Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2022, 22:33   #41
PeterCC
Minister

Standaard

BYD staat voor Building Your Dreams, BYD.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 11:22   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
En? En wereldwijd allergrootste E-busbouwers.

Er zijn +10 miljoen metropolen in China die enkel op E-bussen en taxis van BYD rijden. Zelfs meer dan in gans Europa en USA tesamen, daar ontwaken ze pas uit hun dromen.
Citaat:
https://www.forbes.com/sites/brookec...h=516700753a92

This Chinese City Has 16,000 Electric Buses And 22,000 Electric Taxis

Shenzhen is a city that has reached a future that the U.S. can only dream about.

The city, home to about 12 million people, has made a wholesale conversion to electric transportation, with 16,000 Electric Buses and 22,000 Electric Taxis, as Fully Charged explains in the video at bottom (via Electrek and InsideEVs).

Shenzhen is the home base of BYD, one of the largest electric vehicle makers in the world.

What’s the upside to all those electric buses?

First of all, they have zero emissions and no pollution,” as one of the bus drivers explains in the video at bottom.

Second is, no noise. Third is, they’re easy to operate,” the driver says, adding that driving a diesel bus previously was a strain on her arms.

The roughly 6,000 buses at Shenzhen Bus Company (one of three bus companies) cover about one million kilometers a day. “Think about all of the diesel pollution [those buses] would have been putting out previously,” Fully Charged says.

About 1,800 chargers blanket the city. The buses typically have a 250 kWh (kilowatt hour) battery pack. The cost of charging a bus is in the neighborhood of $45 (300 CNY).
https://de.wikipedia.org/wiki/BYD_Auto alle modellen tot E-bus, E-vrachtwagens.

~225.000 werknemers:
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/BYD_Company_Limited

Geschiedenis

BYD werd in 1995 opgericht en telde in het eerste jaar zo'n 20 medewerkers. In 2000 werd het Amerikaanse bedrijf Motorola een afnemer van Li-ion batterijen. In 2002 kregen de aandelen een beursnotering in Hongkong, er werden 130 miljoen aandelen geplaatst HK$ 10,95 en dit leverde het bedrijf US$ 182 miljoen op. Een jaar later werden de eerste stappen gezet in de automobielmarkt en in 2005 volgde het eerste eigen model, de F3. De eerste bussen weren in 2009 op de markt geïntroduceerd.
En nu de hele VW Gp bijgebeend in marktkapitalisatie.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2022 om 11:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 17:00   #43
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En? En wereldwijd allergrootste E-busbouwers.
(...)
't Is gewoon een weetje. Meer niet.
Net zoals LG staat voor Lucky Goldstar en JVC voor Japan Victor Company.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 08:54   #44
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Zelfs al is het risico op branden minder bij elektrische wagens, ze zijn praktisch onmogelijk te blussen (moeten uren lang ondergedompeld worden in een speciale containers. Niet elke brandweer heeft die zomaar liggen). Over het algemeen zijn de andere branden veel makkelijker te blussen (en zeker een beginnende brand!).

Blijft wel nog het feit dat ik gewoonweg niet rond geraak als ik weer lange routes doe voor mijn werk. Een max. range van 400 km is gewoon een lachtertje en volslagen nutteloos. Ik wil zelfs ni weten wat dit gaat geven als ik op vakantie vertrek. 3 dagen vlugger vertrekken omdat ik anders niet op tijd op mijn bestemming geraak. Zal tof zijn...
Voor zo'n situaties is er inderdaad nog geen goede oplossing.

Maar de gemiddelde autobezitter rijdt 10.000 - 20.000km per jaar. Voor het overgrote deel van de bevolking, is het bereik van max 400 km enkel maar een belemmering wanneer ze op vakantie willen gana.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 10:10   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Voor zo'n situaties is er inderdaad nog geen goede oplossing.

Maar de gemiddelde autobezitter rijdt 10.000 - 20.000km per jaar. Voor het overgrote deel van de bevolking, is het bereik van max 400 km enkel maar een belemmering wanneer ze op vakantie willen gana.
Het is wel (toevallig) feit dat de een bepaald EV-merk (Tesla) in 2021 de meeste jaarkilometers haalde van alle automerken in België.

Dus dat er "een echt situatieprobleem zou zijn" zit meestal maar in het hoofd.

Met een degelijke EV - en als men thuis kan laden - verliest men namelijk veel minder tijd aan opladen dan een ICE aan tankpauzes.

Zelfs bij 1000 km vakantieritten - waar men reist - en enkel tussendoor moet en kan snelladen kan men niet van een ernstige belemmering spreken want wie met een ICE rijdt zou ook zijn rustpauzes moeten nemen, enkel om de veiligheid al.

Zelfs een ICE die geen rustpauze nam buiten tanken deed er maar pakweg gemiddeld een uur sneller over:

https://www.carblogger.nl/1000km-test-elektrische-auto/
Was tov een zuinige en snelladende Tesla maar 20 minuten sneller.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 april 2022 om 10:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 10:29   #46
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Zelfs al is het risico op branden minder bij elektrische wagens, ze zijn praktisch onmogelijk te blussen (moeten uren lang ondergedompeld worden in een speciale containers. Niet elke brandweer heeft die zomaar liggen). Over het algemeen zijn de andere branden veel makkelijker te blussen (en zeker een beginnende brand!).

Blijft wel nog het feit dat ik gewoonweg niet rond geraak als ik weer lange routes doe voor mijn werk. Een max. range van 400 km is gewoon een lachtertje en volslagen nutteloos. Ik wil zelfs ni weten wat dit gaat geven als ik op vakantie vertrek. 3 dagen vlugger vertrekken omdat ik anders niet op tijd op mijn bestemming geraak. Zal tof zijn...
Als je per dag meer dan 400 km moet bollen voor je werk dan lijkt het me tijd om ander werk te zoeken want je bent compleet inefficient bezig. Het betekent immers dat je elke dag zowat 5 van de 8 werkuren in je auto zit. Dat slaat natuurlijk nergens op en dat is het probleem, niet de autonomie van je wagen.

Verder is het zo dat ik ondertussen al 2 keer met een elektrische wagen op reis ben geweest. Ik moest geen 3 dagen op voorhand vertrekken. Voor een rit van 1000 km stop ik 3 keer. 1 keer 20 minuten, 1 keer een uur waarbij ik ook een maaltijd neem en dan nog eens 20 minuten. In totaal dus 1 uur en 40 minuten rust en 10 uur rijtijd. Met mijn vroegere wagens stopte ik ook zo vaak. Je kan je kinderen immers geen 10 uur opgesloten houden achterin je wagen...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 21:04   #47
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Weet je wat BMD
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be