![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb de cijfers hier niet direct bij me, maar als je 'bruinkoolcentrales vervangen door gas' onder die lijn zet, dan zullen windmolens en zonnepanelen waarschijnlijk ook onder die lijn staan. Nieuwe kerncentrales ook. Dan blijft er niet veel over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus (even simpel met enkele voorbeelden): bruinkool - gas - kernenergie - zonnepanelen - windmolens Ergens moet je dan gaan bepalen wat je beschouwt als een groene manier van elektriciteit opwekken, bijvoorbeeld: bruinkool - gas - kernenergie - zonnepanelen - windmolens Bruinkool vervangen door gas is dan wel een winst op uitstootvlak, maar dat moet van elektriciteit opwekken door middel van gas nog geen groene manier maken om elektriciteit op te wekken. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 4 februari 2022 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een probleem is uiteraard dat je ergens die zuivere zuurstof vandaan moet halen. En de meest voor de hand liggende manier is lucht koelen tot vloeibare lucht waarna je vrij eenvoudig de componenten kunt scheiden. Ik heb hen toen een berichtje gestuurd om eens te spreken met Highview Power - die net in hun proces vloeibare lucht produceren, en de vloeibare stikstof ook nuttig kunnen gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oef.....dan zijn de beweringen dat ik een "groen" electriciteitscontract heb toch juist.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.febeg.be/statistieken-elektriciteit Dus meer dan 1 op 5 Belgen heeft -rekenkundig- 100% groene electronen. De rest van de electronen zijn grijzer... ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2022 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maffia zit niet enkel in drugs ook in certificaten van koolstofhandel en is veel veilige dan s'nachts in de haven een container leeg te halen. Europese lucht handel is erger dan.... Laatst gewijzigd door Deo : 4 februari 2022 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uit de wiki-link dat ze er inderdaad uiteindelijk in geslaagd zijn in november vorig jaar om de centrale aan de praat te krijgen. En ze hebben er blijkbaar een prijs voor hebben behaald. Wat denk jij? Zit er wat in? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ecologisch - CO2 productie per geleverde kWh - ziet het er volgens mij veelbelovend uit, zeker voor een elektriciteitsproductie die vlot regelbaar is. Economisch, dat is de grote vraag. Zuurstofproductie + elektriciteitsproductie + CO2 opslag, dat zal wel een prijskaartje hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ondertussen werd er bewezen dat het technisch kan. Volgens de info op wiki kan een thermisch rendement van 60% worden bereikt, inclusief de ASU, waarmee de zuivere zuurstof wordt geproduceerd. Dat lijkt me sterk. Maar zoals je stelt: de prijs van zo een productie-unit zal wellicht niet goedkoop zijn. En dus de productieprijs van de elektriciteit ook niet. |
|
![]() |
![]() |