Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2021, 15:05   #41
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dan is het vanuit maatschappelijk oogpunt ook totaal onbelangrijk of baby Pia het medicijn al dan niet toegediend krijgt.
Natuurlijk: helemaal juist. Daarom ook dat dit medicijn aanvankelijk niet terugbetaald werd, omdat het zotte kosten zijn vanuit een maatschappelijk oogpunt. Blijkbaar wordt het nu toch terugbetaald, ik vind dat totaal onverantwoord vanuit maatschappelijk oogpunt omdat je met zo veel geld op een veel efficientere manier levenskwaliteit kan garanderen. Maar ik vermoed dat dit het gevolg is van een gemediatiseerde problematiek waar niet meer rationeel gehandeld kan worden.

Citaat:
Er zal altijd wel ergens een excuus te vinden zijn om zich van de problemen van anderen zich niks hoeven aan te trekken. Het verschil tussen mens en onmens zeker?
Helemaal niet akkoord. Het punt is dat onze middelen eindig zijn en dat we die zo efficient mogelijk moeten inzetten. Moesten we oneindig veel IC capaciteit kunnen bijzetten zonder extra kosten of maatschappelijke impact was de keuze snel gemaakt natuurlijk. Het punt is dat het totaal idioot is om een maatschappij op slot te gooien voor een 700-tal voornamelijk zwakke oudjes. De kosten/baten balans is totaal zoek. Vanuit mijn oogpunt ben je een onmens als je enkel kijkt naar het redden van covid slachtoffers en al de andere miserie die bij die strategie hoort negeert. Dat is een perfect voorbeeld van tunnelvisie en veel meer onmens dan wat je mij aanwrijft.

Citaat:
Die 2.000 bedden zijn amper 2.000 bedden dankzij alle inspanningen van onze hele Belgische bevolking. U misbruikt de inzet en resultaten van inspanningen waar u zelf niet achter staat om uw punt te maken. Redelijk absurd vind je niet?
Ik begrijp niet helemaal wat je wilt zeggen.

Voor mij zijn die 2.000 bedden ok. Het mogen er ook 500 zijn of 3000. Maar wat niet kan is dat we die 2000 als een soort van heilig getal nemen en dat de rest van de maatschappij zich maar moet plooien naar die 2000 bedden.

Citaat:
Wel, waar wacht je op om die faire deal in de praktijk om te zetten?
Ik heb geen knop om op te duwen. Maar serieus: moest ik de keuze hebben om nu op een knop te duwen waardoor er 500 covid patienten op IC dood gaan maar dat de rest van de maatschappij daardoor zonder restricties verder zou kunnen leven, ik zou er op duwen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 15:06   #42
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, en bij mijn weten is elk vergelijk met een pandemie totaal van de pot gerukt.
dan weet u verkeerd. dood is dood. en de oorzaak is compleet irrelevant.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 december 2021 om 15:07.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 15:10   #43
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211222_95994794

Na de antivaxer is er nu ook de multivaxer: Belg opgepakt vlak voor zijn negende (!) prik
Een 33-jarige man uit Fleurus, bij Charleroi, is opgepakt toen hij op het punt stond voor de negende keer een Covid-vaccin toegediend te krijgen. De agenten vermomden zich als stewards om hem te arresteren. “Dit geval illustreert op een droevige manier hoe ver mensen bereid zijn te gaan om een gewone vaccinatie te omzeilen”, zegt Steven Van Gucht.

Op het commissariaat kon Pascal moeilijk anders dan bekennen dat hij gebruikmaakte van iemand anders identiteitskaart. Hij leek in de verste verte niet op de foto van de betrokkene op de identiteitskaart. Uit zijn verhoor bleek dat Pascal niet aan zijn proefstuk toe was. Hij zou al acht keer als stand-in voor een antivaxer een prik hebben gekregen. Tegen betaling: 100 ?* 150 euro per prik. Om niet betrapt te worden, probeerde hij telkens naar een ander vaccinatiecentrum te gaan. En hij rekende op de mondmaskerplicht om… niet ontmaskerd te worden.

Het parket van Namen heeft een onderzoek gelast om na te gaan hoe vaak en wiens plaats Pascal een coronavaccin gekregen heeft. Verscheidene van zijn “klanten” die op deze manier onterecht een CST ontvangen hebben, zouden volgens Sudpresse al geïdentificeerd zijn.

Volgens het parket kunnen zij voor valsheid en fraude door middel van informatica tot 5 jaar cel en tot 800.000 euro boete krijgen.
Weet je wat te absolute toppunt zou zijn ?

Als de MultiVaxxer iedere zondag zou gaan meebetogen met de AntiVaxxers tegen vaccinatie en Coronamaatregelen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 15:11   #44
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
dan weet u verkeerd. dood is dood. en de oorzaak is compleet irrelevant.
Nog even en je spant ook de verkeersdoden voor je kar ...
Dood is dood hé
Oud 23 december 2021, 15:14   #45
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ik heb geen knop om op te duwen. Maar serieus: moest ik de keuze hebben om nu op een knop te duwen waardoor er 500 covid patienten op IC dood gaan maar dat de rest van de maatschappij daardoor zonder restricties verder zou kunnen leven, ik zou er op duwen.
Zo'n standpunt verbaast me hier niet. Jij bent hier zeker niet de enige.
Zal wel veel met een politieke kleur te maken hebben zeker?
Oud 23 december 2021, 15:14   #46
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja, ze zijn in de fout gegaan, zowel de gevaccineerde als wie zijn eID heeft afgestaan. Zware gevangenisstraffen lijkt mij wel sterk overdreven.

Je kan je ook de vraag stellen hoe het zat met de controle in het vaccinatiecentrum. Een eID bevat een fotoke. Is die overbodig of werd er niet gecontroleerd ?
In oorlog en vrede is alles toegestaan. Een individueel mens die een enforcer van de totalitaire staat tegenhoudt zijn taak uit te voeren is een vrijheidsstrijder in het oog van de waarheid, maar in het oog van de totalitaire staat is het een terrorist.
Oud 23 december 2021, 15:16   #47
gunter5148

Standaard

Citaat:
Jep. De tegenovergestelde kleur van totalitaire-medisch-fascistische-experten-dictatuur.

Die kleur.
Oud 23 december 2021, 15:19   #48
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je wilt me waarschijnlijk in een kotje steken, maar ik ben liberaal. Liberaal volgens de eigenlijke definitie:

Citaat:
liberalism, political doctrine that takes protecting and enhancing the freedom of the individual to be the central problem of politics. Liberals typically believe that government is necessary to protect individuals from being harmed by others, but they also recognize that government itself can pose a threat to liberty.
Oud 23 december 2021, 15:21   #49
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Natuurlijk: helemaal juist. Daarom ook dat dit medicijn aanvankelijk niet terugbetaald werd, omdat het zotte kosten zijn vanuit een maatschappelijk oogpunt. Blijkbaar wordt het nu toch terugbetaald, ik vind dat totaal onverantwoord vanuit maatschappelijk oogpunt omdat je met zo veel geld op een veel efficientere manier levenskwaliteit kan garanderen. Maar ik vermoed dat dit het gevolg is van een gemediatiseerde problematiek waar niet meer rationeel gehandeld kan worden.
Wat is dat eigenlijk, rationeel handelen?
Gaan vergaderen of er al dan niet iemand in het water springt als er iemand aan het verdrinken is?
Eerst vergaderen of de persoon het redden waard is?
Nagaan of de kostprijs van de reddingsoperatie ergens kan gerecupereerd worden?
Oud 23 december 2021, 15:23   #50
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Jep. De tegenovergestelde kleur van totalitaire-medisch-fascistische-experten-dictatuur.

Die kleur.
Lijkt me nogal zwart. In ieder geval ver weg van een mooie regenboog.
Oud 23 december 2021, 15:24   #51
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het zo efficient mogelijk inzetten van beperkte publieke middelen. Dat geldt op alle domeinen, gezondheidszorg is hier geen uitzondering op.

Laatst gewijzigd door alpina : 23 december 2021 om 15:32.
Oud 23 december 2021, 15:25   #52
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is bestaat op de wereld niks anders dan doodsoorzaken waarvan er 'hier en daar' wat mensen aan sterven. Allemaal 'muggen' waar we ons niet druk moeten over maken? Je zegt het maar hé.
Wat als het uw beurt is om één of ander 'mug' tegen te komen? U laten creperen omdat het 'maatschappelijk' geen enkel belang heeft om één euro aan jou uit te geven?
Alé hup, de emo-flut-argmuenten worden weer van stal gehaald.
Ik stel toch niet dat ge mensen moet laten creperen?
Net zo min ik stel dat ge u niet druk moogt maken over allerlei kwaaltjes die de mens parten speelt..

Maar is het nu werkelijk zo moeilijk om covid te bekijken zonder al het drama erbij? Gewoon rationeel kijken naar wat covid doet en uiteindelijk slechts is? Want moest er in de media niet zoveel ophef over gemaakt worden, we wisten niet eens dat het bestond. Zo zwaar is de maatschappelijke impact ervan. En ja, er sterven mensen met en aan covid, dat ga ik -voor alle duidelijkheid- niet ontkennen. Maar ik vind het niet de moeite waard om daarvoor de hele samenleving (pseudo-)verplichtingen op te leggen.

Edit: trouwens, er bestaan op onze wereld inderdaad allerlei dingen waar mensen hier en daar aan sterven... maar enkel van covid maken we zo een spel. Dit hele covid-circus is ongezien in onze hele geschiedenis. Over al die andere 'muggen' maken we ons inderdaad heel wat minder druk. Terwijl er daar dingen tussen zitten die veel ernstiger zijn dan covid.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 23 december 2021 om 15:38.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 15:26   #53
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaan vergaderen of er al dan niet iemand in het water springt als er iemand aan het verdrinken is?
Eerst vergaderen of de persoon het redden waard is?
Nagaan of de kostprijs van de reddingsoperatie ergens kan gerecupereerd worden?
Nee man, natuurlijk niet.. vergaderen moet je op zo een moment niet willen doen. Alle mensen -gewoon alle burgers- moeten op dat moment in het water springen om die ene te redden.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 23 december 2021 om 15:26.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 15:28   #54
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Je wilt me waarschijnlijk in een kotje steken, maar ik ben liberaal. Liberaal volgens de eigenlijke definitie:
Vrijheid stop vanaf het moment dat je anderen schade toebrengt.
Beperken van plezier kan je niet echt beschouwen als het toebrengen van schade of zie ik dat verkeerd?
Oud 23 december 2021, 15:28   #55
gunter5148

Standaard

Citaat:
Lijkt me nogal zwart. In ieder geval ver weg van een mooie regenboog.
regenboog? Ge bedoelt schijtbruin zeker voor de totalitaire-medisch-fascistische-experten-dictatuur.
Oud 23 december 2021, 15:30   #56
gunter5148

Standaard

Citaat:
Beperken van plezier kan je niet echt beschouwen als het toebrengen van schade of zie ik dat verkeerd?
plezier is het enige wat telt in het leven. de totalitaire-medisch-fascistische-experten-dictatuur beperkt mij daar enorm in, en neemt mij nooit meer terug te halen kwaliteitsvolle levensjaren af.

Mijn vrijheid stopt waar de jouwe begint, en voor u geldt hetzelfde.
Oud 23 december 2021, 15:34   #57
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is het hele punt. Dat is wat mij zo kwaad maakt in heel deze farce.

Citaat:
Natuurlijk zie je dat verkeerd. Dat is zo evident dat ik zelfs niet begrijp hoe je iets anders kan denken.

Laatst gewijzigd door alpina : 23 december 2021 om 15:35.
Oud 23 december 2021, 15:40   #58
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Maar is het nu werkelijk zo moeilijk om covid te bekijken zonder al het drama erbij? Gewoon rationeel kijken naar wat covid doet en uiteindelijk slechts is?
Volgens mij is zelfs nu nog heel moeilijk om in te schatten wat er ons nog te wachten staat.
Wat covid vandaag doet is geen betrouwbare basis om in te schatten wat covid morgen gaat doen. Van bij de eerste uitbraak is covid een grote onbekende.
Kant en klare oplossingen waren en zijn er nog steeds niet. Overheden over de hele wereld doen het enige wat mogelijk is, risico's zoveel mogelijk beperken.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 december 2021 om 15:41.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 15:44   #59
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
I
Natuurlijk zie je dat verkeerd. Dat is zo evident dat ik zelfs niet begrijp hoe je iets anders kan denken.
Dat geloof je zelf niet. Geen plezier maken is nog iets heel anders dan een pak rammel krijgen.
Oud 23 december 2021, 15:45   #60
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Volgens mij is zelfs nu nog heel moeilijk om in te schatten wat er ons nog te wachten staat.
Wat covid vandaag doet is geen betrouwbare basis om in te schatten wat covid morgen gaat doen. Van bij de eerste uitbraak is covid een grote onbekende.
Kant en klare oplossingen waren en zijn er nog steeds niet. Overheden over de hele wereld doen het enige wat mogelijk is, risico's zoveel mogelijk beperken.
Begrijp je dan niet dat ook dit een keuze is? Begrijp je dan niet dat die keuze consequenties heeft die schadelijk zijn?

Als het de bedoeling zou zijn om risico's zo veel mogelijk te beperken dan is de beste manier omdat te garanderen een totalitaire staat installeren. Dat zal het resultaat zijn als risicobeperking de grote drijfveer is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be