![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat zijn de enigste momenten waar er rechtstreeks contact is tussen school/leerkrachten en ouders. Op zo'n momenten blijkt wel eens waarom een kind niet presteert of komen andere problemen aan het licht. Of andersom, komen ouders zaken te weten die de leerling nooit zal vertellen. Het oudercontact lijkt mij vrij essentieel. Maar kom, het stond in de sterren geschreven dat dit weer de zoveelste topic ging worden om op leerkrachten te bashen.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben altijd naar alle oudercontacten geweest (behalve een omdat ik voor het werk in het buitenland was).
Ik heb daar eigenlijk nooit iets nuttig uit kunnen halen. Want daar waren geen problemen, alles ging goed ... Een keer vond ik het contact echt beneden alle peil. De raadgeving van meerdere onderwijzenden, behalve één jonge leerkracht, werd niet gevolgd. Nog geen jaar later bleek dat wij echt de beste keuze genomen hadden toen. Oudercontact moet niet een of tweemaal per jaar georganiseerd worden voor iedereen, maar wel voor sommigen, en liefst zo dringend mogelijk na de vaststelling dat er een probleem is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch kregen mijn kinderen dit elk einde van het schooljaar mee en heb er nooit moeten voor betalen. Was het wel betalend geweest had ik ze zeker gekocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moet je dan doen? Ze met de fiets laten gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals ik al vermeldde: ik maakte elke vakantiedag een half uurtje vrij (meestal 2x een kwartiertje) omdat ik het belangrijk vond dat mijn kinderen 'bij" bleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad en 6 km van huis in pan vallen met uwe velo was 6 km te voet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() yep , daar worden ze weerbaar van. Ge gaat daar niet van dood om 3 kwartier tegen de ellementen te vechten en zo naar school te geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sedert dat ze in juli en augustus 31 dagen hebben, gecombineerd met het feit dat de examens meestal al een week op voorhand gedaan zijn. Dus dit jaar zullen de leerlingen naar alle waarschijnlijkheid geen les hebben van 27 juni tot 31 augustus.
Reken er dan nog eens bij dat ze de laatste week voor de kerst en laatste week voor pasen ook geen les hebben en je kan je afvragen wanneer leerlingen eigenlijk nog leerstof tot zich nemen. Dan klagen leerkrachten dat ze hun leerplan er niet volledig door krijgen. Tjah. Examens kunnen gerust duren tot de donderdag voor de vakantie. Je gaat me niet zeggen dat ze een week nodig hebben om alle punten te verzamelen. Precies of leerkrachten hebben een week nodig om een examen te verbeteren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van de elementen niet nee, van het verkeer wel...Weet je, ik heb er helemaal geen probleem mee om mijn zoon/dochter door weer en wind naar school te sturen met de fiets moesten de wegen veilig zijn. Maar bij ons moeten ze een strook doen van 3 km langs een gewestweg zonder afgescheiden fietspad. Ik vertrouw dat simpelweg niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs met een beetje omweg, als die merkelijk veiliger zou zijn. Als het echt niet veilig kan, dan niet natuurlijk. Bij onze woonstkeuzes hebben wij altijd degelijk rekening gehouden met zulke toestanden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |