Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2022, 19:30   #41
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Hoe dit conflict zou moeten eindigen:

Wat mij betreft zou agressie niet mogen beloond worden, maar bestraft.
Alles liefst in verhouding tot het gepleegde.
Dus zeker geen buitmaking van grondgebied door de agressor.

Op een of andere manier een vergoeding lijkt me (desnoods overheveling van R grondgebied naar O.

Zo zou het moeten zijn (m.i.).

Zo zal het waarschijnlijk niet zijn.

Daarvoor zou er immers heel grote mondiale eensgezindheid moeten zijn om de agressor hiertoe te dwingen.

Dat het waarschijnlijk niet zal gebeuren zet de deur open voor mogelijk nog heel wat agressoren die in de toekomst hun kans zullen wagen.

Als het risico op boetedoening gering is, als er zelfs met geweld winst kan behaald worden, dan zijn we nog heel ver verwijderd van waar we moeten raken (allemaal m.i. Uiteraard).
Stel eens dat je een vriend wonen hebt in Wallonie.
Die ligt overhoop met een buur. Alle dagen maken ze ruzie over iets.
Je hebt een bijl liggen je verpakt die in een doos en laat die door dpd leveren bij je vriend.
Hoeveel spelers in dit verhaal zijn agressief?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 21:06   #42
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Je hebt een bijl liggen je verpakt die in een doos en laat die door dpd leveren bij je vriend.
Alle antwoorden kunnen goed zijn, gaande van 0 tot 3.
Naargelang omstandigheden en specifieke rol van de deelnemers.
Maar ik zei reeds het volgende:
Citaat:
Wat mij betreft zou agressie niet mogen beloond worden, maar bestraft.
Alles liefst in verhouding tot het gepleegde.
Dus zeker geen buitmaking van grondgebied door de agressor.
Dus om terug te komen op R/O
Als O R gepest heeft verdienen zij daarvoor sanctie.
Pesten lijkt me minder zwaarwichtig dan binnenvallen, vernietigen, verkrachten, doden, ...
Dus beide verdienen hun sanctie al moet die van R veel en veel groter zijn dan die van O (wederom m.i. uiteraard).
Oud 14 juni 2022, 22:48   #43
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Het meest wenselijke lijkt me een terugkeer naar de situatie van voor 2014, maar met gegarandeerde rechten, en autonomie voor de Russische minderheden in Oekraine.

Vertrek ook van de Russische troepen uit regio's als Abchazie, Ossetië en Transnistrie, ook hier staan de de respectieve landen (Georgië en Moldavië) deze rechten toe aan de Russische minderheden. Echter: ook EU/NAVO landen Estland, Letland en Litouwen kennen hun Russische minderheden de rechten toe die ze verdienen.

Oekraïne kan lid worden van EU en NAVO, mits een niet-aanvalsverdrag met Rusland.

Als troostprijs voor Rusland, wordt Wit-Rusland terug geïntegreerd in het Russische rijk.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 12:41   #44
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mijn plan betekent dat we hier niet onder de knoet van Putin gaan leven. Blijkbaar willen heel wat Vlamingen dat wel aan de reactie van sommigen hier te zien maar ik veronderstel toch dat een meerderheid daar tegen is.
Ja, we moeten onze Westerse Way of Life, de maskers en de spuiten, koste wat het kost beschermen
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 13:09   #45
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ja, we moeten onze Westerse Way of Life, de maskers en de spuiten, koste wat het kost beschermen
ja.
Oud 15 juni 2022, 13:25   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Onze westerse way of life is vooral ook in het westen zelf bedreigd, zoals je zegt. We mogen nooit denken dat wij niet moeten oppassen voor totalitairen "in eigen rang" en ja, we glijden ook af. Maar er is toch nog een verschil tussen de inderdaad gevaarlijke helling waar we zelf aan het glijden zijn, en de reeds "aangekomen" totalitairen zoals de Russen, de Chinezen en de moslims he.

Kortom, we moeten de totalitaire maniakken bij ons afhouden maar dat is zeker geen reden om het gat gaan te likken van reeds goed geinstalleerde totalitairen elders.

Trouwens, die maskers en spuiten zijn door een totalitair regime, de Chinezen, geinspireerd. Hadden die zotten hun propaganda stoot met hun lockdown niet verkocht gekregen aan onze eigen onnozelaars, dan was dat hier nooit bij niemand opgekomen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2022 om 13:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 13:40   #47
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Onze westerse way of life is vooral ook in het westen zelf bedreigd, zoals je zegt. We mogen nooit denken dat wij niet moeten oppassen voor totalitairen "in eigen rang" en ja, we glijden ook af. Maar er is toch nog een verschil tussen de inderdaad gevaarlijke helling waar we zelf aan het glijden zijn, en de reeds "aangekomen" totalitairen zoals de Russen, de Chinezen en de moslims he.

Kortom, we moeten de totalitaire maniakken bij ons afhouden maar dat is zeker geen reden om het gat te gaan likken van reeds goed geinstalleerde totalitairen elders.

Trouwens, die maskers en spuiten zijn door een totalitair regime, de Chinezen, geinspireerd. Hadden die zotten hun propaganda stoot met hun lockdown niet verkocht gekregen aan onze eigen onnozelaars, dan was dat hier nooit bij niemand opgekomen.
Ik blijf maar hopen dat er een efficiënte manier wordt gevonden om zo definitief mogelijk van alle totalitaire maniakken af te geraken zonder dat daar lantaarnpalen en zo voor nodig zijn.

Ooit dacht ik dat vrije distributie van gratis LSD een oplossing zou zijn, maar dan ben ik mij gaan interesseren in Charles Manson en zijn Family en dan was ik ineens ook van die illusie verlost.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 13:41   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik blijf maar hopen dat er een efficiënte manier wordt gevonden om zo definitief mogelijk van alle totalitaire maniakken af te geraken zonder dat daar lantaarnpalen en zo voor nodig zijn.
Die laatste eis is er teveel aan: dat doet de enige werkende oplossing weg
Oud 15 juni 2022, 13:46   #49
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

-> Rusland na enkele jaren totaal uitgeput en economisch volledig ingestort
-> Karelië naar Finland
-> Königsberg naar Duitsland
-> Koerilen naar Japan
-> Enkele deelstaten onafhankelijk om de Russische Federatie verder te verzwakken.
-> Volledige terugtrekking uit Georgië en Moldavië
-> Afstaan van enkele bufferzones

En tot slot: honderden miljarden aan schadevergoeding voor UA. De uitvoering hiervan kan eventueel worden afgedwongen door cruciale Russische energie-infrastructuur in handen van het Westen te brengen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 15:09   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
-> Karelië naar Finland
-> Koerilen naar Japan
-> Enkele deelstaten onafhankelijk om de Russische Federatie verder te verzwakken.

En tot slot: honderden miljarden aan schadevergoeding voor UA. De uitvoering hiervan kan eventueel worden afgedwongen door cruciale Russische energie-infrastructuur in handen van het Westen te brengen.
Wel opletten om geen nieuw verdrag van Versailles door het strot van de Russen te stampen natuurlijk.

Het is niet nodig om de individuele Rus laten te boeten voor wat zijn zot regime uitsteekt, eens dat voorbij is, als dat regime weggedaan werd, zoniet kweken we daar een aartsvijand - tenzij we alle Russen kunnen uitroeien maar het zou spijtig zijn om aan de Russen te beginnen voor we de anderen liquideren
Oud 15 juni 2022, 15:43   #51
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)
Dat is nie echt de goeie redenering, hé.
Hoe minder slecht volk overblijft, hoe beter, hé.
Oud 15 juni 2022, 16:45   #52
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mijn plan betekent dat we hier niet onder de knoet van Putin gaan leven. Blijkbaar willen heel wat Vlamingen dat wel aan de reactie van sommigen hier te zien maar ik veronderstel toch dat een meerderheid daar tegen is.
Ik sta er soms ook van versteld dat er mensen zijn die Poetin hoog in het vaandel weten te dragen.

Olievelden platgooien, gascentrales platgooien, bepaalde steden volledig plat, Kremlin plat (nee, dat was in een film laatst met Tom Cruise dacht ik) zou het dan stoppen.

Zat ik daarstraks naar de National Geographic te kijken waar het over Rusland ging.

Daar kwam een scene in voor in de uitzending waar men het over 'hackers' had.

Ik dacht direct, haalden de Russen Edward Snowden niet in huis?

Geen idee van of men hem daar zou voor gebruiken...

p.s.

Na die uitzending was er eentje over de Mossad.

Ook best interessant.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 juni 2022 om 16:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 16:54   #53
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ooit dacht ik dat vrije distributie van gratis LSD een oplossing zou zijn, maar dan ben ik mij gaan interesseren in Charles Manson en zijn Family en dan was ik ineens ook van die illusie verlost.
Interesse in de Manson family, Sharon Tate zou er niet met kunnen gelachen hebben denk ik en Polanski ook niet.

Killer Manson...

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 juni 2022 om 16:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 16:56   #54
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-> Karelië naar Finland
-> Koerilen naar Japan

Dat alles onder de noemer van wishful thinking?
Oud 15 juni 2022, 17:08   #55
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Twee aggresievelingen en twee begripvolle steunende vrienden. (veronderstellende dat dpd bezorger niet lastig deed met dat zware pakje)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 20:38   #56
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik blijf maar hopen dat er een efficiënte manier wordt gevonden om zo definitief mogelijk van alle totalitaire maniakken af te geraken zonder dat daar lantaarnpalen en zo voor nodig zijn. ...
Zonder licht tast men in het duistere. Niet voor niets staat de grootste lantaarnpaal op het Bedlow Island in de New-Yorkse haven. Dit vrijheidsbeeld staat nu op het hernoemde Liberty Island en biedt door zijn omvang de mogelijkheid alle aan de macht zijnde totalitaire maniakken (sic),die op een VN conferentie aanwezig zijn op te knopen. Vrijwilligers worden gezocht voor deze mensenrechterlijke taken.
Oud 16 juni 2022, 07:50   #57
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vrij simpel. Geef de parasiet (de overheid, en zij die ze voor eigen gewin manipuleren), geen eten (belastingen, onder welke vorm dan ook, met inbegrip van “inflatie”) meer.
Oud 16 juni 2022, 08:33   #58
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Vrij simpel. Geef de parasiet (de overheid, en zij die ze voor eigen gewin manipuleren), geen eten (belastingen, onder welke vorm dan ook, met inbegrip van “inflatie”) meer.
Gij onderschat een heleboel mee-eters binnen het voedend (bolshevieks) proletariaat.
Oud 16 juni 2022, 09:24   #59
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-> Karelië naar Finland
-> Koerilen naar Japan

Rusland gaat nooit zonder middelen vallen. Daar hebben ze een dikke 8.000 man 'en uitbreidend) voor in verschillende Afrikaanse landen waar ze nu al een greep op de staat hebben en ook al in Zuid Amerika om te zorgen dat de grondstoffen zoals diamant en goud en uranium en ander zeldzame stoffen plus nu de opbrengsten van de drugs in handen van Poetin terecht komen.
Die gaar langer voort kunnen dan wij...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 09:59   #60
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Rusland gaat nooit zonder middelen vallen. Daar hebben ze een dikke 8.000 man 'en uitbreidend) voor in verschillende Afrikaanse landen waar ze nu al een greep op de staat hebben en ook al in Zuid Amerika om te zorgen dat de grondstoffen zoals diamant en goud en uranium en ander zeldzame stoffen plus nu de opbrengsten van de drugs in handen van Poetin terecht komen.
Die gaar langer voort kunnen dan wij...
Ik snap het visuele van je Avatar elke dag wat beter.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be