![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
Bekijk resultaten enquête: Wenst u Oekraïne als lid van de EU? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 42,86% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 57,14% |
Que? |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geval per geval kan elke klein EU-land beslissen of ze dan in elk opgezet spelletje meespelen of niet meespelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs toetreding tot een defensief-militair bondgenootschap is ook zo. Maar kom, daar begrijpen we de Russen nog een beetje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is lang zo ver nog niet. We hebben ons grovelijk vergist. Het is wel degelijk 'us & them', dat ons door Putin-achtigen wordt opgedrongen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar o wee als ge een zoekt om pennenvriendin te worden. (grapje hoor, ernstige zaak, die pooiers enz.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoeft niet zo te blijven. Crisis kan kans zijn om moreel en ethisch tot groei te komen. Het aanschouwen van de gruwel kan bij sommige leiders (ik denk dan aan China en andere belangrijke spelers die momenteel maar zeer lauw reageren) tot inzicht/bewustzijn leiden. Een bewustzijn dat het anders moet (richting mondiale eenheid ipv verdeeldheid). Daar hoop ik althans op. Het alternatief is van de ene miserie naar de andere tot mogelijks zelfs een gehele of bijna gehele vernietiging van de soort toe.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel Chinezen zouden er nu weten wat er écht gebeurt in Oekraïne ? 1 % ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Oekraïne lid wordt van de EU is dat alvast een eerste overwinning op Vlad Poet en zijn kornuiten. Want de grotere welvaart in de EU-staten i.v.m. Rusland steekt de Poetin-maffia al even erg als een lidmaatschap van de NATO. Een welvarend EU-lid Oekraïne als onmiddellijke buur naast Rusland zou door het Russische regime als iets "ongemakkelijk" worden aangevoeld.
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelf beken ik trouwens ook schuld. Oekraïne grijpt me meer aan dan voorgaande (verder-afgelegen) conflicten die voor mij dan weer ver van mijn bed waren. Ik weet dat de weg niet eenvoudig is. Toch wil ik blijven pleiten voor wat mij de juiste weg lijkt. Wat moet ik anders? Pleiten voor een wereld die nog meer richting gruwel trekt? Dus als het er te weinig zijn, (best mogelijk, zelfs wss) is het zaak om ook daar meer bewustzijn proberen te doen ontstaan. Ieder beetje kan helpen. Qua communicatie zijn er mogelijkheden die er nooit voorheen in de geschiedenis zijn geweest.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Gemakkelijk zal het niet zijn, dat klopt, maar onmogelijk?
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Het lijkt me beter het juiste te proberen, zelfs met weinig kans op succes, dan bij voorbaat op te geven en de storm zonder enig verzet te ondergaan.
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vertrouwen, zoals we ze veel te naïef vertrouwden door ons afhankelijk te maken van hun energie? Daar zal nog veel water door de IJzer en de Schelde stromen eer dat terug slim zal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na de oorlog in Oekraïne is er ten opzichte van Rusland maar één ding te doen: hen economisch blijven isoleren en wurgen.
Op alle vlakken en met alle manieren. Inbegrepen een wapenwedloop die hen zal dwingen tot militaire investeringen die ze eigenlijk niet aankunnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar uiteraard zou het gemakkelijker handelen zijn met mensen die enig moreel besef hebben. Niet onmogelijk dat zulk een verschuiving gebeurd. Het omgekeerde kan natuurlijk ook. Anderzijds hoef je ook niet te vertrouwen om samen te werken. Je kan afspraken maken en deze afspraken ook geregeld monitoren. Iets dat we in het verleden wellicht iets te weinig gedaan hebben (les geleerd?) Dit geldt trouwens niet alleen voor p&co, alleen staat dat momenteel heel fel in de schijnwerper. Zaak is om het licht (democratie ondanks zijn gebreken) dat wij hier hebben weten te ontsteken, niet te laten doven, maar eerder brandend houden en er trots op te zijn zodat ook anderen zich hierbij aansluiten ipv voor dat andere donkere pad te kiezen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 9 april 2022 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die mekaar al beginnen pesten en bevechten omwille van tribaal nationalisme, wat zouden die in de EU te zoeken hebben?
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wenst u Oekraïne als lid van de EU ?
Natuurlijk , want dat zou betekenen dat ze voldoen aan een hele (intussen verscherpte*) voorwaarden en garanties economische- en democratische stabiliteit. * ervaring met Hongarije Laatst gewijzigd door jogo : 9 april 2022 om 21:25. |
![]() |
![]() |