![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() en Frankrijk heeft niet zo'n grote zandbak...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Tsssss, dus voor u hoeft de Vn ook niet te bestaan & mogen de Vs beslissen wie gelijk & ongelijk heeft ofwa ![]() ![]() Wake up uit uwen Amercan Dream!!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Daarna een embargo van 12 jaar en ontwapening door de UN. Iedere week een bombardement op een radarinstallatie in de No-fly zone. Inderdaad een 'klinkende' overwinning ![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor een zo verzwakte tegenstander vind ik het zelfs LANG DUURT eer ze hun overwinning binnen hebben
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hierop antwoord ik dat je nog altijd geen gelijk hebt. Zonder dat het uitmaakt of ik het goed vind of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel des te beter, dan hoef je er niet meer over te klagen. Ze zijn dan toch niet zo slecht, die Amrekinanen. Of is het ook weer niet goed ? Of toch niet zo ? Of kan er nog iemand volgen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Samenvatting: Oorlog is niet goed, indien wel oorlog, zo snel mogelijk gedaan, daarna overgangsbestuur onder Vn mandaat, zo snel mogelijk land opbouwen door geld van alle Vn leden & eigen bestuur dmv verkiezingen ( gecontroleerd door Vn). Moeilijk ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samenvatting: Oorlog is niet goed, gezien oorlog nodig was, zo snel mogelijk gedaan, daarna overgangsbestuur onder Vn mandaat, nadat geallieerd bestuur het land heeft gestabiliseerd. zo snel mogelijk land opbouwen door geld van alle Vn leden & eigen bestuur dmv verkiezingen ( gecontroleerd door Vn, georganiseerd door geallieerden). Moeilijk ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Ok, da was ook vriendelijk dus...Dan snap je onderhand dat diegenen tegen een oorlog zijn & waren niet het regime van Saddam steunen, toch? Dat zou veel sympathieker overkomen & moet ik dit niet telkens aan u uitleggen.
Dank bij voorbaat. Antoon, wat vind jij van clusterbommen? Zijn dat conventionele wapens volgens u? Volgens mij hebben de Vs gewoon de regels eens bekeken & gezien wat ze binnen die grenzen konden om zo verwoestend mogelijke wapens te maken, samen met MOAB, Daisy Cutter & BunkerBusters mogen deze clusterbommen op de lijst van verboden wapens komen te staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
collateral damage zijn burgeslachtoffers, friendly fire is neergeschoten worden door je eigen leger, het klinkt misschien beter, maar aan het eind van de rit ben je even dood. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gebruik van clusterbommen zou in ieder geval gemeden moten worden in gebieden met veel burgers. Het probleem is echter dat Saddam en zijn bandieten opzettelijk tussen burgers gaan staan om er zoveel mogelijk te zien doodgaan onder het vuur van de geallieerden, en zodoende aan de wereld tonen hoe onmenselijk die coalitietroepen wel zijn. Maar in het algemeen zou het inderdaad aangewezen zijn om ook bepaalde 'conventionele wapens' te vermijden. Verbieden is moeilijk natuurlijk, want hoe ga je een grens trekken? Als een bom van 2000 kg mag, waarom geen bom van 15000 kg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Of "bevrijde", maar morsdode Iraakse burgers? Ik vermoed, Darwin, dat ge u daar zelfs in verkneukeld: kom, zeg het maar vlakaf. Ge zoudt nog het liefst een atoombom op heel Irak zien om al die stinkmoslims uit te roeien is het niet? Ineens op Iran, Saoudi-Arabië, en waarom niet, Turkije ook? Zoudt ge een Amzerikaanse overwinning in Vietnam ook toegejuicht hebben? Of alleen maar als Arabieren de verliezers zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zo kan het ook dus. Wat voor de een verzetshelden zijn zijn voor de andere terroristen. De grootste terroristen zijn natuurlijk de Amerikanen waartegen de Iraakse militairen zich naar best vermogen verdedigen. Om terug te komen op bijv. WO II: het was dus de schuld van de Belgische militairen die weerstand boden dat er Belgische slachtoffers zijn gevallen door Duitse bommen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() mvg. Rogier ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Aangezien ik de islam nog erger vind dan het nazisme, zou ik de islam minstens even erg willen aanpakken als de geallieerden in WOII met de nazis gedaan hebben. Voor mij zijn moslims even erg als de nazis uit Hitlers Duitsland. Moskees zijn voor mij partijlokalen waar de gevaarlijkste ideologie ter wereld wordt onderwezen. Ik zou heel consequent zijn en op staande voet de islam verbieden en alle imams en islamleraars laten arresteren. Het openlijk beleven van de islam zou strafbaar zijn en het verspreiden ervan zou een zeer zwaar misdrijf zijn. Enkel de gebouwen uit de islamcultuur met een uitzonderlijk hoge artistieke waarde (genre Taj Mahal ed) zouden mogen overeind blijven. De mindere bouwsels zouden allemaal moeten verdwijnen. In Saudi-Arabië zouden bijna alle islamitische gebouwen best met de grond gelijk gemaakt worden. Om van ellende in het Midden Oosten verlost te raken zou de Moskee in Jeruzalem ook ontmanteld worden en elders heropgericht als museum van de godsdienstwaanzin. Helaas heb ik niet de macht om dit te verwezenlijken, maar ik denk dat er wel heel veel mensen, ook in de arabische wereld, dit als een droom zouden zien. ![]() ... Imagine there's no country, nothing to kill or die for, and no religion too ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes: waarom moeten kristendom, jodendom en andere godsdiensten dan niet worden verboden? Waarom moeten kerken, synagogen en andere gebedshuizen dan niet met de grond worden gelijk gemaakt? Waarom zouden enkel moslims geen godsdienstvrijheid mogen genieten? Er zijn toch ook misdaden in naam van het kristendom, jodendom of andere godsdiensten begaan? Als het je echt om antigodsdienstige gevoelens te doen zou zijn, dan moet je alle godsdiensten even hard aanpakken. Citaat:
Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|||
![]() |
![]() |