Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Heb jij de burgerbevraging ingevuld?
Ja, volledig 8 27,59%
Neen, onvolledig, maar ik ga dat wel nog volledig invullen 1 3,45%
Neen. 21 72,41%
Ja, maar slechts 1 hoofdstuk 1 3,45%
Ja, maar slechts een paar hoofdstukken 2 6,90%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2022, 15:49   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
België herfederaliseren?
Vergeet het !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 15:55   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik heb alle thema's ingevuld, maar ik moet zeggen dat het een marteling is.

Ik heb het bij een hele hoop vragen zo ingevuld, met name :

In de eerste plaats wil ik België splitsen in Vlaanderen, Wallonië, een Europees gewest Brussel en een Duitstalige Gemeenschap die zelf mag beslissen waartoe ze wil bijhoren.
Als tussenstap zie ik het confederalisme als mogelijkheid, waarbij de deelstaten alle verantwoordelijkheden krijgen, behalve diegene die ze beslissen nog samen uit te voeren, zoals Defensie.
Als dat allemaal niet kan, en ik moet in het Belgische kader redeneren, dan...

...

...
Men lijkt ook te denken dat er op federaal niveau een grote eensgezindheid bestaat.
Zaken als de kernuitstap bewijzen echter dat dit niet het geval is.
Voor 99 % akkoord !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 16:34   #43
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb alle thema's ingevuld, maar ik moet zeggen dat het een marteling is.
Volledig akkoord

Citaat:
Ze geven u enerzijds carte blanche om te schrijven wat je wilt,
Klopt. En dat vergt natuurlijk enig nadenken. Zomaar eventjes een referendum invullen is het niet. Het vergt een (onderbouwde) visie

Citaat:
maar anderzijds proberen ze u wel degelijk te sturen.
Je wordt voortdurend verplicht te denken vanuit het idee dat België moet blijven bestaan.
Het zijn vragen van bijv. hoe de bevoegdheidsverdelingen tussen de deelstaten moeten gebeuren.
Wie separatisme wil of confederalisme, zal elke vraag moeten beginnen met "Ik zou het land willen splitsen", of "ik wil confederalisme".
Ik ben dus elk antwoord moeten beginnen met "ik wil herfederalisering van de bevoegdheden zodat één (1) federale regering de volle bevoegdheid draagt

Het is een beetje repeteerwerk...

Citaat:
Ik heb het bij een hele hoop vragen zo ingevuld, met name :

In de eerste plaats wil ik België splitsen in Vlaanderen, Wallonië, een Europees gewest Brussel en een Duitstalige Gemeenschap die zelf mag beslissen waartoe ze wil bijhoren.
Als tussenstap zie ik het confederalisme als mogelijkheid, waarbij de deelstaten alle verantwoordelijkheden krijgen, behalve diegene die ze beslissen nog samen uit te voeren, zoals Defensie.
Als dat allemaal niet kan, en ik moet in het Belgische kader redeneren, dan...
Gow...dat is uw persoonlijke mening.
Ik ben bij alle vragen gegaan voor herfederalisering en de bevoegdheid bij 1 (één) federale regering. Alleen wat colour locale zoals welke vendeliers in de processie van Nederboelegem mogen meelopen of welke leverancier de appelsienen voor de Gilles mag leveren.

Citaat:
Waar ik voor vrees :

1) Verkeerd tellen
Aangezien dit geen referendum is stel ik mij de vraag of er uberhaupt geteld gaat worden.

Citaat:
2) Volgens mij kun je gemakkelijk meerdere gebruikers aanmaken
Via its-me lijkt mij dat moeilijk(er)

Citaat:
3) Het is heel moeilijk om als burger met een wit blad voor u, ineens een hele staatsstructuur uit te tekenen, zelfs als je in dat Belgische kader zou willen blijven.
Men moet een visie hebben...idd

Citaat:
4) De vragen zijn erg sturend en zeer selectief.
Vond ik niet....
Men blijft wel doordrammen over verdeling van bevoegdheden. Zoals gezegd, als men dat niet wil moet men het elke keer vermelden.

Citaat:
Verder heel veel keren "België unitair", of "1 land 1 regering".
Ik zie er vooral een terechte zucht naar vereenvoudiging in.
Ik zou echter eens willen zien wat die mensen ervan zouden denken mochten ze werkelijk weer in een unitair land leven.
Een land waarin een Franstalige minister bepaalt wat in het Nederlands onderwijs moet gegeven worden, en waar binnen de kortste keren de blokkeringen en de koppelingen van het ene dossier aan het andere beginnen.
Men lijkt ook te denken dat er op federaal niveau een grote eensgezindheid bestaat.
Zaken als de kernuitstap bewijzen echter dat dit niet het geval is.
Natuurlijk is het België met één federale regering met volle bevoegdheden de beste oplossing in een snel veranderende geo-politieke situatie. Schaalbehoud in plaats van schaalverkleining.
En dat onderwijs...hoeft toch geen probleem te zijn. De behoeften van Vlaamstalige en Franstalige kinderen om gewapend te zijn in deze geglobaliseerde snel veranderende wereld zijn dezelfde. Men kan twee (voor elke landstaal 1) staatsecretarissen voor onderwijs hebben, met één coördinerend minister.

En uw voorbeeld met kernenergie bewijst net dat er wel binnen België grote eensgezindheid kan gevonden worden over onderwerpen waar een grote varieteit aan maatschappelijke meningen over zijn. Vivaldi heeft een moderne energiemix beslist voor België die gerust naast het besluit van Nederland mag staan.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 16:41   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vergeet het !!!

2
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 16:55   #45
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vergeet het !!!

ee
Inderdaad, er hoeft geen “zottekesspel” van gemaakt te worden. Wie vraagt overigens een herfederalisering? Ik krijg zo de indruk dat het geen prioriteit is bij eender welke partij. Gewoon hier en daar een ballonnetje dat opgelaten wordt om Vlamingen wat op stang te jagen.
Oud 4 mei 2022, 17:05   #46
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
ee
Inderdaad, er hoeft geen “zottekesspel” van gemaakt te worden. Wie vraagt overigens een herfederalisering? Ik krijg zo de indruk dat het geen prioriteit is bij eender welke partij. Gewoon hier en daar een ballonnetje dat opgelaten wordt om Vlamingen wat op stang te jagen.
daarom is het een bevraging
De burger mag vrij zijn mening geven.
En als meningen van andere mensen iemand op stang jagen, dan wordt het tijd om enige tolerantie-training te gaan volgen.
Of mag ik mijn mening niet op het forum plaatsen omdat sommigen te hypersensitief zijn, en er van gaan fybromyalgeren ?

Oud 4 mei 2022, 17:33   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
daarom is het een bevraging
De burger mag vrij zijn mening geven.
En als meningen van andere mensen iemand op stang jagen, dan wordt het tijd om enige tolerantie-training te gaan volgen.
Of mag ik mijn mening niet op het forum plaatsen omdat sommigen te hypersensitief zijn, en er van gaan fybromyalgeren ?
Ze gaan er geen rekeningk mee houden, dus waarvoor zou er angst moeten zijn?
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 17:46   #48
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ze gaan er geen rekeningk mee houden, dus waarvoor zou er angst moeten zijn?
Dat is uw mening
Zou kunnen.
Persoonlijk denk ik dat hiervan de samenstelling van de volgende regering zal afhangen. Indien een (grote ?) meerderheid voor verdere opsplitsing van bevoegdheden zal gaan, lijkt het mij logisch dat men de N-VA in zo'n regering zou opnemen.
Indien er een meer mensen voor 1 België 1 regering zouden gaan, lijkt de deelname van een naar meer splitsing strevende partij niet noodzakelijk.

Dus, maar dat is dan mijn persoonlijke mening, denk ik dat die bevraging allicht wel hier of daar een rol gaat spelen. (mocht de verkiezingsuitslag dat toelaten)

Het ben ik niet die over "op stang jagen" ben begonnen.

Oud 4 mei 2022, 18:33   #49
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men moet een visie hebben...
Een visie als van een heel design, weinig mensen denken zo gedetailleerd.

Citaat:
Vond ik niet....
Ze hebben het wel over het cumul van parlementsleden, maar niet van ministers?
Dan zijn ze toch wel eenzijdig bezig.

Citaat:
Natuurlijk is het België met één federale regering met volle bevoegdheden de beste oplossing
Neen, het is het simpelste voor mensen die geen besef van de geschiedenis hebben.
Heel de federalisering is het gevolg van een unitair België dat niet functioneerde.
Maar voor iemand die geen visie heeft, is het natuurlijk het simpelste.

Citaat:
En dat onderwijs...hoeft toch geen probleem te zijn. De behoeften van Vlaamstalige en Franstalige kinderen om gewapend te zijn in deze geglobaliseerde snel veranderende wereld zijn dezelfde. Men kan twee (voor elke landstaal 1) staatsecretarissen voor onderwijs hebben, met één coördinerend minister.
Hop, 3 ministers/staatssecretarissen.
Het kan niet op in Belgiê, natuurlijk.
Een van mijn voorstellen was : maximum 7 ministers/staatssecretarissen/etc. federaal, en 5 voor de deelstaten.
Het is niet omdat sommige partijen met 7 in een regering willen kruipen, dat wij maar al die massa's ministers, staatssecretarissen en kabinetten moeten bekostigen.
7 m/v : 3 Nederlandstaligen, 3 Franstaligen, en de "neutrale" premier.
Los het op.

Citaat:
En uw voorbeeld met kernenergie bewijst net dat er wel binnen België grote eensgezindheid kan gevonden worden
Poetin heeft de knoop doorgehakt, niet Vivaldi.
Was Poetin niet Oekraïne binnengevallen, dan was Vivaldi misschien wel gevallen over die kernuitstap.
Oud 4 mei 2022, 18:37   #50
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw mening
Zou kunnen.
Dat blijkt nu al.
Ze doen een bevraging over wat je wilt als burger qua organisatie van de verkiezingen.
Tegelijk lees ik dat het voorstel om 16 jarigen te laten stemmen voor de Europese verkiezingen al goedgekeurd is.
Wat een van mijn voorstellen was : UNIFORMITEIT.
Het is compleet van de pot gerukt dat een 16 jarige wél volwassen genoeg geacht wordt om over zaken te beslissen die heel Europa aanbelangen, maar tegelijk niet volwassen genoeg is om over een buurtweg op 2 straten van zijn huis te beslissen.
Dat bewijst dat al die hervormingen niet de democratie dienen, maar kortstondig eigenbelang van een van de partijen in de particratie.
Oud 5 mei 2022, 07:15   #51
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Enkel mensen die lijden aan amnesie door overmatig drug- en drankgebruik of nooit met Franstaligen hebben moeten samenwerken boven het uitvoeringsniveau zijn voorstanders van het opnieuw federaliseren. De NMBS is nooit gefederaliseerd, opgesplitst, dus daar gaat het er nog aan toe zoals vroeger. De Franstaligen bedisselen, beslissen en schrijven alles, waarna een Vlaming mag vertalen zonder er nog enige zeg in te hebben. Als er iets wordt geïnvesteerd of bespaard moet dit ongeacht de omstandigheden, noden, ... evengoed aan de andere kant van de taalgrens gebeuren, de wafelijzerpolitiek. Dit ondanks decennia Nederlandstalige grote bazen. Om dan nog maar te zwijgen van de openlijke corruptie van Franstalige directeuren - zoals Fontinoy die in Wallonië een kasteel en dorp kon opkopen met zijn ambtenarengage (of toch vooral met wat in de enveloppen zat die onder de tafel werden doorgegeven).

Je moet goed gek zijn of een totaal gebrek aan realiteitszin en inzicht hebben om voor herfederalisering te pleiten als Nederlandstalige. Er zijn meer dan genoeg redenen waarom zelfs belgicistische partijen zijn opgesplitst en die redenen zijn nog niet verdwenen - integendeel zelfs als je ziet hoe communistisch en corrupt Wallonië tegenwoordig bloedrood kleurt. Nederlandstaligen die zo voor herfederalisering zijn verhuizen maar beter naar Wallonië, dan kunnen ze hier vervolgens een draadje openen met de vraag om hulp van hun medeburgers.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 08:04   #52
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Volgens de VRT - De Aarswaard peiling meent slechts 3% dat staatshervorming een verkiezingsthema is. Bij de vorige peiling was dit slechts 11%.

Volgens de peiling is de Vlaming enorm oorlogszuchtig en wil 70% brandstof en voedsel naar de Oekraïense gebieden sturen. De helft van de Vlamingen wil ons land actief laten deelnemen aan het conflict door onze grondtroepen en luchtmacht in te mengen in de sovietoorlogen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 08:28   #53
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Volgens de VRT - De Aarswaard peiling meent slechts 3% dat staatshervorming een verkiezingsthema is. Bij de vorige peiling was dit slechts 11%.

Volgens de peiling is de Vlaming enorm oorlogszuchtig en wil 70% brandstof en voedsel naar de Oekraïense gebieden sturen. De helft van de Vlamingen wil ons land actief laten deelnemen aan het conflict door onze grondtroepen en luchtmacht in te mengen in de sovietoorlogen.
Het is maar waar de nieuwsfeeds het op het moment over hebben natuurlijk ... als Van Thillo en Leysen dat graag anders zien is dat zo gebeurd ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 5 mei 2022 om 08:46.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 09:51   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Enkel mensen die lijden aan amnesie door overmatig drug- en drankgebruik of nooit met Franstaligen hebben moeten samenwerken boven het uitvoeringsniveau zijn voorstanders van het opnieuw federaliseren. De NMBS is nooit gefederaliseerd, opgesplitst, dus daar gaat het er nog aan toe zoals vroeger. De Franstaligen bedisselen, beslissen en schrijven alles, waarna een Vlaming mag vertalen zonder er nog enige zeg in te hebben. Als er iets wordt geïnvesteerd of bespaard moet dit ongeacht de omstandigheden, noden, ... evengoed aan de andere kant van de taalgrens gebeuren, de wafelijzerpolitiek. Dit ondanks decennia Nederlandstalige grote bazen. Om dan nog maar te zwijgen van de openlijke corruptie van Franstalige directeuren - zoals Fontinoy die in Wallonië een kasteel en dorp kon opkopen met zijn ambtenarengage (of toch vooral met wat in de enveloppen zat die onder de tafel werden doorgegeven).

Je moet goed gek zijn of een totaal gebrek aan realiteitszin en inzicht hebben om voor herfederalisering te pleiten als Nederlandstalige. Er zijn meer dan genoeg redenen waarom zelfs belgicistische partijen zijn opgesplitst en die redenen zijn nog niet verdwenen - integendeel zelfs als je ziet hoe communistisch en corrupt Wallonië tegenwoordig bloedrood kleurt. Nederlandstaligen die zo voor herfederalisering zijn verhuizen maar beter naar Wallonië, dan kunnen ze hier vervolgens een draadje openen met de vraag om hulp van hun medeburgers.

in de marge : weet je wie de rechterhand was van Fontinoy ? Joy Donné, de porsche boy die daarna naar het kabinet van Jambon verkaste.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 10:06   #55
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het is maar waar de nieuwsfeeds het op het moment over hebben natuurlijk ... als Van Thillo en Leysen dat graag anders zien is dat zo gebeurd ...
Klopt voor een deeltje
De portemonai van de mensen heeft geen Van Thillo of Leysen nodig om te vertellen wat het belangrijkste politieke thema zal worden

En neen dat is niet het geldverslindende totaal inefficiente verder opdelen van bevoegdheden annex het scheppen van nog meer politieke parkeerplaatsen……we hebben niet meer de speelruimte om met dat onnozel luxeprobleem bezig te zijn.

En in alle eerlijkheid, ik hoop dat we snel terug die luxe gaan hebben. Als wij in Belgie kunnen bezig zijn met communautaire onzinnige beuzelingen, is dat teken dat het een enorm goede tijd is.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 mei 2022 om 10:06.
Oud 5 mei 2022, 11:14   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt voor een deeltje
De portemonai van de mensen heeft geen Van Thillo of Leysen nodig om te vertellen wat het belangrijkste politieke thema zal worden

En neen dat is niet het geldverslindende totaal inefficiente verder opdelen van bevoegdheden annex het scheppen van nog meer politieke parkeerplaatsen……we hebben niet meer de speelruimte om met dat onnozel luxeprobleem bezig te zijn.

En in alle eerlijkheid, ik hoop dat we snel terug die luxe gaan hebben. Als wij in Belgie kunnen bezig zijn met communautaire onzinnige beuzelingen, is dat teken dat het een enorm goede tijd is.
Wie dat gelooft is een echte Belg.
We doen het het slechtste van de EU en omstreken.
Het boeltje staat op instorten, we zijn goed bezig zegt de Belg...
Oud 5 mei 2022, 11:50   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....
Ik ben dus elk antwoord moeten beginnen met "ik wil herfederalisering van de bevoegdheden zodat één (1) federale regering de volle bevoegdheid draagt

Het is een beetje repeteerwerk...

Gow...dat is uw persoonlijke mening.
Ik ben bij alle vragen gegaan voor herfederalisering en de bevoegdheid bij 1 (één) federale regering. Alleen wat colour locale zoals welke vendeliers in de processie van Nederboelegem mogen meelopen of welke leverancier de appelsienen voor de Gilles mag leveren.

...
Je bent eraan voor je moeite. Je tekst zal zelfs niet voorgelegd worden aan de profs en hun studenten die de analyse gaan maken, want hij wordt software-matig geëlimineerd.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg beoordeling kwaliteit.JPG‎ (98,9 KB, 425x gelezen)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 11:57   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Opdelen van bevoegdheden moet niet noodzakelijk inefficiënt zijn. Je kan perfect grootschalig organiseren en kleinschalig werken in de praktijk, als ... als de andere omstandigheden zich daartoe lenen.
Maar concreet voor onze staatsorganisatie: je kan geen quadratuur van een cirkel maken. We zijn twee verschillende democratieën.

Citaat:
Het leven in onze streken is inderdaad redelijk goed. Edoch, het kan nog stukken beter. We moeten altijd beter willen.
Het kan nog veel beter in
- wederzijds respect voor cultuur en taal (vooral in Brussel)
- de staatsschuld
- justitie
- diverse aspecten van de economie en vooral het arbeidsrecht
- de sociale zekerheid, en dan vooral de betaalbaarheid en het vermijden van sociale fraude
......

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 mei 2022, 12:20   #59
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Opdelen van bevoegdheden moet niet noodzakelijk inefficiënt zijn. Je kan perfect grootschalig organiseren en kleinschalig werken in de praktijk, als ... als de andere omstandigheden zich daartoe lenen.
Maar concreet voor onze staatsorganisatie: je kan geen quadratuur van een cirkel maken. We zijn twee verschillende democratieën.

Het leven in onze streken is inderdaad redelijk goed. Edoch, het kan nog stukken beter. We moeten altijd beter willen.
Het kan nog veel beter in
- wederzijds respect voor cultuur en taal (vooral in Brussel)
- de staatsschuld
- justitie
- diverse aspecten van de economie en vooral het arbeidsrecht
- de sociale zekerheid, en dan vooral de betaalbaarheid en het vermijden van sociale fraude
......
N-VA zit al sinds 2004 in steeds grotere mate mee aan de knoppen in Vlaanderen. Veel beter is het niet geworden. En natuurlijk is dat de schuld van de anderen.
Oud 5 mei 2022, 12:44   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
N-VA zit al sinds 2004 in steeds grotere mate mee aan de knoppen in Vlaanderen. Veel beter is het niet geworden. En natuurlijk is dat de schuld van de anderen.
Tsja, als Marrakech je nader aan het hart ligt dan een jobke als eerste minister ...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be