![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 6 april 2022 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
'Ontwikkelingslanden' bereiden zich ook beter voor op een nieuwe koude oorlog waar ze verplicht zullen worden door het westen tot exclusief imperiale betrekkingen. Of dat zal lukken echter is nog maar de vraag. Er zijn betere, multipolairdere wegen voor Europa en de wereld. Laatst gewijzigd door Bach : 6 april 2022 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus niet hoog.
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het IS te gek.
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe hij daaraan wil geraken maakt hem niet uit. Hij bombardeert er niet alleen andermans land voor plat, zijn eigen bevolking bedondert hij op alle mogelijke manieren. Poetin zal aan zijn eigen machtsdrang ten onder gaan. De walgelijke klootzak is niet de eerste en ook niet de laatste in de geschiedenis die in oneer en schande van het dictatoriale toneel zal verdwijnen.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben daartoe ook wel genegen,een verregaande economische samenwerking over gans Eurazie.
Eigenlijk,met het Chinese Belt and Road ,en de reacties daarop (zowel positieve- als negatieve-) alhier daarop BESTAAT al zoiets..Tenslotte zijn Chinese treinstellen in verschillende Europese plaatsen ,ook bij ons,al niet meer iets ongehoords...En ze rijden NIET leeg terug hé,die Chinese treinen! Wat is het probleem? 10000 km(afgerond hé,moet het eens uitrekenen...) van die route onder een steeds gefrustreerder volbloed diktator..... We hoeven niet te speculeren wie het probleem eigenlijk is..... Ironisch dat uitgerekend vanuit zijn gouvernement geluiden komen omtrent iets waarover datzelfde gouvernement serieus in de weg is gaan liggen nu.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder deel ik niet uw analyse over dat de VS de Europese industrie wilt ontmantelen, dat is juist onze meerwaarde in deze alliantie. Wat betreft het VK, ook zij spelen duidelijk tweede viool ten opzichte van de VS. Verder hoeven de VS en het VK niet aan te dringen, de acties van Rusland en het besef, dat wij in Europa niet veel kunnen doen, zijn genoeg. En ook die zijn in zekere mate een wassen neus, er wordt nergens over olie of gas gesproken.... Deze 'Ontwikkelingslanden' zullen van ieder blok zo'n vraag krijgen, ook China heeft het liefst exclusieve betrekkingen, dat is echt niet een speciaal Westers streven... Kortom ja we zijn duidelijk een natuurlijke bondgenoot van de VS, en als we ook weer gewoon zelf voor onze eigen defensie kunnen zorgen, dus niet meer als een stel klaplopers lopen te profiteren van de VS, maar wel gewoon minstens de 2% norm van de NAVO halen, in plaats van 0,8%, dan staan we al een stuk sterker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat we de defensie 2% norm van de NAVO zouden moeten halen, daar ben ik het mee eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben misschien wel iets meer pro-Europa, dat ik ook niet tegen een eigen Europese vuist ben, los van de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze komen al niet overeen omtrent hun import migranten politiek. Een gezamelijk uitgebouwde strijdkracht onder 1 algemeen bevel? Goe lachen mag hoor, net als dromen.
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zeker nu de UK de Eu heeft verlaten, zou een eigen Europese defensie neerkomen op Franse militaire dominantie, gefinancieerd door Duitsland op 'afbetaling'. Liever de slaaf vd Amerikanen (en eigenlijk valt dat best mee , sinds eind jaren veertig) dan knecht vd Fransen. En ja , ik ben voorstander vd EU, maar liefst als staat die verenigt, niet de eigen staat vervangt of doet oplossen.
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja nuclear zal een Europacorps onder de paraplu van Frankrijk zitten, maar een Duitsland dat echt weer serieus in defensie investeert, kan zeker conventioneel een gewenste tegenpool voor de Fransen zijn, gelukkig niet enkel financieel. |
|
![]() |
![]() |