Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2022, 07:43   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een deal is een deal.
Klopt eigenlijk helemaal..

Maar het is onverantwoord dat sommige zich rijk maken op de factuur die anderen amper of niet meer kunnen betalen.
Dat moet je dan maar eens aan Freya gaan vragen hoe dat komt...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 07:49   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U "vergeet" maar mooi Steve Stevaert in het verhaal zie ik. Echt jongen, vooraleer u u blijft belachelijk maken zou ik toch eens wat meer studiewerk verrichten want het begint echt potsierlijk te worden. En het is natuurlijk ook zo dat in de Freya periode de kosten van het plaatsen van zonnepanelen ferm naar beneden ging. Het gevolg was dat iedereen massaal begon te investeren en Freya liet betijen. Toen ze een putje van pak em beet 2 miljard had gedolven, is ze in actie geschoten. Terwijl ze toen al heel veel waarschuwingen omtrent dat kaartenhuisje gewoon genegeerd had. Waarschijnlijk uit pure incompetentie, maar toch. Incompetentie is niet meteen het beste excuus nietwaar.

Trouwens, het federale bevriezen van de prijzen door kameraad Johan heeft het probleem toen alleen maar verergerd.

De feiten zijn wat ze zijn. Toen de prijzen van zonnepanelen naar beneden gingen heeft Crevits de regeling aangepast. Toen de prijzen nogmaal drastisch naar beneden gingen heeft Freya jaren niets gedaan waardoor de bedrijven er massaal opgesprongen zijn. Toen het te laat kwam, toen schoot ze plots wakker.
In die periode moest ik een magazijn voor e commerce helpen opzetten. Er stonden kisten vol zonnepanelen gereed om op dat dak te kwakken. Een paar vrachtwagen ladingen vol. Toen ik ging informeren wat dat was, oh ja dat is een bedrijf die betalen ons om ons dak te mogen vol leggen... (ik kan u zeggen dat was een heel groot dak.) Colruyt heeft zo ook winkels vol gelegd. Dan energie certificaten cashen... Het leven kan simpel zijn.
Oud 8 februari 2022, 07:54   #43
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat moet je dan maar eens aan Freya gaan vragen hoe dat komt...
Sommige mensen hebben dat echt gedaan, dat gaan vragen
https://www.tijd.be/ondernemen/milie...ndebok/9691866

Citaat:
In een interview geeft Van den Bossche toe dat de keuze van haar voorgangers om sterk in te zetten op zonne-energie fout was. ‘Ten opzichte van het rendement is zonne-energie het duurst. En toch hebben we iedereen massaal in die richting geduwd.’ De steun wordt weer aangepast en gaat versneld naar omlaag.
Misschien moeten wij een aan Kris Peters (ex Unizo) vragen waarom er geen rem mocht op de subsidie van zonnepanelen ?

Citaat:
De grote fout is dat er geen rem staat op de hoeveelheid steun die uitbetaald kan worden. Peeters wil dat uitdrukkelijk niet.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 8 februari 2022 om 07:55.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 10:05   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Sorry Ik vrees dat u uw geschiedenis niet kent. EEN nogal eens meer opduikende afwijking bij rechtsen.
In de N-VA gazet staat het nochtans anders
Zie ik daar een sossennaam tussen ?
Neen dus.
Integendeel
Freya heeft er iets aan willen doen...te weinig en te laat....maar wel iets.
Dus de leugens van de rechtsen over de sossen weer maar eens doorprikt.
De laatste dagen worden er nogal wat rechtse leugens ontmaskerd op dit forum. Eigenlijk was Freya ongeveer de Demir van haar tijd als ik het goed lees.
Ik hoop dat de rechtsen even naar "De Tijd" gaan bellen dat die gazet afdaalt tot het rioolgehalte en leugens verkoopt ?

Wat Demir nu aan het orakelen is, is het zuiverste PvdA populisme....laat de rijken de crisis betalen !
En de rechtsen maar draaien en keren...en vooral het onderwerp met leugens kromtrekken
Je moet mij uit de Tijd niet zitten citeren. Ik ben reeds vele jaren op de krant geabonneerd (papieren editie), de beste Nederlandstalige krant in Vlaanderen. Uw eindeloos gewauwel omtrent “N-VA gazet” en “rechtsen” doet geen jota terzake en is gewoon slaapverwekkend. Verkoop uw proza liever aan de communisten van de PVDA. Ik vrees evenwel dat zelfs die uw zuur gespui vlug zouden beu worden. Bye, bye “kameraad”.
Oud 8 februari 2022, 10:13   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige mensen hebben dat echt gedaan, dat gaan vragen

Misschien moeten wij een aan Kris Peters (ex Unizo) vragen waarom er geen rem mocht op de subsidie van zonnepanelen ?
Allee ons groot licht was niet alleen, er waren nog 2 tsjeeven betrokken ook.
Oud 8 februari 2022, 11:16   #46
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je moet mij uit de Tijd niet zitten citeren. .
Blijkbaar wel
Het lijkt er sterk op dat U het bewuste artikel gemist hebt.
Of is het bewust overgeslagen hebt

Citaat:
Sp.a en Open VLD zwartepieten al weken over de verantwoordelijkheid voor de onbetaalde factuur voor steun aan zonnepanelen. Bij CD&V en de N-VA is het opvallend stil. In dit dossier lieten ook zij het na om harder op tafel te kloppen om de oversubsidiëring op tijd aan te pakken.
Het typsiche politiek Vlaamse verhaal.
Iedereen schuldig en dan maar elkaar beschuldigen.

Oud 14 juni 2022, 07:15   #47
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Benoemen

De problemen een naam geven en behandelen-oplossen.

De vraag begint zich te stellen, is het tijd om een vrouw als minister-president te hebben?

Ano 2024?

"De Belgische politiek is een shithole"

Zuhal Demir:
"De Belgische politiek is een demotiverende geblokkeerde shithole geworden"

Door De Ochtend 13.06.22

13 uur geleden
18 min
De Vlaamse regering is van plan om door te zetten met de plannen om de stikstofuitstoot in onze regio drastisch naar beneden te krijgen. Dat heeft minister van Omgeving Zuhal Demir met zoveel woorden gezegd in 'De Ochtend'. “Diegenen die zeggen dat het niet noodzakelijk is om de maatregelen uit te voeren, maken de mensen blaasjes wijs. Ik word er ook niet gelukkig van, maar het is iets dat moet gebeuren.”

Demir ging ook in op het vertrek van Valerie Van Peel bij de N-VA: de ondervoorzitter stopt in 2024 met politiek. "Ik ga er niet flauw over doen: het verlies is heel groot" zegt Demir. "Valerie is een unieke politica, die ook vaak over de partijgrenzen heen werkte. Ze bijt zich ook in dossiers. Ze was voor mij een compagnon de route."

"Ik moet me neerleggen bij haar persoonlijke beslissing. Het klimaat in de politiek is niet meer wat het was. De Belgische politiek is een demotiverende geblokkeerde shithole geworden, waarin het heel moeilijk is om een steen in de rivier te verleggen."

https://radio1.be/luister/select/de-...thole-geworden

https://radio1.be/de-belgische-polit...elect-tips-van

PS

Met ondertussen CD&V die niet vanwaar de daling komt.

Het geval Beke waar de voorzitter maar niet in tussenkwam:

Burgemeester Veerle Heeren (CD&V) liet zelfs buren voorsteken bij vaccinaties ...

https://forum.politics.be/showthread.php?t=258926

Met dan Bartje die vanuit Mechelen met een zeker 'decreet kwam' die verschillende burgemeesters naar huis stuurde midden in de vijfjarige termijn.

Alweer een bevestiging van:

De Belgische politiek is een shithole

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 14 juni 2022 om 07:18.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 07:22   #48
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht

Zuhal Demir: "De Belgische politiek is een demotiverende geblokkeerde shithole geworden"
Door De Ochtend 13.06.22

13 uur geleden
18 min
Nog een die komt zagen over de gevolgen van de anti-politiek die haar eigen partij heeft gecultiveerd.
In breedsprakerige bewoordingen zo grof mogelijk de anderen afbreken. Dhr De Wever zijn levenskunst.
En dan maar klagen dat de anderen met zulke zeikzakken niet willen samenwerken.
Misschien moeten de N-VA'ers eens Vlaams leren. Want in die taal hebben ze voor door eeuwenlange ervaring uitgepuurde wijsheden mooie uitdrukkingen zoals wie wind zaait zal storm oogsten. En iets over voor anderen graven en zelf vallen.

Het is de N-VA haar antipolitieke confrontatiestrategie steunend op vijandsbeelden die de Belgische / Vlaamse politiek heeft helpen blokkeren.

Nu komen zagen is alweer van een ongezien hypocriet niveau. Hypocrisie de noodzakelijke levenskunst voor rechtse rakkertjes.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 14 juni 2022 om 07:30.
Oud 14 juni 2022, 08:18   #49
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog een die komt zagen over de gevolgen van de anti-politiek die haar eigen partij heeft gecultiveerd.
In breedsprakerige bewoordingen zo grof mogelijk de anderen afbreken. Dhr De Wever zijn levenskunst.
En dan maar klagen dat de anderen met zulke zeikzakken niet willen samenwerken.
Misschien moeten de N-VA'ers eens Vlaams leren. Want in die taal hebben ze voor door eeuwenlange ervaring uitgepuurde wijsheden mooie uitdrukkingen zoals wie wind zaait zal storm oogsten. En iets over voor anderen graven en zelf vallen.

Het is de N-VA haar antipolitieke confrontatiestrategie steunend op vijandsbeelden die de Belgische / Vlaamse politiek heeft helpen blokkeren.

Nu komen zagen is alweer van een ongezien hypocriet niveau. Hypocrisie de noodzakelijke levenskunst voor rechtse rakkertjes.

Haar eigen partij torpedeerde mee zuster Valerie haar voorstel, zuster Valerie loopt bleitend weg. En Zulma Demir gaat dan nog de hypocrisie naar een hoger niveau tillen door te gaan melken over 'belgische politiek die een geblokkeerde shithole' is.

ongeziene tsjeverij : als partij mee je eigen parlementair een tap steken en dan klagen over de anderen...

Le nouveau CVP est arrivé
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 11:14   #50
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Haar eigen partij torpedeerde mee zuster Valerie haar voorstel, zuster Valerie loopt bleitend weg. En Zulma Demir gaat dan nog de hypocrisie naar een hoger niveau tillen door te gaan melken over 'belgische politiek die een geblokkeerde shithole' is.
Kunnen belgicisten eigenlijk nog wat anders dan een potje schelden om hun frustratie te verbergen?
Het wordt echt zielig.
Oud 14 juni 2022, 11:34   #51
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gisteren in De Afspraak een stukje gezien waarin Valerie Van Peel haar beklag deed over het hersenloze afkeuren van haar voorstel, gewoon omdat zij als N-VA'er een voorstel deed, en de idiote Vivaldi reflex is om alles af te schieten wat niet uit eigen rangen komt.
Ik kan haar alleen gelijk geven, je kunt onmogelijk gemotiveerd blijven als kamerlid als partijslaafjes van een regering zich van een dergelijk laag niveau tonen.
Oud 14 juni 2022, 11:54   #52
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Kunnen belgicisten eigenlijk nog wat anders dan een potje schelden om hun frustratie te verbergen?
Het wordt echt zielig.
Och ja, schelden en infantiel boertige tekstjes poneren is nog het enige dat hen rest, sinds hun partijtjes den dieperik in zijn gedoken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 11:59   #53
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gisteren in De Afspraak een stukje gezien waarin Valerie Van Peel haar beklag deed over het hersenloze afkeuren van haar voorstel, gewoon omdat zij als N-VA'er een voorstel deed, en de idiote Vivaldi reflex is om alles af te schieten wat niet uit eigen rangen komt.
Ik kan haar alleen gelijk geven, je kunt onmogelijk gemotiveerd blijven als kamerlid als partijslaafjes van een regering zich van een dergelijk laag niveau tonen.
Calvo gaf daar zelfs toe dat Groen tegenstemde expliciet omdat het voorstel uit de oppositie (N-VA) kwam, ook al zou dat voorstel de asbest-slachtoffers ten goede zijn gekomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 12:02   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze dan logisch blijft en ontslag neemt als parlementslid.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 13:18   #55
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
2!

Oud 14 juni 2022, 13:23   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arme Valerie, koekjes van eigen deeg zijn niet zo lekker, blijkt nu.

Tenslotte stemmen ze daar tegen alles wat door het VB wordt voorgesteld. Dan is Valerie niet verontwaardigd over het hersenloze afkeuren.
Oud 14 juni 2022, 13:23   #57
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Als N-VA bij monde van hun voorzitter, het respectloos en tactloos aanvallen van alle andere partijen heeft blijkbaar kwalijke gevolgen
Nu komen blijten is belachelijk en zielig.
N-VA krijgt wat ze zelf gezaaid hebben.
Zwakkelingen en mensen met persoonlijke problemen moeten dan de handdoek gooien.
Dat ze maar eens verhaal gaan halen bij de fluiter van A’pen die hypocriete onbeschoftheid tot persoonlijke levenshouding heeft verheven en daardoor de Belgische en Vlaamse politiek voor de nva heeft afgesloten

Oud 14 juni 2022, 13:24   #58
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Arme Valerie, koekjes van eigen deeg zijn niet zo lekker, blijkt nu.

Tenslotte stemmen ze daar tegen alles wat door het VB wordt voorgesteld. Dan is Valerie niet verontwaardigd over het hersenloze afkeuren.
2!

Oud 14 juni 2022, 14:06   #59
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Witte konijnen wandelen van het een naar het ander zonder stem

Citaat:
Dag pandareus, leuk om je terug te lezen..

Van ontslag gesproken, wij zitten nog altijd, na dat van Wouter Beke op dat van Maggie De Block te wachten.

In 2024 krijgen wij (het volk) het sowiezo.

Je weet wel jullie 'fractieleider' net alsof dat met de 'santé' als bevoegdheid nog niet genoeg gefaald heeft.

En ja, ondertussen is binnen de Belgische 'shithole' wit konijn Wouter Beke nu plotseling een federaal parlementslid.

Ge moet maar durven.

Zweer getrouwheid aan de Grondwet...
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 14:17   #60
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het wordt echt zielig.
Het is zielig.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be