Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2022, 11:36   #41
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De vaccins hebben er wel degelijk toe bijgedragen dat de tol minder is, en zullen dat blijven doen.

Voor mij is dwang geen optie. Mensen hebben het recht een groter gezondheidsrisico te lopen door ongezond te leven, of door een vaccin dat wordt aangeboden niet te nemen.
Zo denk ik er dus ook over. Mensen hebben al altijd het recht gehad om ongezond te leven. Ze hebben dat recht op de meeste vlakken nog steeds. Iedereen mag zich volvreten waardoor de kans op zware Covid groter wordt. Iedereen mag blijven paffen waardoor de kans op zware Covid groter wordt, maar zich niet laten vaccineren is plots uit den boze. Dat toont aan dat dit debat er enkel op gericht is om de aandacht af te leiden van het beleidsdebacle van de afgelopen 2 jaar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 11:47   #42
worried.civilian
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik had aangegeven en geschat op maximum 50.000 besmettingen per dag.

Als je 2 dagen geen metingen doorgeeft en dan alles in 1 dag weergeeft dan kom je wel aan 60.000, maar als je goed kijkt zitten we nu nog maar aan maximum 40.000 besmettingen per dag.

Dus wie zit er weeral het dichtst bij?
Bron van je grafiek?
Oud 20 januari 2022, 11:49   #43
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Er gaat nooit dwang zijn omdat dit zou betekenen dat ze ook verantwoordelijk zijn voor de negatieve gevolgen . Als er iets is waar elke politieke een paar broertjes aan dood heeft dan is dat verantwoordelijk zijn...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 11:53   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze voorspelden 30 000 tot 135 000 besmettingen per dag. We zaten maandag aan 60 000 en dan worden degenen zonder symptomen niet eens meegerekend.

De wappies die beweerden dat de virologen logen staan weer met de billen bloot.

https://www.hln.be/binnenland/overzi...-nog~ae0f34cf/

Maandag werd een recordaantal van (voorlopig) 60.419 nieuwe gevallen geregistreerd.

En hoeveel van die meer dan 60.000 zijn daar dan ziek van ? Want jij spreekt hier over diegenen zonder symptomen niet meegerekend. Ik denk dat er van die 60.000 59950 zijn die alleen op papier ziek zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 12:23   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat hoeft in deze niet....
Ik heb ook een flinke hoop kritische vragen bij die apocalyptische 125.000
Het punt is dat 125 000 besmettingen van een snotvalling NIET apocalyptisch zijn, en dat zulke besmettingsgolven geregeld voorkomen met griep en waarschijnlijk verkoudheden die we nooit gevolgd hebben.

Maar het wil ook zeggen dat al de zever niet werkt om besmettingen te remmen / tegen te houden / en zo voort.

Wat ik hier al 2 jaar zeg, maar geen kat wil het geloven tot hij het onder zijne neus ziet gebeuren he. We hebben altijd "goe poeier" gehad qua besmettingen, je kan dat niet tegenhouden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 12:26   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vaccins hebben er wel degelijk toe bijgedragen dat de tol minder is, en zullen dat blijven doen.

Voor mij is dwang geen optie. Mensen hebben het recht een groter gezondheidsrisico te lopen door ongezond te leven, of door een vaccin dat wordt aangeboden niet te nemen.
Voila. En ik ben zelfs bereid om daar een uitzondering op te maken als er een heel sterk en voordelig collectief effect is zoals duurzame groepsimmuniteit.

Maar in deze omstandigheden is het gewoon waanzinnig. VOORAL omdat de burgers die het het meeste nodig hadden, zich ook spontaan het meeste hebben gevaccineerd. Kortom, gewoon de mensen laten beslissen over hun eigen problemen WERKT. Dat had van in het begin gewerkt.
Oud 20 januari 2022, 12:48   #47
worried.civilian
Partijlid

Standaard

Citaat:

2
Oud 20 januari 2022, 12:52   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is dat 125 000 besmettingen van een snotvalling NIET apocalyptisch zijn, en dat zulke besmettingsgolven geregeld voorkomen met griep en waarschijnlijk verkoudheden die we nooit gevolgd hebben.

Maar het wil ook zeggen dat al de zever niet werkt om besmettingen te remmen / tegen te houden / en zo voort.

Wat ik hier al 2 jaar zeg, maar geen kat wil het geloven tot hij het onder zijne neus ziet gebeuren he. We hebben altijd "goe poeier" gehad qua besmettingen, je kan dat niet tegenhouden.
We zitten aan kwart miljoen besmettingen per dag. Dan moeten we er binnen dik twee weken vanaf zijn want als ik goed kan tellen is tegen dan iedereen besmet.

Zouden we niet beter de niet besmetten gaan vermelden dat lijkt me stilaan eenvoudiger te worden

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220120_93716414
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 12:56   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
We zitten aan kwart miljoen besmettingen per dag. Dan moeten we er binnen dik twee weken vanaf zijn want als ik goed kan tellen is tegen dan iedereen besmet.
Gelukkig dat er quarantaines zijn en zo, want anders zou iedereen 3 keer besmet worden Maatregelen werken he.

Maar spijtig genoeg kunt ge niet goed tellen. We moeten zo voort doen gedurende 40 dagen om echt iedereen te besmetten. Of anders een tandje bijsteken, en binnenkort 600 000 mensen per dag gaan besmetten.

En nee, het gaat nooit lukken om iedereen te besmetten. Er zullen een gans pak mensen immuun zijn die je met de beste wil van de wereld niet kan besmetten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2022 om 12:57.
Oud 20 januari 2022, 12:59   #50
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Zouden we niet beter de niet besmetten gaan vermelden dat lijkt me stilaan eenvoudiger te worden

Dan heb je de zaken wel wat onderschat.

https://www.hln.be/buitenland/wat-is...-dak~ad5a024d/

"Het zag er vorige week nog veelbelovend uit: de besmettingscijfers in Denemarken, één van de Europese landen die als eerste de omikrongolf zagen binnenrollen en de effecten ervan voelden, leken na weken van onophoudelijke stijgingen eindelijk een plateau te bereiken en zachtjes weer omlaag te gaan.

Maar afgelopen week ging het weer helemaal de verkeerde kant op."
"Gemiddeld 4.954 nieuwe bevestigde gevallen per miljoen inwoners worden er weer elke dag geregistreerd in Denemarken en daarmee is het Scandinavische land terug van weggeweest aan de kop van het Europese klassement.

Meer nog: het zijn cijfers die de Denen nooit eerder gezien hebben tijdens de pandemie.

Ter vergelijking: België zit volgens dezelfde cijfers van Our World in Data op 2.801."

Volgens mij zullen de cijfers op IZ volgende week terug beginnen stijgen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 januari 2022 om 13:00.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 13:02   #51
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik blijf mij echter afvragen waar al die positieven vandaan komen.
Als ik het aantal testen van de drie testcentra waar ik deze aantallen van ken extrapolleer zitten we aan 200% besmetten.

Er kunnen zo goed als onmiddellijk nog afspraken gemaakt worden voor testen in die drie centra (niet via de officiël vragenlijst echter dan is het 1 dag wachten) en als men er aan komt blijkt de bemanning eerder aan het wachten dan aan het testen.

Wat ik dagelijks ervaar kan ik echt niet in overeenstemming brengen met de cijfers die uit mijn radio of TV komen.
Het kan toevallig wat rustiger zijn in jouw buurt? Of zijn ze de verkochte zelftesten er aan het bijtellen?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 13:09   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Volgens mij zullen de cijfers op IZ volgende week terug beginnen stijgen.
Hoezo? Stijgen ze dan in Denemarken? U verwijst immers alleen naar... besmettingen in Denemarken. En in het artikel staat er naar het einde dit:

Citaat:
Volgens de Deense minister van Volksgezondheid Magnus Heunicke reflecteert het hoge aantal nieuwe besmettingen wel niet het aantal coronapatiënten in het ziekenhuis.
Leg dan eventjes uit waarom de ziekenhuisopnames wel zouden stijgen in België wanneer ze dat niet doen in Denemarken?

Alles om de angst weer aan te zwengelen? Zelf halve waarheden en hele leugens?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 13:30   #53
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Die experts zeggen dat ze niet alle besmettingen vangen en dat we eerder aan 250.000 besmettingen per dag zitten. Na een paar weken zal iedereen wel besmet zijn geweest ondertussen, dan wel door delta of Omicron.

Zonder dat de ziekenhuisopnames de pan uitswingen, het beste bewijs dat Covid een verkoudheid is geworden.

“En eigenlijk missen we heel veel besmettingen. In feite zijn er drie tot vijf keer meer besmettingen, waardoor een kwart miljoen dichter in de buurt komt van het werkelijke aantal besmettingen”, verduidelijkt biostatisticus Geert Molenberghs (UHasselt/KU Leuven).
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 13:32   #54
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Stijgen ze dan in Denemarken? U verwijst immers alleen naar... besmettingen in Denemarken. En in het artikel staat er naar het einde dit:

Leg dan eventjes uit waarom de ziekenhuisopnames wel zouden stijgen in België wanneer ze dat niet doen in Denemarken?

Alles om de angst weer aan te zwengelen? Zelf halve waarheden en hele leugens?
De cijfers in de IZ zijn al enkele weken aan het dalen ,maar die daling is sterk aan het afnemen de laatste dagen..
Dus alles laat voorzien dat die daling tot stilstand zal komen en daarna de cijfers in de IZ terug zullen stijgen.

Volgende week zullen we zien of het hele of halve waarheden zijn.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 januari 2022 om 13:33.
Oud 20 januari 2022, 13:38   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De cijfers in de IZ zijn al enkele weken aan het dalen ,maar die daling is sterk aan het afnemen de laatste dagen..
Dus alles laat voorzien dat die daling tot stilstand zal komen en daarna de cijfers in de IZ terug zullen stijgen.

Volgende week zullen we zien of het hele of halve waarheden zijn.
Als het halve waarheden zijn, mogen we de onheilsprofeten dan opknopen ? Eindelijk ? Ge weet wel, die zotten die scholen wilden sluiten om de 5 minuten en zo als blijkt dat dat allemaal lulkoek is geweest. Die moeten toch opgehangen worden he.
Oud 20 januari 2022, 13:39   #56
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het halve waarheden zijn, mogen we de onheilsprofeten dan opknopen ? Eindelijk ? Ge weet wel, die zotten die scholen wilden sluiten om de 5 minuten en zo als blijkt dat dat allemaal lulkoek is geweest. Die moeten toch opgehangen worden he.
Er lopen veel zotten rond. Iedere mens in mijn nabije of verdere omgeving die, zonder extreme risicofactoren, zegt op te passen en zijn contacten te beperken vanwege omicron zal ik wellicht nooit nog helemaal serieus kunnen nemen...
Oud 20 januari 2022, 13:40   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
“En eigenlijk missen we heel veel besmettingen. In feite zijn er drie tot vijf keer meer besmettingen, waardoor een kwart miljoen dichter in de buurt komt van het werkelijke aantal besmettingen”, verduidelijkt biostatisticus Geert Molenberghs (UHasselt/KU Leuven).
Voila. Wat ik hier al een ganse tijd zeg. En wat wil zeggen dat toen onze teller op 2 miljoen stond, het wel degelijk 6 miljoen waren, of 60% van de bevolking.

Wie nu nog durft zeggen dat de "maatregelen" geholpen hebben, is een zeveraar he. Als ge 2 jaar uw maatschappij opblaast in de oorlog tegen de besmettingen, en het resultaat van uw oorlog is dat (nog voor omicron) er 60% van de bevolking het opgedaan heeft, dan zijt ge een kieken he. Een gevaarlijk kieken dat aan een lantaarnpaal moet gehangen worden.
Oud 20 januari 2022, 13:41   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Er lopen veel zotten rond. Iedere mens in mijn nabije of verdere omgeving die, zonder extreme risicofactoren, zegt op te passen en zijn contacten te beperken vanwege omicron zal ik wellicht nooit nog helemaal serieus kunnen nemen...
Niet helemaal waar. Die heeft misschien geen goesting op quarantaine en het gepest met testen en zo he. Hier is dat rondom mij toch de voornaamste reden om proberen "onder de radar" te blijven.
Oud 20 januari 2022, 13:42   #59
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat als de cijfers in de IZ volgende weken wel stijgen?
Oud 20 januari 2022, 13:42   #60
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet helemaal waar. Die heeft misschien geen goesting op quarantaine en het gepest met testen en zo he. Hier is dat rondom mij toch de voornaamste reden om proberen "onder de radar" te blijven.
Ja oke, ik bedoel diegenen die het 'menen' vanwege 'het virus' zelf.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be