Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2004, 16:55   #41
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Wow, Jan, dat was waarschijnlijk het grappigste dat uit u gemolken kan worden. Qua inhoud is het nog slechter met u gesteld. Geen nood Jan, de feestdagen komen er aan dan kan u zich stomdronken drinken en uw zinloos gelul zal daardoor minder op de korrel genomen worden.
en jij mag je wietplant helemaal opsmoren! Toffe feesten!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 16:55   #42
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Aaah de feestdagen, gratis wijn zoveel je opkan...
adres please!
Oud 20 december 2004, 16:55   #43
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ik bepaal nog altijd zelf wat voor mij Cultuur is en wat niet en laat me de les niet spellen door een onbenul die uit de hoogte komt doen omdat hij jotie hooft kent!
Lees eerst al de post maar eens door voor je jezelf weer eens onsterfelijk bel...

Nou ja, je zal wel weten hoe't verdergaat, je hebt het immers al zovele keren gehoord.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 16:56   #44
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
adres please!
Pardon?...
Oud 20 december 2004, 16:57   #45
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pardon?...
De alcoholieker heeft zichzelf niet onder controle!

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 20 december 2004 om 16:58.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 16:58   #46
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Lees eerst al de post maar eens door voor je jezelf weer eens onsterfelijk bel...

Nou ja, je zal wel weten hoe't verdergaat, je hebt het immers al zovele keren gehoord.
ja, nog een paar onnozele replies met persoonlijke aanvallen op mij en daarna gaan lopen! ik ken dat! Kunnen jullie junks nu echt eens niet on topic blijven! Gewoon één dag niet blowen en een beetje concentreren? Is dat echt te moeilijk geworden?

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 20 december 2004 om 16:58.
Oud 20 december 2004, 16:59   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aaah de feestdagen, gratis wijn zoveel je opkan...
Geniet maar drink met mate, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 16:59   #48
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Pardon?...
waar kan je gratis wijn zuipen?
Oud 20 december 2004, 17:00   #49
temp
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
1. Wat bedoel je eigenlijk met uitermate repressief optreden? En ik dacht dat er tegen overmatige alcoholgebruik opgetreden dient te worden? "Openbare dronkenschap" en "rijden onder invloed" worden toch bestraft?
net dat bedoel ik! Tegen overmatig dronkenschap wordt inderdaad terecht opgetreden... maar tegen druggebruik wordt sowieso opgetreden. Stel: je hebt 10 flessen wodka bij in het station, er is een drugcontrole...no prob. (Later die avond drink je je dood aan die wodca). Iemand ander heeft 0.5 gr. cannabis bij (genoeg om een glimlach op zijn gezicht te toveren, bijvoorbeeld) en die wordt opgepakt alsof hij een crimineel is. (en jajaja, drugs is illegaal en strikt genomen is hij dus ook crimineel maar dit is nu net wat ik bedoel wat er fout zit in het systeem).

Optreden tegen overmatig druggebruik (incl. alcohol) = ok!

Optreden tegen alle druggebruik (en dus ook bezitten van belachelijk kleine hoeveelheden softdrugs voor eigen gebruik) = niet ok!

Zo simpel is het.
temp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 17:08   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Typisch scheefgetrokken logica van mensen die geen moer verstaan van statistiek. Ik ga dezelfde logica eens toepassen op anti-depressiva.

Uit onderzoeken blijkt ook dat mensen die anti-depressiva slikken statistisch meer kans maken om zelfmoord te plegen dan gewone mensen.

Besluit: anti-depressiva maken je labiel en moeten dus verboden worden.
Antidepressiva wordt dus toegediend aan evenwichtige mensen om ze labiel te maken ?
In dat geval gaat uw vergelijking inderdaad op.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 17:09   #51
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
waar kan je gratis wijn zuipen?

Ik zie het al zo voor mij. Jan jij gaat waarschijnlijk juist voor de feestdagen de Colruyt binnen om van de gratis staaltjes wijn te proeven tot de managers van de warenhuis hem hardhandig moeten buitenkegelen omdat hij ladderzat in de micro's van de kassiersters vunzige, en zelf uitgevonden kluchten vertelt.
Oud 20 december 2004, 17:10   #52
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door temp
net dat bedoel ik! Tegen overmatig dronkenschap wordt inderdaad terecht opgetreden... maar tegen druggebruik wordt sowieso opgetreden. Stel: je hebt 10 flessen wodka bij in het station, er is een drugcontrole...no prob. (Later die avond drink je je dood aan die wodca). Iemand ander heeft 0.5 gr. cannabis bij (genoeg om een glimlach op zijn gezicht te toveren, bijvoorbeeld) en die wordt opgepakt alsof hij een crimineel is. (en jajaja, drugs is illegaal en strikt genomen is hij dus ook crimineel maar dit is nu net wat ik bedoel wat er fout zit in het systeem).

Optreden tegen overmatig druggebruik (incl. alcohol) = ok!

Optreden tegen alle druggebruik (en dus ook bezitten van belachelijk kleine hoeveelheden softdrugs voor eigen gebruik) = niet ok!

Zo simpel is het.
Tja, dat is toch goed! Alcohol en tabak zijn spijtig genoeg historisch gegoogde drugs terwijl cannabis, coke, hero nog redelijk nieuw zijn (binnen de brde lagen van de bevolking!) Het is toch normaal dat we de lessen die we hebben getrokken ut het misbruik van alcohol en tabak gaan toepassen op drugs?
Oud 20 december 2004, 17:13   #53
temp
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Tja, dat is toch goed! Alcohol en tabak zijn spijtig genoeg historisch gegoogde drugs terwijl cannabis, coke, hero nog redelijk nieuw zijn (binnen de brde lagen van de bevolking!) Het is toch normaal dat we de lessen die we hebben getrokken ut het misbruik van alcohol en tabak gaan toepassen op drugs?
Nee, want er zijn weldegelijk mensen die er wel mee omkunnen en er zelfs plezier uit halen, zonder verdere nadelige gevolgen (buiten longen, maar schaf dan meteen de helft van de supermarktwaren maar af qua gezondheidsrisico's). Het is gewoon spijtig dat zij die ermee omkunnen moeten lijden onder het gedrag van sommigen. Zou jij het leuk vinden dat je niet meer met de auto mag rijden omdat er teveel ongelukken worden veroorzaakt door anderen?
temp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 17:14   #54
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, nog een paar onnozele replies met persoonlijke aanvallen op mij en daarna gaan lopen! ik ken dat! Kunnen jullie junks nu echt eens niet on topic blijven! Gewoon één dag niet blowen en een beetje concentreren? Is dat echt te moeilijk geworden?
Citaat:
Ik bepaal nog altijd zelf wat voor mij Cultuur is en wat niet en laat me de les niet spellen door een onbenul die uit de hoogte komt doen omdat hij jotie hooft kent!
Je zei dus?
Oud 20 december 2004, 17:15   #55
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN

Ik zie het al zo voor mij. Jan jij gaat waarschijnlijk juist voor de feestdagen de Colruyt binnen om van de gratis staaltjes wijn te proeven tot de managers van de warenhuis hem hardhandig moeten buitenkegelen omdat hij ladderzat in de micro's van de kassiersters vunzige, en zelf uitgevonden kluchten vertelt.
en eens buiten kom ik de seth tegen in de goot, zijn dealer had hem slecht spul verkocht en hij had een bad trip!
Jan kon de vunzige troep die hij in de colruyt had geproefd niet mmer op houden en kieperde zijn maaginhoud over de halfbewustloze seth en zich nadien veel beter voelende ging hij gezwind terug naar huis waar zijn liefhebbende echtgenote hem opwachte met zijn lievelingskostje. Seth werd door de politie opgepikt en wacht in het afkichcentrum op zijn vrijlating!
Oud 20 december 2004, 17:16   #56
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Je zei dus?
nog een paar onnozele replies (zoals deze dus) en daarna de persoonlijke aanvallen...
Oud 20 december 2004, 17:17   #57
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
nog een paar onnozele replies (zoals deze dus) en daarna de persoonlijke aanvallen...
Je zit er blijkbaar op te wachten?

( Je weet toch wel da'k minderjarig ben... )

Laatst gewijzigd door Musketo : 20 december 2004 om 17:18.
Oud 20 december 2004, 17:20   #58
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door temp
Nee, want er zijn weldegelijk mensen die er wel mee omkunnen en er zelfs plezier uit halen, zonder verdere nadelige gevolgen (buiten longen, maar schaf dan meteen de helft van de supermarktwaren maar af qua gezondheidsrisico's). Het is gewoon spijtig dat zij die ermee omkunnen moeten lijden onder het gedrag van sommigen. Zou jij het leuk vinden dat je niet meer met de auto mag rijden omdat er teveel ongelukken worden veroorzaakt door anderen?
je vergelijkt appelen met peren! Kijk wanneer wordt cannabisgebruik ongezond? vanaf één per week? één per dag? het probleem is dat als je persoonlijk gebruik toelaat (zelf al is het één joint per maand) dan geef je als overheid een verkeerd signaal naar de jeugd dat het ongevaarlijk is! Dus sorry, maar het pleziertje van een happy few is voor mij de gezondheid van mijn kinderen en die van anderen niet waard! wees volwassen en leer ermee leven!
Oud 20 december 2004, 17:21   #59
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Je zit er blijkbaar op te wachten?

( Je weet toch wel da'k minderjarig ben... )
mentaal toch wel!
Oud 20 december 2004, 17:22   #60
Musketo
Banneling

Standaard

Jezus... Met jou valt er ook niks aan te vangen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be