Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2022, 07:04   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waarom zou Van Peel democratisch zijn, en T. Francken volgens uw schrijfsel blijkbaar niet ???
De oude linkse VU vleugel die in de NVA is blijven steken bedoelen ze eigenlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 07:07   #42
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat het nationaal Liberiaans kompas niet veel zal bijbrengen aan het politieke debat. Niet voor en niet na 2024 en in 2024 al zeker niet.
Als ik zie "integreren of terugkeren" dan weet ik hoe laat het is. Een interne VB ontevredenheid in een wanhoopskramp.

Ach leven en laten leven.
Ik zal er niet van wakker liggen. En het Vb al zeker niet vrees ik. De 3 stemmen die ze ermee zullen verliezen zullen ze allicht kompenseren via de electorale leegloop van een andere rechtse partij.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 27 januari 2022 om 07:07.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 09:22   #43
ridderke
Schepen

ridderke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik vrees dat het nationaal Liberiaans kompas niet veel zal bijbrengen aan het politieke debat. Niet voor en niet na 2024 en in 2024 al zeker niet.
Als ik zie "integreren of terugkeren" dan weet ik hoe laat het is. Een interne VB ontevredenheid in een wanhoopskramp.

Ach leven en laten leven.
Ik zal er niet van wakker liggen. En het Vb al zeker niet vrees ik. De 3 stemmen die ze ermee zullen verliezen zullen ze allicht kompenseren via de electorale leegloop van een andere rechtse partij.
Maar Willem toch, NLK is niet eens een partij, maar een opiniedenktank! Ik wil gewoon de libertarisch gedachte inbrengen in de Vlaamse beweging!
Oud 27 januari 2022, 09:24   #44
ridderke
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De oude linkse VU vleugel die in de NVA is blijven steken bedoelen ze eigenlijk.
Zeer goed en passend gezegd!
Oud 27 januari 2022, 09:26   #45
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, maar dat verandert toch niks aan het begrip democratie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 11:22   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridderke Bekijk bericht
Maar Willem toch, NLK is niet eens een partij, maar een opiniedenktank! Ik wil gewoon de libertarisch gedachte inbrengen in de Vlaamse beweging!
Een tank????
Niet eens een bidonneke ja.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 11:59   #47
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
U bedoelt den Bleiter (Anciaux) en consoorten (Lambert zaliger, Nelly Maes...en euh ???)
Zijn die bij de VU-nouveau (N-VA) blijven hangen ?
Tji-ein....wordt de geschiedenis herschreven ?
Is dit weer zo'n momenten waar men rekent op de afwezigheid van een geheugen ?

Oud 27 januari 2022, 12:03   #48
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Tje, dan heb ik al helemaal gelijk
Ook het concept Rode Willem is een denkbubbeltje om mijn eigen mening te bedenken.

Maar reeds heel lang geleden, een van de eerste oefeningen in tankdenken kwam ik al tot het besluit dat niemand in het politieke toneel zal wakker van mijn tankkeutels. Of ze nu Liberiaans of Libanees zijn, niemand zal er van wakker liggen, tenzij ik een partij opricht en er in slaag 10 of meer van het kiesvee van de anderen weg te plukken.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 27 januari 2022 om 12:18.
Oud 27 januari 2022, 12:24   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U bedoelt den Bleiter (Anciaux) en consoorten (Lambert zaliger, Nelly Maes...en euh ???)
Zijn die bij de VU-nouveau (N-VA) blijven hangen ?
Tji-ein....wordt de geschiedenis herschreven ?
Is dit weer zo'n momenten waar men rekent op de afwezigheid van een geheugen ?
Je kan moeilijk ontkennen dat de anti-Vlaamse geest van mensen zoals de Anciaux' nog door de N-VA waart.
Gewoon BDW zijn, Belgie moet tegen elke prijs blijven bestaan, maakt dat duidelijk voor wie het wil zien.
Pure stand up comedy is dat, net zoals hun, we gaan Belgie financieel gezond maken en dan samen met de vrienden van OVLD en het ACW er een confederatie van maken. Maar we moeten daarvoor 24% halen- alsof dat een magische spreuk is die hun wereldvreemde en bepaald naïeve verlangens vervuld.
Oud 27 januari 2022, 17:36   #50
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je kan moeilijk ontkennen dat de anti-Vlaamse geest van mensen zoals de Anciaux' nog door de N-VA waart.
Gewoon BDW zijn, Belgie moet tegen elke prijs blijven bestaan, maakt dat duidelijk voor wie het wil zien.
Pure stand up comedy is dat, net zoals hun, we gaan Belgie financieel gezond maken en dan samen met de vrienden van OVLD en het ACW er een confederatie van maken. Maar we moeten daarvoor 24% halen- alsof dat een magische spreuk is die hun wereldvreemde en bepaald naïeve verlangens vervuld.

Gezond maken? Onmogelijk! Mocht men daar in slagen dan blijft er nog het feit dat het hier vol loopt met naïeve zotten.
Sinds ik op rust ben hebben ze de moed opgebracht om mijn tuin te plunderen. Wat gebleven is de roofzucht van gekken die politiek denken dat
ook dit toegelaten is. We gaan er dus niet op vooruit.
Ik acht dat die rovers vroeger uit het hoge noorden kwamen maar ik moet mij vergist hebben. Zij moeten nu een bepaalde partijkaart bezitten om politieonderzoek lam te leggen. Meer blauw op straat en alles is in orde.
We zullen doorheen de Middeleeuwen moeten sukkelen en misschien krijgen we ooit terug een democratische gemeenschap waar privaat eigendom gewaardeerd wordt.

Laatst gewijzigd door werkman : 27 januari 2022 om 17:53.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 17:38   #51
werkman
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door werkman : 27 januari 2022 om 17:42.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 18:26   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Gezond maken? Onmogelijk! Mocht men daar in slagen dan blijft er nog het feit dat het hier vol loopt met naïeve zotten.
Sinds ik op rust ben hebben ze de moed opgebracht om mijn tuin te plunderen. Wat gebleven is de roofzucht van gekken die politiek denken dat
ook dit toegelaten is. We gaan er dus niet op vooruit.
Ik acht dat die rovers vroeger uit het hoge noorden kwamen maar ik moet mij vergist hebben. Zij moeten nu een bepaalde partijkaart bezitten om politieonderzoek lam te leggen. Meer blauw op straat en alles is in orde.
We zullen doorheen de Middeleeuwen moeten sukkelen en misschien krijgen we ooit terug een democratische gemeenschap waar privaat eigendom gewaardeerd wordt.
Is er eigenlijk verband tussen de topic titel en deze trololo verhalen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 18:27   #53
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo noemden mijn contactpersonen bij de N-VA het zelf zo en als ik hoor hoe die Van Peel denkt, dan wordt het Cordon nooit doorbroken!
Zeg nooit nooit !!!
Als BDW geen voorzitter meer ZOU zijn, bestaat wél de mogelijkheid tot een of andere vorm van samenwerking.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 18:39   #54
ridderke
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zeg nooit nooit !!!
Als BDW geen voorzitter meer ZOU zijn, bestaat wél de mogelijkheid tot een of andere vorm van samenwerking.
Hihi dan wordt Valerie Van Peel voorzitster en moet het VB de absolute meerderheid halen!
Oud 27 januari 2022, 18:40   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg nooit nooit !!!
Als BDW geen voorzitter meer ZOU zijn, gaat het restant van de partij in sneltreinvaart van een CVP electorale score evolueren naar een CD&V score.
Tenzij de partij gewoon implodeert. Het VU scenario dus.

Zou wel cynisch zijn, dat de 'winnaar' van de doodstrijd van de VU (Bourgeois) die ondertussen door het partijbestuur op pré-pensioen is gezonden naar europa dan kan toezien hoe zijn opvolgers de eigen partij kapot maken door hun eigen frontman weg te stemmen...

Maar laat ons realistisch blijven : ik heb hier al eerder het kiesresultaat van hun eigen congres gepost, toen BDW aankondigde dat ze hun communautair programma in de valies gingen steken om mee te mogen regeren met Michel. Resultaat op 2.500 kiezende partijleden waren er 3 (drie) tegenstemmen.

Need I say more ?

Het is totaal onrealistisch dat er in de komende 10 jaar een andere voorzitter zou komen dan NVA, tenzij de partij plots masochistische aspiraties zou krijgen tijdens kiesrondes.
Oud 27 januari 2022, 18:44   #56
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als BDW geen voorzitter meer ZOU zijn, gaat het restant van de partij in sneltreinvaart van een CVP electorale score evolueren naar een CD&V score.

Zou wel cynisch zijn, dat de 'winnaar' van de doodstrijd van de VU (Bourgeois) die ondertussen door het partijbestuur op pré-pensioen is gezonden naar europa dan kan toezien hoe zijn opvolgers de eigen partij kapot maken door hun eigen frontman weg te stemmen...

Maar laat ons realistisch blijven : ik heb hier al eerder het kiesresultaat van hun eigen congres gepost, toen BDW aankondigde dat ze hun communautair programma in de valies gingen steken om mee te mogen regeren met Michel. Resultaat op 2.500 kiezende partijleden waren er 3 (drie) tegenstemmen.

Need I say more ?

Het is totaal onrealistisch dat er in de komende 10 jaar een andere voorzitter zou komen dan NVA, tenzij de partij plots masochistische aspiraties zou krijgen tijdens kiesrondes.
Wait & see...
Oud 27 januari 2022, 18:44   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Need I say more ?

Het resultaat van 24, denk ik, zal daarin mede bepalend zijn.

Als men hem zijn PS regering had laten vormen dan was de N-VA kapot geweest. Nu bestaat de kans dat ze zelfs een beetje stijgen.
Oud 27 januari 2022, 18:55   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wait & see...
Is dat een realistisch antwoord ? Een politicus die ZO sterk zijn partij stuurt, domineert en inspireert dat hij de meest kritische massa (= de lidkaarthouders die effectief naar een partijcongres gaan) weet te bewegen om met 2.500 versus 3 te stemmen om het eigen (theoretisch) belangrijkste partijprogrammapunt in de diepvries te stoppen. En dan ga je nu doen alsof de vraag zich stelt of die dat geen tweede, derde, of vierde keer kan doen ?
Oud 27 januari 2022, 18:57   #59
ridderke
Schepen

Standaard

Citaat:
Is dat een realistisch antwoord ? Een politicus die ZO sterk zijn partij stuurt, domineert en inspireert dat hij de meest kritische massa (= de lidkaarthouders die effectief naar een partijcongres gaan) weet te bewegen om met 2.500 versus 3 te stemmen om het eigen (theoretisch) belangrijkste partijprogrammapunt in de diepvries te stoppen. En dan ga je nu doen alsof de vraag zich stelt of die dat geen tweede, derde, of vierde keer kan doen ?
Schitterend!!! Pandareus, We want more!
Oud 27 januari 2022, 20:09   #60
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wait & see is zéér realistisch.
Er zijn nog 3 lange jaren te doen.
Er kan nog veel gebeuren ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be