepasbaar.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 15:46   #43
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Weet jij wel wat vrijheid is?
Entre le fort et le faible, entre le riche et le pauvre, entre le maître et le serviteur, c'est la liberté qui opprime et la loi qui affranchit. Henri Lacordaire
Wel, wel, 'papenvreter 1ste klas' Schoofzak bedient zich van een citaat komende van Henri-Dominique Lacordaire (1802 - 1861), 'her'-stichter en later hoofd van de Orde der Predikheren (Dominicanen), die zich toen in een preek in de Parijse Notre Dame verzette tegen de mogelijkheid van zondagswerk.

Toch was deze priester een uitgesproken liberale katholiek:
“We vragen eerst om gewetensvrijheid of vrijheid van godsdienst, volledig, universeel, zonder onderscheid of zonder voorrecht; en bijgevolg, in wat ons katholieken aangaat, de totale scheiding van kerk en staat […] Net zoals er vandaag de dag niets religieus kan zijn in de politiek, mag er niets politieks zijn in de religie. "

“In de tweede plaats vragen we om vrijheid van onderwijs, omdat het een natuurlijk recht is en om zo te zeggen de eerste vrijheid van het gezin; want zonder dat is er geen godsdienstvrijheid of vrijheid van mening ... "

Andere eisen van hem waren de persvrijheid, de vrijheid van vereniging, de veralgemening van het electieve principe.

Kortom een citaat zonder context kan voor alles gebruikt worden zowel voor of tegen iets.
Oud 23 december 2021, 15:48   #44
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het staat toch tussen aanhalingstekens en in het Paars en de naam van de auteur staat er onder.

Bij het overige staat de bron met de link.

Wat kan ik meer doen?
Een gratis exemplaar van HBVL naar u sturen?
Dat kunt u gerust doen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 16:07   #45
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Eigenlijk wel. Er is zo'n typische uitspraak 'jouw vrijheid stopt waar de vrijheid van een ander begint', maar ik ben daar allesbehalve mee akkoord. Mijn vrijheid stopt eigenlijk waar de overheid mij regels oplegt. En dat zou ze niet moeten doen. Vrijheid kan best gegarandeerd worden door de principes van de vrije markt en niet door bemoeizucht van dwaze despoten.
"mijn vrijheid stopt waar de jouwe begint, en dat geldt voor jou ook." is net wat een "vrije sociaal economische markt" zou meebrengen. Of juist omgedraaid.

dus enerzijds stellen dat je het niet eens bent met "mijn vrijheid stopt waar de jouwe begint" en anderzijds stellen dat de vrije markt de beste garantie brengt tot vrijheid is eigenlijk net hetzelfde zeggen.
Oud 23 december 2021, 16:25   #46
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

De niet gevaccineerden worden gebruikt als zondebok voor ondermaats presterende vaccins en de haat tegen deze groep zal er voorzorgen dat er een vaccinatie verplichting komt als een soort van straf uit wraakgevoelens. Heeft niets met volksgezondheid te maken. Wel met een totalitaire reflex waarvan niemand beter wordt.

Laatst gewijzigd door Bach : 23 december 2021 om 16:26.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 16:39   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De niet gevaccineerden worden gebruikt als zondebok voor ondermaats presterende vaccins en de haat tegen deze groep zal er voorzorgen dat er een vaccinatie verplichting komt als een soort van straf uit wraakgevoelens. Heeft niets met volksgezondheid te maken. Wel met een totalitaire reflex waarvan niemand beter wordt.
Inderdaad.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 17:48   #48
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Door het woord "Nazi's" te pas en te onpas te gebruiken is het net alsof de Nazi's koorknapen waren iets wat ze zeker niet waren.
Deze genocidale wapenhandelaars zijn ook geen koorknapen.
Hitler had ook pharmabedrijven achter zich en bouwde aan een derde rijk zoals deze fascisten aan een nwo bouwen.

ZE ZIJN NIET EENS DEMOCRATISCH VERKOZEN !
Oud 23 december 2021, 17:51   #49
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hij mag zijn verplichting persoonlijk trachten te komen uitwinnen.
Dat zal hem niet doen, eerder verschuilen achter mensen die orders opvolgen.
Oud 23 december 2021, 18:01   #50
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat zal hem niet doen, eerder verschuilen achter mensen die orders opvolgen.
Vaneigens, 't is daarom dat ik hem het voorstel doe. Lafbek dat'em is.

mano a mano, een tegen een, naakt, en zonder wapens. Zoals dat vroeger gedaan werd.

Mochten méér politiekers die moed hebben, waren er al lang geen politiekers meer

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 december 2021 om 18:01.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 18:23   #51
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik ben te liberaal (neen ik stem niet Open VLD) om hier vrolijk van te worden.
Vrijheid is het hoogste goed. Het is onbetaalbaar. Vaccineren dient een keuze te zijn in de toestand waarin wij alsnog zitten. Producenten nemen geen verantwoordelijkheid; en er is geen enkele zekerheid wat betreft de effecten op lange termijn. Mensen die op basis daarvan kiezen zich niet te laten vaccineren; hebben daar het recht toe.
De zwarte kousen opinie in Holland dus : vaccineren is géén plicht, en zelfs al zou het er eentje zijn dan willen wij dat niet en dus doen we het niet. Religieuze Wappies.

Dat hele 'vrijheid' verhaal is bullshit, de overheid is bezig met een pandemie te bestrijden. Niet met de verknipte mening van Wappies die denken dat ze de intellectuele bagage hebben om vaccins in twijfel te trekken.

Voor alle duidelijkheid & hygiëne in de discussie : ik catalogeer jou niet bij de Wappies, maar lees in je reacties wel een (volgens mij...) totaal overdreven fixatie op de -veronderstelde- aantasting van rechten bij oplegging van vaccinatie voor heel de bevolking.

Eerlijk : ik dacht écht als maatschappij dat we ondertussen voldoende evolueerden om die primitieve reacties achterwege te laten. Niet dus. Verrrrry frustraded...

Bij ons in België hebben we zonder al te veel bullshit de Polio vaccinatie verplicht gemaakt. In Holland hebben ze daar tien jaar meer voor nodig gehad. Thx, Wappies...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 18:27   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen abonnement op het Gezang van Limburg.
Dus kan ik niet controleren of Beke inderdaad pleit voor hoge boetes, zoals jij hier suggereert.

Hoe dan ook, hij steekt zijn nek uit ... of hem dat electoraal zal lonen of het omgekeerde, valt af te wachten.

Persoonlijk vind ik voor niet volledig gevaccineerden een verhoogde bijdrage aan de ziekenkas van 100 euro per maand wel voldoende. Naast de lock down voor horeca en evenementen natuurlijk.
Dat is klasse justitie hee... De rijke Wappie ontsnapt dus want die lacht met een flut-boete van 100 euro per maand. De arme Wappie draait zich in de schulden.

Veeeel beter is het om ze allemaal hun pikuurtje te geven, vrijwillig, of met een ietsiepietsie dwang.

Oud 23 december 2021, 18:34   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is klasse justitie hee... De rijke Wappie ontsnapt dus want die lacht met een flut-boete van 100 euro per maand. De arme Wappie draait zich in de schulden.

Veeeel beter is het om ze allemaal hun pikuurtje te geven, vrijwillig, of met een ietsiepietsie dwang.
Rijkere mensen zitten, naar mijn ervaring, harder op hun centjes dan minder rijken.

Met 100 euro per kop per maand, vind ik dat een eerlijke verzekeringspremie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 18:42   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hij mag zijn verplichting persoonlijk trachten te komen uitwinnen.
Waarom ?
Het ongeldig maken van rijbewijzen, ID kaarten, bankkaarten, tankkaarten, kredietkaarten enz is zuiver een administratieve bestuurlijke beslissing die als order naar betrokken diensten doorgegeven moet worden door de overheid.

Binnen de week staat de betrokken Wappie al huilende aan het vaccinatiecentrum om zijn pikuurtje te vragen.

Beke gaat daar zelfs niet voor uit zijn bureau moeten komen.
Oud 23 december 2021, 18:47   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rijkere mensen zitten, naar mijn ervaring, harder op hun centjes dan minder rijken.

Met 100 euro per kop per maand, vind ik dat een eerlijke verzekeringspremie.
Je lost er niets mee op hee... OK, de staat vangt dan wat boetes, big deal... Maar de Wappie blijft gewoon verder functioneren in een maatschappij waarbinnen hij eigenlijk een parasiet is.

De parasiet moet weg, als je een oplossing wil. Ofwel moet hij zich door ontmoediging en desnoods dwang (liefst met zo weinig mogelijk brutaliteit...) alsnog laten vaccineren waarna hij niet langer een parasiet is maar terug een burger

Ofwel moet de parasiet bestreden worden.
Oud 23 december 2021, 18:56   #56
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom ?
Het ongeldig maken van rijbewijzen, ID kaarten, bankkaarten, tankkaarten, kredietkaarten enz is zuiver een administratieve bestuurlijke beslissing die als order naar betrokken diensten doorgegeven moet worden door de overheid.

Binnen de week staat de betrokken Wappie al huilende aan het vaccinatiecentrum om zijn pikuurtje te vragen.

Beke gaat daar zelfs niet voor uit zijn bureau moeten komen.
Hier nog een die staat te juichen voor een goed gedrag pasje. Hoe noemden ze dat in Duitsland weeral? Ausweis?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 19:17   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allochtonen praten helemaal niet over het VB.
Poco's, die praten over het VB.
Ik ben bijna zeker dat jij geen enkele allochtoon kent.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 19:20   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Hier nog een die staat te juichen voor een goed gedrag pasje. Hoe noemden ze dat in Duitsland weeral? Ausweis?
Als ik me niet vergis is dat onze man die beweerde dat hij geen enkele maatregel nog zou aanvaarden. Hij had gedaan wat hij moest doen.

No way schreef hij.

Toetsenbord rebel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2021 om 19:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 20:40   #59
Walvader
Parlementslid

Standaard

Kan een deskundige zeggen of dit klopt: "Mutaties en varianten komen sneller voor bij niet geïmmuniseerden.
Vandaar dat we beter vaccins voorzien voor de regio's die er nog geen konden krijgen dan ze hier nutteloos 3, 4 en 5-dubbel te gaan opspuiten."
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 21:21   #60
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
eindelijk! Hopelijk komt er niet enkel een vaccinatieplicht, maar ook het nodige strafrecht om zij die zo lang de vaccinatie geweigerd hebben, te STRAFFEN
Met terugwerkende kracht?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be