![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En gelukkig maar. Behalve voor wie een death wish heeft.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 5 april 2022 om 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Poetin zou wel twee keer nagedacht hebben als Oekraïne lid van de NAVO was geweest. Poetin weet nu zeker dat hij noch de NAVO, noch het Westen hoeft te vrezen.
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat we van kwaad naar erger moeten gaan en dat geloof in deze opruiende leugens Oekraïne, Rusland en vooral onszelf iets goeds kan brengen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 5 april 2022 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over opruiende leugens gesproken...
Uit jullie favoriete linkse krant: Satellietbeelden bewijzen: lichamen lagen al weken op straat in Boetsja https://www.demorgen.be/nieuws/satel...ource=copylink
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan hebben we al een probleem
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Orban, een held, of Orban een laffe Poetinschoothond?
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oorlog ( in dit onderdeel van www.politics.be) zo goedkoop van de hand doen is GEEN grap, wat mij betreft.
Jouw humor is duidelijk verschillend, madam.
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Poetin wél.
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België barst van dat soort politici.
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij de EU-lidstaten is Orban de enige die dat niet echt zo'n probleem vond.
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Desalniettemin is er geen enkele vorm van logica te vinden in het Boetsja debacle. Want mocht het onomstotelijk, en feitelijk bewezen worden dat putin wel degelijk de opracht gegeven heeft om burgers af te slachten, dan kan hij NOOIT meer winnaar zijn in deze oorlog, en dan doe ik een oproep aan alle russen zich meteen tegen putin te keren. Dus, waarom zou putin zoiets riskeren? Wat wint hij hiermee? Waar zit zijn voordeel? Het gemakkelijkste is hem dan maar af te schilderen als een compleet geschift persoon, die zomaar wat mensen afslacht, omdat hij daar, tja, plezier in beleeft..... Probeer u echter het tegenovergestelde voor te stellen, en dat dit werkelijk een "false flag" is, of in ieder geval, dat men tracht de feiten anders voor te stellen dan wat er er in werkelijkheid gebeurde. Wat dan? Het zou in ieder geval "logischer" zijn, want daarmee bereikt men NET hetgene mee wat men putin nu kwalijk neemt. Mij gaat het even niet over de big picture, maar louter over dit alleenstaand feit. just trying to make sense of everything....
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat belet de EU én de NAVO om Orban en co buiten te gooien? Wat de controle over de media betreft, België is in hetzelfde bedje ziek. Het gaat er hier alleen "gesofisticeerder" aan toe. https://businessam.be/de-black-box-v...ntensubsidies/
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1/ om deze oorlog te rechtvaardigen heeft men in Rusland de bevolking en de militairen ingeprent dat het daar allemaal nazi's zijn 2/ het leger baseerde zijn aanvalsplan op veel te optimistische inschattingen over het krachtsverschil met het Oekraïense leger 3/ het aanvalsplan was gebaseerd op de verkeerde inschatting dat de meeste Oekraïeners de Russen enthousiast zouden verwelkomen. Uit die 3 elementen bekom je een leger dat onaangenaam verrast is door de omstandigheden waarin ze belanden. Frustratie en verwarring daarover kunnen resulteren in wreedheden.
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Immers, dit zet heel de russische demarche op losse schroeven, en stelt hen bloot aan het feit dat ze 100 jaar een paria-staat worden. en dat zou dan aan gefrustreerde soldaten liggen. Ik denk onvrijwillig aan de horror-stories van de amerikanen in vietnam, want ik zie gelijkenissen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 5 april 2022 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Business AM Satellietbeelden bewijzen: lichamen lagen al weken op straat in Boetsja Een satellietbeeld van Maxar Technologies toont de lichamen van verscheidene inwoners van Boetsja op Yablonska Street. Deze foto werd genomen op 19 maart 2022, toen de Russische troepen nog in de stad waren. Beeld ANP / EPA Een satellietbeeld van Maxar Technologies toont de lichamen van verscheidene inwoners van Boetsja op Yablonska Street. Deze foto werd genomen op 19 maart 2022, toen de Russische troepen nog in de stad waren.Beeld ANP / EPA Uit een analyse van satellietbeelden door The New York Times blijkt dat de vele burgerdoden die in de Oekraïense stad Boetsja zijn gevonden, er al weken liggen. Die conclusie spreekt de Russische claim tegen dat de lichamen er op of rond 30 maart zijn neergelegd, toen de Russische troepen al vertrokken waren. Redactie5 april 2022, 08:27 De Amerikaanse krant gebruikte satellietbeelden van Maxar Technologies en enkele video’s om te laten zien dat ten minste elf lichamen er op 11 maart al lagen, toen de Russische troepen de stad nog bezet hielden. In veel landen is verontwaardigd gereageerd op de beelden uit Boetsja, een voorstad van de Oekraïense hoofdstad Kiev. Ze werden gemaakt na de terugtrekking van de Russische troepen. Volgens Oekraïne zijn honderden mensen door de Russen vermoord. Bij sommigen waren de handen op de rug gebonden, anderen waren door het hoofd geschoten. Rusland ontkent alle betrokkenheid en noemde de beelden afgelopen weekend nog “een hoax” een “een provocatie” van Oekraïne. Volgens het ministerie van Defensie werden de lichamen er neergelegd na het vertrek van de Russische troepen op 30 maart. De satellietbeelden spreken dat duidelijk tegen. https://www.demorgen.be/nieuws/satel...ource=copylink Iemand heeft deze en duizenden andere slachtoffers op zijn geweten. Hoe je het ook draait of keert, geen énkel van die slachtoffers was er geweest als Poetin er geen oorlog voerde. Jouw poging "just trying to make sense of everything" is te belachelijk voor woorden. Poetin had met zijn machtswellustige poten van Oekraïne moeten afblijven! Alleen het het gedacht dat niet Poetin maar Oekraïne haar eigen burgers zou hebben vermoord is te gek voor woorden. Elke oorlog wordt gebruikt voor bepaalde afrekeningen. Afrekeningen die geen kans hadden gekregen als Poetin er geen oorlog was begonnen. Dat Poetin voor vermoordde onschuld speelt wat betreft de smeerlapperijen die hij glashard ontkent is de belachelijkheid vér voorbij. Alleen debielen lopen daar in. Jammer genoeg bestaan er heel wat onnozelaars van dat soort. Zelfs bij de Europese en Belgische machthebbers. "We likken de reet van Poetin, anders doen we onszelf tekort".
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie verzekert er mij trouwens van dat de Russische bevolking alleen uit debielen bestaat die Poetin onvoorwaardelijk geloven?
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook niet!