![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Joden krijgen hun eten gebracht door een joodse traiteur. De rest van de gevangenen krijgen halal. Ook, de gedetineerde met geld die koopt zijn eigen eten in de kantine van de gevangenis, niet verwarren met een zaal waar je eten kan kopen of gaan eten. Er zijn geen eetzalen in de Belgische gevangenissen. En moesten er wel zijn, ze zouden niet gebruikt worden (tenzij dan om nog meer gevangenen in op te sluiten), de cipiers hebben schrik om zoveel gevangenen uit de cel te hebben op dezelfde tijd. De gedetineerde zonder geld die is iets minder goed af wat betreft eten en drinken, die zal het mogen doen met drie kleine tassen koffie per dag. Als hij al een tas heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lekker zelf opgepeuzeld zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat het zorgpersoneel ne ferme opslag kreeg door Corona. En de energiekost vergeet je voor het gemak zeker? Vergeet niet dat serviceflats meestal privébezit zijn, het rustoord dat de zorgen aanbied heeft daar dus niets aan. Laatst gewijzigd door reservespeler : 13 april 2022 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had namelijk geen Gillette mes om de chacha's in zulke dunne schijfjes te snijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel belangrijk, in de gevangenis pas je u aan aan het leven daar. Anders wordt je gek.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen stellen het naar het bejaardenhuis gaan steeds langer uit.
Dit kan door thuis- en mantelzorg. Door betere thuisverpleging (lees meer beschikbaar). Ook serviceflats zitten daar voor iets tussen. Het gevolg is dat de mensen op oudere leeftijd naar het WZC gaan, uiteraard hebben die mensen dan ook meer zorgen nodig, hierdoor loopt de factuur natuurlijk ook hoger op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Anders hadden ze de frustratie moeten doorstaan van 1/78e van een chacha te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() Ik hoop nooit in een rusthuis terecht te komen.
Niet omdat het te duur zou zijn. Maar wel omdat de kans bijzonder groot is dat ik zal moeten luisteren naar de vrolijke liedjes van W.Sommers of N.Destadsbader of andere soortgelijke triestigaards. Maar goed.. 't is misschien geen slecht gedacht om mensen gewoon te laten sterven in plaats van ze zo lang als kan in leven te houden.. de oudjes hebben er mijn inziens niets aan om weg te kwijnen in een veel te duur rusthuis.. de familie is ze ook liever kwijt dan rijk op enkele kleinkindjes na die nog niet goed beseffen wat een gedoe het telkens weer is.. ach.. uiteindelijk worden alleen maar enkele CEO's er beter van. Rusthuizen zijn een commerce geworden. 't Draait enkel om winsten maken.. en dat vergalt telkens weer elke vorm van echte levensvreugde. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 13 april 2022 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, want dan (vooral de Noord-Afrikanen) stampen ze alles in de cel kapot en dan zijn er weer geen strafcellen genoeg om de misnoegde boeven in op te sluiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is dat dan een beurtrol, het eten verdelen?
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 van de voormalige directeurs van Ruiselede gaf zijn gedetineerden ook bijna geen eten. Een half klein pizzapuntje met wat spaghettisaus of 1 gekookt eitje enz.... Kortom het verschil tussen wat hij uitgaf aan eten en wat hij in de boeken schreef aan uitgaven verdween in zijn zakken. Pas na lange tijd zijn ze er op uitgekomen en is hij zonder proces overgeplaatst als hoofdgriffier in de gevangenis van Gent. En dat was niet zijn enige feit. Eind jaren 80.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 april 2022 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 april 2022 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar neen. Xeno zegt dat hij de twee chacha's zelf heeft opgegeten. Het eerste wat ik thuis leerde was leren delen. (graptje)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is altijd dezelfde.
Normalerwijze.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste keer dat iemand onbaatzuchtig zo een grootse daad heeft gedaan in de geschiedenis, was een joodse zoon van een lokale schrijnwerker die vissen en boterhammen uitdeelde om aan riot control te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusthuizen zijn gewoonweg te duur. Ja, er zijn mensen die geen probleem hebben om de kosten te betalen. Anderen sparen jarenlang om te beletten dat kinderen moeten bijdragen. Er klopt iets niet. Elders vroeg ik in deze draad of een rusthuis een basisbehoefte is. Het antwoord was ja en toch heb ik zo mijn bedenkingen. Het voelt aan als een basisbehoefte en toch wordt het niet alzo benaderd. Het ziet er eerder uit als een lucratieve business. Als liberaal heb ik niets tegen initiatief, ondernemerschap, het zou er nogal aan ontbreken. Ik vind wel dat er paal en perk moet gesteld worden aan het uitmelken van mensen. Oud worden wordt iedereen die niet vroegtijdig sterft. Een rusthuis zou een echte basisbehoefte moeten worden waar je op een bepaald moment recht op hebt binnen een context van sociale zekerheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is- op de joodse gevangenen na, halal voor iedereen.
Anders moeten ze twee keer koken.
![]() |
![]() |