![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Teveel brood eten is toch ongezond.
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja, 3 euro da begint hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Gemiddelde Belg verdient 3000€ bruto (mediaan brutoloon dus). Dat zijn héél véél broden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Of het goedkoper is weet ik nog niet. Moet niet elke dag naar broodautomaat ![]() Laatst gewijzigd door Deo : 23 mei 2022 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom moet de consument de verhoogde elektriciteitsrekening van de bakker betalen door een duurder brood? Idem bij de frituur etc...uiteraard om dezelfde winst te behouden. Als de gas of elektriciteit duurder wordt, dan moeten we zelfs de (energie)bedrijven meer betalen, alsof hun netwerk meer elektriciteit zou verbruiken. ![]() Net zoals dief telenet, die zelfs onbeschaamd nu bijna met 5€ opslaat. En als prijzen zakken, dan blijft alles wel duurder voor nóg meer winst natuurlijk, de klant/consument is altijd de dupe. Ik noem dat pure diefstal. Met de drogreden "vrije markt" voor meer concurrentie maken ze alles peperduur en kapot maar voor de handelaars is de hebzucht onweerstaanbaar waardoor ze uiteindelijk in eigen vel snijden en overkop gaan.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3000€ nu en die durven nog zagen ook zullen die mensen uit dat verleden dan denken. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelfs waterverbruik moest niet betaald worden, enkel een jaarlijks vastrecht. Nu betalen we ons al blauw en overal milieubelastingen tot zelfs transportkosten voor elektriciteit door de draadjes. ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Steeds meer lokale en kleinere zelfstandigen verdwijnen, ze gaan massaal op pensioen en worden niet vervangen want de jongere generatie wil blijkbaar niet meer werken, ze zijn gewend gemaakt om vanaf 18 jaar al geld te krijgen om niks te doen.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of eierpoeder beschouwd wordt als kunstmatig. Wat ik wel weet is dat er in koekebrood zoals we dat hier kennen geen verse eieren meer worden gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
p.s. Als een kat een koe geweest was, dan hadden we nu melk gehad? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Staatssecretaris
|
![]() Alles minstens 25 % duurder
En mijn loon?? Of buur zijn pensioen? Deze week economische gewinkeld en 50 % minder uitgegeven. Elektriciteit voor koken gereduseerd met 75%. Voor elke dag klaar gemaakte gerechten. En smaakte nog ook. Die gerechten zitten in de lift en worden meer genomen dan half jaar terug volgens winkel bediende. Dit is natuurlijk geen goede evolutie want groenten blijven in rekken liggen. Laatst gewijzigd door Deo : 24 mei 2022 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kippenbillen aan het spit ook meteen 0,5€ duurder.
3,5 ipv 3€ per stuk. Toch een dikke 16 % omhoog. Komen die ook uit Oekraïne?
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er komen heel wat lekkere kippen uit Oekraïne ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt
![]() p.s. Voortgaande op het topic... Panem et circenses? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 25 mei 2022 om 04:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er staan van dergelijke "kippe"n dagelijks meerdere mails in mijn spambox....Zijn dat daar allemaal hoeren in Oekraïne?
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus vriesdrogen die handel en in een doseerbare spuitbus / poeder ... etc duwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |