Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2004, 18:23   #41
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agitator
Groen en rechts een contradictie? Onnozel ventje, ben jij ook iemand die zo dom is te veronderstellen dat groene thema's enkel voorbehouden zijn voor linksen?

Cheers.
________
Richt jij dan maar het rechtse Oxfam op, om de fair trade terug in de Washington Consensus onder te brengen.

Wat is de groene taktiek dan van rechts?
Overal een maanlandschap creëren om dan wat jonge boompjes te planten als decor voor hun air-conditionned nightmare?

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2004 om 18:25.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 01:01   #42
thornberrys
Banneling

thornberrys's schermafbeelding

Standaard

http://www.nazi.org/
thornberrys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 12:01   #43
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
________
Richt jij dan maar het rechtse Oxfam op, om de fair trade terug in de Washington Consensus onder te brengen.

Wat is de groene taktiek dan van rechts?
Overal een maanlandschap creëren om dan wat jonge boompjes te planten als decor voor hun air-conditionned nightmare?
welnee, wij moeten de hele derde wereld even welvarend als ons maken zodat ze daar ook allemaal twee auto's hebben en de dezelfde energie- en voedselsconsumptie als wij.
zes miljard keer de westerse levensstijl.
dat komt het milieu vast ten goede.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 24 december 2004 om 12:03.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 12:29   #44
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
________
Ik schijt op Oxfam...8)

Cheers.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 11:33   #45
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
welnee, wij moeten de hele derde wereld even welvarend als ons maken zodat ze daar ook allemaal twee auto's hebben en de dezelfde energie- en voedselsconsumptie als wij.
_______

Ok laten we elkaars inspanningen combineren om de exuberante Amerikaanse levensstijl een beetje bescheidenener te maken... Donals Rumsfeld kan ons dan bij de terroristen indelen.
Oud 27 december 2004, 11:34   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agitator
Ik schijt op Oxfam...8)

Cheers.
________

Ik sluit me aan bij jouw faecale agitatie, maar niet bij hetzelfde objectief.
Oud 27 december 2004, 12:50   #47
groen rechts
Schepen

groen rechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
________

mooi omfloerst gezegd
groen rechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 18:37   #48
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met die logica kan je nu onmiddellijk beginnen om de sociale zekerheid, gezondheidszorg, minimuminkomen en al de rest van die sociale battaklang ineens af te schaffen. Met wat 'geluk' crepeert dan binnen 50 jaar 30% (of meer) van de Europese bevolking en hebben we zodoende voor een groot stuk met de belasting op ons leefmilieu afgerekend. Wél hopen natuurlijk dat je zélf de sigaar van dat beleid niet wordt.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 19:36   #49
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
________

Ik denk er nog niet aan 1 eurocent te geven voor derderangsmiddelen en op die manier niggers te helpen. Laat ze rotten...8)

Cheers.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 22:55   #50
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Met die logica kan je nu onmiddellijk beginnen om de sociale zekerheid, gezondheidszorg, minimuminkomen en al de rest van die sociale battaklang ineens af te schaffen. Met wat 'geluk' crepeert dan binnen 50 jaar 30% (of meer) van de Europese bevolking en hebben we zodoende voor een groot stuk met de belasting op ons leefmilieu afgerekend. Wél hopen natuurlijk dat je zélf de sigaar van dat beleid niet wordt.
volkeren hebben nu eenmaal een verschillend ontwikkelingspeil.
dat is historisch/evolutionnair zo gegroeid.
we moeten de arend zijn vleugels niet afknippen omdat het konijn niet kan vliegen.
want dat is wat jij als moreel summum van de toren kwettert.
onnozele kwiet.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 23:33   #51
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
volkeren hebben nu eenmaal een verschillend ontwikkelingspeil.
dat is historisch/evolutionnair zo gegroeid.
we moeten de arend zijn vleugels niet afknippen omdat het konijn niet kan vliegen.
want dat is wat jij als moreel summum van de toren kwettert.
onnozele kwiet.
't Is niet omdat ontwikkeling in veel gevallen milieuproblemen meebrengt dat je mensen zowiezo hun recht op vooruitgang moet ontzeggen. Ontwikkeling kan trouwens met wat gezond verstand op een minder milieubelastende manier. Doe me verder een plezier en laat uitdrukkingen als dat laatste achterwege. Ik gebruik het ook niet tegen u.
Oud 28 december 2004, 00:59   #52
groen rechts
Schepen

Standaard

is die "vooruitgang" wel een vooruitgang? primitief leven in harmonie met de natuur heeft wel iets....... waarom zouden wij heel paternalistisch en ethnocentrish de derde wereld moeten "vooruithelpen" alsof onze weg de enige goede zou zijn........ de derde wereld "beschaven"? kom kom ... laat die mensen met rust, dan komen ze niet in de verleiding te emmigreren naar hier om de "welstand" te proeven

meer welzijn ipv welstand, en de wereld zag er groener uit

http://groenrechts.homestead.com/hoofdpagina.html
Oud 28 december 2004, 01:36   #53
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen rechts
is die "vooruitgang" wel een vooruitgang? primitief leven in harmonie met de natuur heeft wel iets....... waarom zouden wij heel paternalistisch en ethnocentrish de derde wereld moeten "vooruithelpen" alsof onze weg de enige goede zou zijn........ de derde wereld "beschaven"? kom kom ... laat die mensen met rust, dan komen ze niet in de verleiding te emmigreren naar hier om de "welstand" te proeven

meer welzijn ipv welstand, en de wereld zag er groener uit

http://groenrechts.homestead.com/hoofdpagina.html
Ik denk dat ge mijn standpunt niet helemaal begrepen had. Ik had het inderdaad over vooruitgang maar ik bedoelde eigenlijk vooral welzijn. Ik heb niks tegen een primitieve levenswijze (integendeel, ik kan daar veel respect voor opbrengen.). Als ik het heb over mensen die we vooruit dienen te helpen, dan denk ik eerder aan het soort mensen dat in de meest derde-wereldlanden opeen gepakt zit in de krottenwijken van de grootsteden. Ik vind ook niet dat we sowieso onze levenswijze moeten gaan opdringen aan primititievere volkeren die er niet om vragen. Daar werkt het waarschijnlijk toch maar averechts.
Oud 28 december 2004, 01:40   #54
groen rechts
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ge mijn standpunt niet helemaal begrepen had. Ik had het inderdaad over vooruitgang maar ik bedoelde eigenlijk vooral welzijn. Ik heb niks tegen een primitieve levenswijze (integendeel, ik kan daar veel respect voor opbrengen.). Als ik het heb over mensen die we vooruit dienen te helpen, dan denk ik eerder aan het soort mensen dat in de meest derde-wereldlanden opeen gepakt zit in de krottenwijken van de grootsteden. Ik vind ook niet dat we sowieso onze levenswijze moeten gaan opdringen aan primititievere volkeren die er niet om vragen. Daar werkt het waarschijnlijk toch maar averechts.
zitten die mensen vaak niet in krottenwijken rond de steden omdat ze het rurale platteland ontvluchten op zoek naar pseudo westerse welstand? afrika is vaak vruchtbaar genoeg ........als je natuurlijk liever in n blikken hok woont dan tussen bananenbomen en maniok.......
Oud 28 december 2004, 12:21   #55
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
zitten die mensen vaak niet in krottenwijken rond de steden omdat ze het rurale platteland ontvluchten op zoek naar pseudo westerse welstand? afrika is vaak vruchtbaar genoeg ........als je natuurlijk liever in n blikken hok woont dan tussen bananenbomen en maniok.......
Ik denk niet dat het altijd zo simpel is. Door het neo-liberale beleid is het dikwijls zo dat de kleine boeren hun gerief aan de straatstenen niet meer kwijtraken (dumpingprijzen, prijzen voor de eigen producten zo laag dat ze niet meer kunnen concurreren,...) Plus: land genoeg? Je moet het natuurlijk wel in eigendom hebben hé. Als het zo is gelijk in Brazilië waar een marginale minderheid bijna alle land controleert, staat die kleine boer daar schoon met zijn schup in zijn handen. Zonder land zijt ge niks. De enig mogelijkheid is dan om massaal te protesteren (wat geen garantie is op succes en als het al succes geeft, dan duurt het wél jaren.) Plus dat gebrek aan ruimte ook in veel derde wereld landen een probleem begint te worden. Als alles van bos gekapt is én ingepalmd (zoals Rwanda, waar het niet veel scheelt), dan kan zo'n kerel de beste boer of de beste jager zijn die er bestaat, maar hij zal er niet ver mee komen.
Oud 28 december 2004, 15:46   #56
groen rechts
Schepen

Standaard

het is nooit simpel he.... maar een terugkeer naar de dorpen en de voor-koloniale stamgebieden zou bvb al n hele hoop burgeroorlog vermijden in afrika...

en de landloze boeren in zuid en centraal amerika geef ik groot gelijk in hun protesten (bvb de zapatisten in mexico) als nationalist kun je niet anders dan de strijd van autochtone indianen steunen daar
Oud 28 december 2004, 18:46   #57
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
het is nooit simpel he.... maar een terugkeer naar de dorpen en de voor-koloniale stamgebieden zou bvb al n hele hoop burgeroorlog vermijden in afrika...
Ik sta daar zeker achter. Of het zonder slag of stoot zou gaan, dat durf ik niet zeggen. De Masai in Kenia zijn tegenwoordig bezig hun gestolen land terug op te eisen, maar niet iedereen in Kenia is echt happig daar aan toegeven. idem bepaalde stammen die destijds in Zuid-Afrika van hun land verdreven zijn.

Citaat:
en de landloze boeren in zuid en centraal amerika geef ik groot gelijk in hun protesten (bvb de zapatisten in mexico) als nationalist kun je niet anders dan de strijd van autochtone indianen steunen daar
100% akkoord. Die beweging van landloze boeren doet het trouwens niet slecht, heb ik al gelezen.
Oud 28 december 2004, 19:02   #58
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

[quote=eno2)Ik wist gewoon niet waar groenrechts voor staat. QUOTE]

Beste eno2, om je even een visuele voorstelling te geven van de "groenrechtsen", kijk even op http://www.antifa.be en klik vervolgens op fotogalerij. Links onderaan op voormelde galerij enige beelden van hun betoging.

Zoals je zul zien zien ze er uit als het prototype van echte natuur- en dierenvrienden : combatshoes, camouflage jekkers, kaal geschoren koppen,...

Waar heb ik dat eerder gezien.......

Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 december 2004 om 19:03.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 19:33   #59
groen rechts
Schepen

Standaard

[quote=No Pasaran]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2)Ik wist gewoon niet waar groenrechts voor staat. QUOTE

Zoals je zul zien zien ze er uit als het prototype van echte natuur- en dierenvrienden : combatshoes, camouflage jekkers, kaal geschoren koppen,...

Waar heb ik dat eerder gezien.......
van heel erg dichtbij in gent hoop ik, vooral die combatshoes..........

persoonlijk heb ik lang zwart haar trouwens...

trouwens, kaalhoofdigen discrimineren is stout 8)
Oud 28 december 2004, 19:38   #60
groen rechts
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik sta daar zeker achter. Of het zonder slag of stoot zou gaan, dat durf ik niet zeggen. De Masai in Kenia zijn tegenwoordig bezig hun gestolen land terug op te eisen, maar niet iedereen in Kenia is echt happig daar aan toegeven. idem bepaalde stammen die destijds in Zuid-Afrika van hun land verdreven zijn

net zoals europa aan de europeanen toebehoord is afrika voor de afrikanen...daar moet je als nationalist rechtlijnig in zijn..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be