![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kun je bijna overal lezen en ook in de praktijk hoor ik dit veel vertellen van mannen. Een vriend van me met een leuke lekkere vriendin verwoordde het goed. Het enige waar ik nog wat plezier aan beleefde zijnde intiem zijn met mijn vriendin werd met door die pillen ook nog afgenomen. De zoveelste die er dan maar mee stopte. De gevolgen waren fataal. Maar dat is een ander verhaal. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 november 2022 om 07:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Depressieve mensen moet men meer in elkaar kloppen zodat ze gehard worden en weerstand kweken. Een gezonde geest in een gezond lichaam.
Het is door de pamper maatschappij dat mens soft en zwak worden en mentaal labiel.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het niet kunnen dat bij vrouwen de pijngrens, het weerstandsvermogen, wel iets hoger ligt dan bij mannen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, ik begrijp dat het voor depressieve mannen moeilijker wordt om tussen de lakens te presteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet men mensen die kanker krijgen ook maar meer in elkaar kloppen ? Of is dat gezond lichaam minder belangrijk dan die gezonde geest. Uw mening geven is altijd goed maar even nadenken alvorens je mening te geven is nog beter. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2023 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ken mensen die na een relatiebreuk depressief zijn, ik ken zelfs iemand die een zelfmoordpoging deed, jedoch enkele jaren later voelen ze zich weer helemaal top. Een zware medische aandoening zei u? Ik zeg niet dat er geen genetische factoren meespelen, maar evengoed situaties en de manier van opvoeding die veelal te beschermend is conform de pampermaatschappij waarbij mensen niet meer gehard zijn en geen weerstand meer kunnen bieden.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is uw 'therapie' voor mensen die 'manisch-depressief' ('bipolair') zijn? Als ze in een 'depressieve fase' zijn erop kloppen, en als ze in een 'manische fase' zijn in een kot opsluiten of zo? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals ik reeds aangaf zijn er ook genetische factoren die meespelen, doch niet iedere depressie is een medische aandoening als een kankergezwel zoals hier beweerd wordt.
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() bij een down fase : op de zetel liggen tot het over is
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enige verschil is men daar voorheen weinig medische kennis over had. Meestal was het verdict dqt betrokkene zot was geworden. 100 jaar geleden waren tumoren ook gewoon zweren. Nu is het zo dat tijden veranderen maar mensen niet. Dus er zullen altijd wel flauwerikken hebben rondgelopen net zoals er nu nog geharde mensen zijn. Echter moet een mens nu niet meer gaan bomen kappen.....intelligente mensen hebben daar goede machines voor gemaakt. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2023 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het een medische oorzaak heeft zal psychologie ietsje helpen maar zeker niet volstaan. Zelfmoord is dan nooit ver weg. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2023 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() en dan is er nog : de fysieke depressie
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De klimaatdepressie niet vergeten, weervrouw Peeters had daar last van.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste reguliere artsen hameren bij een depressie op je uiterlijke gewoontes. Je voeding, je beweging, structuur, je kleding. Als dat niet helpt ga je naar eentje die pillen voorschrijft. Maar dan manipuleer je alleen maar tijdelijk de lens hoe je naar dingen kijkt. Als je introspectie ziet als enige uitweg, dan zal de tijd wel nu zijn zeker? Neen, dat kan ook iets fysiologisch of genetisch zijn. Zolang je focus niet alleen op uiterlijk vertoon ligt of op een "gevaarlijke" innerlijke lethargie ligt. Je weet wat ze zeggen, "The idle mind is Satan's workshop." ![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.ntvg.nl/artikelen/seksue...antidepressiva |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal zo zijn maar er is nog iets anders en dat zijn de hormonen he, dat speelt ook ne rol in veel gevallen. Ik zou die rol toch ook niet onderschatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
beter als den eersten den beste die in uwe weg komt staan een pak slaag te geven nietwaar. Maar ja bij sommige mensen en ik denk dat dat inderdaad grotendeel genetisch bepaald is, gaat er iets mis waardoor ze niet kunnen afreageren of de input die ze krijgen verkeerd reageren en dan op een "bizarre" manier gaan reageren of in een hoekske kruipen. Langs de andere kant, kunt ge ook wel wat weerbaarheid kweken, om tegenslagen aan te kunnen of beter te kunnen verwerken. Door humor zelfrelativering etc... Maar ge moet dat kunnen. |
|
![]() |
![]() |