Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2022, 15:40   #41
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uitverveling Bekijk bericht
Daar stel ik mij dan weer serieuze vragen bij. Welke absurde maatregelen? Noem 1 maatregel die absurd is? Of waar je persoonlijk echt last van hebt gehad. De jeugd kan ik nog een beetje begrijpen want die kunnen nu niet elke dag tot 's nacht zich in een of ander louche café in coma zuipen. Anderzijds die blijven toch feesten zij het dan bij iemand thuis. Maar de rest? Een anti-vaxer is voor mij gewoon iemand die wilt provoceren en een excuus zoekt om wat te gaan afbreken.
Waar ik last van gehad heb:

- Lockdown waarbij ontspanning uit den boze was. De enige plek waar ik nog naartoe kon gaan was naar de supermarkt en dan nog alleen.
- Twee verloren seizoenen binnen mijn sport die stilgelegd werden.
- Sluiting van de horeca wat voor mij een technische werkloosheid van tien maand betekende en dus heel wat inkomensverlies.
- Het verplicht rondlopen met een mondmasker.
- Een maximum aantal gasten die ik thuis mocht uitnodigen.
- Een maximum aantal gasten waarmee ik buiten kon samenkomen.
- De complete vernietiging van ons economisch weefsel wat al gezorgd heeft en de komende jaren nog zal zorgen voor extreme prijsstijgingen.
- Het feit dat ik mijn grootmoeder die op sterven lag niet mocht bezoeken.
- Reizen die plots niet meer mogelijk waren.
- Het uitvoeren van PCR-testen om een grens over te kunnen steken.
- ...

Dat het voor jou geen drama was betekent niet dat de grote meerderheid van de bevolking een klote twee jaar achter de rug heeft.
Oud 10 februari 2022, 15:41   #42
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben 3 keer een paar maand in mijn huis opgesloten geweest (ik woon in Frankrijk). Ik mocht enkel met een speciale toelating een korte tijd mijn huis uit om boodschappen te doen. Dat was veruit het "ergste". Maar moeten rondlopen met zo een onnozele vod voor mijn snuit, het feit dat allerlei sport activiteiten voor mijn kinderen verboden of lastig gemaakt werden, het onderwijs dat naar de vaantjes werd geholpen met idioot "afstandsonderwijs" of dergelijke, het gegeven dat wij zelfs niet naar familie mochten gaan en zo voort.

Zat jij onder een steen of zo ?

Maar vooral: dat diende niks goeds. Als het al werkte, wat het grotendeels niks deed, was het dan nog om oude knarren zogezegd nog langer laten mee te gaan !
Je pa en ma zouden dat niet graag horen.
Oud 10 februari 2022, 15:42   #43
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En hop, Verlinden laat zich inspireren door de Fransen.
VRT NWS
Aha, de maatregels tegen de betoging tegen maatregels zijn begonnen
Oud 10 februari 2022, 15:44   #44
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Trol of dubbelnick, wie zal het zeggen?
Allebei.
Oud 10 februari 2022, 15:46   #45
Uitverveling
Vreemdeling

Standaard

Tof ik ben blijkbaar de enige die er geen last van heeft gehad. Of neen ik ken alleen maar mensen die er geen of heel weinig mast van hebben gehad. Maar gelukkig heb ik geen empathie of medelijden.

En nu ben ik al een trol ook Ik heb het niveau hier toch heel zwaar onderschat
Uitverveling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 15:47   #46
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Allebei.
Ok
Oud 10 februari 2022, 15:56   #47
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Ik ben 3 keer een paar maand in mijn huis opgesloten geweest (ik woon in Frankrijk). Ik mocht enkel met een speciale toelating een korte tijd mijn huis uit om boodschappen te doen. Dat was veruit het "ergste". Maar moeten rondlopen met zo een onnozele vod voor mijn snuit, het feit dat allerlei sport activiteiten voor mijn kinderen verboden of lastig gemaakt werden, het onderwijs dat naar de vaantjes werd geholpen met idioot "afstandsonderwijs" of dergelijke, het gegeven dat wij zelfs niet naar familie mochten gaan en zo voort.

Zat jij onder een steen of zo ?

Maar vooral: dat diende niks goeds. Als het al werkte, wat het grotendeels niks deed, was het dan nog om oude knarren zogezegd nog langer laten mee te gaan !
Dat was enkel bij de eerste confinement, dat weet je maar al te best, Patrick.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 16:03   #48
Uitverveling
Vreemdeling

Standaard

Zoals een nonkel die ook een echte anti vaxer was en niet de maatregelen volgde. Paar serieuze en terecht boetes gehad nadat ze hem al regelmatig hadden gewaarschuwd. Gewoon constant dwars liggen om te kunnen dwars liggen. Vaccinatie was voor kudde schapen. Tot op een moment hij zelf prijs had. Ondertussen al even gecremeerd en zelfs zijn zoon zei opgeruimd staat netjes. Wie tegen vaccinatie en de maatregelen is mogen ze een document laten tekenen dat ze afzien van elke medische tussenkomst als ze besmet zouden geraken.
Oud 10 februari 2022, 16:06   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Je pa en ma zouden dat niet graag horen.
Mijn pa is al een tijdje overleden, en hij was beter veel vroeger gestorven. Het laatste deel van zijn leven had hij beter niet meegemaakt. En mijn ma zit nu in diezelfde situatie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 16:06   #50
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals een nonkel die ook een echte anti vaxer was en niet de maatregelen volgde. Paar serieuze en terecht boetes gehad nadat ze hem al regelmatig hadden gewaarschuwd. Gewoon constant dwars liggen om te kunnen dwars liggen. Vaccinatie was voor kudde schapen. Tot op een moment hij zelf prijs had. Ondertussen al even gecremeerd (...)
Ik hoop dattem zich ondertussen nie verveeld heeft.
Treurig verhaal.
Oud 10 februari 2022, 16:06   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie tegen vaccinatie en de maatregelen is mogen ze een document laten tekenen dat ze afzien van elke medische tussenkomst als ze besmet zouden geraken.
Wie gepensioneerd is ook.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 16:08   #52
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar stel ik mij dan weer serieuze vragen bij. Welke absurde maatregelen? Noem 1 maatregel die absurd is? Of waar je persoonlijk echt last van hebt gehad. De jeugd kan ik nog een beetje begrijpen want die kunnen nu niet elke dag tot 's nacht zich in een of ander louche café in coma zuipen. Anderzijds die blijven toch feesten zij het dan bij iemand thuis. Maar de rest? Een anti-vaxer is voor mij gewoon iemand die wilt provoceren en een excuus zoekt om wat te gaan afbreken.
Het feit dat een overheid zich gaat bemoeien met wie ik thuis uitnodig.

Het feit dat een overheid gaat verbieden dat ik de auto neem om ergens anders te gaan wandelen.

Het feit dat een overheid gaat verbieden om 's nachts naar buiten te gaan, terwijl het risico op contacten dan sowieso minder groot is.

...

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 februari 2022 om 16:08.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 16:10   #53
Tyler Durden
Partijlid

Standaard

Citaat:
Zoals een nonkel die ook een echte anti vaxer was en niet de maatregelen volgde. Paar serieuze en terecht boetes gehad nadat ze hem al regelmatig hadden gewaarschuwd. Gewoon constant dwars liggen om te kunnen dwars liggen. Vaccinatie was voor kudde schapen. Tot op een moment hij zelf prijs had. Ondertussen al even gecremeerd en zelfs zijn zoon zei opgeruimd staat netjes. Wie tegen vaccinatie en de maatregelen is mogen ze een document laten tekenen dat ze afzien van elke medische tussenkomst als ze besmet zouden geraken.
Enkel dat de maatregelen nihil impact hebben gehad op het verloop van de epidemie. Vaccinatie uiteraard wel een grote impact op ziekte en sterfte. In de juiste leeftijdscategorieën.

Maar ik neem aan dat je dan ook akkoord bent dat dikke mensen afzien van medische zorgen, dat mensen met een slecht voedingspatroon afzien van medische tussenkomst, drugsverslaafden, alcoholiekers en misschien best ook mensen die tout court te veel stress hebben?
Oud 10 februari 2022, 16:12   #54
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tof ik ben blijkbaar de enige die er geen last van heeft gehad. Of neen ik ken alleen maar mensen die er geen of heel weinig mast van hebben gehad. Maar gelukkig heb ik geen empathie of medelijden.

En nu ben ik al een trol ook Ik heb het niveau hier toch heel zwaar onderschat
Dat zou goed staan op je CV indien je mocht willen solliciteren bij de Internet Research Agency, gevestigd in een buitenwijk van Sint-Petersburg.
Vraag medeforummer tomm voor een introductietje.

PS: Neem het allemaal niet te ernstig. Daarvoor gaat het er hier veel te serieus aan toe.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 10 februari 2022 om 16:12.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 16:17   #55
Uitverveling
Vreemdeling

Standaard

Ik neem dat hier al niet meer ernstig. Precies Villa Politica. Hier is het circus wel plezanter. Er zijn er hier duidelijk veel die hun roeping in de politiek hebben gemist. Maar ze zeggen ook dat de beste schipper aan de wal staat. En hier staan er wel heel veel aan de wal. Ik was van mening dat er hier mensen met toch een gemiddelde IQ zaten. Helaas weer serieus mispakt hier.
Oud 10 februari 2022, 16:18   #56
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn pa is al een tijdje overleden, en hij was beter veel vroeger gestorven. Het laatste deel van zijn leven had hij beter niet meegemaakt. En mijn ma zit nu in diezelfde situatie.
Les choses de la vie. Mijn beiden overleden in 2018 op hun 90ste. Ze hebben de corona ervaring moeten missen.
De statistieken maffia is er nog steeds kwaad over.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 10 februari 2022 om 16:19.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 16:20   #57
Tyler Durden
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik neem dat hier al niet meer ernstig. Precies Villa Politica. Hier is het circus wel plezanter. Er zijn er hier duidelijk veel die hun roeping in de politiek hebben gemist. Maar ze zeggen ook dat de beste schipper aan de wal staat. En hier staan er wel heel veel aan de wal. Ik was van mening dat er hier mensen met toch een gemiddelde IQ zaten. Helaas weer serieus mispakt hier.
Kijk jij komt hier een beetje onzin roepen en strooien zonder enige fundamentele onderbouwing. Jouw onderbouwing is "daar ben ik van overtuigd".

Om dat te beginnen over "serieus mispakt" terwijl je zelf geen enkele bron voorlegt en de meesten hier hun mening vormen op basis van echte wetenschappelijk literatuur is lachwekkend.

Om het anders te zeggen: je arrogantie kan aan die van FVB tippen en jij bent deel van het probleem.
Oud 10 februari 2022, 16:20   #58
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wal is nog steeds de op 1 na beste plaats bij stormweer voor de schippers.
Oud 10 februari 2022, 16:25   #59
Uitverveling
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Kijk jij komt hier een beetje onzin roepen en strooien zonder enige fundamentele onderbouwing. Jouw onderbouwing is "daar ben ik van overtuigd".

Om dat te beginnen over "serieus mispakt" terwijl je zelf geen enkele bron voorlegt en de meesten hier hun mening vormen op basis van echte wetenschappelijk literatuur is lachwekkend.

Om het anders te zeggen: je arrogantie kan aan die van FVB tippen en jij bent deel van het probleem.
Moet alles onderbouwd zijn > google leren gebruiken en de actualiteit wat volgen. Wat ben je met een hoop links als niemand het toch zal lezen. Zo hard verveel ik mij nu ook weer niet. Dat is hier toch een discussieforum en geen kleutertuin? Het is precies geen school vandaag?
Oud 10 februari 2022, 16:27   #60
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet alles onderbouwd zijn > google leren gebruiken en de actualiteit wat volgen. Wat ben je met een hoop links als niemand het toch zal lezen. Zo hard verveel ik mij nu ook weer niet. Dat is hier toch een discussieforum en geen kleutertuin? Het is precies geen school vandaag?
Ha, dan kunnen we lachen!
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be